Roswell Napisano 11 Marca 2018 Udostępnij Napisano 11 Marca 2018 Od czasu do czasu potrzebuję wspomóc rozruch motocykla podobnym starterem żeby nie musieć za każdym razem rozkręcać osłonek akumulatora chciałbym sobie wyprowadzić taki przewód na zewnątrz i się do niego podłączać. W oryginalnym przewodzie z krokodylkami jest pudełko z diodami schottkiego, do czego one właściwie służą ? do zabezpieczenia przed tym aby nie płynął prąd z motocykla do startera ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2000_mc Napisano 11 Marca 2018 Udostępnij Napisano 11 Marca 2018 Zabezpieczają przed skutkami zwarcia klem. Dołączył bym taki kabel z wtyczką do Klein. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 11 Marca 2018 Udostępnij Napisano 11 Marca 2018 Przede wszystkim zabezpiecza przed odwrotnym podłączeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Marca 2018 Udostępnij Napisano 11 Marca 2018 4 godziny temu, Roswell napisał: Od czasu do czasu potrzebuję wspomóc rozruch motocykla podobnym starterem A z jakiego powodu? Nie lepiej rozwiązać ten problem niż bawić się w jakieś kabelki i startery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 12 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2018 16 godzin temu, 2000_mc napisał: Zabezpieczają przed skutkami zwarcia klem. Dołączył bym taki kabel z wtyczką do Klein. 13 godzin temu, Orochimaru napisał: Przede wszystkim zabezpiecza przed odwrotnym podłączeniem. To czy mógłbym w moim przypadku z tego zrezygnować ? U mnie nie będzie opcji odwrotnego podłączenia. 13 godzin temu, volf6 napisał: A z jakiego powodu? Nie lepiej rozwiązać ten problem niż bawić się w jakieś kabelki i startery Już był dwa razy w serwisie i niestety nie potrafią sobie z tym poradzić, podobno to częsta przypadłość tego modelu. Ma problem odpalić po dłuższym postoju, potem jak się już zagrzeje to odpala bezproblemowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Marca 2018 Udostępnij Napisano 12 Marca 2018 Możesz zrezygnować z diod, ale musisz pamiętać, że wystarczy jak raz się zapomnisz (np: pomylisz się przy wymianie akumulatora) i ponad 100A popłynie nie tędy gdzie trzeba . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 12 Marca 2018 Udostępnij Napisano 12 Marca 2018 Dnia 11.03.2018 o 17:06, 2000_mc napisał: Zabezpieczają przed skutkami zwarcia klem. Dnia 11.03.2018 o 20:28, Orochimaru napisał: Przede wszystkim zabezpiecza przed odwrotnym podłączeniem. Jesteście pewni? Nie to że chcę się czepiać i wymądrzać ale jakoś mi się to nie zgrywa. Bardziej bym obstawiał że te diody służą jednak do zabezpieczenia przed jakimiś szpilkami napięciowymi powstającymi podczas pracy rozrusznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Marca 2018 Udostępnij Napisano 12 Marca 2018 Jednak nie miałem racji. Głównym zadaniem tych diod jest ochrona ogniwa przed alternatorem. Tego typu banki mają bezpośrednie połączenie ogniwa z wyjściem. Gdy alternator zaczyna ładować, to bez diod, napięcie na ogniwach będzie niebezpiecznie rosło. 2000_mc też ma trochę racji. Wprawdzie diody przepuszczą prąd po zwarciu, ale zawsze jakiś spadek napięcia na nich jest i trochę ograniczą prąd. Colinaw, szpilki czy to z rozrusznika, czy z układu zapłonowego, nic mu nie zrobią, bo bank jest podłączony do akumulatora, a ten skutecznie wszystko tłumi. @Roswell, nadal myślę, że możesz zrezygnować z diod, ale wtedy powinieneś najszybciej jak to możliwe, po odpaleniu silnika, odłączyć bank od akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 13 Marca 2018 Udostępnij Napisano 13 Marca 2018 O no niezupełnie się zgodzę z tym że akumulator wszystko wytłumi. Jeżeli dobrze mi się wydaje to akumulator podczas rozładowania ma dosyć sporą rezystancję szeregową więc te szpilki odłożą się na niej albo w przypadku braku diody polecą do stabilniejszego źródła napięciowego czyli banku. Chociaż tutaj to jest już trochę akademickie rozmyślanie... Myślałem na początku o alternatorze ale przecież między nim a akumulatorem jest stabilizator. Poza tym rozładowany akumulator nie powinien pozwolić na zbyt duży wzrost napięcia nawet gdy alternator będzie go ładował (zakładając że prąd ładowania jest sensowny a akumulator nie jest jeszcze całkowicie padnięty). Jeżeli chodzi o zabezpieczenie zwarciowe to prawdopodobnie zabezpieczą ale raczej działając jako bezpiecznik niż jako dioda. Przy prądzie zwarciowym banku nawet tak mały spadek napięcia jak na diodach schottkiego (który prawdopodobnie przy dużym prądzie rośnie) spowoduje wydzielenie się sporej mocy prawdopodobnie znacznie większej niż taka jaką są w stanie wypromieniować wspomniane diody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2000_mc Napisano 14 Marca 2018 Udostępnij Napisano 14 Marca 2018 Ja bym z tego zabezpieczenia nie rezygnowal. Gdyby to było bezpieczne to producent by ich tam nie umieszczał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Marca 2018 Udostępnij Napisano 14 Marca 2018 Dnia 12.03.2018 o 10:17, Roswell napisał: Już był dwa razy w serwisie i niestety nie potrafią sobie z tym poradzić, podobno to częsta przypadłość tego modelu. Ma problem odpalić po dłuższym postoju, potem jak się już zagrzeje to odpala bezproblemowo. Czyli akumulator rozładowuje się przy dłuższym nieużywaniu/postoju motocykla? To już lepiej zamontować zwykły hebel niż pudrować syfa tym dziwacznym i upierdliwym rozwiązaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Marca 2018 Udostępnij Napisano 14 Marca 2018 13 godzin temu, 2000_mc napisał: Ja bym z tego zabezpieczenia nie rezygnowal. Gdyby to było bezpieczne to producent by ich tam nie umieszczał. A co się niby złego może stać (o ile nie zrobi zwarcia lub nie pomyli biegunów) Tak czy owak pomysł uważam za dziwaczny i nie chce się wierzyć by usterki nie dało się usunąć w normalny sposób. O ile to jest usterka, bo trudno oczekiwać by akumulator zachowywał pełną pojemność bez odłączenia od instalacji pojazdu przez dłuższy czas, zwłaszcza jak są jakies alarmy czy inne cuda konsumujące ampery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 16 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2018 Dnia 14.03.2018 o 15:19, volf6 napisał: Czyli akumulator rozładowuje się przy dłuższym nieużywaniu/postoju motocykla? To już lepiej zamontować zwykły hebel niż pudrować syfa tym dziwacznym i upierdliwym rozwiązaniem Problem w tym że jak motocykl postoi dłużej to trzeba bardzo długo kręcić żeby odpalił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Marca 2018 Udostępnij Napisano 16 Marca 2018 3 minuty temu, Roswell napisał: Problem w tym że jak motocykl postoi dłużej to trzeba bardzo długo kręcić żeby odpalił. Gaźnik czy wtrysk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2018 21 godzin temu, volf6 napisał: Gaźnik czy wtrysk? Gaźnik zipp nitro 250 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.