kamil1 Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 Ponieważ ostatnio przewija się wątek dotyczący kasowania błędów w Astrze G postanowiłem trochę zagłębić się w temat, uporządkować i wyjaśnić coś nie coś. Astra G posiada 16 pinowe złacze i byłem przekonany,że jest to złącze OBD-2 do którego można podpiąć tylko Techa aby móc skasować błąd. Znalazłem informacje, które mówią, że złącze OBD-2 nie posiadają wszystkie Astry! Prawdobodobnie pojawiło się ono od 2000 r. produkcji za wyjątkiem silnika 2.0 (X20XEV i X20XE1), który posiada je od początku produkcji (III 98r.) WNIOSEK: w Astrze G z 1998, 1999 i być może z początku 2000r. (poza silnikiem 2.0) do odzczytu błędu można stosować słynną "zworkę" gdyż występuje tam pin nr 5 i 6 służący do połączenia. W innych rocznikach powinien wystąpić brak pinu nr 6 i brak możliwości zastosowania zworki. Dla wiedzy Nas wszystkich prosze o sprawdzenie czy to co napisałem jest prawdą czy też mija się z nią. Proszę o podawanie wersji silnika, rocznika i czy jest tam pin nr 6. Fot. orientacyjna (tak wygląda to u mnie). Dla niewtajemniczonych dodam,że złącze znajduje się pod plastikowym dekielkiem umieszczonym pod dźwignią hamulca ręcznego (przed samym lewarkiem). X18XE1, 99r z pinem nr 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotruch Napisano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 mozliwośc odczytu kodów błędów za pomocą spinacza zależy raczej od sterownika. Np. Silniki dielsa 2.0 z roku 1998-1999 nie mają takiej możliwości. to że astry mają złącze diagnostyczne 16 pinowe "takie jak obd-2" nie świadczy, że można je diagnozować sprzętem obd-2. zaimplementowaną obsługę obd-2 mają nowsze modele bo takie są wymogi, a i tak są to tylko podstawowe funkcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 Witam! Odswiezam temat poniewaz dzisiaj grzebalem w autku, sprawdzajac napiecia sondy i ECU. Potem odszukalem zlacze diagnostyczne aby sprawdzic czy nie ma bledow. I tu zaskok, myslalem ze mam 10-pinowe a tu kolo bezpiecznikow 16-pin. Sprawdzilem, ze jest pin 5 i 6, wiec polaczylem, przekrecam kluczyk i czekam. Lampka mignela i zgasla. Wyczytalem, ze 3 razy blyska kod 12 jesli nie ma bledow. A u mnie jak zgasla, tak juz nic nie blysnelo. Astra jak w podpisie z 08/1998, skladana na Zeraniu, wersja Special Edition. Czyzby oprocz np. pompy paliwa, wstawili innego kompa?? Jutro bede sie dobieral, zeby zobaczyc oznaczenia na kompie. Z tego co wyczytalem w szukajce, powinno u mnie migac . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagob Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 Był niedawno wątek na ten temat - masz pewnie tak jak u mnie: sekwencja kodów czterocyfrowa i brak 12 na początku odczytu. Tzn. jeśli są błędy to do razu je wybłyskuje, a jeśli nie ma, to po prostu CHECK nie miga w ogóle. Sprawdź sobie - "zapodaj" jakiś błąd i odczytaj (np. odepnij wtyczkę od EGRa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 > Był niedawno wątek na ten temat - masz pewnie tak jak u mnie: > sekwencja kodów czterocyfrowa i brak 12 na początku odczytu. > Tzn. jeśli są błędy to do razu je wybłyskuje, a jeśli nie ma, to > po prostu CHECK nie miga w ogóle. > Sprawdź sobie - "zapodaj" jakiś błąd i odczytaj (np. odepnij wtyczkę > od EGRa) Witam! Ok. nie pomyslalem o tym. Pierwsze jak zobaczylem te gniazdo i zmostkowalem a tu nic nie ma, to czy nie spalilem kompa ale przejechalem sie i niby wszystko Ok. Zostawilem je i w szukajke, ale tego nie znalazlem. Pamietasz moze tytul watku?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagob Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 Jak auto jeździ, to komp dobry A tu wątek: http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=277358695&an=0&page=8#Post277358695 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 > Jak auto jeździ, to komp dobry > A tu wątek: > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=277358695&an=0&page=8#Post277358695 Dzieki, ten znalem. Tylko nie zaskoczylem, bo prawie wszyscy mieli silniki 1,6. Ale i tak zerkne jaki mam komp oraz wypne sonde czy EGR aby sprawdzic czy cos pokaze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 Modele opli zgodne z OBD-2 