exor Napisano 4 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2023 (edytowane) Przy wymianie klocków z tyłu w sportsvan urwałem ten języczek, który blokuje przed wypadnięciem wtyczki. Wg numerów cała wtyczka to: 6X0973722G. Czy po prostu trzeba dokupić wtyczkę i przełożyć? Jest to możliwe? Ktoś już z państwa to trenował może? Jakie jest w ogóle ryzyko, że wtyczka rozłączy się podczas jazdy jeśli nie posiada tej blokadki? Edytowane 4 Czerwca 2023 przez exor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2023 Wtyczki są dostępne, ale nie pytaj, jak ich szukać, bo nigdy nie mogę tego znaleźć. Ja bym nie wymieniał, wetknij do silniczka, złap trytką za wtyczkę przekładając ją pomiędzy przewodami, żeby się nie zsunęła i przeciągnij przez jarzmo zacisku. Zapnij ją delikatnie, żeby tylko zabezpieczyła wtyczkę przed odpięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 5 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2023 Faktycznie, trytki dobre na wszystko. Dzięki za podpowiedź. Ale to nie takie proste, tam nie "pomiędzy przewodami", bo oba przewody są umieszczone razem w takiej gumie. Ale nic to - wziąłem po prostu opaską złapałem razem z silnikiem i jest dobrze. Nawet wtyczka posiada jakieś takie wycięcie drobne, akurat trytka mi weszła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2023 Otototo. Zapomniałem, że tam idzie cała izolacja bezpośrednio we wtyczkę. Ważne, że dało się zapiąć trytkę. Ten, co wymyślił trytki powinien Nobla dostać, a własciciele starych Passatów z oberwaną osłoną pod silnikiem powinni mu skladać hołd przed każdym porannym odpaleniem auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 18 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2023 Jeszcze bym wrócił do tych hamulców. Przejechałem niewiele od wymiany, może ze 300 km i stwierdzam, że grzeją się te tarcze nieźle. Nie idzie ich dotknąć po niedługiej jeździe (z 8km). To tak ma być? Felga - no jest ciepła, ale tylko ciepła. Nie wiem jak było na starych tarczach i klockach. Dałem smar (ate plastilube) na prowadnice zacisku, pod gumki. I tylko tu. Teraz doczytałem, że tutaj ATE nie zaleca dawać smaru w ogóle... 'Szyny' tu gdzie chodzą klocki tylko zostały oczyszczone. Wszystko się luźno złożyło. Smaru nie dawałem, bo przecież poprzykleja się kurz z ulicy i pył z klocków i nici ze smarowania (chyba?). Tarcze mikoda, klocki jak widać trw. Tłok to w sumie mogłem palcami wcisnąć (oczywiście po skręceniu elektrycznego ręcznego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2023 Pojeździj jeszcze chwilę, zrób kolejne 300 km i wtedy sprawdź. Spróbuj przejechać kilka km bez dotykania hamulca i zatrzymać tak pojazd, aby tylko redukować biegi i w końcówce tylko zatrzymać hamulcem, następnie wysiądź i obadaj organoleptycznie. Ogólnie w niektórych VAG zrobili chyba coś z pompą ABS/ESP, żeby regularnie na moment zwiększała ciśnienie w układzie tylnych kół (tak mi się wydaje tylko), bo ma to na celu utrzymanie tarcz w czystości. Są nowe VAGi, w których jakby to nie działa, koła tylne kręcą się leciutko, ale co 2 lata tarcze przerdzewiałe na całej powierzchni roboczej, bo hamują zbyt słabo i nie mają szans się dobrze wygrzać. Już kilka takich aut miałem, gdzie ASO na gwarancji wymieniało tarcze. U mnie w G7 po wymianie tylnych tarcz też macałem na początku co chwilę, bo myślałem, że za mocno się grzeją, później przestałem sprawdzać i mam już w sumie ok 40 kkm zrobione na nich, a klocków więcej, niż połowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 20 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2023 W dniu 18.06.2023 o 21:58, kaczorek79 napisał(a): Ogólnie w niektórych VAG zrobili chyba coś z pompą ABS/ESP, żeby regularnie na moment zwiększała ciśnienie w układzie tylnych kół (tak mi się wydaje tylko), bo ma to na celu utrzymanie tarcz w czystości. o ja, ciekawe. I nie powoduje to zużycia większego paliwa? Przyśpieszonego starcia klocków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.