Skocz do zawartości

Seicento S, 1.1, SPI, Wyłączające się wspomaganie kierownicy


EdeK_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas temu zakupiłem kompletne wspomaganie (kolumna, magiel, wiązka, sterownik), zakupiłem instrukcje montażu i wszystko ładnie podpiąłem do mojego autka (tak, posiada sprawny impulsator).

Wspomaganie ładnie się załącza, po przekręceniu kluczyka słychać ze sterownika kliknięcie (takie samo jak na przykład z przekaźniczka od pompy paliwa), wspomaganie na postoju pięknie działa, ale po zrobieniu jednego pełnego (czasem 1,5) obrotu kierownicą w dowolną stronę wspomaganie się wyłącza i na resztę obrotów wraca opór identyczny jak ten w sejo bez wspomagania. Po tym zajściu już wspomaganie nie włączy się ponownie aż do kolejnego wyłączenia i włączenia zasilania. Nie ma znaczenia też czy przed włączeniem autka kierownica jest na maxa skręcona w którąś ze stron czy jest wyśrodkowana, po zrobieniu obrotu wspomaganie odmawia współpracy.

 

Wiecie może gdzie szukać błędu?

Niestety też obawiam się że nie będzie opcji podłączenia wspomagania pod kompa gdyż moje sejo jest wyposażone w 3 pinową kostkę diagnostyczną i nie wiedziałem co zrobić z tymi 2 przewodami "pod diagnostykę" od wspomagania więc nawet ich nie wyprowadzałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 18.06.2023 o 19:12, EdeK_ napisał(a):

Witam, jakiś czas temu zakupiłem kompletne wspomaganie (kolumna, magiel, wiązka, sterownik), zakupiłem instrukcje montażu i wszystko ładnie podpiąłem do mojego autka (tak, posiada sprawny impulsator).

Wspomaganie ładnie się załącza, po przekręceniu kluczyka słychać ze sterownika kliknięcie (takie samo jak na przykład z przekaźniczka od pompy paliwa), wspomaganie na postoju pięknie działa, ale po zrobieniu jednego pełnego (czasem 1,5) obrotu kierownicą w dowolną stronę wspomaganie się wyłącza i na resztę obrotów wraca opór identyczny jak ten w sejo bez wspomagania. Po tym zajściu już wspomaganie nie włączy się ponownie aż do kolejnego wyłączenia i włączenia zasilania. Nie ma znaczenia też czy przed włączeniem autka kierownica jest na maxa skręcona w którąś ze stron czy jest wyśrodkowana, po zrobieniu obrotu wspomaganie odmawia współpracy.

 

Wiecie może gdzie szukać błędu?

Niestety też obawiam się że nie będzie opcji podłączenia wspomagania pod kompa gdyż moje sejo jest wyposażone w 3 pinową kostkę diagnostyczną i nie wiedziałem co zrobić z tymi 2 przewodami "pod diagnostykę" od wspomagania więc nawet ich nie wyprowadzałem...

 

Miałem Sejaka ze wspomaganiem oryginalnym.

Był taki objaw jak był kiepski akumulator/padający alternator/zaśniedziałe klemy na aku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finalnym problemem był jednak sam sterownik. Możliwe że by był do odratowania, ale po jego wymianie wszystko działa jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.