username Napisano 4 Października 2017 Udostępnij Napisano 4 Października 2017 Drodzy, jak to w końcu jest z akcesoryjnymi rurami? Jedni mówią, że stanowczo trzeba robić remap albo dołożyć Power Commandera i na hamownię, a drudzy (szczególnie mechaniczni ignoranci, albo sprzedawcy akcesoryjnych wydechów) mówią, żeby montować i się niczym nie przejmować... Stoję przed dylematem zmiany seryjnych rur w nowym nabytku, ale nie ukrywam, że nauczony doświadczeniem z wymianą rur na przeloty w M800 i robieniem customowych map na FITunerze na hamowni, które de facto praktycznie nic nie zmieniły, rozważam zmianę jedynie samych końcówek. Ponadto zestawy rur wraz z modułem pod nie (Termignoni m.in. takie komplety robi) kosztują spory worek pieniędzy, a same slipony tej samej firmy to wydatek o połowę mniejszy. Więc jeśli efekt może być potencjalnie ten sam to po co przepłacać? Więc jak to będzie? Zarżnę czymś takim silnik po 10kkm jeśli zmienię tylko końcówki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 4 Października 2017 Udostępnij Napisano 4 Października 2017 2 godziny temu, username napisał: Drodzy, jak to w końcu jest z akcesoryjnymi rurami? Jedni mówią, że stanowczo trzeba robić remap albo dołożyć Power Commandera i na hamownię, a drudzy (szczególnie mechaniczni ignoranci, albo sprzedawcy akcesoryjnych wydechów) mówią, żeby montować i się niczym nie przejmować... Stoję przed dylematem zmiany seryjnych rur w nowym nabytku, ale nie ukrywam, że nauczony doświadczeniem z wymianą rur na przeloty w M800 i robieniem customowych map na FITunerze na hamowni, które de facto praktycznie nic nie zmieniły, rozważam zmianę jedynie samych końcówek. Ponadto zestawy rur wraz z modułem pod nie (Termignoni m.in. takie komplety robi) kosztują spory worek pieniędzy, a same slipony tej samej firmy to wydatek o połowę mniejszy. Więc jeśli efekt może być potencjalnie ten sam to po co przepłacać? Więc jak to będzie? Zarżnę czymś takim silnik po 10kkm jeśli zmienię tylko końcówki? też zawsze czytałem skonsternowany, jak ludzie pisali, że na tym to a tamtym wydechu silnik pracuje na ubogo, a na innym na bogato, a tutaj jeszcze wręcz traci moc, a nie zyskuje. i teraz zastanawiam się...na cholerę są w tych silnikach sondy lambda i w jak wąskim zakresie obrotów/obciążenia musiałyby pracować, żeby nie móc skorygować niewielkich zmian. no ale nie wiem, nie znam się. ja swój ostatecznie i tak odesłałem na remap, bo chciałem też kilka innych zmian poczynić, no ale znowu...ileś może być wart taki wysyłkowy remap, w porównaniu do hamowni? pewnie dużo zależy od konkretnego wydechu i marki. Akrap na przykład twierdzi, że przy moim silniku teoretycznie nic nie trzeba zmieniać (z założonym DBkillerem) i jest neiwieki przyrost mocy, a już "tunerzy" oferujący swoje usługi twierdzą, że powoduje, że mieszanka jest zła i kastruje ze sporej liczby kuni nie dojdziesz jak sam nie sprawdzisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 5 Października 2017 Udostępnij Napisano 5 Października 2017 12 godzin temu, username napisał: Drodzy, jak to w końcu jest z akcesoryjnymi rurami? Jedni mówią, że stanowczo trzeba robić remap albo dołożyć Power Commandera i na hamownię, a drudzy (szczególnie mechaniczni ignoranci, albo sprzedawcy akcesoryjnych wydechów) mówią, żeby montować i się niczym nie przejmować... Stoję przed dylematem zmiany seryjnych rur w nowym nabytku, ale nie ukrywam, że nauczony doświadczeniem z wymianą rur na przeloty w M800 i robieniem customowych map na FITunerze na hamowni, które de facto praktycznie nic nie zmieniły, rozważam zmianę jedynie samych końcówek. Ponadto zestawy rur wraz z modułem pod nie (Termignoni m.in. takie komplety robi) kosztują spory worek pieniędzy, a same slipony tej samej firmy to wydatek o połowę mniejszy. Więc jeśli efekt może być potencjalnie ten sam to po co przepłacać? Więc jak to będzie? Zarżnę czymś takim silnik po 10kkm jeśli zmienię tylko końcówki? pewnie znajdą się wyjątki, ale nic się nie stanie "nagle". spadnie trochę podcisnienie... w gazniku