Skocz do zawartości

Złącze diagnostyczne


kamil1

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ ostatnio przewija się wątek dotyczący kasowania błędów w Astrze G postanowiłem trochę zagłębić się w temat, uporządkować i wyjaśnić coś nie coś. Astra G posiada 16 pinowe złacze i byłem przekonany,że jest to złącze OBD-2 do którego można podpiąć tylko Techa aby móc skasować błąd. Znalazłem informacje, które mówią, że złącze OBD-2 nie posiadają wszystkie Astry! Prawdobodobnie pojawiło się ono od 2000 r. produkcji za wyjątkiem silnika 2.0 (X20XEV i X20XE1), który posiada je od początku produkcji (III 98r.)

WNIOSEK: w Astrze G z 1998, 1999 i być może z początku 2000r. (poza silnikiem 2.0) do odzczytu błędu można stosować słynną "zworkę" gdyż występuje tam pin nr 5 i 6 służący do połączenia. W innych rocznikach powinien wystąpić brak pinu nr 6 i brak możliwości zastosowania zworki.

Dla wiedzy Nas wszystkich prosze o sprawdzenie czy to co napisałem jest prawdą czy też mija się z nią. Proszę o podawanie wersji silnika, rocznika i czy jest tam pin nr 6.

Fot. orientacyjna (tak wygląda to u mnie). Dla niewtajemniczonych dodam,że złącze znajduje się pod plastikowym dekielkiem umieszczonym pod dźwignią hamulca ręcznego (przed samym lewarkiem).

X18XE1, 99r z pinem nr 6

277039786-as1.jpg

post-23672-14352471440158_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwośc odczytu kodów błędów za pomocą spinacza zależy raczej od sterownika.

Np. Silniki dielsa 2.0 z roku 1998-1999 nie mają takiej możliwości.

to że astry mają złącze diagnostyczne 16 pinowe "takie jak obd-2" nie świadczy, że można je diagnozować sprzętem obd-2.

zaimplementowaną obsługę obd-2 mają nowsze modele bo takie są wymogi, a i tak są to tylko podstawowe funkcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Witam!

Odswiezam temat poniewaz dzisiaj grzebalem w autku, sprawdzajac napiecia sondy i ECU. Potem odszukalem zlacze diagnostyczne aby sprawdzic czy nie ma bledow.

I tu zaskok, myslalem ze mam 10-pinowe a tu kolo bezpiecznikow 16-pin. Sprawdzilem, ze jest pin 5 i 6, wiec polaczylem, przekrecam kluczyk i czekam. Lampka mignela i zgasla. Wyczytalem, ze 3 razy blyska kod 12 jesli nie ma bledow.

A u mnie jak zgasla, tak juz nic nie blysnelo.

Astra jak w podpisie z 08/1998, skladana na Zeraniu, wersja Special Edition.

Czyzby oprocz np. pompy paliwa, wstawili innego kompa??

Jutro bede sie dobieral, zeby zobaczyc oznaczenia na kompie.

Z tego co wyczytalem w szukajce, powinno u mnie migac sciana.gifsciana.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był niedawno wątek na ten temat - masz pewnie tak jak u mnie: sekwencja kodów czterocyfrowa i brak 12 na początku odczytu. Tzn. jeśli są błędy to do razu je wybłyskuje, a jeśli nie ma, to po prostu CHECK nie miga w ogóle.

Sprawdź sobie - "zapodaj" jakiś błąd i odczytaj (np. odepnij wtyczkę od EGRa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Był niedawno wątek na ten temat - masz pewnie tak jak u mnie:

> sekwencja kodów czterocyfrowa i brak 12 na początku odczytu.

> Tzn. jeśli są błędy to do razu je wybłyskuje, a jeśli nie ma, to

> po prostu CHECK nie miga w ogóle.

> Sprawdź sobie - "zapodaj" jakiś błąd i odczytaj (np. odepnij wtyczkę

> od EGRa)

Witam!

Ok. nie pomyslalem o tym.

Pierwsze jak zobaczylem te gniazdo i zmostkowalem a tu nic nie ma, to czy nie spalilem kompa mlot.gif ale przejechalem sie i niby wszystko Ok.

