irishpiter Napisano 29 Maja 2023 Udostępnij Napisano 29 Maja 2023 Witam, Chodzi mi mocno po głowie chip do 1,4 TSI 125km. Wszędzie piszą że auto się dobrze chipuje i można dojść do 150-160 koni samym softem. Mi 150 zupełnie wystarczy, pytanie jak ten samochód to znosi, chodzi nie tylko o silnik ale i skrzynie(manual) oraz sprzęgło. Do ilu tam skrzynia jest zaprojektowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Maja 2023 Udostępnij Napisano 29 Maja 2023 @irishpiter Mam przedlifta 1.4 jeszcze z mocą 122 KM (jedyna różnica między Twoim, to pompa wtryskowa i u mnie Euro5, u Ciebie Euro6), cały osprzęt, sprzęgło, skrzynia te same. Najpierw zrobiłem soft na 160 KM i 250 Nm (to było takie delikatne, bo seria wypluła 127@228), minimalnie podnieśli boost z 0,8 bar na 0,9 bar i przesunęli na obrotach, żeby mocy trochę urosło. Jeździłem tak od 90 kkm i przy ok 113 kkm zaczęło lekko uślizgiwać sprzęgło na 5 i 6 biegu przy 2200 rpm i but w podłogę. Spokojnie jeszcze zrobiłem trasę do Czarnogóry i pojeździłem kilka miesięcy po okolicy, wymieniłem sprzęgło na większe przy ok 128 kkm. Następnie trafiłem za grosze prawie nową turbosprężarkę od 1.4 150 KM (minimalnie większa na wyjściu) Przełożyłem i dałem chłopakom na dalsze dłubanie. Tu już dmuchnęli więcej (seria 150 KM ma 1,2 bar, u mnie jest 1,3 bar), co dało 176 KM i 302 Nm według hamowni. Sprzęgło (to większe) klei wyśmienicie i tu nie będzie problemu, skrzynia myślę, że też sobie poradzi, bo staram się nie dusić jej z niskich obrotów wykorzystując pełny moment obrotowy. Mimo wszystko jeździ się dużo przyjemniej, nie ma strachu przy wyprzedzaniu, a i czasem jak lejce z rąk wypadną, to... można szybciej prawko stracić. Z tego co wiem, na seryjnej turbosprężarce wyciągają do 165 KM i 265 Nm, ale to jest kres dla małej turbinki i trochę ją męczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 30 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 Generalnie jeździłem wersja 150 i tu już było ok mocowo. Ta różnice czuć szczególnie przy większych prędkościach, wyprzedzanie przy wyższych prędkościach to już nie to samo. Obawiałem się o skrzynie, bo czytałem że ma b. mały zapas. Sprzęgło podeszło Ci plug&play od wersji 150 po prostu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 30 Maja 2023 Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 @irishpiter O skrzynie się nie bój, spokojnie wytrzyma. Sprzęgło seryjne ma 220 mm i jest robione przez Sachsa, natomiast LUK robi do modeli 122 i 125 KM sprzęgło 230 mm z szerszą okładziną, a samo koło zamachowe jest przystosowane pod 230 mm. Moje stare nie było zużyte, na docisku jeszcze ślady toczenia, a okładzina gruba, tylko właśnie zbyt mały moment przenosi. Za to LUK dużo, dużo lepiej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trex11 Napisano 1 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2023 Najważniejsze czy intelcooler jest identyczny jak w wersji 150 ps. Najczesciej problemem z podnoszeniem mocy to temp. w dolocie , ale pewnie wersja 122 i 150 maja taka sama chlodnice . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2023 3 godziny temu, trex11 napisał(a): Najważniejsze czy intelcooler jest identyczny jak w wersji 150 ps. Najczesciej problemem z podnoszeniem mocy to temp. w dolocie , ale pewnie wersja 122 i 150 maja taka sama chlodnice . Ten sam intercooler, ten sam kolektor ssący, ten sam katalizator. Różnica między 122/125, a 140/150 KM to przelot wydechu od katalizatora do końcowego tłumika, w słabszych jest 50 mm, w mocniejszych 55 mm. Ja cały wydech dałem od 150 KM jeszcze przed pierwszym chipem. Ten wydech akurat tak dużego znaczenia nie ma, bo katalizator i tak ma wąskie gardło na wyjściu 50 mm, zapewne w mocniejszych przydaje się podczas długich przejazdów autobahnem 200+ , żeby temperaturę spalin obniżyć o kilka stopni. Tu moje wydechy podczas wymiany, na górze oryginalny, na dole od 150 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trex11 Napisano 2 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.