Skocz do zawartości

zawieszenie od turbo


maci3q

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko, były by jakieś problemy z zamontowaniem całego zawieszenia od uno turbo (amorki, spreżyny itp) do fiata uno 1.0 z 97 r ? Czy one są takich samych wymiarów jak od te 'zwykłe' i czym się różnią (pewnie twardsze) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko, były by jakieś problemy z zamontowaniem całego

> zawieszenia od uno turbo (amorki, spreżyny itp) do fiata uno 1.0

> z 97 r ? Czy one są takich samych wymiarów jak od te 'zwykłe' i

> czym się różnią (pewnie twardsze) ?

z tego co kiedys sie doweadywalem to sprezyny sa krotsze i twardsze-amorki sa ponc te same.

w kazdym razie moze ci z tego wyjsc terenowka (samochod sie podniesie) bo jest mala szansa, ze twoj samochod ugnie je chocby na tyle aby samochod stal tak jak seryjne UT.

jakby nie patrzec to UT jest ciezsze od 1.0 (szczegolnie silnik).

oczywiscie moge sie mylic, wiec poczekaj tez na wypowiedzi innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co kiedys sie doweadywalem to sprezyny sa krotsze i

> twardsze-amorki sa ponc te same.

> w kazdym razie moze ci z tego wyjsc terenowka (samochod sie

> podniesie) bo jest mala szansa, ze twoj samochod ugnie je chocby

> na tyle aby samochod stal tak jak seryjne UT.

> jakby nie patrzec to UT jest ciezsze od 1.0 (szczegolnie silnik).

> oczywiscie moge sie mylic, wiec poczekaj tez na wypowiedzi innych.

Hmm to może obciąć jeden zwój sprężyny, tak żeby było tak jak obecnie (może być niżej), bo sprężyny powinny być mocniejsze i twardsze, czyli nie powinno nic sie stać z amorkami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm to może obciąć jeden zwój sprężyny, tak żeby było tak jak obecnie

> (może być niżej), bo sprężyny powinny być mocniejsze i twardsze,

> czyli nie powinno nic sie stać z amorkami ?

a nie pomyslales, ze jak obetniesz i tak juz krotsza sprezynke to bedzie ci ona luzno latala w kolumnie?

za ile mozesz wyrwac te sprezyny od UT? nie taniej bedzie kupic jakies inne springi, ale takie na ktorych smaochod ci napewno siadzie nizej?

w cenie od 70 do 90 ojro mozna wyrwac nowy komplet springow w rozmiarach od -40 do -60.

nie prosciej isc w ta droga? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie pomyslales, ze jak obetniesz i tak juz krotsza sprezynke to

> bedzie ci ona luzno latala w kolumnie?

> za ile mozesz wyrwac te sprezyny od UT? nie taniej bedzie kupic

> jakies inne springi, ale takie na ktorych smaochod ci napewno

> siadzie nizej?

> w cenie od 70 do 90 ojro mozna wyrwac nowy komplet springow w

> rozmiarach od -40 do -60.

> nie prosciej isc w ta droga?

No właśnie myśle że po obcięciu amorek sam się obniży. A całe zawieszenie moge mieć za 100 zł (25 euro 270751858-jezyk.gif) czyli na pewno się opłaca... hmm tylko ciekawi mnie czy nie jest ono już dostosowane... bo jeździło tez w 1.0 tylke że z 94 roku.

A swoją drogą czytam przy opisach modyfikacji uno u niektórych użytkowników "obniżenie i utwardzenie sprężyn", na czym to polega ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie myśle że po obcięciu amorek sam się obniży.

nie bardzo bo amorek z zasady dazy do "rozchodzenia sie" wink.gif

>A całe zawieszenie moge mieć za 100 zł (25 euro ) czyli na pewno się

> opłaca...

cena jest dobra waytogo.gif

>hmm tylko ciekawi mnie czy nie jest ono już

> dostosowane... bo jeździło tez w 1.0 tylke że z 94 roku.

powiem szczerze, ze jakos ciezko mi uwoierzyc aby 1.0 siadlo nizej na sprezynach z turbo. jakby nie patrzec to silniczek 1.0 w porownaniu z 1.3t jest lekki jak piorki. z tylu zapewne az tak wielkich roznic nie ma bo tam wieksza masa wynika jedynie z innego ukladu wydechowego, drugiego zbiornika paliwa i hamulcow tarczowych (choc one niekoniecznie musza byc ciezsze od bebnow).

