11robert Napisano 20 Maja 2006 Udostępnij Napisano 20 Maja 2006 Witam, Jeszcze jakiś czas temu byłem przeciwnikiem Fordów ale od jakiegoś czasu jeżdzę mondeo kombi z 97 1.8 diesel w wersi z TC i innymi bajerami I na dzień dziesiejszy jestem zadowolony z jazdy tym samochodem ...nie jest mój a na takiego mnie nie stać więc skupiam się ma escorcie tez kombi .. I tu moje pytanie i prośba jaki silnik polecacie czy diesel czy benzynka ...raczej nie chce kupować samochodu w kraju bo tu jest dość przekrętów...na co co zwrócić uwagę przy kupnie samochodu jaki silnik jest Oki i takie tam rzeczy wczesniej pomykałem astrą ale juz mi się przejadła i chce zmnienić...i jeszcze jedna sprawa jak się mają koszty utrzymania takiego samochody np paliwo i czy faktycznie części są tak drogie że się nie opłaca brać FORDa. interesują mnie roczniki 96-98. dzięki Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 21 Maja 2006 Udostępnij Napisano 21 Maja 2006 czasem jezdze escorcikiem od ojca 1.6 16v 90KM 1997r. ten silnik potrafi wiele 1. przejechac 130tys bez awarii (tyle ma przebiegu) 2. sprawnie przyspieszac nawet na 5 biegu 3. przy normalnej jezdzie palic (trasa dluga 5-6l, trasa krotka 7, miasto 7-8) 4. jak depniesz to 11l przy kupnie : sprawdz czy nie koroduja progi i nadkola sprawdz wydech czy nie skorodowany sprawdz oslone pod silnikiem czy nie jest urwana sprawdz czy przy hamowaniu silnik nie spada z obrotow i nie potrafi ich utrzymac (czesty przypadek escorta) oraz sprawdz czy dziala elektryka >> tylnia wycieraczka i ogrzewanie tylnej szybki to na tyle! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkx Napisano 21 Maja 2006 Udostępnij Napisano 21 Maja 2006 > [...] przy kupnie : > sprawdz czy nie koroduja progi i nadkola > sprawdz wydech czy nie skorodowany > sprawdz oslone pod silnikiem czy nie jest urwana > sprawdz czy przy hamowaniu silnik nie spada z obrotow i nie potrafi > ich utrzymac (czesty przypadek escorta) > oraz sprawdz czy dziala elektryka to na tyle! - sprawdź działanie hamulca ręcznego - czasem blokuje koła słabo, czasem wręcz w ogóle nie łapie, - pobaw się chwilę dźwigienką kierunkowskazów we wszystkich możliwych kierunkach - zwróć uwagę, czy "przypadkiem" nie włączają się światła drogowe (przełącznik zespolony - częsta przypadłość), - posłuchaj rozrusznika (zdarza mu się "zgrzytnąć", choć w moim Escorcie zgrzytał sobie przez długi czas i nic złego się nie działo. ), - sprawdź, czy obroty biegu jałowego są stabilne - dziwne harce wskazówki obrotomierza mogą być spowodowane przez uszkodzony silnik krokowy. A tak w ogóle to wbrew pozorom (stwarzanym przez powyższą listę) Escort nie jest aż tak awaryjny. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
11robert Napisano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2006 dzięki za informację będe oglądał i sprawdzał też i te rzeczy a co sądzicie o dieslu bo chcę teraz przejść na rope na co w dieslu zwrócić uwagę ...jak sprawdzić turbinę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dren Napisano 23 Maja 2006 Udostępnij Napisano 23 Maja 2006 > dzięki za informację będe oglądał i sprawdzał też i te rzeczy > a co sądzicie o dieslu bo chcę teraz przejść na rope na co w dieslu > zwrócić uwagę ...jak sprawdzić turbinę Jeździłem długo Fiestą 1.8D 91r. Ten silnik pracuje cicho jak na diesla. Spala dowolne paliwo, opałowy, glikol etylenowy, lewą ropę, naftę, nie pamiętam co jeszcze tam lałem. Wbrew opiniom ludzi którzy lubią zabierać głos w każdej sprawie niewiele wiedząc od takich paliw nie siadają ani wtryskiwacze, ani pompa paliwa. Niestety przestrzegam, że silnik ten ma zasadniczą bardzo dużą wadę. Ma źle zaprojektowany układ chłodzenia. Powoduje to zużycie cylindrów. Im dalej od pompy tym tragiczniej. Czwarty cylinder bardzo często jest padnięty. łatwo to poznać po nierównej pracy silnika i lekko siwym dymku z rury. Silnik bardzo czuły na ustawienie kąta wtrysku. Ogólnie podjechana jednostka ma duże problemy z zapalaniem w zimie. Poza tym rozrząd co 60kkm z wymianą pasków napinaczy, rolki prowadzącej i pompy wody. Ja na liczniku Fiesty miałem 300kkm, a ile było naprawdę to nie wiem. Głowica OK, ale cylindry tylko do szlifu. Pierwszy nominał !!! 