Skocz do zawartości

zamiana licznika


piekarz69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Nie mogę namierzyć tematu w szukajce dotyczącego zamiany licznika mechanicznego ( prędkościomierz+ wskzanie paliwa) w SC 900 rocznik 99, na także mechaniczny lecz z zegarkiem i przebiegiem dziennym. Czy wymiana to tylko kwestia przekładki czy coś trzeba zmieniać w instalacji elektrycznej.

Za pomoc i wszelkie sugestie serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Nie mogę namierzyć tematu w szukajce dotyczącego zamiany licznika

> mechanicznego ( prędkościomierz+ wskzanie paliwa) w SC 900

> rocznik 99, na także mechaniczny lecz z zegarkiem i przebiegiem

> dziennym. Czy wymiana to tylko kwestia przekładki czy coś trzeba

> zmieniać w instalacji elektrycznej.

> Za pomoc i wszelkie sugestie serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

Ja sie tam nie znam ale jak dobrze pamietam to kolega Guttek zakladal do 900 licznik z sportinga takze z nim bys musial pogadac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Nie mogę namierzyć tematu w szukajce dotyczącego zamiany licznika

> mechanicznego ( prędkościomierz+ wskzanie paliwa) w SC 900

> rocznik 99, na także mechaniczny lecz z zegarkiem i przebiegiem

> dziennym. Czy wymiana to tylko kwestia przekładki czy coś trzeba

> zmieniać w instalacji elektrycznej.

> Za pomoc i wszelkie sugestie serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

w takim liczniku z zegarkiem i przebiegiem dziennym jest chyba o 1 kostka więcej z tyłu do podłączenia...ale mogę się mylić..w mojej 9secie mam 4 kostki z tyłu, i nie mam linki prędkościomierza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w takim liczniku z zegarkiem i przebiegiem dziennym jest chyba o 1

> kostka więcej z tyłu do podłączenia...ale mogę się mylić..w

> mojej 9secie mam 4 kostki z tyłu, i nie mam linki

> prędkościomierza

Witam. Nie wiem ile wtyczek jest w tym podstawowym liczniku. W tym który chcę założyć są trzy wtyczki do podpięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Nie wiem ile wtyczek jest w tym podstawowym liczniku. W tym

> który chcę założyć są trzy wtyczki do podpięcia

czyli, jak dobrze pamiętam tyle samo co w tym co masz teraz w aucie...więc IMO należy odkręcić stary i podłączyć nowy..powinno być ok hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli jeden i drugi jest na linke to operacja plug&play jesli

> predkosc elektroniczna to czujnik w skrzynie i podlaczenie

Witam!

Nie do końca jest tak jak piszesz. Też myślałem, że jest P&P i zarezerwowałem sobie 15 min. na wymianę.

Sytuacja wygląda następująco:

- foto 1:

276958614-125_2503_strzalki.jpg

-foto 2

276958614-125_2505_ramka.jpg

Licznik na obrazkach jest Youngowy, ale w sportasiach był taki sam. Różnice, to:

- brak zegarka, zasilanego taśmą która wchodzi do środka licznika a w Youngu jest ucięta (zielona strzałka). Żeby zegarek zadziałał trzeba podpiąć stały (+) do pinu zaznaczonego czerwoną strzałką (foto 1),

- brak płytki drukowanej na której znajdują się diody informujące o uszkodzeniu układu airbagu, wspomagania kierownicy i ABSu (czerwona ramka), zasilanych taśmą tak samo uciętą jak ta od zegarka (czerwona strzałka) (foto 2).

Zatem trzaba podpiąć stały plus do zasilania zegarka - to na pewno. U mnie pojawił się problem z diodą od poduchy, bo trafił i się licznik sportasiowy z auta z poduchą. Po podpięciu licznika do wtyczek dioda od poduchy paliła się cały czas. Nie chciałem po chamsku wycinać tego nożyczkami, żeby jakichś zonków nie było więc wlutowałem w miejsce diody opornik o takiej samej rezystancji jak ta dioda.

Amen

30.GIF

post-31702-14352470983616_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Nie mogę namierzyć tematu w szukajce dotyczącego zamiany licznika

> mechanicznego ( prędkościomierz+ wskzanie paliwa) w SC 900

> rocznik 99, na także mechaniczny lecz z zegarkiem i przebiegiem

> dziennym. Czy wymiana to tylko kwestia przekładki czy coś trzeba

> zmieniać w instalacji elektrycznej.