> A swoją drogą czytam przy opisach modyfikacji uno u niektórych

> użytkowników "obniżenie i utwardzenie sprężyn", na czym to

> polega ?

na moj rozum to soprezyny sie rozhartowuje, "sciska" i ponownie hartuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiem szczerze, ze jakos ciezko mi uwoierzyc aby 1.0 siadlo nizej na

> sprezynach z turbo. jakby nie patrzec to silniczek 1.0 w

> porownaniu z 1.3t jest lekki jak piorki. z tylu zapewne az tak

> wielkich roznic nie ma bo tam wieksza masa wynika jedynie z

> innego ukladu wydechowego, drugiego zbiornika paliwa i hamulcow

> tarczowych (choc one niekoniecznie musza byc ciezsze od bebnow).

Hmm a mi się wydaje że one są tych samych rozmiarów, tylko będe mial twardsze zawieszenie bo tamto musi większy ciężar amortyzować i bardziej ugina te amorki. A w uniaku seryjne przednie zawieszenei jest za miękkie. Dlatego hmm pewnie się troszke pobawie, bo będe miał całe zawieszeniee obecne to co mi szkodzi obciąć sprężynki albo coś takiego. Mi głownie chodzi o to że zaczeło mi cieknąć z jednego amorka i pasuje mi je wymienić, a że przypadkiem trafilem na b. tanie amory od turbo...

> na moj rozum to soprezyny sie rozhartowuje, "sciska" i ponownie

> hartuje.

No to wynika z tego że mogą latać ?

No ale wracając do tematu, spokojnie je wsadze i jak to będzie hulało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie bardzo bo amorek z zasady dazy do "rozchodzenia sie"

> cena jest dobra

> powiem szczerze, ze jakos ciezko mi uwoierzyc aby 1.0 siadlo nizej na

> sprezynach z turbo. jakby nie patrzec to silniczek 1.0 w

> porownaniu z 1.3t jest lekki jak piorki. z tylu zapewne az tak

> wielkich roznic nie ma bo tam wieksza masa wynika jedynie z

> innego ukladu wydechowego, drugiego zbiornika paliwa i hamulcow

> tarczowych (choc one niekoniecznie musza byc ciezsze od bebnow).

> na moj rozum to soprezyny sie rozhartowuje, "sciska" i ponownie

> hartuje.

kiedys mialem załozone sprezyny od 1.4 zwykłego i do maski musialem po drabinie sie wspinac tak podnioslo smile.gif dopiero jak kupilem odpowiednie do 1.1 cieniszy drut mniej zwojow to ładnie siadł i ma wyglad teraz!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm a mi się wydaje że one są tych samych rozmiarów, tylko będe mial

> twardsze zawieszenie bo tamto musi większy ciężar amortyzować i

> bardziej ugina te amorki.

bardziej ugina sprezyny jak juz-amortyzator sprezyne rozpycha smirk.gif

jest twardsze ale tez i nizsze. chodzilo nie tylko o wiekszy ciezar ale i o sporo wyzsze predkosci jakie rozwija turbo.

>A w uniaku seryjne przednie

> zawieszenei jest za miękkie.

a myslales o zalozeniu stabilizatora przedniego zawieszenia?

moze to wina zuzytych amortzytorow ?

>Dlatego hmm pewnie się troszke

> pobawie, bo będe miał całe zawieszeniee obecne to co mi szkodzi

> obciąć sprężynki albo coś takiego.

mi byloby szkoda ciac sprezyny od turbo-wolalbym bym je opylic komus kto takich szuka wink.gif

>Mi głownie chodzi o to że

> zaczeło mi cieknąć z jednego amorka i pasuje mi je wymienić, a

> że przypadkiem trafilem na b. tanie amory od turbo...

fabryczne amory w turbo sa takie same jak w kazdym innym uno-przynajmniej tak twierdza katalogi z czesciami.

