Skocz do zawartości

....a może Gladius 650


Kondi

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem. Z racji zrobienia odpowiednich uprawnień przyszedł czas na zmianę mojej  125 na coś większego. Z racji braku doświadczenia i tym samym porównania , chciałbym podpytać bardziej doświadczonych co myślą o takim rozwiązaniu. Gladius 650, tak, taki jak na nauce jazdy. Mam w okolicy taki motocykl i zacząłem (z tego właśnie względu) brać go pod uwagę. Jak Gladius ma się do branych przeze mnie pod uwagę np. CBF 600, ER6, bandziora 650? Jako nowicjusza, Gladius mnie może nie zachwycił ale dał w sumie pełną satysfakcję, szczególnie po ujeżdżaniu 125 :) Czy, rzeczywiście jest "gorszy" od innych, wymienionych modeli? Czy brak popularności wynika stąd, że jest traktowany jako motocykl dla nauki jazdy i stąd nie ma zasadności do traktowania go poważnie? Co o tym sądzicie, ewentualnie co oprócz wymienionych maszyn można brać pod uwagę jako pierwsze poważne ... i raczej  zostające na dłużej ze mną moto?  

Edytowane przez Kondi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.06.2023 o 14:01, Kondi napisał(a):

Czołem. Z racji zrobienia odpowiednich uprawnień przyszedł czas na zmianę mojej  125 na coś większego. Z racji braku doświadczenia i tym samym porównania , chciałbym podpytać bardziej doświadczonych co myślą o takim rozwiązaniu. Gladius 650, tak, taki jak na nauce jazdy. Mam w okolicy taki motocykl i zacząłem (z tego właśnie względu) brać go pod uwagę. Jak Gladius ma się do branych przeze mnie pod uwagę np. CBF 600, ER6, bandziora 650? Jako nowicjusza, Gladius mnie może nie zachwycił ale dał w sumie pełną satysfakcję, szczególnie po ujeżdżaniu 125 :) Czy, rzeczywiście jest "gorszy" od innych, wymienionych modeli? Czy brak popularności wynika stąd, że jest traktowany jako motocykl dla nauki jazdy i stąd nie ma zasadności do traktowania go poważnie? Co o tym sądzicie, ewentualnie co oprócz wymienionych maszyn można brać pod uwagę jako pierwsze poważne ... i raczej  zostające na dłużej ze mną moto?  

Gladius.... To jest kolejna generacja SV650, ale niestety stylistycznie trafiająca w płeć piękną raczej. 

Co do samego SV650 to ja wiem ze są same ochy i achy - wg mnie to moto mdły... silnik fajny i niezawodny, ale tez bez szału. Zawiasowo kompletna nuda, bez regulacji żadnych. Wali się w zakręty... Miałem SV - i wbrew owczemu pędowi i opiniom - ja go nie lubiłem i go nie polecam. Bo w tym samym segmencie i budzecie masz MT07 - które jest dużo lepszym motocyklem. Er6 ma gorsze opinie (bo łatka Kawasaki i bzdury o pękających ramach się rozlewają na inne modele) ale tez będzie dużo ciekawszym sprzetem. Bandziora odpuść, bo to ciężka i przestarzała krowa bez pary.

Ja to bym szedł w Europę na pierwszy moto (Duke 600-700, Ducati Scrambler itp), cos z angoli (Speed Twin itp).
Byle nie R4 - to silniki do Corolli. Motocykle mają tyle konfiguracji cylindrów (V2, L2, poprzeczne, wzdłużne, boksery, R2...) ze szkoda isc w nudę jaką masz w miejskiej puszce.

