lukasz1985 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Witam, pacjent to UNO 1996 1.4 i.e. 70KM 51 kW... Gdzieś czytałem, że przy kolektorze dolotowym znajduje się CZUJNIK TEMPERATURY CIECZY, który przekazuje informację do komputera sterującego dozowaniem mieszanki. I teraz do Was pytanie. Czy możecie mi opisać gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik, jak się do niego dobrać ? Jak go zdemontować ? Może jakieś zdjęcia ? Macie też jakąś informację jak sprawdzić ten czujnik ? Może da się miernikiem cyfrowym ( jeżeli tak to jaką wartość powinien pokazywać). Silnik pracuje czasem nierówno i sądzę że po prostu świece są zalewane przez błędny sygnał właśnie z tego czujnika. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 W tym silniku są dwa czujniki. Jeden czujnikw kolektorze dolotowym, a drugi w głowicy. 1. Czujnik koło paska rozrządu - to czujnik temperatury cieczy chłodzącej dla wskaźnika na tablicy liczników. 2. Czujnik w kolektorze dolotowym - koło modułu zapłonowego (chyba przy cewce) - to czujnik temperatury płynu do komputera. Nie wiem czy w 1.4 jest taki sam jak w 1.0/1.1, ale jeśli tak, to czujnik ten wygląda tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Jeśli dobrze pamiętam, to był właśnie niebieski, ale nie wiem który to był, bo już lata upłynęły, odkąd miałem 1.4. Gdzieś chyba mam serwisówkę, to udostępnię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1985 Napisano 22 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2018 Fajnie by było jak byś udostępnił serwisówkę. W takim razie czekam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam0729 Napisano 9 Października 2018 Udostępnij Napisano 9 Października 2018 na zdjęciu jest czujnik temperatury silnika który w 1,4 jest od tyłu silnika w lewym górnym rogu patrząc pod maskę od przodu . Awaria tego czujnika utrudnia odpalanie -jakby brak ssania -silniczek krokowy za mało się wysuwa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.