rav.d Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 Od jakiegos czasu mam taki problem w moim seju ze brakuje mu mocy... tzn jest jakis taki przytkany-trudno mi go rozpedzic np do wiecej niz 110kmph na wysokich obrotach jest nawet ok ale na srednich strasznie wolno sie rozpedza... wiecie jakie moga byc przyczyny? filtr powietrza zmieniony kilka dni temu, swiece wydaja sie w porzadku... sc 900 na LPG wiem wiem-zaraz powiecie ze LPG to zlo ale chodzi mi o jakies konkretne rady... pzdr RaV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > Od jakiegos czasu mam taki problem w moim seju ze brakuje mu mocy... > tzn jest jakis taki przytkany-trudno mi go rozpedzic np do > wiecej niz 110kmph na wysokich obrotach jest nawet ok ale na > srednich strasznie wolno sie rozpedza... wiecie jakie moga byc > przyczyny? filtr powietrza zmieniony kilka dni temu, swiece > wydaja sie w porzadku... > sc 900 na LPG > wiem wiem-zaraz powiecie ze LPG to zlo ale chodzi mi o jakies > konkretne rady... > pzdr > RaV Sproboj wyjac zwezke z przepustnicy (mikesr) i przejechac sie na benzynie - czy jest lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > Sproboj wyjac zwezke z przepustnicy (mikesr) i przejechac sie na > benzynie - czy jest lepiej. a czy jest roznica po wyjeciu zwezki? tzn chodzi mi o to ze przelaczajac zasilanie na benzyne nie odczuwam raczej roznicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 Ja miałem podobny problem po wymianie filtra powietrza, bo tamten był tak zasrany że ledwo pusczał powietrze i potem miał za dużo tlenu i się nie chciał rozpędzać. Jednak ja mam inną generacje instalki zapewne. A nie kombinował kolega nic przy instalce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > ja miałem podobny problem po wymianie filtra powietrza, bo tamten był > tak zasrany że ledwo pusczał powietrze i potem miał za dużo > tlenu i się nie chciał rozpędzać. Jednak ja mam inną generacje > instalki zapewne. A nie kombinował kolega nic przy instalce? nic sie tam nie bawilem... a filtr wlasnie mialem troszke zasyfiony i myslalem ze to moze w tym lezy wina ale po wymianie jest to samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > a czy jest roznica po wyjeciu zwezki? tzn chodzi mi o to ze > przelaczajac zasilanie na benzyne nie odczuwam raczej roznicy... Jest różnica. Wyjmij zwezke a sie przekonasz. Gaz to zło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > przelaczajac zasilanie na benzyne nie odczuwam raczej roznicy... no to wyjmij zwężke a różnica będzie odczuwalna ps. gdzieś wyczytałem, że sam montaż instalacji do silnika 2.5 w BMW osłabia silnik o 25KM przez te zwężki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > Jest różnica. Wyjmij zwezke a sie przekonasz. Gaz to zło dzieki-pozniej to sprawdze- a jesli sie okaze ze lepiej na noPB to co moze byc przyczyna przy LPG? btw. szary masz zajebisty avatar żuk turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > no to wyjmij zwężke a różnica będzie odczuwalna > ps. gdzieś wyczytałem, że sam montaż instalacji do silnika 2.5 w BMW > osłabia silnik o 25KM przez te zwężki jakby w 900 odjelo 25KM to bym sie z miejsca nie ruszyl juz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > jakby w 900 odjelo 25KM to bym sie z miejsca nie ruszyl juz a jeszcze jedno pytanko... gdzie kolega tankował LPG? bo niekiedy jest syfny gaz na stacjach! jak zatankowałem na Wielickiej kiedyś (naprzeciw cmentarza Podgórskiego) bo był gaz za 1.68 to się zastanawiałem jak go z tamtąd wyssać czym prędzej bo nie mogłęm auta powyżej 100 rozpędzić, a jadąc Nowohucką od ronda przy M1 dopiero na moście przy Łęgu miałem 100 na budziku Makabra! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > a jeszcze jedno pytanko... gdzie kolega tankował LPG? bo niekiedy > jest syfny gaz na stacjach! to nie kwestia gazu bo mam tak juz od jakiegos czasu na gazie z roznych stacji... a ostatnio tankuje na bp w borku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 To może to kwestia regulacji instalki? Ja się tak na gazie niezbyt znam, ale wiem że jak mi muliło auto to kumpel mi jakiś syf spuszczał z miszolnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > To może to kwestia regulacji instalki? > Ja się tak na gazie niezbyt znam, ale wiem że jak mi muliło auto to > kumpel mi jakiś syf spuszczał z miszolnika. pojde zaraz sprawdzic... a do regulacji bylem wczoraj - sprawdzil spaliny, poustawial cos przy silniku krokowym i mowil ze powinno byc ok... ale nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > Od jakiegos czasu mam taki problem w moim seju ze brakuje mu mocy... > tzn jest jakis taki przytkany-trudno mi go rozpedzic np do > wiecej niz 110kmph na wysokich obrotach jest nawet ok ale na > srednich strasznie wolno sie rozpedza... wiecie jakie moga byc > przyczyny? filtr powietrza zmieniony kilka dni temu, swiece > wydaja sie w porzadku... > sc 900 na LPG > wiem wiem-zaraz powiecie ze LPG to zlo ale chodzi mi o jakies > konkretne rady... > pzdr > RaV jaki masz przebieg????????? moze konczy Ci sie lancuszek???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > jaki masz przebieg????????? > moze konczy Ci sie lancuszek???? 80kkm... i chyba lancuszek niezmieniany... czy to moze miec taki wplyw?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > 80kkm... i chyba lancuszek niezmieniany... czy to moze miec taki > wplyw?? ja mam 91 ale slyszalem,z e to moze konczacy sie lancuszek....u mnie tez jakby slabiej..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > ja mam 91 ale slyszalem,z e to moze konczacy sie lancuszek....u mnie > tez jakby slabiej..... hmmm.... no to mnie zainteresowales tym-moze to jest przyczyna... nie wiesz ile lancuszek kosztuje? 120-130zl? musze to wkrotce wymienic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > ja mam 91 ale slyszalem,z e to moze konczacy sie lancuszek....u mnie > tez jakby slabiej..... ..a slyszales o lancuszzku co ma 140000+ i nie ma zamiaru byc wymieniany???? lancuszek sie wymienia jak sie zrobi luzny a nie jak motor "oslabnie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > ..a slyszales o lancuszzku co ma 140000+ i nie ma zamiaru byc > wymieniany???? > lancuszek sie wymienia jak sie zrobi luzny a nie jak motor "oslabnie" ok pytalem ze wzgledu na sugestie 62542tomasz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 .., 1.mowisz ze na wysokich ...a jak spalanko?? 2. mowisz ze LPG man grzebal...moze go przydlawil?? 3. na ktorym biegu probojesz sie bujac?? daj do konca na 3 potem 4 i zobacz co sie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > lancuszek sie wymienia jak sie zrobi luzny a nie jak motor "oslabnie" Dokuadnie Bo mnie to wygląda na to, ze gaz jest przykręcony... z tym, że jakby go zdławili to by wysokich obrotów nie miał i by mu na górze dławiło - przynajmniej tak było u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > .., > 1.mowisz ze na wysokich ...a jak spalanko?? na wysokich jest lepiej niz na srednich ale rewelacja to nie jest, chociaz nie czuc dlawienia, albo zeby mu brakowalo hazu... spalanie tez jest wyzsze ostatnio > 2. mowisz ze LPG man grzebal...moze go przydlawil?? nie-po ustawieniu jest ciut lepiej.. ale nadal kupa > 3. na ktorym biegu probojesz sie bujac?? na czworce dochodze do 100kmph, a na piatce max 120... i wiecej nie chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 A nie ma kolega jakiejś nieszczelności w dolocie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > A nie ma kolega jakiejś nieszczelności w dolocie? hmm... wydaje mi sie ze dolot jest ok-dzis na to lookalem, dokrecilem mocniej kopulke... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > wlasnie spalanie tez jest wyzsze ostatnio > nie-po ustawieniu jest ciut lepiej.. ale nadal kupa > na czworce dochodze do 100kmph, a na piatce max 120... i wiecej nie > chce ..masz obrotomierz?? na 3 spokojnie powiniennes do 100 (chyba ze nie ciagnie juz motor..) imo masz zapchany filterek powietrze/gazu/zle ustawiona instalacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogaczpawel Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > na wysokich jest lepiej niz na srednich ale rewelacja to nie jest, > chociaz nie czuc dlawienia, albo zeby mu brakowalo hazu... > spalanie tez jest wyzsze ostatnio > nie-po ustawieniu jest ciut lepiej.. ale nadal kupa > na czworce dochodze do 100kmph, a na piatce max 120... i wiecej nie > chce może nałożyło sie kilka przyczyn: 1 mocno niedopompowane zimowe opony 2 kiepskie palifko 3 wiatr w czoło IMO te rzeczy nie sa bez znaczenia no chyba że ewidentnie czujesz że osłabł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > ..masz obrotomierz?? > na 3 spokojnie powiniennes do 100 (chyba ze nie ciagnie juz motor..) > imo masz zapchany filterek powietrze/gazu/zle ustawiona instalacje nie mam obrotomierza (jeszcze;]) na 3 max to jakies 85... filtr powietrza zmieniany kilka dni temu, czy filtr gazu moze sie zapchac po 12tysiacach od zalozenia instalki??