I nigdy nie zakładaj ze kupujesz moto na dłużej. Bo... raz ze po co... a dwa - i tak to będzie nieprawda. Nie masz na tym etapie pojęcia do czego Ci będzie moto za rok...  każdy przechodzi ewolucję. Ja myslalem - kupie cos uniwersalnego, bede jezdził do roboty a potem sobie czasem wyskocze za miasto. A potem dodatkowo zbuduje sobie "customa" dodatkowo zeby sie szlajac z innymi zajawkowiczami. IPotem okazalo sie ze jazda do roboty nudzi, i moto "musi" byc fajny do turystyki. A custom to tak fajnie jakby jednak był scramblerem....
Potem okazało się ze asfalt to w sumie jest nudny i musi być cos i do turystyki i na szuter ;) 
Teraz mam GSa (kazdy "kończy" na GS) ale na nim na bank nie skoncze, kolejny pewnie będzie KTM 890 Adventure R ;) I jak tu kupic jeden moto na dluzej? :) 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) za rzeczowy post. Fakt, chciałbym moto jak najbardziej uniwersalne,  a takiego nie ma. Szutry i teren mnie w ogólne nie pociagają. Tego jestem pewien.

Trochę mnie tym Bandziorem zmartwiłeś, że ciężki i przestarzały. No nic, lekko nie jest, łatwiej mi było chyba w 125 wybierać niż tutaj.

A co ciekawe to przeglądając internetowe filmy różnych autorów wszystkie Moto są idealne na pierwsze, czy to cbf 600, czy Er6, czy bandzior, czy Gladius. I wszystkie są pancerne i niepasujące się. 

Edytowane przez Kondi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Kondi napisał(a):

Dzięki :) za rzeczowy post. Fakt, chciałbym moto jak najbardziej uniwersalne,  a takiego nie ma. Szutry i teren mnie w ogólne nie pociagają. Tego jestem pewien.

Trochę mnie tym Bandziorem zmartwiłeś, że ciężki i przestarzały. No nic, lekko nie jest, łatwiej mi było chyba w 125 wybierać niż tutaj.

nie no kwestia gustu. ja nie kumam po co 4 cylindry (dodatkowa waga), skoro 2 gary robią wiatrak w tym przedziale mocowym bez problemu z takiego bandita. niska waga to zaleta w kazdym moto. R4 w tym nie pomaga. Plus nie ma dołu, co jest wazne jak sie rekreacyjnie kulasz po miescie. R4 są fajne w sporcie, gdzie na torze cisniesz non stop... IMHO Bandzior był fajny dopóki miał olejaka, potem jak dali wodniaka, to stracił "urok". 

Ja bym celował ogólnie w moto ok 90-100 KM, jeśli zalezy Ci na uniwersalności. liga 70 w Gladiusie to raczej poza miasto się już nie nada, bo spuchnie na ekspresówce nawet. latałem po PL i mazurach swoim, ale teraz wiem ze to była męczarnia raczej. 100 to taki złoty środek. nie zrzuci Cię, a już pozwala na komfortowe przebiegi poza miastem. nie zabija tez ceną. 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jimbo22 napisał(a):

Byle nie R4 - to silniki do Corolli. Motocykle mają tyle konfiguracji cylindrów (V2, L2, poprzeczne, wzdłużne, boksery, R2...) ze szkoda isc w nudę jaką masz w miejskiej puszce.

R4 kręcące się na 10tys obrotów albo i więcej to nie jest nuda ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bielaPL napisał(a):

R4 kręcące się na 10tys obrotów albo i więcej to nie jest nuda ;]

Jest jest. W porównaniu do V2 kręcącym się do 11 ;) zasadniczo - jakiego zakresu obrotów uzywasz na moto 90% czasu? :) dla przypomnienia - moto ma byc uniwersalny :) 

Tego który w R4 jest najbardziej bezpiłciowy :)

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Kondi napisał(a):

Dzięki :) za rzeczowy post. Fakt, chciałbym moto jak najbardziej uniwersalne,  a takiego nie ma. Szutry i teren mnie w ogólne nie pociagają. Tego jestem pewien.

Trochę mnie tym Bandziorem zmartwiłeś, że ciężki i przestarzały. No nic, lekko nie jest, łatwiej mi było chyba w 125 wybierać niż tutaj.

A co ciekawe to przeglądając internetowe filmy różnych autorów wszystkie Moto są idealne na pierwsze, czy to cbf 600, czy Er6, czy bandzior, czy Gladius. I wszystkie są pancerne i niepasujące się. 