> Za pomoc i wszelkie sugestie serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

Ja mam 0,9 FUN z 2000-go ... wymiana licznika za sportasiowy z 98-go (linka, przebieg dzienny i zegar plus bursztynowe podświetlenie) polegała na odkręceniu starego, odpięciu linki, wyjęciu dwóch wtyczek i złożeniu tego w odwrotnej kolejności ... a sorry, jak już to miałem odkręcone to pozamieniałem wszystkie żarówki w środku na nowe,żeby nie bawić się znowu jakby się paliły ze starości cool.gif

Edit: Możliwe że to były trzy wtyczki a nie dwie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Nie do końca jest tak jak piszesz. Też myślałem, że jest P&P i

> zarezerwowałem sobie 15 min. na wymianę.

> Sytuacja wygląda następująco:

> - foto 1:

> -foto 2

> Licznik na obrazkach jest Youngowy, ale w sportasiach był taki sam.

> Różnice, to:

> - brak zegarka, zasilanego taśmą która wchodzi do środka licznika a

> w Youngu jest ucięta (zielona strzałka). Żeby zegarek zadziałał

> trzeba podpiąć stały (+) do pinu zaznaczonego czerwoną strzałką

> (foto 1),

> - brak płytki drukowanej na której znajdują się diody informujące o

> uszkodzeniu układu airbagu, wspomagania kierownicy i ABSu

> (czerwona ramka), zasilanych taśmą tak samo uciętą jak ta od

> zegarka (czerwona strzałka) (foto 2).

> Zatem trzaba podpiąć stały plus do zasilania zegarka - to na pewno. U

> mnie pojawił się problem z diodą od poduchy, bo trafił i się

> licznik sportasiowy z auta z poduchą. Po podpięciu licznika do

> wtyczek dioda od poduchy paliła się cały czas. Nie chciałem po

> chamsku wycinać tego nożyczkami, żeby jakichś zonków nie było

> więc wlutowałem w miejsce diody opornik o takiej samej

> rezystancji jak ta dioda.

> Amen

nie rozumiem? to ty z 2 zegarow jeden skladales? przeciez jak jest zegar w liczniku i dziala to musi byc podlaczony jakos chyba 270751858-jezyk.gif jak masz jedne zegary youngowe (bez dziennego i zegara) i zakladasz w to miejsce te z zegarem i dziennym to nic nie przerabiasz, tylko wyciagasz styczki ze starego i wkladasz w nowego smile.gif

tak samo jak twierdziles ze w mpi rezerwa nie jest zapalana poprzez wskaznik smile.gif rowniez blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie rozumiem? to ty z 2 zegarow jeden skladales? przeciez jak jest

> zegar w liczniku i dziala to musi byc podlaczony jakos chyba

> jak masz jedne zegary youngowe (bez dziennego i zegara) i

> zakladasz w to miejsce te z zegarem i dziennym to nic nie

> przerabiasz, tylko wyciagasz styczki ze starego i wkladasz w

> nowego

Zgadza sie... pod warunkiem, że we wtyczkach masz wszystkie złączki. U mnie po prostu we wtyczce nie było obsadzone żadnym kabelkiem to gniazdo, którym powinno iść zasilanie do zegara.

> tak samo jak twierdziles ze w mpi rezerwa nie jest zapalana poprzez

> wskaznik rowniez blad

Bo jest.

Wskaźnik paliwa jest podłączony trzema przewodami (na rys 1,2, 3). Jak każdy woltomierz (a tym de facto jest wskaźnik poziomu paliwa) potrzebuje zasilania (+), sygnału (następny +) co daje dwa podłączenia. Masa czyli (-) dla zasilanai i sygnału jest wspólny, co daje trzecie odłączenie. Natomiast rezerwa jest zapalana sygnałem (+) na pierwszym złączu wtyczki po prawej stronie (strzałka).

276959661-125_2503_paliwo.jpg

30.GIF

Edit: Ooops. Nie doczytałem, że chodzi o MPi. Ja cały czas opowiadam o SPi. W MPi to nawet nie siedziałem, tak się jakoś złożyło, więc siem nie wypowiadam

Respect

20.GIF

post-31702-14352470988533_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.