Skocz do zawartości

NA co wymienić 'mini lecho"?


maanelo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szacowne grono!

Posiadam Astrę Combi jak w opisie i mam zamiar wymienić sterownik gazu z mini lecho na coś "normalnego".

Zastanawiałem się nad bingo m i bardzo proszę o opinię na ten temat (głównie chodzi o przyzwoitą cenę oraz możliwość samomontażu).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam szacowne grono!

> Posiadam Astrę Combi jak w opisie i mam zamiar wymienić sterownik

> gazu z mini lecho na coś "normalnego".

> Zastanawiałem się nad bingo m i bardzo proszę o opinię na ten temat

> (głównie chodzi o przyzwoitą cenę oraz możliwość samomontażu).

> Pozdrawiam

Bingo M ok.gif Ja wlasnie zmienilem na bingo a mialem to nieszczesne Mini L sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam szacowne grono!

> Posiadam Astrę Combi jak w opisie i mam zamiar wymienić sterownik

> gazu z mini lecho na coś "normalnego".

> Zastanawiałem się nad bingo m i bardzo proszę o opinię na ten temat

> (głównie chodzi o przyzwoitą cenę oraz możliwość samomontażu).

> Pozdrawiam

Jeśli nie chcesz wydać dużo kasiory i nie zmieniać przełącznika to STAG XL.

150 zł z krokowcem, a podłączasz istniejące kabelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dobry ten stag XL???

> Jestem laikiem w tych sprawch a chciałbym zamienić tą śrube na cos

> elektrycznego ( silniczek krokowy) więc co możecie polecic wraz

> z cenami??

Mało ma opcji, nie ma np obrotów, ale jest wystarczający, tani i prosty w montaży jako upgrade 1 gen lub staga albo jakiegoś innego g...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie ma opcje?

> Cut off ma? regulasje predkosci krokowego dla biegu jalowego i pod

> obciazeniem? ustawianie progu sondy lambda? wybor rodzaj TPS?

Ma wszystke opcje do których nie potrzeba obrotów, czyli opcje konfiguracyjne, wwzbogacanie, zubażanie, pozycje wyjściowe, prędkość krokowca.

> Poza tym jest sens uszczedzic w porownaniu z bingo m?

Nie wiem jak się bingo podłącza, ale dla kolegi, któremu montowałem najważniejsza była cena i to, że nie trzeba przełącznika zmienić, bo ciągnięcie nowych kabli do kabiny to masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> A gdzie można kupić STAG XL oraz gdzie szukać jakiegoś softu i

> kabelka do kompa.

> Pozdrawiam

http://www.ac.com.pl/autogaz/stagXL/ - opis

Na tej stronie też są schematy podłączania, programy, które można sobie "na sucho" odpalić i adresy dystrybutrów lokalnych.

Jak spojrzysz na schemat podpięcia, to zobaczysz na czym jego prostota polega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.ac.com.pl/autogaz/stagXL/ - opis

> Na tej stronie też są schematy podłączania, programy, które można

> sobie "na sucho" odpalić i adresy dystrybutrów lokalnych.

> Jak spojrzysz na schemat podpięcia, to zobaczysz na czym jego

> prostota polega.

a ja mam inne pytanko:

czy jest sens i mozliwosc montazu staga xl w aucie z instalajacja I gen? w koncu lambdy tam nie ma (chyba, lada sama 1.3) kolega ma taki sprzet i w sumie za nieduza kase moglby sobie sam regulowac i tak dalej tylko czy sie da ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja mam inne pytanko:

> czy jest sens i mozliwosc montazu staga xl w aucie z instalajacja I

> gen? w koncu lambdy tam nie ma (chyba, lada sama 1.3) kolega ma

> taki sprzet i w sumie za nieduza kase moglby sobie sam regulowac

> i tak dalej tylko czy sie da ?

jak lambdy nie ma to II generacji nie uruchomisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak lambdy nie ma to II generacji nie uruchomisz

Od bidy może używać do regulacji w czasie jazdy - po prostu ustawia się tylko PWA i zakres 0 kroków i w czasie jeady patrzy się jak ciągnie.

