Skocz do zawartości

Czy ma ktoś z Was "gwinty"


KRROL

Rekomendowane odpowiedzi

ello Frendasy smile.gif

Kilka dni temu udało mi sie spełnic jedno z marzen swojego dziwnego życia, i wsadziłem do Puntka "gwinta"..... Wszystko pięknie cacy, ale jak narzie to mam więcej problemów z tym jak frajdy, choć śmiga sie super, jest sztywny ale tak inaczej ok.gif

A problem tkwi w negatywach,pozytywach. Jest tam możliwość sporej regulacji na śrubie łączącej McPhersona ze zwrotnicą i po wyjezdzie z garażu na prostym , sciągałem koła z 15 razy zanim doszedłem do kompromisu, tak na oko. I teraz pytanko, jak i gdzie to wszystko zgraliscie razem do kupy, bo jeszcze go obnizyłem i chyba jedno koło mi troche skręca.Zrobiłem dosłownie kilka km bo szkoda opon ale i takk jest fajnie hehe

Bo na oko to jeden umarł... a chciał bym wreszcie ze spokojem pośmigać wink.gif

Czy jak podjade na ustawienie geometrii to mi to wszystko ustawią, bedą sie bawić z McPhersonami??

O i czy założyć lepiej normale koła, seryjne do ustawiania,zbieżności, geometri czy można na walcach??Bo słyszałem że na szerokich kołach ciężej sie robi??

pozdroffka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ello Frendasy

> Kilka dni temu udało mi sie spełnic jedno z marzen swojego dziwnego

> życia, i wsadziłem do Puntka "gwinta"..... Wszystko pięknie

a cio to i co ma na celu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a cio to i co ma na celu ?

"zawieszenie z regulowaną wysokością - tak zwane zawieszenie gwintowane (lub też śrubowe). Zestaw składa się tak samo jak w przypadku "kitu" - z 4 amortyzatorów i 4 sprężyn, wraz z odbojami. Dodatkowo można regulować wysokość (w zależności od firmy - mniej więcej od -20mm do -100/120mm). Koszt od około 2000pln za zawieszenie firmy Supersport, do około 5000pln za w pełni regulowane zawieszenie KW, czy KONI. Regulacja wysokości odbywa się za pomocą dwóch pierścieni na amortyzatorze. Czasami występują zawieszenia z regulacją tylko wysokości z przodu (w przypadku Golfa MK4 i nowszych, tylko przód jest regulowany). Kupując używane zawieszenie gwintowane, trzeba się liczyć tym, że może mieć już swój przebieg i amortyzatory się szybko skończą (olej wycieknie). Regeneracja jest dość droga, w firmie Nagengast około 150pln sztuka, lub 225pln sztuka w przypadku uszkodzonego tłoczyska. Amortyzatory regenerujemy parami, więc koszt podwójny." biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ello Frendasy

> Kilka dni temu udało mi sie spełnic jedno z marzen swojego dziwnego

> życia, i wsadziłem do Puntka "gwinta"..... Wszystko pięknie

> cacy, ale jak narzie to mam więcej problemów z tym jak frajdy,

> choć śmiga sie super, jest sztywny ale tak inaczej

> A problem tkwi w negatywach,pozytywach. Jest tam możliwość sporej

> regulacji na śrubie łączącej McPhersona ze zwrotnicą i po

> wyjezdzie z garażu na prostym , sciągałem koła z 15 razy zanim

> doszedłem do kompromisu, tak na oko. I teraz pytanko, jak i

> gdzie to wszystko zgraliscie razem do kupy, bo jeszcze go

> obnizyłem i chyba jedno koło mi troche skręca.Zrobiłem dosłownie

> kilka km bo szkoda opon ale i takk jest fajnie hehe

> Bo na oko to jeden umarł... a chciał bym wreszcie ze spokojem

> pośmigać

> Czy jak podjade na ustawienie geometrii to mi to wszystko ustawią,

> bedą sie bawić z McPhersonami??

> O i czy założyć lepiej normale koła, seryjne do

> ustawiania,zbieżności, geometri czy można na walcach??Bo

> słyszałem że na szerokich kołach ciężej sie robi??