 

poszukaj sobie na youtube kanał Gibona , kanał nazywa się Motosapiens chłop jeździł Gladiusem i ma dużo filmków z modyfikacji teraz tym gladiusem jeździ jego kobieta a on przesiadł się na ducati hypermotard i on jako dośwaidczony jeździec mówi że ducati chce Cię zabić w miescie nawet teraz zrobił modyfikacje map aby nie był tak dziki ten motorek . Więc jak przechodzisz ze 125 na coś większego to ten Gladius będize chyba bardzo dobrym rozwiązaniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Kondi napisał(a):

No dobra, co może być V2? DL, Transalp, Gladius i pokrewne... Co jeszcze

a czemu koniecznie V2?

Szczerze, ja na Twoim miejscu brałbym Street Triple. Tak mi sie wlasnie przypomniało ze chorowałem na ten model. dalej mi po glowie chodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, eryko napisał(a):

 

poszukaj sobie na youtube kanał Gibona , kanał nazywa się Motosapiens chłop jeździł Gladiusem i ma dużo filmków z modyfikacji teraz tym gladiusem jeździ jego kobieta a on przesiadł się na ducati hypermotard i on jako dośwaidczony jeździec mówi że ducati chce Cię zabić w miescie nawet teraz zrobił modyfikacje map aby nie był tak dziki ten motorek . Więc jak przechodzisz ze 125 na coś większego to ten Gladius będize chyba bardzo dobrym rozwiązaniem .

Gladius to jest jeden z najslabszych reprezentantów segmentu budzetowy naked. Nie mocowo - zawieszeniowo i jesli chodzi o neutralnosc prowadzenia. Stąd - motosapiens musiał pomotać tyle zeby to jezdzilo fajnie. Nadaje sie to na kanał YT, tylko "po co się męczyć?" Skoro są motocykle gotowe :)

A hypermotard to supermoto (segment ktory z zalozenia ma latac na 1 kole), na sterydach. Takze skrajnościami bym się nie sugerował jako ktos kto zsiada ze 125. Bo wiedział co kupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Kondi napisał(a):

No dobra, co może być V2? DL, Transalp, Gladius i pokrewne... Co jeszcze

daj budżet bo tego brakuje w wątku, coś mi się wydaje że na mt07 lub speed triple nie będzie $

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bielaPL napisał(a):

daj budżet bo tego brakuje w wątku, coś mi się wydaje że na mt07 lub speed triple nie będzie $

Street ;) Speed to wariat, bym nie polecał (pomimo ze silnik nie zaskakuje, to jednak...)

Transalp i DL to takie pseudo enduro, to tez bym nie szedł w to, skoro offu ma nie byc ;) chyba ze jest problem ze wzrostem (w sensie 180+)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad Versysem się zastanawiałem ale on z tego co czytam dla dużych chłopów jest. Z kolei er6 wydaje mi się się być po drugiej stronie - jak  motorynka.  Ja mam 176 cm, więc z czym do ludzi :)

Budżet też nie jakiś kosmiczny 17,5 kzł.

 

I mam takie pytanie, czy motocyklem bez owiewki albo z mini owiewką da sie w ogóle jeździć? Mam doświadczenia z moim eliminatorem 125, który nie miał żadnej ochrony przed wiatrem i pamiętam po trasie 350 km(z prędkościami do 80 km/h)  byłem tak wysmagany i "opalony" wiatrem, że nikt nie wierzył, że nie wylegiwałem sie na słońcu od rana :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Kondi napisał(a):

Nad Versysem się zastanawiałem ale on z tego co czytam dla dużych chłopów jest. Z kolei er6 wydaje mi się się być po drugiej stronie - jak  motorynka.  Ja mam 176 cm, więc z czym do ludzi :)

Budżet też nie jakiś kosmiczny 17,5 kzł.