Można sobie jeszcze wkręcić lambdę i wtedy gaz będzie działał w pętli, a benzyna nie.

Ale czy to zadziała jak powinno to niewiem.gif

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.ac.com.pl/autogaz/stagXL/ - opis

> Na tej stronie też są schematy podłączania, programy, które można

> sobie "na sucho" odpalić i adresy dystrybutrów lokalnych.

> Jak spojrzysz na schemat podpięcia, to zobaczysz na czym jego

> prostota polega.

Witam

Dzięki bardzo za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przesady - wtedy wystarczy zasilanie i kabel od kompa do kabiny

a kabelki do silnika krokowego? a do czujnika temperatury, a stary przełącznik przydałoby się wyjąć aby działał ten z kompa.

Generalnie pomysł na założenie silnika do roweru który nie ma baku na paliwo. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kabelki do silnika krokowego? a do czujnika temperatury, a stary

> przełącznik przydałoby się wyjąć aby działał ten z kompa.

> Generalnie pomysł na założenie silnika do roweru który nie ma baku na

> paliwo.

Kable od krokowca są w zestawie jako całość, więc ich nie liczę, a oprócz zasilania i sygnału przełączenia na gaz do starowania zdalnego krokowcem nie potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok skoro stag xl nie ma obrotów to jest ok czyli jakich funkcji mu

> brakuje? a co taniego z obrotami i jaki przełącznik trzeba

> wymienić bo może mój podejdzie??

do xl nie trzeba zmieniać przełącznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do xl nie trzeba a do innych??? mnie sie załącza w automacie troj

> pozycyjny czy konieczna jest wymiana??

inne mają swój własny

>Co daja te obroty??

niektóre komputerki wykorzystują obroty do bardziej zaawansowanych ustawień inne tylko do załączania i wyłączania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok skoro stag xl nie ma obrotów to jest ok czyli jakich funkcji mu

> brakuje? a co taniego z obrotami i jaki przełącznik trzeba

> wymienić bo może mój podejdzie??

Jeszcze nie ma temperatury odczytu.

Zwróć uwagę, że sygnał włączenia sterownika możesz, a właściwie musisz wziąć z zasilania elektrozaworu, a tym steruje twój przełącznik. Przełącznik też ma doprowadzony sygnał obrotów i on przełącza gaz w zależności od obrotów - dlatego STAG XL nie potrzebuje sygnału obrotów ani wymiany przełącznika - i stąd też kożystna cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>wiec ok czyli wg mnie stag XL steruje dawka gazu silniczkiem krokowym biorąc pod uwage nastepujące parametry:

- napięcie sondy lambda a co za tym idzie skład mieszanki która oscyluje w okolicach 1 i można ja ustawiać

- z czujnika TPS przy naciskaniu pedalu gazu zwiększa dopływ gazu tj pompka przyśpieszacza w typowym gażniku

a teraz pytania:

- czy mogę go sobie ustawiac ijakie funkcje

- co sie dzieje przy obciażeniu silnika?

- czy potrzebne jest rozgrznie silnika zeby gaz sie załączył bo do tej pory robi to moja centralka tak mi sie przynajmniej wydaje

Jakie sa te inne funkcje i na co one potrzebne są dzieki za wyrozumiałosć i odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam szacowne grono!

> Posiadam Astrę Combi jak w opisie i mam zamiar wymienić sterownik

> gazu z mini lecho na coś "normalnego".

> Zastanawiałem się nad bingo m i bardzo proszę o opinię na ten temat

> (głównie chodzi o przyzwoitą cenę oraz możliwość samomontażu).

> Pozdrawiam

ja mam pytanie do kolegi czy też ma takie problemy z mini lecho jak ja ,skoro chce wymienić.mam to szczęście w nieszczęsciu,że zakładałem to 3 miesiące temu i mogę to zwrócić i zażądać czegoś innego.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam pytanie do kolegi czy też ma takie problemy z mini lecho jak

> ja ,skoro chce wymienić.mam to szczęście w nieszczęsciu,że

> zakładałem to 3 miesiące temu i mogę to zwrócić i zażądać czegoś

> innego.

