Skocz do zawartości

chip golf 7, 1.4 tsi


irishpiter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chodzi mi mocno po głowie chip do 1,4 TSI 125km.

Wszędzie piszą że auto się dobrze chipuje i można dojść do 150-160 koni samym softem.

Mi 150 zupełnie wystarczy, pytanie jak ten samochód to znosi, chodzi nie tylko o silnik ale i skrzynie(manual) oraz sprzęgło.

Do ilu tam skrzynia jest zaprojektowana?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@irishpiter Mam przedlifta 1.4 jeszcze z mocą 122 KM (jedyna różnica między Twoim, to pompa wtryskowa i u mnie Euro5, u Ciebie Euro6), cały osprzęt, sprzęgło, skrzynia te same. Najpierw zrobiłem soft na 160 KM i 250 Nm (to było takie delikatne, bo seria wypluła 127@228), minimalnie podnieśli boost z 0,8 bar na 0,9 bar i przesunęli na obrotach, żeby mocy trochę urosło. Jeździłem tak od 90 kkm i przy ok 113 kkm zaczęło lekko uślizgiwać sprzęgło na 5 i 6 biegu przy 2200 rpm i but w podłogę. Spokojnie jeszcze zrobiłem trasę do Czarnogóry i pojeździłem kilka miesięcy po okolicy, wymieniłem sprzęgło na większe przy ok 128 kkm. Następnie trafiłem za grosze prawie nową turbosprężarkę od 1.4 150 KM (minimalnie większa na wyjściu) 

20220617_134518(1).jpg.a7a3e23a8a8e005d6a82242acf52de98.jpg

 

Przełożyłem i dałem chłopakom na dalsze dłubanie. Tu już dmuchnęli więcej (seria 150 KM ma 1,2 bar, u mnie jest 1,3 bar), co dało 176 KM i 302 Nm według hamowni. Sprzęgło (to większe) klei wyśmienicie i tu nie będzie problemu, skrzynia myślę, że też sobie poradzi, bo staram się nie dusić jej z niskich obrotów wykorzystując pełny moment obrotowy. Mimo wszystko jeździ się dużo przyjemniej, nie ma strachu przy wyprzedzaniu, a i czasem jak lejce z rąk wypadną, to... można szybciej prawko stracić.

Z tego co wiem, na seryjnej turbosprężarce wyciągają do 165 KM i 265 Nm, ale to jest kres dla małej turbinki i trochę ją męczy.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jeździłem wersja 150 i tu już było ok mocowo. Ta różnice czuć szczególnie przy większych prędkościach, wyprzedzanie przy wyższych prędkościach to już nie to samo.

Obawiałem się o skrzynie, bo czytałem że ma b. mały zapas.

Sprzęgło podeszło Ci plug&play od wersji 150 po prostu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@irishpiter O skrzynie się nie bój, spokojnie wytrzyma. Sprzęgło seryjne ma 220 mm i jest robione przez Sachsa, natomiast LUK robi do modeli 122 i 125 KM sprzęgło 230 mm z szerszą okładziną, a samo koło zamachowe jest przystosowane pod 230 mm. Moje stare nie było zużyte, na docisku jeszcze ślady toczenia, a okładzina gruba, tylko właśnie zbyt mały moment przenosi. Za to LUK dużo, dużo lepiej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, trex11 napisał(a):

Najważniejsze czy intelcooler jest identyczny jak w wersji 150 ps.

Najczesciej problemem z podnoszeniem mocy to temp. w dolocie , ale pewnie wersja 122 i 150 maja taka sama chlodnice .

Ten sam intercooler, ten sam kolektor ssący, ten sam katalizator. Różnica między 122/125, a 140/150 KM to przelot wydechu od katalizatora do końcowego tłumika, w słabszych jest 50 mm, w mocniejszych 55 mm. Ja cały wydech dałem od 150 KM jeszcze przed pierwszym chipem. Ten wydech akurat tak dużego znaczenia nie ma, bo katalizator i tak ma wąskie gardło na wyjściu 50 mm, zapewne w mocniejszych przydaje się podczas długich przejazdów autobahnem 200+ , żeby temperaturę spalin obniżyć o kilka stopni.

Tu moje wydechy podczas wymiany, na górze oryginalny, na dole od 150 KM.20200625_155403.jpg.397c70825f476123438af89e5d780bb7.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.