Jump to content

Mazda CX 3 2.0


kuk

Recommended Posts

kusi mnie aby zamienic mojego koreanca na japonca :)

 

ktos ma i moglby polecic/odradzic.. bo.. ? :)

Link to comment
Share on other sites

Jaki powód zmiany? :)

Ja wsiadłem w nową Mazdę 3 ( w sumie niższy odpowiednik CX-3), bo spodobało mi się proste wnętrze i wyposażenie, za które u niemieckiego najeźdźcy musiałbym wydać tysiące zł więcej. Przesiadałem się z lekko zacofanego japońca (lexus), którego deska porównywana była swego czasu do poloneza :P

Z zewnątrz również źle nie wygląda, jak na japońską zadziorną kreskę, zresztą lexus IS też był ok).

 

Jedyny minus to, że popsuli trochę zawieszenie tylne w porównaniu do poprzedniego modelu... dali belkę, zamiast niezależnego zawiasu. Natomiast ja nie czuję jakiegoś problemu czy braku jakiegoś komfortu (porównując doświadczenia z lanosa :P ).

 

Pytanie jaki mocowo silnik tam masz zamiar wziąć? Jeśli planujesz go trochę poprawić to bierz wersję 120KM, ona się daje odblokować i pozwala poprawić fabrykę na 170KM, szczególnie ważne w wyższych partiach obrotów (bo to auto w serii mimo, że lubi wysokie obroty nie jedzie nimi) ;).  Wersji 150KM jeszcze chyba nikomu nie udało się odblokować porządnie (u mnie doszło 10KM co i tak dla auta bez T jest jakimś zyskiem).

 

Ostatnie pytanie poziom wyposażenia auta? oraz skrzynia M czy A? :)  Ja mam Hikari plus A, skór nie potrzebowałem ani elektryki siedzeń, bo to tylko większa waga ;)

 

Użytkowo jak dla mnie ok, CX-3 bym porównał bardziej do nadmuchanej mazdy 2 na wyższym zawieszeniu 😄 bo to taki hatchbak a w sumie ładnie się na to mówi crossover 😄

 

Tak czy siak po prawie 2 latach użytkowania jestem na tak.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, kuk napisał(a):

kusi mnie aby zamienic mojego koreanca na japonca :)

 

ktos ma i moglby polecic/odradzic.. bo.. ? :)

 

CX-3 to dosc ciasne auto z bardzo malym bagaznikiem, w zasadzie taka podniesiona Mazda 2.

Silnikie te same co w kazdej Mazdzie, 2.0 niezaleznie od mocy jest calkowicie bezproblemowe. Dosc latwo trafi AWD jesli Ci na tym zalezy.

Wersje 150KM powinna juz calkiem ladnie jezdzic, szczegolnie z manualem. Zerknij tez moze na nowa 3-ke, auto nowoczesniejsze i z duzo lepszym wnetrzem.

Link to comment
Share on other sites

Wiesz w moim budżecie, możliwościami i ogólną sytuacją narazie nie stać mnie na nowe auto, jak już to Dacię 😉

Ta Mazda, którą mam no oku jest 4 letnia z 67k km przebiegu z 2.0 120 koni. Dość mam problemów z wysiadaniem z niskich aut 😉

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, kuk napisał(a):

Wiesz w moim budżecie, możliwościami i ogólną sytuacją narazie nie stać mnie na nowe auto, jak już to Dacię 😉

Ta Mazda, którą mam no oku jest 4 letnia z 67k km przebiegu z 2.0 120 koni. Dość mam problemów z wysiadaniem z niskich aut 😉

 

Przymierz sie do tego, czy nie bedzie dla Ciebie za ciasne.

Ten 2.0 to jest dokladnie ten sam silnik co 150KM i mozna go odblokowac.

Warto poszukac lepiej wyposazonych egzemplarzy z ledami, klima auto, etc

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, kanu napisał(a):

Jaki powód zmiany? :)

Ja wsiadłem w nową Mazdę 3 ( w sumie niższy odpowiednik CX-3), bo spodobało mi się proste wnętrze i wyposażenie, za które u niemieckiego najeźdźcy musiałbym wydać tysiące zł więcej. Przesiadałem się z lekko zacofanego japońca (lexus), którego deska porównywana była swego czasu do poloneza :P

Z zewnątrz również źle nie wygląda, jak na japońską zadziorną kreskę, zresztą lexus IS też był ok).

 

Jedyny minus to, że popsuli trochę zawieszenie tylne w porównaniu do poprzedniego modelu... dali belkę, zamiast niezależnego zawiasu. Natomiast ja nie czuję jakiegoś problemu czy braku jakiegoś komfortu (porównując doświadczenia z lanosa :P ).