32 atm. ale ostatni tylko 14 Wałek rozrządy bez jednej rysy po tym przebiegu. Ogólnie konstrukcja bardzo niezawodna, niestety wada chłodzenia psuje ogólny bardzo dobry obraz silnika. Głowica żeliwna, nie planuje się przy zdejmowaniu. Uszczelka pod głowicą nie pada. Nie należy długo piłować tego silnika na max obrotach. Znam ten motor na wylot, zrobiłem nim dużo kilometrów, służe radą w razie problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boniffacy Napisano 30 Maja 2006 Udostępnij Napisano 30 Maja 2006 > Witam, Jesli chodzi o Diesla polecał bym 1,8 TDI,ma 90 KM, pieknie sie odpycha, wręcz rakieta, a pali ok 5-6l/100km Jesli chodzi o benzyne, to polecam mój silniczek 1,8 16v, 105 KM, a bywaja też 115, 130KM . Autko przyspiesza do 100 w ok 10s, Jeżdzi sie poprostu super. Jesli chodzi o przypadłości escorta, to wymienili je moi poprzednicy, ale nie ma co za bardzo zawracac sobie nimi głowy. POlecam str www.fordescort.org , tam sie wiele dowiesz o escortach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dren Napisano 30 Maja 2006 Udostępnij Napisano 30 Maja 2006 > Jesli chodzi o Diesla polecał bym 1,8 TDI,ma 90 KM, pieknie sie odpycha, wręcz rakieta, a pali ok 5-6l/100km Jesli chodzi o benzyne, to polecam mój silniczek 1,8 16v, 105 KM, a bywaja też 115, 130KM . Autko przyspiesza do 100 w ok 10s, Jeżdzi sie poprostu super. Jesli chodzi o przypadłości escorta, to > wymienili je moi poprzednicy, ale nie ma co za bardzo zawracac > sobie nimi głowy. > POlecam str www.fordescort.org , tam sie wiele dowiesz o escortach. To nie jest żadne TDI tylko zwykły diesel z komorą wstepną. to że ma sprężarkę wcale nie oznacza że ma wtrysk bezpośredni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boniffacy Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 > To nie jest żadne TDI tylko zwykły diesel z komorą wstepną. to że ma > sprężarkę wcale nie oznacza że ma wtrysk bezpośredni. TD oznacza turbo diesla, który ma ok 75 KM, TDI oznacza turbo diesla z intercoolerem, który ma 90 KM CDTI (jeśli dobrze pamietam) oznacza właśnie wtrysk bezposredni., ale takich silników nie było w escortach. Zaczęto je montować w Focusach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkx Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 > [...] CDTI (jeśli dobrze pamietam) [...] Prawie dobrze. Prawidłowa postać tego skrótu: Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boniffacy Napisano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2006 > Prawie dobrze. Prawidłowa postać tego skrótu: > Pozdrawiam. Tak, racja, CDTI ma chyba Opel, a Ford ma TDCI. Nawet dziś sie nad tym zastanawiałem i sam do tego doszedłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polako Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 Tylko TD90 Nie ma escortow TDI "TDI" jest zarezerwowane dla innej marki Tak samo jak nie ma escortow TDCI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkx Napisano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2006 > Tylko TD90 > Nie ma escortow TDI "TDI" jest zarezerwowane dla innej marki Tak > samo jak nie ma escortow TDCI Swoją drogą od dawna zastanawiam się, jak droga i trudna technicznie byłaby operacja przeszczepienia TdCi do Essiego (najłatwiej chyba przeprowadzić tę operację na Td, chociaż i tak trzeba wymienić 3/4 samochodu). P.S. Jak już będę starym, zblazowanym i obrzydliwie bogatym dziadem (co niewątpliwie kiedyś nastąpi - może za wyjątkiem określenia "bogaty" ), zafunduje sobie coś takiego... Essie TdCi - tego jeszcze nie było... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puniu Napisano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2006 > Swoją drogą od dawna zastanawiam się, jak droga i trudna technicznie > byłaby operacja przeszczepienia TdCi do Essiego (najłatwiej > chyba przeprowadzić tę operację na Td, chociaż i tak trzeba > wymienić 3/4 samochodu). > P.S. Jak już będę starym, zblazowanym i obrzydliwie bogatym dziadem > (co niewątpliwie kiedyś nastąpi - może za wyjątkiem określenia > "bogaty" ), zafunduje sobie coś takiego... Essie TdCi - tego > jeszcze nie było... jest na fefk kolega ktory dostal silnik w prezencie i przymierza sie wstawic do esiego (gdzies tak przelotem czytalem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkx Napisano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2006 > jest na fefk kolega ktory dostal silnik w prezencie i przymierza sie > wstawic do esiego (gdzies tak przelotem czytalem) Poszukam i z ciekawością pośledzę, jak się będzie rozwijał ten temat. THX za info, Pawle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polako Napisano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2006 > Swoją drogą od dawna zastanawiam się, jak droga i trudna technicznie > byłaby operacja przeszczepienia TdCi do Essiego (najłatwiej > chyba przeprowadzić tę operację na Td, chociaż i tak trzeba > wymienić 3/4 samochodu). > P.S. Jak już będę starym, zblazowanym i obrzydliwie bogatym dziadem > (co niewątpliwie kiedyś nastąpi - może za wyjątkiem określenia > "bogaty" ), zafunduje sobie coś takiego... Essie TdCi - tego > jeszcze nie było... hyhy to by ci mogla byc awantura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.