Zostawilem je i w szukajke, ale tego nie znalazlem.

Pamietasz moze tytul watku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Był niedawno wątek na ten temat - masz pewnie tak jak u mnie:

> sekwencja kodów czterocyfrowa i brak 12 na początku odczytu.

> Tzn. jeśli są błędy to do razu je wybłyskuje, a jeśli nie ma, to

> po prostu CHECK nie miga w ogóle.

> Sprawdź sobie - "zapodaj" jakiś błąd i odczytaj (np. odepnij wtyczkę

> od EGRa)

Dzisiaj wypielem EGR i faktycznie wyblyskalo blad.

Czy tez masz jak przekrecisz kluczyk a jest w pamieci blad

to lampka miga 2 razy. Wczesniej u mnie tego nie bylo, jesli to taki ficzer, to mi sie podoba. Poczekamy czy po 20 odpaleniach sie skasuje.

Do kompa nie dostalem sie, nie chcialo mi sie odkrecac oslony w nadkolu, poniewaz 2 sruby sa z tamtej strony.

Ogolnie wynika z tego ze mam system Simtec 56,5, i troche gorzej wyczytac kody z blyskow frown.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy tez masz jak przekrecisz kluczyk a jest w pamieci blad

> to lampka miga 2 razy.

Jeśli chodzi ci o 2 szybkie błyski - to tak - mam, ale to chyba związane jest z immobilaizerem

> Poczekamy czy po 20 odpaleniach sie skasuje.

O ile pamięatam, to po 30 prawidłowych odpałach kasuje błąd.

> Do kompa nie dostalem sie, nie chcialo mi sie odkrecac oslony w

> nadkolu, poniewaz 2 sruby sa z tamtej strony.

To ty masz astrę G, bo w F dostęp do kompa jest od wewn.auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi ci o 2 szybkie błyski - to tak - mam, ale to chyba

> związane jest z immobilaizerem

> O ile pamięatam, to po 30 prawidłowych odpałach kasuje błąd.

> To ty masz astrę G, bo w F dostęp do kompa jest od wewn.auta.

Wczesniej nie mialem tych blyskow, nie rozlaczalem aku aby sprawdzic czy faktycznie po tych 20 czy 30 bedzie blad. Wydaje mi sie ze to mnie teraz informuje ze byl blad.

Co do karoserii to standartowa F i komp jest z prawej strony wewnatrz. Ale oslona metalowa ECU jest przykrecona na 4 sruby, dwie obok uszczelki drzwi, z tym ze gorna siedzi prawie pod deska. A dwie od grodzi przedniej i aby sie do nich dostac trzeba sciagac nadkole buu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczesniej nie mialem tych blyskow,

Może nie zwróciłeś uwagi.

> nie rozlaczalem aku aby sprawdzic czy faktycznie po tych 20 czy 30 bedzie blad.

Rozpięcie aku u mnie nic nie daje - ta metoda kasowania błędów nie sprawdza się w moim silniku. U ciebie pewnie jest tak samo, więc śmiało rozepnij aku - błąd pewnie będziesz miał nadal w pamięci.

> Wydaje mi sie ze to mnie teraz informuje ze byl blad.

Dokładnie - jeśli bład nie pojawi się przy 30-krotnym odpaleniu auta komp go wykasuje z pamięci.

Co do lokalizacji ECU w F-ce ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może nie zwróciłeś uwagi.

> Rozpięcie aku u mnie nic nie daje - ta metoda kasowania błędów nie

> sprawdza się w moim silniku. U ciebie pewnie jest tak samo, więc

> śmiało rozepnij aku - błąd pewnie będziesz miał nadal w pamięci.

> Dokładnie - jeśli bład nie pojawi się przy 30-krotnym odpaleniu auta

> komp go wykasuje z pamięci.

Na 100% tego nie bylo, bo nawet corka mi zameldowala ze cos nie tak "bo ta lampka nie mrugala".

Poczekam pare dni, bo ciekawi mnie czy sie skasuje. A jak skasuje to ponownie wyjme wtyczke EGR kod 1409 i wtedy zdejme kleme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.