 

I mam takie pytanie, czy motocyklem bez owiewki albo z mini owiewką da sie w ogóle jeździć? Mam doświadczenia z moim eliminatorem 125, który nie miał żadnej ochrony przed wiatrem i pamiętam po trasie 350 km(z prędkościami do 80 km/h)  byłem tak wysmagany i "opalony" wiatrem, że nikt nie wierzył, że nie wylegiwałem sie na słońcu od rana :)

 

przetestuj. ja lubie nakedy, bo pewnie fakt ze latam bez owiewek zazwyczaj (nawet obecnego GSa mam z mini owiewką), pewnie jest powodem ze jeszcze zyje ;) ot naturalny hamulec... 

Zasadniczo zrobiłem nakedami z miniowiewkami conajwyzej juz kilkadzieisąt tysięcy KM po europie (dojazdów do roboty nie liczę). problem jest gdzie indziej (ładowność i stabilność) - dla mnie jak wieje to nie problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kondi napisał(a):

Budżet też nie jakiś kosmiczny 17,5 kzł.

 

 

Z twoich okolic ten wygląda ciekawie jeśli to nie ściema

https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/suzuki-gsr-piekne-suzuki-gsr-600-z-2010r-niski-przebieg-ID6FxGJL.html

 

hornet juz ciut drozszy

https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/honda-hornet-honda-cb-600f-hornet-2012-serwis-raty-ID6FxeZW.html

 

A nie mozesz sobie dobrac krechy i dziabnać nowego horneta za 36 klockow? Podejrzewam ze dlugo bedzie trzymał wartość i za 10 lat za 30 go sprzedasz ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bielaPL napisał(a):

 

Z twoich okolic ten wygląda ciekawie jeśli to nie ściema

https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/suzuki-gsr-piekne-suzuki-gsr-600-z-2010r-niski-przebieg-ID6FxGJL.html

 

hornet juz ciut drozszy

https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/honda-hornet-honda-cb-600f-hornet-2012-serwis-raty-ID6FxeZW.html

 

A nie mozesz sobie dobrac krechy i dziabnać nowego horneta za 36 klockow? Podejrzewam ze dlugo bedzie trzymał wartość i za 10 lat za 30 go sprzedasz ;] 

GSRa bym nie brał. generalnie model słynie z problemów jakościowych od czasu premiery :) to dobrze nie rokuje ze będzie sie "godnie starzał". Hornet ma w swoich szeregach miano kultowego, to z tych dwóch... wybór jest prosty :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kondi napisał(a):

Budżet też nie jakiś kosmiczny 17,5 kzł.

W tym budżecie jest już w czym wybierać , jak chcesz nakeda to może kawasaki z750 po lifcie czyli od 2007r w górę, jeździłem nim kilka razy bo kolega miał i fajny sprzęt , przewidywalny i w miarę "liniowo" oddaje moc i dół ma lepszy od 600.

Nie napalaj się na konkretnym modelu motoru ,bo gdy na niego wsiądziesz lub się przejedziesz może Ci nie pasować .

Ja tak miałem ,tylko że miałem sporo mniejszy budżet bo 6 tysięcy , ale myślałem kupię sobie bnadita 600,lub Yamahę xj600,ale po jeździe jednym i drugim jakoś w ogóle mi nie pasowały , i przypadkiem pojechałem oglądac kawasaki zr7s i kupiłem i nie narzekam ,chociaż jest bardzo ni jaka to mi się spoko na niej jeździ jedynie jest za ciężka ,ale co zrobic nie mogę wybrzydzać w takim budżecie 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie napalam się na żaden z modeli ani marek. Trochę nie mogę jedynie wyobrazić swojej siwej brody na np. GSR 😁 Mam tak chory rozrzut że patrzę od Trampka przez Cbf do Hyosunga Aquila , który notabene mi się zwyczajnie podoba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Kondi napisał(a):

Nad Versysem się zastanawiałem ale on z tego co czytam dla dużych chłopów jest. Z kolei er6 wydaje mi się się być po drugiej stronie - jak  motorynka.  Ja mam 176 cm, więc z czym do ludzi :)

Budżet też nie jakiś kosmiczny 17,5 kzł.