 

Pytanie jaki mocowo silnik tam masz zamiar wziąć? Jeśli planujesz go trochę poprawić to bierz wersję 120KM, ona się daje odblokować i pozwala poprawić fabrykę na 170KM, szczególnie ważne w wyższych partiach obrotów (bo to auto w serii mimo, że lubi wysokie obroty nie jedzie nimi) ;).  Wersji 150KM jeszcze chyba nikomu nie udało się odblokować porządnie (u mnie doszło 10KM co i tak dla auta bez T jest jakimś zyskiem).

 

Ostatnie pytanie poziom wyposażenia auta? oraz skrzynia M czy A? :)  Ja mam Hikari plus A, skór nie potrzebowałem ani elektryki siedzeń, bo to tylko większa waga ;)

 

Użytkowo jak dla mnie ok, CX-3 bym porównał bardziej do nadmuchanej mazdy 2 na wyższym zawieszeniu 😄 bo to taki hatchbak a w sumie ładnie się na to mówi crossover 😄

 

Tak czy siak po prawie 2 latach użytkowania jestem na tak.

Chodzi dokladnie o tą:

Mazda CX-3

NIe ma napisane jaka wersja w sumie.. skrzynia manualna

Powód zmiany? Ogólnie mam dość jazdy z silnikiem 1.4 ;) choć mogę polecić Kię za dobrą jakość, w ciągu 4 lat wymieniłem może z 4 żarówki

W kwestii podnoszenia mocy to niekoniecznie :) 

Muszę się umówić na wizytę zobaczyć jak to jeździ..

Tak czy siak merci :piwko:

 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, kuk napisał(a):

Chodzi dokladnie o tą:

Mazda CX-3

NIe ma napisane jaka wersja w sumie.. skrzynia manualna

Powód zmiany? Ogólnie mam dość jazdy z silnikiem 1.4 ;) choć mogę polecić Kię za dobrą jakość, w ciągu 4 lat wymieniłem może z 4 żarówki

W kwestii podnoszenia mocy to niekoniecznie :) 

Muszę się umówić na wizytę zobaczyć jak to jeździ..

Tak czy siak merci :piwko:

 

 

NIe ma zdjec wnetrza, ale te felgi 18'' byly tylko w wyzszych wersjach :ok:

Wyglada bardzo przyzwoicie i fajnie wyposazona.

PS. Te silniki po rozruchu przez pierwsze 20-30 sekund klekocza dosc glosno ale taki ich urok ;)

 

 

 

Edited by Maciej__
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Generalnie jak chcesz się przesiąść z wolnossaka na wolnossaka, to zbytnio różnicy nie odczujesz. Co do samej jazdy, auto przyjemnie jeździ, pamiętaj jednak że 18"  zmniejszają troszkę komfort :) Widać, że w ogłoszeniu dość dobrze wyposażona wersja, choć mogli by dać parę fotek z wnętrza :)

Co do wnętrza, mi się podoba, stonowane, wszystko pod ręką, nie za dużo wszystkiego pod względem przycisków itd. Nie przytłacza, a jest to co trzeba :)

 

My najpierw kupiliśmy mazdę 2 z 2015 roku. Któregoś dnia byłem w ASO, bo była jakaś darmowa akcja naprawcza i połaziłem po salonie, przymierzyłem się do 3ki i stwierdziłem, że czas na zmianę. Co prawda inny budżet wchodził w grę, ale jak miałem kupić 4 letnie Audi A4/5   to wolałem z fajnym wyposażeniem wziąć roczną Mazdę 3, taką też znalazłem z nalotem niecałych 14tys, przysalonową, niby po kierowniku salonu w Wawie. A że znudziło mi się wnętrze Lexusa... i co ważne co trzeba podkreślić, nigdy mnie nie zawiódł, sprzedałem dołożyłem i jest kolejny japoniec.

 

Jeżdżę 2 rok i odpukać jest ok, co będzie później nie wiem, ale podoba mi się CX-60 w pluginhybrydzie, ale to już trzeba mieć teściową jak Klaudek by na to bylo :P

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, kanu napisał(a):

Jeżdżę 2 rok i odpukać jest ok, co będzie później nie wiem, ale podoba mi się CX-60 w pluginhybrydzie, ale to już trzeba mieć teściową jak Klaudek by na to bylo :P

 

Ten plug-in to troche bez sensu jak nie masz gdzie ladowac, lepiej poczekac na noPB 3.0 ;) 

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ten plug-in to troche bez sensu jak nie masz gdzie ladowac, lepiej poczekac na noPB 3.0 ;) 

 

Jest garaż... więc dało by radę :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.