asulk Napisano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2006 Lampka sygnalizacyjna i komunikat sygnalizują obecność wody w filtrze oleju napędowego. Jak długo można z tym jeżdzić? Czy sam demontaż czujnika występowania wody w filtrze spowoduje spuszczenie wody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2006 > Lampka sygnalizacyjna i komunikat sygnalizują obecność wody w filtrze > oleju napędowego. > Jak długo można z tym jeżdzić? Najlepiej w ogóle Silnik jest na ropę a nie na wodę! > Czy sam demontaż czujnika występowania wody w filtrze spowoduje > spuszczenie wody? Możliwe, ale możliwe że nie do końca. Pewność będziesz mieć po wymianie filtra. (To chyba nie zaszkodzi) Tak się zastanawiam czy to nie failure i może winne są przewody dochodzące z tego czujnika? (Jesli po wymianie filtra nadal byłby komunikat). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2006 > Czy sam demontaż czujnika występowania wody w filtrze spowoduje > spuszczenie wody? Tak woda pozostaje na dnie i tam własnie znajduje się czujnik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rad1 Napisano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2006 ja też mam tego failura yes,yes,yes po przywiezieniu autka z Rzeszy podczas wizyty w ASO mechanik zauważył, że kabelek od tego czujnika jest odpięty... poprosiłem żeby ustrojstwo załączył i po jakimś czasie okazało się dlaczego był odłączony oczywiście nic sobie z tego nie robię... a błąd wyskakuje dosyć rzadko... czasami nie wyskakuje przez kilka dni a czasem kilka razy w ciagu jazdy... najczęściej gdy auto się przechyla np. na szybkim zakręcie... o zmianie filtra pomyślę chyba dopiero jak pojadę na wym. oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
augan Napisano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2006 > Lampka sygnalizacyjna i komunikat sygnalizują obecność wody w filtrze > oleju napędowego. Ja na ten przykład wczoraj wlałem 1/4 l. denaturatu do prawie pełnego zbiornika. Na pewno nie zaszkodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asulk Napisano 16 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2006 > Ja na ten przykład wczoraj wlałem 1/4 l. denaturatu do prawie > pełnego zbiornika. Na pewno nie zaszkodzi Może ktość zna jakieś inne środki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 16 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2006 > Może ktość zna jakieś inne środki . Powinno pomóc spuszczenie wody z filtrai osuszenie układu sygnalizującego jej pojawienie się. Trzeba będzie najpewniej wymontować filtr razem z tym ustrojstwem i odkręcic je od niego. Sprawa pozornie jest tylko skomplikowana, jako ułatwienie w wybebeszaniu filtra powiem że wygodnie jest go odkręcić od przegrody czołowej (2x śruba M8 z łbem pod klucz 13, jak dobrze pamiętam rozmiar klucza) i odkręcać, sam to robiłem u siebie już 4 razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maser Napisano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2006 > Może ktość zna jakieś inne środki . Witam. jak już zrobisz to o czym napisał kolega Mirek D, to staraj się kątrolować źródła z jakich bierzesz paliwo. Może nie będę zbyt wiarygodnym adwersarzem ponieważ mój przebieg auta jest nie wielki, ale ja stosuję za zwyczaj środek do Paliwa firmy Clen Flo. jest to jak narazie środek sprawdzony i bardzo uniwersalny. Stosowany w maleńkich dawkach mniej więcej 1/5 pojemności buteleczki na bak w stilo. Ta dawka zalewana co szóste tankowanie do pełna pozwala oczyszczać bak z tzw. śmieci, wypiera wodę z układu i filtra paliwa. W innych zaś warunkach atmoswerycznych stosowany inaczej zwiększa odporność paliwa na rafinację. Ja kupiłem pojemnik litrowy i buteleczkę na miarkę. pozdrawiam Ps. należy umiejętnie stosować ten środek zwłaszcza zimą, ponieważ podgrzewacze paliwa w naszych stilo mogą doprowadzić do zapłonu paliwa z takim środkiem. Nie znaczy to że ten produkt jest jakoś szczególnie narażony na zapłon, ale znaczy to że wszystkie środki dodawane do paliwa w autach