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > 1 mocno niedopompowane zimowe opony no mniej dobite niz letnie ale nie sa flaki... > 2 kiepskie palifko sprawdzane na roznym paliwie.. > 3 wiatr w czoło wiatr caly czas nie wieje;] > IMO te rzeczy nie sa bez znaczenia no chyba że ewidentnie czujesz że > osłabł czuje ze jest slabszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogaczpawel Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > nie mam obrotomierza (jeszcze;]) na 3 max to jakies 85... > filtr powietrza zmieniany kilka dni temu, czy filtr gazu moze sie > zapchac po 12tysiacach od zalozenia instalki??? może sie zapchać, ale gazor by wykrył że jest ubogo na wys obrotach przy regulacjii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > czy filtr gazu moze sie zapchac po 12tysiacach od zalozenia instalki??? No może... ja coprawda nie mam filtra ale też musze taki shit spuszczać z mieszalnika jak go przymuli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
802587 Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 Ja mam podobny problem w CC i czasem przeganiam go na obrotach do maxa i przechodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > może sie zapchać, ale gazor by wykrył że jest ubogo na wys obrotach > przy regulacjii. Im tylko płacić! Wszystko Ci wykryją! Jak byłem ustawiać zbieżność to po oponach było widać że się źle ścinają, szarpało kierą powyżej 120km/h, ale im komputer nic nie wykazywał Same znachory! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > No może... ja coprawda nie mam filtra ale też musze taki shit > spuszczać z mieszalnika jak go przymuli. ..aqrat frakcje to sie z kazdego spuszcza a filtr pewnie masz...ale w parowniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogaczpawel Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > na wysokich jest lepiej niz na srednich ale rewelacja to nie jest, > chociaz nie czuc dlawienia, albo zeby mu brakowalo hazu... > spalanie tez jest wyzsze ostatnio > nie-po ustawieniu jest ciut lepiej.. ale nadal kupa > na czworce dochodze do 100kmph, a na piatce max 120... i wiecej nie > chce a może go coś trzyma na wydechu, zapchany kat czy coś?? nie kopci dziwnie nie ćmierdzi mu z rury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > No może... ja coprawda nie mam filtra ale też musze taki shit > spuszczać z mieszalnika jak go przymuli. no to musze jutro dobrac sie do filtra gazu... a jest taki huyowy dostep... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > a może go coś trzyma na wydechu, zapchany kat czy coś?? nie kopci > dziwnie nie ćmierdzi mu z rury? nic mu dziwnie z rury nie smierdzi spaliny raczej normalnie wylatuja... czy zapchany kat tak moglby go przytkac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogaczpawel Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > Same znachory! to fakt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > ..aqrat frakcje to sie z kazdego spuszcza > a filtr pewnie masz...ale w parowniku no może i mam... ale jak mówiłem nie znam się na tym powiedziano mi tylko że jak mi przymuli to mam spuszczać nie będe przeczył że mam filtr, bo może i jest ale przyznaje się że w sprawach zawartości sokownika jestem lajkonikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogaczpawel Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > nic mu dziwnie z rury nie smierdzi spaliny raczej normalnie > wylatuja... czy zapchany kat tak moglby go przytkac? nie wiem czy u Ciebie to kat, ale kumplowi jak sie zatkał to totalnie nie chciał jechać normalnie zwłoki ledwie sie toczyły i kopciły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 10 Marca 2005 Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > nic mu dziwnie z rury nie smierdzi spaliny raczej normalnie > wylatuja... czy zapchany kat tak