> pozdrawiam

zaprawdę powiadam zrób to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - napięcie sondy lambda a co za tym idzie skład mieszanki która

> oscyluje w okolicach 1 i można ja ustawiać

> - z czujnika TPS przy naciskaniu pedalu gazu zwiększa dopływ gazu tj

> pompka przyśpieszacza w typowym gażniku

> a teraz pytania:

> - czy mogę go sobie ustawiac ijakie funkcje

Właściwie to nie ma jakichś bajerów oprócz szczątkowego cut-off.

> - co sie dzieje przy obciażeniu silnika?

Co ma się dziać - krokowiec stara się utrzymać optymalną mieszankę - jak ustawisz parownik tak się będzie zachowywać - ale możesz to ZOBACZYĆ w czasie jazdy i to jest najważniejsze hehe.gif.

> - czy potrzebne jest rozgrznie silnika zeby gaz sie załączył bo do

> tej pory robi to moja centralka tak mi sie przynajmniej wydaje

I cały czas robi to przełącznik w kabinie , który zostaje.

> Jakie sa te inne funkcje i na co one potrzebne są dzieki za

> wyrozumiałosć i odpowiedzi

Właściwie inną funkcją jest możliwość regulacji i możliwość robienia tego w czasie jazdy i jest to najważniejsza funkcja.

Można powiedzieć, że właściwie przy dobrze zrobionej reszcie instalki STAG XL jest wystarczający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmiana TPSa. Przy dodawaniu proporcjonalnie otwiera, a przy ujmowaniu

> gazu proporcjonalnie zamyka. Podaje się o ile kroków.

no a jak wrzucimy na luz i puścimy gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no a jak wrzucimy na luz i puścimy gaz?

To zuboży parę kroków i zaraz wróci do regulacji. To są naprawdę chwilowe zmiany krokowca i mają znaczenie raczej dla dobrego samopoczucia hehe.gif

Ja tam włączyłem koledze tylko lekkie wzbogacanie przy wciśnięciu gazu a i tak poldos po raz pierwszy w życiu tej instalki spalił coś w okolicy 10 l/100 w trasie, a wcześniej nie palił mniej niż 12,5 l/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zuboży parę kroków i zaraz wróci do regulacji.

byleby silnik nie zgasł grinser006.gif

>To są naprawdę

> chwilowe zmiany krokowca i mają znaczenie raczej dla dobrego

> samopoczucia

czyli pic fotomontaż

> Ja tam włączyłem koledze tylko lekkie wzbogacanie przy wciśnięciu

> gazu a i tak poldos po raz pierwszy w życiu tej instalki spalił

> coś w okolicy 10 l/100 w trasie, a wcześniej nie palił mniej niż

> 12,5 l/100.

no bo to co najważniejsze ma czyli zapewne możliwośc ustalania wzbogacenia, zakresów max i min aktuatora , PWA, regulacji prędkości aktuatora i co najważniejsze dostęp do tych parametrów z PC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no bo to co najważniejsze ma czyli zapewne możliwośc ustalania

> wzbogacenia, zakresów max i min aktuatora , PWA, regulacji

> prędkości aktuatora i co najważniejsze dostęp do tych parametrów

> z PC.

I to wszystko w czasie jazdy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok wiec co takiego ma np BINGO S w czym przejawia sie ta różnica moze

> kto podac ew koszta Bingo lub innych??

Nie wiem co ma bingo, więc napiszę Ci co ma STAG 50 lub 100.

Najpierw cena - STAG 50 - 210 zł komplet montażowy, czyli kabelki krokowiec, przełącznik bena/gaz i centralka.

Dodatkowe funkcje to możliwość pomiaru temperatury parownika, ale trzeba czujnik dokupić, no i ma obroty monitorowane, co daje prawdziwego CUT-OFF i możliwość zrobienia dwupunktowej "mapy" ustawienia krokowca od obrotów, czyli można dać inną wartość krokowca dla niskich i wysokich obrotów. Jest to dobre gdy są problemy ze stygnącą lambdą, z liniowością miksera itd.