 

I mam takie pytanie, czy motocyklem bez owiewki albo z mini owiewką da sie w ogóle jeździć? Mam doświadczenia z moim eliminatorem 125, który nie miał żadnej ochrony przed wiatrem i pamiętam po trasie 350 km(z prędkościami do 80 km/h)  byłem tak wysmagany i "opalony" wiatrem, że nikt nie wierzył, że nie wylegiwałem sie na słońcu od rana :)

 

 

a może jak lubisz chopery to nowa honda z kredytem? Na fajnym wydechu dobrze brzmi nawet pooglądaj yt

https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/honda-cmx-500-rebel-abs-kat-a2-model-2023-od-reki-wyprzedaz-ID6F8AwO.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bielaPL napisał(a):

 

a może jak lubisz chopery to nowa honda z kredytem? Na fajnym wydechu dobrze brzmi nawet pooglądaj yt

https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/honda-cmx-500-rebel-abs-kat-a2-model-2023-od-reki-wyprzedaz-ID6F8AwO.html

nie no szanujmy się.

btw. to jest niesprzedawalne potem :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bielaPL napisał(a):

 

a może jak lubisz chopery to nowa honda z kredytem? Na fajnym wydechu dobrze brzmi nawet pooglądaj yt

https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/honda-cmx-500-rebel-abs-kat-a2-model-2023-od-reki-wyprzedaz-ID6F8AwO.html

 

Nie wiem kto to kupuje...

Wiem, że o gustach się nie dyskutuje, ale śmiem twierdzić, że to jeden z najbrzydszych nowych moto na rynku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Olas1 napisał(a):

 

Nie wiem kto to kupuje...

Wiem, że o gustach się nie dyskutuje, ale śmiem twierdzić, że to jeden z najbrzydszych nowych moto na rynku. 

jest specyficzny ;] taki japan chopper lat 80 ;] 

ale cena jest fajna i jak ktoś lubi nisko, nie jest za wysoki i te klimaty pasują to sprzęt ok, szczególnie że choper/cruiser wypadło z rynku na rzecz cafe i vintage ;) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kredyt wykluczam, to jest moja zajawka czy fanaberia i nie chciałbym jej finansować kredytem. Po krótkiej w sumie analizie musze stwierdzić ,że u nas na rynku motocyklowym jest jeszcze większa patologia niż w przypadku samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2023 o 15:56, Kondi napisał(a):

No dobra, co może być V2? DL, Transalp, Gladius i pokrewne... Co jeszcze

 

trzymaj sie japoncow.

bierz to co ci sie podoba

to, ze jednej na sto osob SV nie przypadla do gustu nie znaczy, ze tobie nie przypadnie

bez przesady z tym er6 i 176cm, bedzie dobrze

trzymaj sie japoncow

a cb500f? sam zaczynalem 7 lat temu od motocykli 100+ koni, ale po latach widze, ze mam wiecej frajdy na moto, ktory ma 50-60 koni. 99% z nas nie umie jezdzic nawet z takimi mocami, a co dopiero dwu-trzykrotnosc tej wartosci :hehe: jak komus malo mocy w takich SV czy DL to powinien swoj talent na torze rozwijac, a nie marnowac potencjal na publicznych drogach rotfl

 

W dniu 6.06.2023 o 07:53, eryko napisał(a):

 

Motosapiens chłop jeździł

 

w sumie to najfajniejszy polski kanal okolomotocyklowy 👍 chlop pracowal w shimie i nie wciskal tego jak motocyklowe kanaly reklamowe XD nie ma juz w internetach takich zajawkowiczow. 

Edytowane przez ulik87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Kondi napisał(a):

Kredyt wykluczam, to jest moja zajawka czy fanaberia i nie chciałbym jej finansować kredytem. Po krótkiej w sumie analizie musze stwierdzić ,że u nas na rynku motocyklowym jest jeszcze większa patologia niż w przypadku samochodów.

