miller Napisano 1 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2006 1. Pytanie dotyczy oleju, a mianowicie jak kupowałem swoją astrę to zalana była mineralnym ELF-a. Ja zalałem go półsyntetykiem castrola i po przejechaniu 10tys km nie wziął nic oleju potem przez 2 sezony jeździłem na półsyntetyku ELF-a gdzie brał mi ok. 300ml na 10tys km. Teraz znów muszę wymienić olej i w sklepie mi zaproponowali Valvoline maxlife 10W40 bo mam przebieg 183tys (jeśli nie był kręcony licznik). Co sądzicie o tym oleju i czy rodzaj oleju ma wpływ na jego przepalanie? 2. Drugie pytanie dotyczy ciśnienia w układzie chłodzenia. Normalnie wskazówka utrzymuje mi się na pierwszej kresce (mam zegary 50l i 110 stopni a więc normalnie) i wtedy jest wszystko OK, węże od chłodnicy są w miarę miękkie, ale gdy są teraz takie upały to w mieście temperatura ma zegarowe 90 stopni (a więc ok 95) i wtedy węże są dość twarde i często puszcza mi trochę płynu na wężu przy termostacie. Co jakiś czas dokręcam opaskę ale po kilku dniach to samo. Już nie wiem co mam robić. Uszczelka pod głowicą chyba wporządku bo nie ma innych objawów. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jadoa Napisano 1 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2006 > 1. Pytanie dotyczy oleju, a mianowicie jak kupowałem swoją astrę to > zalana była mineralnym ELF-a. Ja zalałem go półsyntetykiem > castrola i po przejechaniu 10tys km nie wziął nic oleju potem > przez 2 sezony jeździłem na półsyntetyku ELF-a gdzie brał mi ok. > 300ml na 10tys km. Teraz znów muszę wymienić olej i w sklepie mi > zaproponowali Valvoline maxlife 10W40 bo mam przebieg 183tys > (jeśli nie był kręcony licznik). Co sądzicie o tym oleju i czy > rodzaj oleju ma wpływ na jego przepalanie? > 2. Drugie pytanie dotyczy ciśnienia w układzie chłodzenia. Normalnie > wskazówka utrzymuje mi się na pierwszej kresce (mam zegary 50l i > 110 stopni a więc normalnie) i wtedy jest wszystko OK, węże od > chłodnicy są w miarę miękkie, ale gdy są teraz takie upały to w > mieście temperatura ma zegarowe 90 stopni (a więc ok 95) i wtedy > węże są dość twarde i często puszcza mi trochę płynu na wężu > przy termostacie. Co jakiś czas dokręcam opaskę ale po kilku > dniach to samo. Już nie wiem co mam robić. Uszczelka pod głowicą > chyba wporządku bo nie ma innych objawów. > Pozdrawiam odp.2 - nic nie rób, lepiej niech trochę popuści na wężu niż ma wywalić uszczelkę. odp 1- ja swoim bolidem jeżdzę na Castrol 15W 40 i nie bierze mi nic.Co do pozostałych to nie próbowałem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makar25 Napisano 1 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2006 oelum jak nie bierze półsyntetyka to lej zawsze to lepiej w zimie zaś co do chłodziwa to może wymien uszczelke i zobacz czy w wężyku przelewowym muł sie nie zebrał a czy jak odkręcisz korek to bulgocze woda??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miller Napisano 1 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2006 Jak jest gorący silnik to chwilę zasyczy ale to pewnie się ciśnienie wyrównuje. Bulgotania nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salvius Napisano 1 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2006 > Jak jest gorący silnik to chwilę zasyczy ale to pewnie się ciśnienie > wyrównuje. Bulgotania nie ma. Witam, Za cisnienie w układzie chłodzenia odpowiadaja zaworki które są w korku przy zbiorniku wyrównawczym. Może ci sie zaciął ? Zobacz ewentualnie wymień korek albo pożycz od innej Astry dla porównania. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miller Napisano 1 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2006 korek już wymieniłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.