grzegorzmis Napisano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2006 Witam, Posiadam renault megane 1,9 dti z 2000 roku, 100KM. Moj silnik kopci na czarno, tak jakby mu brakowlo powietrza. Podejrzewam ze mam za male cisnienie doladowania. Wiem ze w Dci jest okolo 2,6 bara, a czy ktos wie jakie jest w DTI? i jak je sprawdzic manometrem ? z gory dziekuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysiek11 Napisano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2006 > Witam, Również > Posiadam renault megane 1,9 dti z 2000 roku, 100KM. Ja też, tylko mój ma około 125-130 KM (chiptuninig) > Moj silnik kopci na czarno, tak jakby mu brakowlo powietrza. Sprawdź szczelonść połączeń miedzy turbosprzarką, intercoolerem a kolektorem dolotowym. Zwiększone dymienie wskazywało by na taką nieszczelność lub problemy z turbiną. > Podejrzewam ze mam za male cisnienie doladowania. Wiem ze w Dci > jest okolo 2,6 bara, a czy ktos wie jakie jest w DTI? i jak je > sprawdzic manometrem ? W dTi 100 KM ciśnienie doładowania standartowo jest 0,8 - 0,9 bar, u mnie ok 1,1 ale to już prawie max dla tych turbin. Pomiaru najlepiej dokonać wpinając sie w cienki wężyk pomiędzy kolektorem dolotowym a układem upustowym spalin turbiny (taki czarny miedzy kolektorem a turbiną). > z gory dziekuje za pomoc. Nie ma sprawy i pozdrawiam. Jezeli masz dodatkowe pytania to wal smiało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorzmis Napisano 13 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2006 dziekuje za informacje, postaram sie pomierzyc, choc czuje ze moje turbo juz siada, bo na laczce przewodu doprowadzajacego doladowane powietrze kapie olej, czyli turbo juz puszca olej i smazy, na dodatek autko kopci...:-( obsluchiwalem wszystkie przewody to nie psyka powietrzem na boki, oczywiscie trzymajac silnik na obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazbk Napisano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2006 a ile masz przejechane na tej turbince Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorzmis Napisano 14 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2006 > a ile masz przejechane na tej turbince obecnie 145 tys, ale nie jestem pierwszym wlascicielem, wiec nidy nie wiadomo ile ma w rzeczywistosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 > Również > Ja też, tylko mój ma około 125-130 KM (chiptuninig) > Sprawdź szczelonść połączeń miedzy turbosprzarką, intercoolerem a > kolektorem dolotowym. Ale przeciez ten silnik nie jest wyposarzony w intercooler. Posiadam wersje tego silnika 80konna i z tego wiem, ze wersje 100konne byly montowane razem z automatami i byl zmieniony chip jedynie. Czy moze jednak w 100konnych dawali juz intercooler a w 80konych nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysiek11 Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > Ale przeciez ten silnik nie jest wyposarzony w intercooler. A jednak, ja fabrycznie mam u siebie intercooler przed prawym nadkolem i to wcale nie taki mały jak stwierdził mój tuner. >Posiadam > wersje tego silnika 80konna i z tego wiem, ze wersje 100konne > byly montowane razem z automatami i byl zmieniony chip jedynie. Wydaje mi sie ze wtryskiwacze tez bedą inne (o mniejszym wydatku), nie wiem jak z turbiną może byc ta sama tylko ustawiona na nizsze doładowanie. Ja mam htb z manualem a wiem że w kombi i sedanie te silniki też siedziały i nie tylko w automacie. > Czy moze jednak w 100konnych dawali juz intercooler a w 80konych > nie? Na to wygląda, trzeba by porównac organoleptycznie aby znaleźć wszystkie różnice w tych silnikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysiek11 Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > obecnie 145 tys, ale nie jestem pierwszym wlascicielem, wiec nidy nie > wiadomo ile ma w rzeczywistosci. Pewna ilość oleju zawsze będzie w kanałach dolotowych bo podłączona jest tam odma czyli opary olejowe. Problem zaczyna się gdy zaczyna ubywać oleju z silnika. Najlepiej wymontować intercooler i wylać z niego olej, jeżeli bedzie wiecej niz powiedzmy pół szklanki to jest problem z turbiną, jeżeli bedzie troche to bym sie za bardzo nie przejmował. A najlepiej podjechać do jakiegoś specjalisty od diesli, napisz gdzie mieszkasz to może znajdziemy jakiegoś rozsądnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2006 > A jednak, ja fabrycznie mam u siebie intercooler przed prawym > nadkolem i to wcale nie taki mały jak stwierdził mój tuner. > Wydaje mi sie ze wtryskiwacze tez bedą inne (o mniejszym wydatku), > nie wiem jak z turbiną może byc ta sama tylko ustawiona na > nizsze doładowanie. Ja mam htb z manualem a wiem że w kombi i > sedanie te silniki też siedziały i nie tylko w automacie. > Na to wygląda, trzeba by porównac organoleptycznie aby znaleźć > wszystkie różnice w tych silnikach. wyjscie turbiny z chlodnej strony idzie bezposrednio do silnika, czyli chyba nie ma intercoolera :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysiek11 Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > wyjscie turbiny z chlodnej strony idzie bezposrednio do silnika, > czyli chyba nie ma intercoolera :/ Widocznie przy niskim cisnieniu doładowania nie był niezbędny. W 90 konnych HDi też nie ma - oszczędność