Jump to content

X3 e83 pytania przedzakupowe.


todamian
 Share

Recommended Posts

Witam.

Powoli przymierzam się do zakupu takiej x3.

I mam kilka pytań 

Czy wszystkie miały napęd na 4 koła? Jeśli nie to po czym to rozpoznać?

Mając do wyboru silnik 2.0 to rzeczywiście brać ten starszy 150Km niż ten 177Km? Jakie koszty rozrządu w tych dwóch i co ile się go wymienia?

Czy występuje problem rdzy i gdzie jej najczęściej szukać?

Jakie są bolączki i co sprawdzić przed kupnem?

 

Z góry dziękuję i jak coś będę męczył dalej.

Może ktoś ma coś na sprzedanie??

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Miałem e83 , 3.0d manual od 2014 do 2021, czyli całkiem długo. 

Odpowiadając na Twoje pytania:

1. Tak, w generacji e83 wszystkie miały napęd Xdrive

2. Mając do wyboru tylko te silniki to brałbym 150, aczkolwiek tego 177 też nie należy się bać, po prostu trzeba doliczyć ewentualny wyższy koszt rozrządu

3. Rdza -  sprawdź błotniki na wysokości emblematów (koło migacza). Oczywiście najwięcej rdzy będzie też podwoziu. U mnie dodatkowo zaczynała rdzewieć wnęka bagażnika przy klapie w rogach. 

4. Z głównych bolączek, to typowałbym skrzynkę ATF400 czyli rozdzielacz Xdrive. Przy tych przebiegach albo jest przed albo po remoncie. Objawy to szarpanie przy mocnym przyspieszaniu i odczuwalne odłączanie napędu przy skręcaniu. 

 

Generalnie autko fajne, ale trzeba wiedzieć że to e46 na wyższym zawieszeniu. Jakość wnętrza kiepska jak na BMW (plastiki trzeszczą). Reszta jak w każdym aucie. 

 

Link to comment
Share on other sites

mam x3 z 2006 (po FL) ale benzynę, więc w kwestii silników diesla się nie wypowiem

może warto rozważyć jednak benzynę 3.0 i LPG (mój jeździ na LPG, butla pod spodem, zasięg ok 350-400km)

mamy 2.0 noPB i ten silnik jest za słaby do tego auta, choć żona jeździ i nie chce zmieniać ;)

 

tak jak Kolega wcześniej pisał, wszystkie e83 miały xdrive czyli 4x4 

u mnie rdzy zasadniczo nie ma, jakieś drobne miejsce na błotnikach przy klapie bagażnika, ale to chyba od otarcia

rdzę widać też na podwoziu na elementach zawieszenia 

 

bolączki, tak jak już było pisane - sprawdzić napęd, bo wcześniej czy później występuje z nim problem, a naprawa jest dość droga

(obecnie są już serwisy które je regenerują, ale i tak jest to kilka tyś zł), mój ma 200kkm i na razie działa bez zarzutu

kiedyś rozmawiałem z użytkownikiem 2.0D i też miał ponad 200kkm i nic z xdrive nie robił 

więc pewnie problem szybciej występuje w mocniejszych wersjach, lub jak ktoś nie dbał - np nie pilnował rozmiaru kół (muszą być takie same)

 

u mnie było kilka problemów - z takich poważniejszych to valvetronic i branie oleju - ale to dotyczy benzyn

były też drobne problemy z elektryką - np przewód masowy między silnikiem a karoserią, czy zapalająca się kontrolka spalonej żarówki 

naprawiałem też moduł tylnej lampy LED

 

ogólnie przygotuj się jednak na wyższe koszty utrzymania, ja po przesiadce z c-max'a widzę dużą różnice w kosztach serwisu 

a niestety nie jest to auto bezawaryjne ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.