Skocz do zawartości

Dziś zostałem naprostowany...


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Ze znajomym miałem dyskusje o motocyklach typu 125ccm i zachwalał 50ccm 2T że to super idzie jak te 125. No i mówię, że spoko tylko że nikt tego nie robi... a tu się okazało że to nieprawda... okazało się że wciąż są silniki 2T spełniające normę euro 5 i to na gaźniku...

przykład

https://www.riejumoto.pl/mrt-50-pro/

także w sumie ciekawy temat że takie Rieju dalej to robi a reszta olała temat

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Cinek napisał(a):

W małych pojemnościach 2T są niezastąpione jeśli chodzi o osiągi, dużo gorzej natomiast z trwałością tych silników.

wiadomo, za to dużo łatwiej z naprawą ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bielaPL napisał(a):

wiadomo, za to dużo łatwiej z naprawą ;) 

Tu bym polemizował. 

Samo rozebranie i wymiana elementów zgoda. Ale już zrobienie portingu kanałów nie jest takie proste, jeśli ma przynieść odpowiedni efekt. Nikasilu też nie da się położyć w garażu (choć tu może się mylę ;) ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2023 o 19:31, bielaPL napisał(a):

Ze znajomym miałem dyskusje o motocyklach typu 125ccm i zachwalał 50ccm 2T że to super idzie jak te 125. No i mówię, że spoko tylko że nikt tego nie robi... a tu się okazało że to nieprawda... okazało się że wciąż są silniki 2T spełniające normę euro 5 i to na gaźniku...

przykład

https://www.riejumoto.pl/mrt-50-pro/

także w sumie ciekawy temat że takie Rieju dalej to robi a reszta olała temat

szkoda że 125 nie robią w dwusuwie, bo na takiego kozaka to bał bym się chyba wsiąść MR2 300 2T 

 

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, eryko napisał(a):

szkoda że 125 nie robią w dwusuwie, bo na takiego kozaka to bał bym się chyba wsiąść MR2 300 2T 

 

KTM ma

https://www.ktm.com/en-int/models/enduro/2-stroke/ktm-150-exc-2023.html

tylko nie wiem czy to ma homologacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, eryko napisał(a):

szkoda że 125 nie robią w dwusuwie, bo na takiego kozaka to bał bym się chyba wsiąść MR2 300 2T 

 

Chyba można jeszcze kupić większe 2T z homologacją. Znajomi rok temu kupowali nowe Bety Xtrainer z homo.
Mój były KTM miał fabrycznie katalizator, restryktor na filtrze powietrza, odpowiednie dysze i iglicę ze względu na homologację. W takim setupie ma 7KM z 250ccm.
Prawda jest taka, że już od dealera wyjeżdża bez kata i z kompletem dysz określonym w instrukcji "for competition use only".
Moja Beta też z fabryki wyjechała z dyfuzorem, który ma katalizator w komorze i odpowiednio zestrojonym gaźnikiem, podobnie jak nowe, sprzedawane obecnie. To ma podobno około 10KM z 300ccm. Do nowej Bety i tak dostajesz w komplecie dyfuzor FMF bez katalizatora.
Od 2017 2T od KTMa jest na wtrysku więc tu już w ogóle jest łatwiej o spełnienie normy. 
Co do wspomnianych 50ccm 2T to też osiągami nie grzeszą jeśli mają spełniać normy. Miałem za to okazję serwisować Rieju MRT 50 po lekkich modach i pomimo zerowej elastyczności, po wejściu w rezonans fajnie to jedzie jak na sprzęt dla nastolatka.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.