> No to wynika z tego że mogą latać ?

no jesli sprezyna bedzie za krotka to beda latac.

> No ale wracając do tematu, spokojnie je wsadze i jak to będzie hulało

> ?

tego powiedziec sie nie da.spora role gra jeszcze stabilizator, opony i wysokosc calego samochodu. zalezy do czego ma to sluzyc? chcesz atakowac zakrety tak szybko jak to mozliwe czy poprostu ma byc lepiej niz w serii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest twardsze ale tez i nizsze. chodzilo nie tylko o wiekszy ciezar

> ale i o sporo wyzsze predkosci jakie rozwija turbo.

> a myslales o zalozeniu stabilizatora przedniego zawieszenia?

> moze to wina zuzytych amortzytorow ?

No napisałem że mi z jednego zaczeło cieknąć i pewnie dlatego takie miękkie.

> mi byloby szkoda ciac sprezyny od turbo-wolalbym bym je opylic komus

> kto takich szuka

> fabryczne amory w turbo sa takie same jak w kazdym innym

> uno-przynajmniej tak twierdza katalogi z czesciami.

> no jesli sprezyna bedzie za krotka to beda latac.

> tego powiedziec sie nie da.spora role gra jeszcze stabilizator, opony

> i wysokosc calego samochodu. zalezy do czego ma to sluzyc?

> chcesz atakowac zakrety tak szybko jak to mozliwe czy poprostu

> ma byc lepiej niz w serii?

No głównie mi chodzi o te amorki, ale jak już będe miał sprężyny to można je wykorzystać. No ale mam nadzieje że ten gość co je miał odpowiednio dostosował smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No napisałem że mi z jednego zaczeło cieknąć i pewnie dlatego takie

> miękkie.

> No głównie mi chodzi o te amorki, ale jak już będe miał sprężyny to

> można je wykorzystać. No ale mam nadzieje że ten gość co je miał

> odpowiednio dostosował

jesli chodzi o amory to powtarzam, ze sa identyczne jak w normalnym uno.

proponuje najpierw wlozyc niepociety zawias z ut, pojezdzic kilka dni a potem ewentualnie kroic. bo moje wnioski co do tego, ze 1.0 go nie ugnie moga byc bledne wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli chodzi o amory to powtarzam, ze sa identyczne jak w normalnym

> uno.

> proponuje najpierw wlozyc niepociety zawias z ut, pojezdzic kilka dni

> a potem ewentualnie kroic. bo moje wnioski co do tego, ze 1.0 go

> nie ugnie moga byc bledne

No narazie to mam nadzieje że te zawiasy trafią do mnie. Zobaczymy co z tego będzie. Ale to bardzo prawdopodobne żeby były już pod 1.0 zrobione. No nic zobaczymy co zdziała Tomazi. Bo ja z gościem już wszystko dogadałem, tylko on ma mi to oglądnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leży u mnie w garażu taki zawiasik z turbo amorki gazówki jakieś zwykłe plus ciętę o 1,5 zwoja sprężyny od turbo ale jeszcze go nie sprawdzałem....

mam też normalne przednie sprężyny od turbo, ale podejrzewam że się przydadzą więc nie sprzedam 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym silnikiem i na tym zawieszeniu będziesz miał Uno cross

> country.... jak chcesz to zrobie dziś foty jak uno 1.0 wygląda

> na takich sprężynach ale warto np. do tył wrzucić belkę z UT

> bno podobno sztywniejsza...

Wrzuć wrzuć smile.gif I poradzcie mi co najlepiej zrobić z tym wszystkim jeżeli się ma:

- farbycznie zawieszenie od 1.0 fire (z tym że jeden przedni amor cienknie - czyli pasuje wymienić)

- całe zawieszenie od turbo

Może to jakoś zmiksowac, obciąć sprężyny któreś ? Jak to najlepiej zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.