KRROL Napisano 3 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 ello Frendasy Kilka dni temu udało mi sie spełnic jedno z marzen swojego dziwnego życia, i wsadziłem do Puntka "gwinta"..... Wszystko pięknie cacy, ale jak narzie to mam więcej problemów z tym jak frajdy, choć śmiga sie super, jest sztywny ale tak inaczej A problem tkwi w negatywach,pozytywach. Jest tam możliwość sporej regulacji na śrubie łączącej McPhersona ze zwrotnicą i po wyjezdzie z garażu na prostym , sciągałem koła z 15 razy zanim doszedłem do kompromisu, tak na oko. I teraz pytanko, jak i gdzie to wszystko zgraliscie razem do kupy, bo jeszcze go obnizyłem i chyba jedno koło mi troche skręca.Zrobiłem dosłownie kilka km bo szkoda opon ale i takk jest fajnie hehe Bo na oko to jeden umarł... a chciał bym wreszcie ze spokojem pośmigać Czy jak podjade na ustawienie geometrii to mi to wszystko ustawią, bedą sie bawić z McPhersonami?? O i czy założyć lepiej normale koła, seryjne do ustawiania,zbieżności, geometri czy można na walcach??Bo słyszałem że na szerokich kołach ciężej sie robi?? pozdroffka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 > ello Frendasy > Kilka dni temu udało mi sie spełnic jedno z marzen swojego dziwnego > życia, i wsadziłem do Puntka "gwinta"..... Wszystko pięknie a cio to i co ma na celu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 3 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 > a cio to i co ma na celu ? "zawieszenie z regulowaną wysokością - tak zwane zawieszenie gwintowane (lub też śrubowe). Zestaw składa się tak samo jak w przypadku "kitu" - z 4 amortyzatorów i 4 sprężyn, wraz z odbojami. Dodatkowo można regulować wysokość (w zależności od firmy - mniej więcej od -20mm do -100/120mm). Koszt od około 2000pln za zawieszenie firmy Supersport, do około 5000pln za w pełni regulowane zawieszenie KW, czy KONI. Regulacja wysokości odbywa się za pomocą dwóch pierścieni na amortyzatorze. Czasami występują zawieszenia z regulacją tylko wysokości z przodu (w przypadku Golfa MK4 i nowszych, tylko przód jest regulowany). Kupując używane zawieszenie gwintowane, trzeba się liczyć tym, że może mieć już swój przebieg i amortyzatory się szybko skończą (olej wycieknie). Regeneracja jest dość droga, w firmie Nagengast około 150pln sztuka, lub 225pln sztuka w przypadku uszkodzonego tłoczyska. Amortyzatory regenerujemy parami, więc koszt podwójny." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravo2001 Napisano 3 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 > ello Frendasy > Kilka dni temu udało mi sie spełnic jedno z marzen swojego dziwnego > życia, i wsadziłem do Puntka "gwinta"..... Wszystko pięknie > cacy, ale jak narzie to mam więcej problemów z tym jak frajdy, > choć śmiga sie super, jest sztywny ale tak inaczej > A problem tkwi w negatywach,pozytywach. Jest tam możliwość sporej > regulacji na śrubie łączącej McPhersona ze zwrotnicą i po > wyjezdzie z garażu na prostym , sciągałem koła z 15 razy zanim > doszedłem do kompromisu, tak na oko. I teraz pytanko, jak i > gdzie to wszystko zgraliscie razem do kupy, bo jeszcze go > obnizyłem i chyba jedno koło mi troche skręca.Zrobiłem dosłownie > kilka km bo szkoda opon ale i takk jest fajnie hehe > Bo na oko to jeden umarł... a chciał bym wreszcie ze spokojem > pośmigać > Czy jak podjade na ustawienie geometrii to mi to wszystko ustawią, > bedą sie bawić z McPhersonami?? > O i czy założyć lepiej normale koła, seryjne do > ustawiania,zbieżności, geometri czy można na walcach??Bo > słyszałem że na szerokich kołach ciężej sie robi?? > pozdroffka jedźże do jakiegoś obeznanego magika od zbieżności , on ci poustawia wszystko jak należy (zbieżność i kąty pochylenia kół , bo o to chyba pytasz) . też miałem ten problem , ale zamiast samemu kombinować zapłaciłem kilkadziesiąt złotych i było super . warunek : koleś musi się na tym znać , a nie tylko ustawiać zbieżność w standardowych