Z minusów przy upgrade z 1 generacji lub STAGA XL jest to, że przełącznik jest dedykowany do centralki i trzeba wywalić stary, przeciągnąć kable i dać ten dedykowany.

Poza tym trzeba sporo kabli poprowadzić i polutować, które przy upgrade do staga XL zostają bez zmian.

A teraz instalka Leonardo PRO, któą ja mam - zestaw montażowy około 400 zł.

Możliwości to fajne starowanie w normalnych intuicyjnych jednostkach fizycznych, czyli regulacja czasu pomiędzy krokami regulacji w ms - wielka zaleta w stosunku do STAGa, gdzie są jakieś liczby od czapy jako prędkość krokowca.

Poza tym możliwość regulacji szybkości krokowca w każdą stronę, czyli można ustalić szybkie zubażanie a wolne wzbogacanie.

CUT-OFF, wskazanie ilości gazu na wskaźniku benzyny na desce, temp przełączania.

Fajne jest dodatkowe wzbogacanie przy depnięciu - ustawiamy obroty powyżej których ma to działać, próg TPSa i wartość krokowca, gdzie ma wskoczyć wink.gif

Przy tym trybie sterownik nie patrzy nażadne ograniczenia krokowca - po prostu aje bogatą mieszankę i bryka rwie do przodu.

Fajne jest to, że oszczędnie jeździsz normalnie, a jak dasz dechę to po prostu ogień.

Ale kabli jest od zaj....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Chciałem zapytać jak stag xl pobiera informację o obrotach silnika

> auta,gdyż na schemacie nie widzę takigo połączenia a w programie

> jest obrotomierz.

> Pozdrawiam

QR..., czytaj wcześniejsze posty.

Nie ma obrotów, a program jest też do innych instalek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co ma bingo, więc napiszę Ci co ma STAG 50 lub 100.

> Najpierw cena - STAG 50 - 210 zł komplet montażowy, czyli kabelki

> krokowiec, przełącznik bena/gaz i centralka.

> Dodatkowe funkcje to możliwość pomiaru temperatury parownika, ale

> trzeba czujnik dokupić, no i ma obroty monitorowane, co daje

> prawdziwego CUT-OFF i możliwość zrobienia dwupunktowej "mapy"

> ustawienia krokowca od obrotów, czyli można dać inną wartość

> krokowca dla niskich i wysokich obrotów. Jest to dobre gdy są

> problemy ze stygnącą lambdą, z liniowością miksera itd.

> Z minusów przy upgrade z 1 generacji lub STAGA XL jest to, że

> przełącznik jest dedykowany do centralki i trzeba wywalić stary,

> przeciągnąć kable i dać ten dedykowany.

> Poza tym trzeba sporo kabli poprowadzić i polutować, które przy

> upgrade do staga XL zostają bez zmian.

> A teraz instalka Leonardo PRO, któą ja mam - zestaw montażowy około

> 400 zł.

> Możliwości to fajne starowanie w normalnych intuicyjnych jednostkach

> fizycznych, czyli regulacja czasu pomiędzy krokami regulacji w

> ms - wielka zaleta w stosunku do STAGa, gdzie są jakieś liczby

> od czapy jako prędkość krokowca.

> Poza tym możliwość regulacji szybkości krokowca w każdą stronę, czyli

> można ustalić szybkie zubażanie a wolne wzbogacanie.

> CUT-OFF, wskazanie ilości gazu na wskaźniku benzyny na desce, temp

> przełączania.

> Fajne jest dodatkowe wzbogacanie przy depnięciu - ustawiamy obroty

> powyżej których ma to działać, próg TPSa i wartość krokowca,

> gdzie ma wskoczyć

> Przy tym trybie sterownik nie patrzy nażadne ograniczenia krokowca -

> po prostu aje bogatą mieszankę i bryka rwie do przodu.

> Fajne jest to, że oszczędnie jeździsz normalnie, a jak dasz dechę to

> po prostu ogień.

> Ale kabli jest od zaj....

Bingo ma to samo tylko prędkosci są w jednostkach z czapy zlosnik.gif oraz wzbogacenie tylko uwzględnia TPSa. Ojć brakuje mi tu uzależnienia od obrotów bardzo sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.