byloby trochę ubożej... ale jak masz wtryski itp, to nawet jesli bedzie minimalnie się przegrzewał (co raczej nie nastąpi), to tez nie jest tak ze go zabijesz w sezon... ludzie latają na starych gaznikowcach po wymianie komina latami i silnikii się bronią. zwlaszcza jesli wydech jest markowy i producent pisze ze mozna montowac plug and play (ok... dominatorowi bym srednio uwierzył termigioni, akrap, leo to dosc uznani producenci, oczywiscie mowimy o powyższym precyzyjnie. bo 100% przelot wymaga ingerencji. utrata podcisnienia za silnikiem jest bardziej szkodliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
username Napisano 5 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Ok, czyli tak jak podejrzewałem. Moje wątpliwości wzbudzały mity o tym, że przelot powoduje odprężenie silnika i bez remapowania w najlepszym wypadku będę miał niebieskie kolektory. Problem w moim motocyklu jest taki, że Włosi wcisnęli tam szynę CAN i podobno przez to nie można do niego dołożyć żadnych modyfikatorów. Jednakże wydechy nadal są sprzedawane przez producentów i według deklaracji pasują do mojego rocznika, ale dostępne moduły Termignoni pasują tylko do starszych modeli. Na forach widziałem też, że w Stanach są magicy co wypruwają oryginalne ECU i wgrywają tam customowe mapy, ale jakoś nie przepadam za nieodwracalnymi i ryzykownymi zmianami. No nic, to dotrę sprzęt na stocku, a potem zaryzykuję z końcówkami i zobaczę co będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 5 Października 2017 Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Godzinę temu, username napisał: Ok, czyli tak jak podejrzewałem. Moje wątpliwości wzbudzały mity o tym, że przelot powoduje odprężenie silnika i bez remapowania w najlepszym wypadku będę miał niebieskie kolektory. jak wydech może odprężyć silnik? zawory zmienia? Godzinę temu, username napisał: Problem w moim motocyklu jest taki, że Włosi wcisnęli tam szynę CAN i podobno przez to nie można do niego dołożyć żadnych modyfikatorów. Jednakże wydechy nadal są sprzedawane przez producentów i według deklaracji pasują do mojego rocznika, ale dostępne moduły Termignoni pasują tylko do starszych modeli. Na forach widziałem też, że w Stanach są magicy co wypruwają oryginalne ECU i wgrywają tam customowe mapy, ale jakoś nie przepadam za nieodwracalnymi i ryzykownymi zmianami. No nic, to dotrę sprzęt na stocku, a potem zaryzykuję z końcówkami i zobaczę co będzie nie będzie przelotu - będzie git. będzie przelot - pewnie będzie ubogo. ale nie na tyle zeby rozwalic silnik na hurra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
username Napisano 5 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2017 6 minut temu, jimbo22 napisał: nie będzie przelotu - będzie git. będzie przelot - pewnie będzie ubogo. ale nie na tyle zeby rozwalic silnik na hurra Pełny przelot na dłuższą metę jest męczący, więc wybiorę pewnie opcję homologowaną z katalizatorem i wyciąganymi dbkillerami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 5 Października 2017 Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Jest jeszcze jedna kwestia - podobno przy przelocie i sportowym filtrze, robi się w silniku "przeciąg" co powoduje szybsze zużycie zaworów i ogólnie mniejszą żywotność silnika. Najczęściej tak jak piszą poprzednicy robi się ubogo i moto w granicy pracy sondy poszarpuje. Ten efekt koryguje się właśnie strojeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 8 Października 2017 Udostępnij Napisano 8 Października 2017 Dnia 5.10.2017 o 22:00, zet napisał: Jest jeszcze jedna kwestia - podobno przy przelocie i sportowym filtrze, robi się w silniku "przeciąg" co powoduje szybsze zużycie zaworów i ogólnie mniejszą żywotność silnika. Najczęściej tak jak piszą poprzednicy robi się ubogo i moto w granicy pracy sondy poszarpuje. Ten efekt koryguje się właśnie strojeniem. "przeciąg" lol... przeciąg nie zabija zaworów - uboga mieszanka spowodowana "przeciągiem" podnosi temperature i zaibja zawory... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.