Ze wstepu wynika że zgone są wszystkie których oznaczenie silnika zaczyna się Z lub Y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > Był niedawno wątek na ten temat - masz pewnie tak jak u mnie: > sekwencja kodów czterocyfrowa i brak 12 na początku odczytu. > Tzn. jeśli są błędy to do razu je wybłyskuje, a jeśli nie ma, to > po prostu CHECK nie miga w ogóle. > Sprawdź sobie - "zapodaj" jakiś błąd i odczytaj (np. odepnij wtyczkę > od EGRa) Dzisiaj wypielem EGR i faktycznie wyblyskalo blad. Czy tez masz jak przekrecisz kluczyk a jest w pamieci blad to lampka miga 2 razy. Wczesniej u mnie tego nie bylo, jesli to taki ficzer, to mi sie podoba. Poczekamy czy po 20 odpaleniach sie skasuje. Do kompa nie dostalem sie, nie chcialo mi sie odkrecac oslony w nadkolu, poniewaz 2 sruby sa z tamtej strony. Ogolnie wynika z tego ze mam system Simtec 56,5, i troche gorzej wyczytac kody z blyskow . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel34 Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 Przy okazji mam pytanie odnośnie czytania kodów czy ktos z kolegów wie czy te skanery (z tanszych ) zczytują kody z Asterek http://obd2.pl/obd2/index.php?cPath=29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagob Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > Czy tez masz jak przekrecisz kluczyk a jest w pamieci blad > to lampka miga 2 razy. Jeśli chodzi ci o 2 szybkie błyski - to tak - mam, ale to chyba związane jest z immobilaizerem > Poczekamy czy po 20 odpaleniach sie skasuje. O ile pamięatam, to po 30 prawidłowych odpałach kasuje błąd. > Do kompa nie dostalem sie, nie chcialo mi sie odkrecac oslony w > nadkolu, poniewaz 2 sruby sa z tamtej strony. To ty masz astrę G, bo w F dostęp do kompa jest od wewn.auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > Jeśli chodzi ci o 2 szybkie błyski - to tak - mam, ale to chyba > związane jest z immobilaizerem > O ile pamięatam, to po 30 prawidłowych odpałach kasuje błąd. > To ty masz astrę G, bo w F dostęp do kompa jest od wewn.auta. Wczesniej nie mialem tych blyskow, nie rozlaczalem aku aby sprawdzic czy faktycznie po tych 20 czy 30 bedzie blad. Wydaje mi sie ze to mnie teraz informuje ze byl blad. Co do karoserii to standartowa F i komp jest z prawej strony wewnatrz. Ale oslona metalowa ECU jest przykrecona na 4 sruby, dwie obok uszczelki drzwi, z tym ze gorna siedzi prawie pod deska. A dwie od grodzi przedniej i aby sie do nich dostac trzeba sciagac nadkole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 U mnie nie da się odczytać błędów "na zworkę". Jak byłem u gazownika to mi powiedział, że "po 2000 roku jest OBD-2 i trzeba się podpiąć". Silnik jak w podpisie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > "po 2000 roku jest OBD-2 i trzeba się podpiąć". Po 2000 roku były tez Ople ktore nie maja OBD2 a ty masz bo jak pisałem wyżej wszystkie z silnikami Y... i Z... maja OBD2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagob Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > Wczesniej nie mialem tych blyskow, Może nie zwróciłeś uwagi. > nie rozlaczalem aku aby sprawdzic czy faktycznie po tych 20 czy 30 bedzie blad. Rozpięcie aku u mnie nic nie daje - ta metoda kasowania błędów nie sprawdza się w moim silniku. U ciebie pewnie jest tak samo, więc śmiało rozepnij aku - błąd pewnie będziesz miał nadal w pamięci. > Wydaje mi sie ze to mnie teraz informuje ze byl blad. Dokładnie - jeśli bład nie pojawi się przy 30-krotnym odpaleniu auta komp go wykasuje z pamięci. Co do lokalizacji ECU w F-ce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > Może nie zwróciłeś uwagi. > Rozpięcie aku u mnie nic nie daje - ta metoda kasowania błędów nie > sprawdza się w moim silniku. U ciebie pewnie jest tak samo, więc > śmiało rozepnij aku - błąd pewnie będziesz miał nadal w pamięci. > Dokładnie - jeśli bład nie pojawi się przy 30-krotnym odpaleniu auta > komp go wykasuje z pamięci. Na 100% tego nie bylo, bo nawet corka mi zameldowala ze cos nie tak "bo ta lampka nie mrugala". Poczekam pare dni, bo ciekawi mnie czy sie skasuje. A jak skasuje to ponownie wyjme wtyczke EGR kod 1409 i wtedy zdejme kleme. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.