 

no jest... najbardziej wkurza że za 17 można fajnie trafić, albo średnio, znajomek ostatnio kupił sv650 za coś koło 9, doszedł już do 13 w odszczurzaniu i już użala że dołożyłby jeszcze z 5 i w ogóle by była świeżynka ;) 

ja kupiłem za 6,5 sprzęta, 4 poszło na podstawowy serwis i śmiga - a za 10 też już można było kupić np pegaso z silnikiem yamahy

a to wszystko nie były grube roboty ;] dlatego uparcie proponuje nówki jeśli kogoś stać bo utrata wartości jest mała a masz nowy, bezproblemowy, pewny sprzęt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze opcja na 300...
https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/bmw-g-bmw-g310-r-bmw-motorrad-szczecin-2022-ostatnia-sztuka-ID6EQpB6.html

Można sobie potem zostawić do latania w koło komina a na wyprawy będzie czekał GS ;)

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, deszczowyRoman napisał(a):

kle 650 verys

A Ty wiesz, że coraz częściej biorę go pod uwagę. No piękny z czoła nie jest, ale użyteczny, poręczny i taki w sam raz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.06.2023 o 21:22, Kondi napisał(a):

A Ty wiesz, że coraz częściej biorę go pod uwagę. No piękny z czoła nie jest, ale użyteczny, poręczny i taki w sam raz. 

Kuzyn ma Versysa i za 2 tygodnie taki drugi tez jedzie ze mną do Rum - to dobry moto turystyczny. Mocy mało tylko - szybko będziesz się oglądał za lytrem.

Podoba mi się szybkość Twojej ewolucji :) Od razu wskakujesz w "turystyka", który w miescie tez da radę, ale zrobi dużo lepiej poza nim ;)

 

Edytowane przez jimbo22
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patosmiesznosci ciąg dalszy. Zastanawiam się czy nie zebrać tegom do kupy i jakiegoś tomiku przykładowych zachowań sprzedawców nie wydać. W ogłoszeniu stoi, że Moto świeżo po wymianie opon. Jak byście to interpretowali? Ja, że wymiana to wymiana na nowe. Otóż nie. Patrzę na DOT i konsternacja....yyyy ale te opony są z 2015 r., a w ogłoszeniu było... Nooo panie bylo że wymienione, stare były z 2010, to wymieniłem na nowsze. Eleganckie nie? 😱

Konkludując: piątkowe popoludnie i 180km w plecy...

  • Haha 2
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2023 o 06:12, Kondi napisał(a):

Konkludując: piątkowe popoludnie i 180km w plecy...

jak się szykujesz na takie wyjazdy to generalnie wyczaj kilka moto do oblukania i w sobotę robisz objazd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za rady, za pomoc. Wybór padł na Versysa 650. Nigdy nie brałem go.pod uwagę a tu proszę. A jak kupiłem? Zadzwoniłem pod nr podany w ogłoszeniu, odebrał facet i mówi, że jest w trakcie objazdowki po Pl. Może tak zmodyfikować trasę, że przez Kielce będzie wracał. No i podjechał, oblukalem i decyzja zapadła. Dla mnie świadectwem stanu pojazdu była właśnie wyprawa po kraju.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kondi napisał(a):

Dziękuję wszystkim za rady, za pomoc. Wybór padł na Versysa 650. Nigdy nie brałem go.pod uwagę a tu proszę. A jak kupiłem? Zadzwoniłem pod nr podany w ogłoszeniu, odebrał facet i mówi, że jest w trakcie objazdowki po Pl. Może tak zmodyfikować trasę, że przez Kielce będzie wracał. No i podjechał, oblukalem i decyzja zapadła. Dla mnie świadectwem stanu pojazdu była właśnie wyprawa po kraju.

no i swietny wybór na pierwszy sprzęt. Do zobaczenia na trasie :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 13.06.2023 o 07:26, Kondi napisał(a):

Dziękuję wszystkim za rady, za pomoc. Wybór padł na Versysa 650. Nigdy nie brałem go.pod uwagę a tu proszę. A jak kupiłem? Zadzwoniłem pod nr podany w ogłoszeniu, odebrał facet i mówi, że jest w trakcie objazdowki po Pl. Może tak zmodyfikować trasę, że przez Kielce będzie wracał. No i podjechał, oblukalem i decyzja zapadła. Dla mnie świadectwem stanu pojazdu była właśnie wyprawa po kraju.

