qbadm Napisano 16 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2018 Mój i30 z 2017 ma 13tys. km, DPF wypala się na autostradzie co 150km a w mieście mam wrażenie patrząc na spalanie, że non stop:/ Są jedynie trzy sposoby jak poznać, ze DPF się wypala: 1. na biegu zdjąć nogę z gazu i jeśli spalanie chwilowe inne niż 0.0l/100km to dopala2. Start/Stop nie zadziała kiedy DPF się wypala3. podłączenie interfejsu bluetooth do smartfona i śledzenie temp katalizatora, jeśli ~600*C to wypala + EGR na 0% Powyższe merody są trudne do ogarnięcia w normalnej jeździe, auto użytkuje głównie żona, mimo, że robię regularnie trasy po A2 to miasto zrobiło prawdopodobnie robotę, tym bardziej, że żona Start/Stop nie używała i jak kończyła jazdę to studzenie turbo 20-30sek. i gasiła silnik (zapewne czesto w trakcie wypalania DPF). Olej wymieniałem przy 12tys. bo przybyło 1cm, w ASO powiedzieli, że jak wypala sie DPF to silnik inaczej pracuje co jest bzdurą bo jak podłączyłem TorquePro to podczas wypalania DPF silnik pracuje identycznie jak przed/po wypaleniu. Doszedłem do wniosku, że przerywane procesy wypalania w mieście spowodowały, że sadzy odkładało sie więcej i więcej a obecnie procedura dopalania pomaga tylko na chwilę gdyż stopień zapchania filtra jest znaczny. Czytałem, że w trasie powinien dopalać się co 400-500km a w mieście co 150-180km. Zaczęliśmy używać Start/Stop, ale zdaję sobie sprawę, że juz po fakcie. Auto dostaje mega turbo dziury przy dodaniu gazu w zakresie 1800-2000obr./min., wcześniej było ok. Co radzicie? ASO i wypalanie serwisowe czy w lesie podlać benzyną, podpalić i wziąć kasę z AC? Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Na gwarancji? To raczej do ASO na diagnostykę. Współczesne filtry często się wypalają. Może też być przytkane sitko w baku, nawet po tak małym przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbadm Napisano 17 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Na gwarancji? To raczej do ASO na diagnostykę. Współczesne filtry często się wypalają. Może też być przytkane sitko w baku, nawet po tak małym przebiegu.Na gwarancji, ale to nie zmienia nic. Auto miało przy 11,5tys. km wymieniony olej z powodu zwiekszonego stanu i nie zostało wykonane wypalnie serwisowe, które powinno być przez ASO zrobione, inaczej DPF nadal bedzie się za często wypalał i nadal będzie przybierać oleju... Umówiłem się już na wypalenie, koszt 300zł...Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 9 minut temu, qbadm napisał: Na gwarancji, ale to nie zmienia nic. Auto miało przy 11,5tys. km wymieniony olej z powodu zwiekszonego stanu i nie zostało wykonane wypalnie serwisowe, które powinno być przez ASO zrobione, inaczej DPF nadal bedzie się za często wypalał i nadal będzie przybierać oleju... Umówiłem się już na wypalenie, koszt 300zł... Zlecasz wypalenie, czy jak? W ramach gwarancji nie przysługuje bezpłatnie? Nie zrobią diagnostyki, co jest przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbadm Napisano 17 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Czekam na telefon od kierownika serwisu gdzie nie wykonano wypalenia DPFu po zmianie oleju. Drugie ASO, gdzie jestem umówiony twierdzi, że jeśli olej jest wymieniany z powodu rozrzedzenia przez paliwo konieczne jest wypalenie DPF przez serwis, inaczej świeżego oleju także bedzie przybywać - co dzieje się u mnie :/ Także jesli pierwsze ASO nie przyzna się do błędu, to jutro robię usługę w drugim ASO a w pierwszym ASO skladam reklamację, czekam na decyzję i jak odrzucą to HMP wchodzi do akcji, bo na infolinię też dzwoniłem i są w stanie być pośrednikiem między mną a ASO.Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbadm Napisano 17 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Kierownik serwisu oddzwonił i oczywiście standard gadka, że jak auto nie wyświetli błędów to oni nie mogą nic zrobić Dodatkowo, jak poziom sadzy jest za mały to nie są w stanie dopalić serwisowo DPFa, co zweryfikuję jutro w drugim serwisie - niech sprawdzą poziom zajętości filtra i zobaczę co powiedzą? Jak powiedzą, że mogą wypalić w każdej chwili to niech wypalają a do drugiego serwisu pojadę z papierem, ze jednak sie da wypalić poniżej poziomu ostrzegawczego Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbadm Napisano 18 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 Tak jak myślałem, pierwszy serwis zrobił mnie w bambuko, w drugim dziś bez problemu wypaliłem DPF z poziomu 8,5g do 0,01g + sprawdzenie sitka pompy paliwa + wymiana filtra powietrza + zalecenie, żeby autem jeździć bardziej dynamicznie Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 22 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 (edytowane) Po pierwsze diesel sie nie nadaje do miasta, trzeba bylo kupic benzyne A teraz wracajac do tematu jedz do serwisu kila na Zeraniu. W Wawie nie ma dobrego serwisu Hyundaja to sa tylko wiemieniacze. IMO cos musi byc nie tak bo wiekszosc i30 to floty i tam same diesele i nie sylchac o klopotach z wypalaniem. Sam mialem diesela w i20 i jezdzilem po miescie to start stop mi sie nie uruchamial srednio co 2-3 tankowania a caly czas miasto i korki. Po tym poznalem, ze sie dopalal. Czesto mu tez przerywalem i konczyl innym razem. W miedzyczasie zmienic styl jazdy na bardziej agresywny moze sie odmuli i mu przejdzie. Chlodzic turbo 30s to tez bez sensu. W kocnu po normalnej jezdzie i tak musisz zaparkowac, otworzyc brame etc i te kilkadziesiat ostatnich sekund przy manewrowaniu wystarczy. Zreszta tu to nie jestem pewien ale warto sie zainteresowac czy to nie ma elektrycznej pompki. Przegonic zgasic i zobacz czy plyn w zbiorniku wyrownawczym nie bulgocze Skoro w fiescie jest to i w premium hultaj tez musi byc IMO. Edytowane 22 Lipca 2018 przez wujekcybul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 Nie tyle nie nadaje się do miasta, co diesel z DPF nie nadaje się na krótkie odcinki. Potrzebuje czasu by wypalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbadm Napisano 24 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2018 Panowie, auto lata regularnie po trasie, to nie jest tak, że tylko po mieście jeżdżone Sluchajcie tego: podczas wypalania filtra zgłosiłem też, że muli coś, wiec sitko sprawdzili. Kilka dni po wizycie w ASO tankuję ON, jak zawsze do pierwszego odbicia pistoletu... Leje i leje a pistolet nie odbija, że było dość głośno na stacji to się nie połapałem w porę, że paliwo leje się przez wierzch ze zbiornika pod samochód!!! Assistance i laweta do ASO, tam się okazało, że uszczelka się podwinęła jak montowali pompkę w zbiorniku no i się przelało... Upierdolił się samochód od spodu po całości, naleciało w plastikowe osłony podwozia... Niby poprawili to tefo samego dnia ale auto śmierdzi ropskiem na pół garażu teraz, nie umyli tego tylko na szybko rozebrali i złożyli raz jeszcze... Dzwonię jutro do nich, niech to biorą, rozbierają osłony i myją wszystko - nie po to kupiłem nowe auto, żeby śmierdziało mi teraz na potęgę ropskiem jak ze starego passata :/ Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 24 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2018 (edytowane) 23 minuty temu, qbadm napisał: Panowie, auto lata regularnie po trasie, to nie jest tak, że tylko po mieście jeżdżone Sluchajcie tego: podczas wypalania filtra zgłosiłem też, że muli coś, wiec sitko sprawdzili. Kilka dni po wizycie w ASO tankuję ON, jak zawsze do pierwszego odbicia pistoletu... Leje i leje a pistolet nie odbija, że było dość głośno na stacji to się nie połapałem w porę, że paliwo leje się przez wierzch ze zbiornika pod samochód!!! Assistance i laweta do ASO, tam się okazało, że uszczelka się podwinęła jak montowali pompkę w zbiorniku no i się przelało... Upierdolił się samochód od spodu po całości, naleciało w plastikowe osłony podwozia... Niby poprawili to tefo samego dnia ale auto śmierdzi ropskiem na pół garażu teraz, nie umyli tego tylko na szybko rozebrali i złożyli raz jeszcze... Dzwonię jutro do nich, niech to biorą, rozbierają osłony i myją wszystko - nie po to kupiłem nowe auto, żeby śmierdziało mi teraz na potęgę ropskiem jak ze starego passata Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka Jeszcze raz Ci powtarzam, ze nie ma dobrego serwisu hultaja w Wawie. Jezdzij do kily i tak uznaja gwarancje jakby co. Albo wejdz na forum koreancow i wybierz jakis znosny warsztat. Zreszta Ford ma to samo w Wawie banda imbecyli wymieniaczy. I tak tego dobrze nie zmyja Kupilbym jakis siuwaks zdjal nadkole i sam pedzelkiem wyczyscil. Pozniej splukac i juz. Z drugiej strony jak nowe auto to po co zagladac do pompy? Ja tego sitka przez 150k nie ruszalem. Edytowane 24 Lipca 2018 przez wujekcybul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbadm Napisano 24 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2018 Jeszcze raz Ci powtarzam, ze nie ma dobrego serwisu hultaja w Wawie. Jezdzij do kily i tak uznaja gwarancje jakby co. Albo wejdz na forum koreancow i wybierz jakis znosny warsztat. Zreszta Ford ma to samo w Wawie banda imbecyli wymieniaczy. I tak tego dobrze nie zmyja Kupilbym jakis siuwaks zdjal nadkole i sam pedzelkiem wyczyscil. Pozniej splukac i juz. Z drugiej strony jak nowe auto to po co zagladac do pompy? Ja tego sitka przez 150k nie ruszalem.Wyjaśnij mi proszę o jaki konkretnie chodzi warsztat i co z tą gwarancją? Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mzientar Napisano 21 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2020 Miałem duży problem z częstym wypalaniem DPF w i30 1,6 crdi 110km 2012. Wypalał się dosłownie co 80-100 km. Pomogło zwykłe wyczyszczenie EGR - za 50 zł. Mechanik mowil ze można go wyczyścić bez zdejmowania, trzeba odkręcić śruby od góry. Teraz po czyszczeniu przejechalem chyba 450 km zanim włączyło się dopalanie. Zanim więc zaczniesz czyscic DPF chemia czy planowac demontaż sprawdź najpierw najprostszą możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbadm Napisano 30 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 W dniu 21.11.2020 o 17:07, Mzientar napisał: Miałem duży problem z częstym wypalaniem DPF w i30 1,6 crdi 110km 2012. Wypalał się dosłownie co 80-100 km. Pomogło zwykłe wyczyszczenie EGR - za 50 zł. Mechanik mowil ze można go wyczyścić bez zdejmowania, trzeba odkręcić śruby od góry. Teraz po czyszczeniu przejechalem chyba 450 km zanim włączyło się dopalanie. Zanim więc zaczniesz czyscic DPF chemia czy planowac demontaż sprawdź najpierw najprostszą możliwość. ASO wymieniło DPF, nadtopił się przez wadliwy czujnik ciśnienia spalin... Temat można zamknąć 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbadm Napisano 14 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2022 Po 2 latach problem znów powrócił - auto od roku jeżdżone tylko poza miasto, na dłuższe trasy i zaczęło wypalać DPF co 80 km. Trasę nad Bałtyk i z powrotem do Wawy wypalało 10x DPF Prowadzę na diagnostykę do ASO, które 2 lata temu wymieniało filtr, niech szukają w osprzęcie DPF-u. Gwarancja kończy się w grudniu i takie klocki na koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eagle Napisano 26 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2023 Cześć, mam identyczny problem z częstym wypalaniem DPF w i30 2017r 1,6crdi . W sobotę rano wypaliłem DPF do zera a w niedziele w nocy gaszę auto i widzę, że jest już 14,68 G sadzy . W między czasie to były krótkie trasy w mieście do sklepów itp. zrobione ok 60 km. Półtora roku temu był czyszczony układ dolotowy wraz z kolektorem ssącym w ASO ale nic to nie dało, choć był cały w syfie i należało to zrobić. Taka drobna uwaga, jeżeli będziecie gasić auto przy wypalaniu DPF to zobaczycie jak szybko rośnie Wam poziom oleju. Słyszałem dobre opinie o środku do paliwa Liqui Moly LM5148 250ml 2650, który podobno sprawa, że DPF wypala się co najmniej 2x rzadziej. Czy ktoś próbował? Polecam aplikację na telefon "Car Scanner", dzięki niej łatwo można sprawdzić ile jest sadzy, kiedy był ostatnio wypalony DPF, jaką temp ma katalizator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.