> pozdroffka

jedźże do jakiegoś obeznanego magika od zbieżności , on ci poustawia wszystko jak należy (zbieżność i kąty pochylenia kół , bo o to chyba pytasz) . też miałem ten problem , ale zamiast samemu kombinować zapłaciłem kilkadziesiąt złotych i było super . warunek : koleś musi się na tym znać , a nie tylko ustawiać zbieżność w standardowych autach smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jedźże do jakiegoś obeznanego magika od zbieżności , on ci poustawia

> wszystko jak należy (zbieżność i kąty pochylenia kół , bo o to

> chyba pytasz) . też miałem ten problem , ale zamiast samemu

> kombinować zapłaciłem kilkadziesiąt złotych i było super .

> warunek : koleś musi się na tym znać , a nie tylko ustawiać

> zbieżność w standardowych autach

nooooo własnie, udało mi sie znaleść ekszperta z polecenia i jestem już umówiony na jutro. Bo podjechałem do paru innych "ekszpertów" i zrobili boje_sie.gif jak im wytłumaczyłem wink.gif

Taaa tyle że nawet na początku by ustawic tak mniejwięcej by dojechac do niego ok.gif

A dzisiaj znowu jaja, bo dopiero zobaczyłem że ten pierscien od regulacji wysokosci ma takie mały imbusik zabezpieczający.... tzn miały bo poprzedni własciciel troche zrobił z tego marmolade i mam gwinta bez mozliwosci regulacji hehehe Ale jutro ide do Pana Waldka i mi to rozwierci i nagwintuje , z jednym poojdzie łatwo a w drugim siedzi ułamany torx passed_out.gif Ale mam wiertło TYTANOWO-KOSMICZNE i mam nadzieje że jakos pojdzie, a jak narazie to latam jak poduszkowcem, z tyło nisko a z przodu seryjnie wysoko wink.gif Bo seryjne zawieszenie wsadziłem. Wygląda śmiesznie, ale normalnie sie przepływa po naszych dziurkach wink.gif

A na gwincie tak sie prezentował wink.gif

277117673-gl1.JPG

277117673-gl2.JPG

pozdroffka

post-651-14352471820225_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pogadaj z kol. Nismo z IKP, lub z Mad_Maciem z kacika Stilo. Jeźdżą

> na gwintach, więc zapewne coś doradzą

> Pozdro

oooooo dziękuje bardzo, bankowo sie przyda Ich pomoc , piwo.gif

pozdroffka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widocznie w Krollowym gwincie jest ,zresztą ja też mam - dorobioną

No własnie, szkopół wtym, że jest i to jak CHOLLLLLERA sciana.gif

Ten dolny otwór w amorku jest długości , srednicy 4ech srub spineyes.gif

A poprzedni własciciel mojego spryciarza miał bardzo cwanie zrobioną regulacje kąta pochylenia ok.gif I to bardzo tanim kosztem, może komus sie przyda taki patent albo już ma smile.gif

Mianowicie miał tylko przerobioną górną śrube, tzn zwykła śruba z wycięciami i jak kręcił śrubą to cały McPherson wsówał sie i wysówał

Oto rysunek roboczy cfaniaczek.gif Ale lepiej zrobie fotke i potem wrzuce wink.gif

277117770-sr.JPG

pozdroffka

post-651-14352471820965_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No własnie, szkopół wtym, że jest i to jak CHOLLLLLERA

> Ten dolny otwór w amorku jest długości , srednicy 4ech srub

> A poprzedni własciciel mojego spryciarza miał bardzo cwanie zrobioną

> regulacje kąta pochylenia I to bardzo tanim kosztem, może komus

> sie przyda taki patent albo już ma

> Mianowicie miał tylko przerobioną górną śrube, tzn zwykła śruba z

> wycięciami i jak kręcił śrubą to cały McPherson wsówał sie i

> wysówał

> Oto rysunek roboczy Ale lepiej zrobie fotke i potem wrzuce

> pozdroffka

patent stary jak swiat zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.