I jak pierwsze wrażenie z jazdy versysem ,bo sam jestem bardzo ciekaw tego motoru.. z którego jest roku?

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Cezarek napisał(a):

I jak pierwsze wrażenie z jazdy versysem ,bo sam jestem bardzo ciekaw tego motoru.. z którego jest roku?

Pozdrawiam:)

To jest Versys z 2010r. tzw. cyklop, więc z następca w sumie bardzo spójny.  Mam go już trochę (2tys.km przejechałem)  ale nadal nie potrafię zakwalifikować do danego gatunku. Taka mieszanka turysty, enduro, miejskiego.  Siedzi się dość wysoko, pozycja mocno wyprostowana. Głowę mam ponad dachami samochodów osobowych, więc widoczność na plus.  Nogi w kolanach nie są podkurczone. Kanapa seryjna ok.  Zawieszenie dość miękkie ale to kwestia ustawienia, naciagniecia. Widoczność w seryjnych lusterkach ok poza rozmyciem związanym z wibracjami. Skrzynia biegów taka se jeśli chodzi o precyzję. Ale bez problemów się biegi zmienia, czasem oporniej, czasem ciężej wbić luz ale biegi nie wyskakuja. Jedynkę wbija się zglosnym kliknięciem.   Silnik nawet dobrze brzmi. Przyspiesza od 3tys. obr/min. Niestety w tych okolicach mocno wibruje. Na tyle mocno, że plastiki rezonują. Podłożenie uszczelek  gąbkowych trochę pomogło. Musisz mieć te 177 cm wzrostu, bo nóg może brakować i stanie na palcach jest męczące.  Spalanie, przy delikatnej jeździe 80-90 bez odkręcania  manetki, spalił ...3,66l/100km. Teraz jeżdżę odważniej i mieszczę się w 4l/100. Wczoraj strzeliłem 400lm i nie byłem połamany, obolały. Jedyne co, to trzeba większą owiewkę zastosować najlepiej z deflektorem. Wtedy można fajki jarać podczas jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kondi napisał(a):

Wtedy można fajki jarać podczas jazdy. 

wczoraj widziałem gościa na czoperku 125ccm co właśnie sobie buchał na światłach ;] 

co do trików żeby nie stać na palcach to stój po prostu na jednej nodze

drugi temat to wejście i zeście z tego typu motocykla, najwygodniej wpierw stanąć na podnóżek a dopiero potem zarzucać nogę

aha i ten gatunek motocykla to po prostu odpowiednik samochodowego SUVa ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzenie i zsiadanie właśnie w ten sposób robię. :)

A z wysokością siedzenia , jedno z pierwszych zatrzymań na skrzyzowaniu, stanałem sobie na środku pasa,  na garbie pomiędzy koleinami, które sa sporo niżej. I jakie było zaskoczenie gdy nie miałem gruntu pod nogami. Teraz patrze gdzie sie zatrzymuję. No i sposób na jedną nogę. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Cezarek napisał(a):

No to podobny sprzęt do mojej zr7 tylko moja ciężka i enduro z niej żadne 😁

Czyli masz cyklopa po lifcie jak z 2010r?

Z 2010 ale jeszcze MK1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Cezarek napisał(a):

Jeszcze jedno pytanie..

Jak ten motor zbiera się z niskich obrotów?

Zaskakująco dobrze. W zasadzie więcej frajdy jest z dołu niż przed czerwonym polem. W stosunku do er6(ten sam silnik)  ma nieco mniej mocy ale dorzucono mu niutki z golu. 

Tutaj linkuje bardzo rzeczowy materiał nr. Versysa 650. Niestety po angielsku ale język użyty jest prosty.

 

Edytowane przez Kondi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.