gdzie jest ono podgrzewane mogą w za dużych dawkach spowodować taki samozapłon podczas pracy. reasumując, ja nie dolewam zimą bez głowy takiego środka. jeśli paliwo ma teoretyczną odpornośćna rafinację do mniej więcej -35 stopni C. a na zewnątrz za zwyczaj bywa -28 stopni nocą, to dolewam tylko trochę na bak tak dla pewności mniej więcej 1/4 buteleczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2006 > pozwala oczyszczać bak z tzw. śmieci, wypiera wodę z układu i > filtra paliwa. Hmm... Dokąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin799 Napisano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2006 tez mam ten komunikat czasami , zwlaszcza jak za szybko auto odpale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maser Napisano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2006 Ale mnie zażyłeś. tłumaczono mi jakoś tak, że wodę wypiera poprzez wtryski . Naukowo jednak nie potrafię tego "podać" na łamach tego forum. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2006 > Ale mnie zażyłeś. tłumaczono mi jakoś tak, że wodę wypiera poprzez > wtryski . Naukowo jednak nie potrafię tego "podać" No właśnie, chodziło mi tylko o zasadę tych specyfików, bo przeciez nie może w nich chodzić o to żeby potraktować wodą wtryskiwacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2006 > No właśnie, chodziło mi tylko o zasadę tych specyfików, bo przeciez > nie może w nich chodzić o to żeby potraktować wodą wtryskiwacze. Normalnie sie nie znasz na kosmicznych technologiach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asulk Napisano 18 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2006 > Powinno pomóc spuszczenie wody z filtrai osuszenie układu > sygnalizującego jej pojawienie się. > Trzeba będzie najpewniej wymontować filtr razem z tym ustrojstwem i > odkręcic je od niego. Sprawa pozornie jest tylko skomplikowana, > jako ułatwienie w wybebeszaniu filtra powiem że wygodnie jest go > odkręcić od przegrody czołowej (2x śruba M8 z łbem pod klucz 13, > jak dobrze pamiętam rozmiar klucza) i odkręcać, sam to robiłem u > siebie już 4 razy. Odkręcałeś tylko śruby, czy rozłączyłeś jednocześnie przewody paliwowe. Interesuje mnie póżniejsze zachowanie szczelności połączeń . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2006 > Odkręcałeś tylko śruby, czy rozłączyłeś jednocześnie przewody > paliwowe. > Interesuje mnie póżniejsze zachowanie szczelności połączeń . Tylko śruby. Przewodów nie zdejmowałem, po odkręceniu filtr idzie wyjć na tyle że można spokojnie go odkręcić. U spodu ma przykręcone to ustrojstwo od wykrywania wody w paliwie, normalnie wystarczy je lekko popuścić i powinna ściec woda i paliwo. Układ zasilający jest samoodpowietrzający więc nie powinno byc problemu z zapowietrzeniem. dla swiętego spokoju jednak weż i odkręć cały filtr, wylej z niego wszystko i przed założeniem nalej czystego paliwa (najlepiej wymień filtr na nowy jeśli już ma trochę "przebiegu). Diokładnie przeczyść tez to ustrojstwo dołączone do filtra, musisz odpiąc wtyczkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2006 > Odkręcałeś tylko śruby, czy rozłączyłeś jednocześnie przewody > paliwowe. > Interesuje mnie póżniejsze zachowanie szczelności połączeń . Spokojnie możesz rozłączyc przewody i po złożeniu przekręcasz kluczyk w pozycje zapłon aby napełnic filtr paliwem i odpowietrzyc układ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asulk Napisano 19 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 > Lampka sygnalizacyjna i komunikat sygnalizują obecność wody w filtrze > oleju napędowego. > Jak długo można z tym jeżdzić? > Czy sam demontaż czujnika występowania wody w filtrze spowoduje > spuszczenie wody? Sprawdziłem stan rzeczywisty: czujnik wisi na kablu - zaizolowany , filtr zakorkowany, prawdobodobnie poprzedni właściciel miał problemy z paliwem. Przy wizycie w servisie Bosch poproszę o podłączenie czujnika wody w filtrze paliwa na właściwe miejsce . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.