autach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 3 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 W Punto nie ma regulacji kątów pochylenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 3 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 Pogadaj z kol. Nismo z IKP, lub z Mad_Maciem z kacika Stilo. Jeźdżą na gwintach, więc zapewne coś doradzą Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 3 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 > W Punto nie ma regulacji kątów pochylenia. widocznie w Krollowym gwincie jest ,zresztą ja też mam - dorobioną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRROL Napisano 3 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 > jedźże do jakiegoś obeznanego magika od zbieżności , on ci poustawia > wszystko jak należy (zbieżność i kąty pochylenia kół , bo o to > chyba pytasz) . też miałem ten problem , ale zamiast samemu > kombinować zapłaciłem kilkadziesiąt złotych i było super . > warunek : koleś musi się na tym znać , a nie tylko ustawiać > zbieżność w standardowych autach nooooo własnie, udało mi sie znaleść ekszperta z polecenia i jestem już umówiony na jutro. Bo podjechałem do paru innych "ekszpertów" i zrobili jak im wytłumaczyłem Taaa tyle że nawet na początku by ustawic tak mniejwięcej by dojechac do niego A dzisiaj znowu jaja, bo dopiero zobaczyłem że ten pierscien od regulacji wysokosci ma takie mały imbusik zabezpieczający.... tzn miały bo poprzedni własciciel troche zrobił z tego marmolade i mam gwinta bez mozliwosci regulacji hehehe Ale jutro ide do Pana Waldka i mi to rozwierci i nagwintuje , z jednym poojdzie łatwo a w drugim siedzi ułamany torx Ale mam wiertło TYTANOWO-KOSMICZNE i mam nadzieje że jakos pojdzie, a jak narazie to latam jak poduszkowcem, z tyło nisko a z przodu seryjnie wysoko Bo seryjne zawieszenie wsadziłem. Wygląda śmiesznie, ale normalnie sie przepływa po naszych dziurkach A na gwincie tak sie prezentował pozdroffka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRROL Napisano 3 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 > Pogadaj z kol. Nismo z IKP, lub z Mad_Maciem z kacika Stilo. Jeźdżą > na gwintach, więc zapewne coś doradzą > Pozdro oooooo dziękuje bardzo, bankowo sie przyda Ich pomoc , pozdroffka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRROL Napisano 3 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 > widocznie w Krollowym gwincie jest ,zresztą ja też mam - dorobioną No własnie, szkopół wtym, że jest i to jak CHOLLLLLERA Ten dolny otwór w amorku jest długości , srednicy 4ech srub A poprzedni własciciel mojego spryciarza miał bardzo cwanie zrobioną regulacje kąta pochylenia I to bardzo tanim kosztem, może komus sie przyda taki patent albo już ma Mianowicie miał tylko przerobioną górną śrube, tzn zwykła śruba z wycięciami i jak kręcił śrubą to cały McPherson wsówał sie i wysówał Oto rysunek roboczy Ale lepiej zrobie fotke i potem wrzuce pozdroffka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravo2001 Napisano 4 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2006 > W Punto nie ma regulacji kątów pochylenia. w bravo też nie ma , ale samo zawieszenie gwintowane ma taką regulację , więc można się pobawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 4 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2006 > No własnie, szkopół wtym, że jest i to jak CHOLLLLLERA > Ten dolny otwór w amorku jest długości , srednicy 4ech srub > A poprzedni własciciel mojego spryciarza miał bardzo cwanie zrobioną > regulacje kąta pochylenia I to bardzo tanim kosztem, może komus > sie przyda taki patent albo już ma > Mianowicie miał tylko przerobioną górną śrube, tzn zwykła śruba z > wycięciami i jak kręcił śrubą to cały McPherson wsówał sie i > wysówał > Oto rysunek roboczy Ale lepiej zrobie fotke i potem wrzuce > pozdroffka patent stary jak swiat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.