ponad wszystko. A tak w ogóle to jak ta 80tka jeździ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > Widocznie przy niskim cisnieniu doładowania nie był niezbędny. W 90 > konnych HDi też nie ma - oszczędność ponad wszystko. A tak w > ogóle to jak ta 80tka jeździ? dosc przyjemnie, laga nie ma, przydaloby sie troche wiecej w kombi ale daje rade, spalanie to priorytet chociaz wiem, ze po chipie byloby mnie ale coz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorzmis Napisano 21 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 > Ale przeciez ten silnik nie jest wyposarzony w intercooler. Posiadam > wersje tego silnika 80konna i z tego wiem, ze wersje 100konne > byly montowane razem z automatami i byl zmieniony chip jedynie. > Czy moze jednak w 100konnych dawali juz intercooler a w 80konych > nie? 1,9 DTI 100KM, na 100% ma inercooler, schowany gleboko czyli nisko pod zderzakiem po stronie kierowcy, wiem bo go obwachalem, obsluchalem czy nie puszca powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazbk Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 Powiedz mi jak odróżnić 19 dti 100 konne od 80 konnego. Moje jest kupione w komisie i niemanam zielonego pojęcia jakie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Ja też, tylko mój ma około 125-130 KM (chiptuninig) 125 - 130?? Wykres niech kolega pokaże Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jorgus111 Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > 125 - 130?? > Wykres niech kolega pokaże A co sie kolega dziwi ze 100 KM zrobić 125-130KM to pestka najzwyklejszy progamik lightowy U siebie miałoem wiruska ze 115KM na 150-154 KM (na każdej hamowni inny wynik ) i też było to takie minimum ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysiek11 Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Powiedz mi jak odróżnić 19 dti 100 konne od 80 konnego. > Moje jest kupione w komisie i niemanam zielonego pojęcia jakie jest Przepis masz w tym wątku, wyglada na to że w 80-kach nie ma intercoolera, a w 100 konnych jest. Można tez po numerze silnika F9Q... i następne 3 cyfry decydują jaki to silnik. Podaj te cyfry to sprawdze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > A co sie kolega dziwi ze 100 KM zrobić 125-130KM to pestka > najzwyklejszy progamik lightowy > U siebie miałoem wiruska ze 115KM na 150-154 KM (na każdej hamowni > inny wynik ) i też było to takie minimum ... Nie przeczę, że wirusa nie ma. Określenie 125-130 jest dla mnei dziwne po prostu. Przyjmujesz wynik jednej hamowni i to podajesz. Ja mam póki co u siebie tylko 116@248Nm Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jorgus111 Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 > Określenie 125-130 jest dla mnie > dziwne po prostu. Przyjmujesz wynik jednej hamowni i to > podajesz dlaczego dziwne? wyniki z różnych hamowni są prawie takie same u mnie róznica wynosiła 4 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazbk Napisano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2006 Jakiś dziwny ten numer mam F9QQ744 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysiek11 Napisano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2006 > Jakiś dziwny ten numer mam F9QQ744 Według tej strony: http://www.argus-pieces-auto.com/modele_253_categorie_G110.html F9Q744 to 80KM. Sprawdź jeszcze jeżeli możesz czy masz intercooler przed nadkolem od strony kierowcy, to bedziemy mieli jasnośc czy rzeczywiści te silniki różnią się brakiem ic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2006 > Według tej strony: > http://www.argus-pieces-auto.com/modele_253_categorie_G110.html > F9Q744 to 80KM. Sprawdź jeszcze jeżeli możesz czy masz > intercooler przed nadkolem od strony kierowcy, to bedziemy mieli > jasnośc czy rzeczywiści te silniki różnią się brakiem ic. chociaz jesli nie ma intercoolera to po cholere pisza mi, ze jest to DTI Diesel Turbo Intercooler chyba tak sie to pisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazbk Napisano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2006 A jak wygląda intercoler Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysiek11 Napisano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2006 > A jak wygląda intercoler Wygląda jak chłodnica, tylko że mniejsza Dochodzą do niej dwie plasikowe rury jedna idzie z turbiny a druga do kolektora dolotowego silnika, na pewno rozpoznasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysiek11 Napisano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2006 > chociaz jesli nie ma intercoolera to po cholere pisza mi, ze jest to > DTI Diesel Turbo Intercooler chyba tak sie to pisze W tym przypadku dTi oznacza chyba diesel turbo injection - chodzi o wtrysk bezpośredni (bez komory wstępnej), poprzednik był oznaczany dT - diesel turbo a miał tez intercooler. Także i nie oznacza intercooler a wtrysk bezpośredni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2006 > W tym przypadku dTi oznacza chyba diesel turbo injection - chodzi o > wtrysk bezpośredni (bez komory wstępnej), poprzednik był > oznaczany dT - diesel turbo a miał tez intercooler. Także i nie > oznacza intercooler a wtrysk bezpośredni aaaa dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.