moglby go przytkac? Jak Ci się kat posypie to może przytkać furaka. Ale mi brzęczało i się coś tłukło jak mi się posypał. Nie wiem czy zawsze są takie objawy czy też nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 > nie wiem czy u Ciebie to kat, ale kumplowi jak sie zatkał to totalnie > nie chciał jechać normalnie zwłoki ledwie sie toczyły i kopciły ale u mnie spaliny sa normalne-nie kopci bardziej, normalnie trzyma wolne obroty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Marca 2005 Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 > ale u mnie spaliny sa normalne-nie kopci bardziej, normalnie trzyma > wolne obroty... ..a dzisiaj zrobilem test na biegu 4 nie wkreca ci sie wyzej niz 4kprm ...co swiadczy ze masz baaaaaaaaaaaaaaaardzo ubogo o ile nie dlubales nic przy dolocie to LPG`man dal .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul4 Napisano 11 Marca 2005 Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 a wymienailes filtr gazu ?? U mnie przed wymiana mial dola do 2500 rpm. po wymianie filtra gazu ustalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 11 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 > ..a dzisiaj zrobilem test > na biegu 4 nie wkreca ci sie wyzej niz 4kprm ...co swiadczy ze masz > baaaaaaaaaaaaaaaardzo ubogo > o ile nie dlubales nic przy dolocie to LPG`man dal .... tylko do 4krpm? boshe... porazka no to musze znoof dzis jechac do ustawienia... przy dolocie jedyna rzecz to sciagnieta rura od doprowadzania cieplego powietrza znad kolektora-czy to moze miec jakis wplyw? ps. tak wogole to dzieki za rady teraz jade do szkoly to posprawdzam dokladnie do ilu pociagnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 11 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 > a wymienailes filtr gazu ?? U mnie przed wymiana mial dola do 2500 > rpm. po wymianie filtra gazu ustalo ale nie mam takiej dziury na dole-generalnie caly zakres obrotow chyba slabszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Marca 2005 Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 > tylko do 4krpm? boshe... porazka no to musze znoof dzis jechac do > ustawienia... przy dolocie jedyna rzecz to sciagnieta rura od > doprowadzania cieplego powietrza znad kolektora-czy to moze miec > jakis wplyw? > ps. tak wogole to dzieki za rady teraz jade do szkoly to > posprawdzam dokladnie do ilu pociagnie... ..a co z klapka w puszce??????? zasadniczo to ja tez nie mam tej rury ale w ogole mam odciete cieple powietrze znad kolektora (zakorkowany otwor ) i ciagne tylko i wylacznie powietrze ze zderzaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul4 Napisano 11 Marca 2005 Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 > ale nie mam takiej dziury na dole-generalnie caly zakres obrotow > chyba slabszy a kiedy wymienales filtr gazu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 11 Marca 2005 Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 > przy dolocie jedyna rzecz to sciagnieta rura od > doprowadzania cieplego powietrza znad kolektora-czy to moze miec > jakis wplyw? Raczej nie ma Musi być źle instalka ustawiona, a brał się pewnie za to jakiś praktykant i ustawiał na oko... Ja jak sie biore za ustawienie to mu odkręcam tyle, że żre ile wlezie ale mam pewność że nie zrobie mu ubóstwa - co może mieć skutki tragiczne! Napewno masz zbyt ubogą mieszankę, która nie objawia się kopceniem zbytnim, ani też chodzeniem na jałowym... a właśnie muli przy jeździe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 11 Marca 2005 Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 > .., > 1.mowisz ze na wysokich ...a jak spalanko?? > 2. mowisz ze LPG man grzebal...moze go przydlawil?? > 3. na ktorym biegu probojesz sie bujac?? > daj do konca na 3 potem 4 i zobacz co sie dzieje punkt nr 2 wielce prawdopodobny-jak montowalem instalke koles tak mi fure przydusil ze jechalem max 120, regulacja i 180 jak nic-check it Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 11 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 > a kiedy wymienales filtr gazu ?? filtr niewymieniany jeszcze ale na LPG zrobilem dopiero 12kkm... nie sadze zeby juz sie zasyfil... pewnie ustawione cos jest do dupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.