Florydzialski Napisano 18 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2023 Jak pisałem na HP, kilka dni temu musiałem ładować samochód w czasie burzy z ulewnym deszczem. I nagle się zorientowałem że pod tym względem to jednak stacje benzynowe są lepsze. Dlaczego praktycznie nigdzie nie ma dachu nad ładowarkami? Czyżby to wina Tesli, która zapoczątkowała stacje ładowania i dla oszczędności nie budowała nad nimi dachów a potem już tak się przyjęło? Czy chodzi o to że o ile w spalinowcu trzeba grzecznie stać przy wlewie przez cały czas tankowania to w elektryku można wrócić do środka i wysiąść dopiero jak się naładuje lub zapali? I druga sprawa - ja mam ładowanie za darmo to odpalenie ładowarki było relatywnie proste (poza tym że akurat internet kiepsko działał wiec mi sesja wygasła zanim zdążyłem wpisać numer ładowarki). Ale facet obok mnie chciał kartą zapłacić i w strumieniach ulewnego deszczu zalany nim dokumentnie czytnik kart nie chciał działać. W końcu się złamał, i przy mojej pomocy zainstalował aplikację i tak zapłacił (co zajęło sporo czasu bo internet ledwo tam chodził). Trzecia sprawa to kable - 350 kW ładowarka ma tak gruby kabel że dociągnięcie go do gniazdka to niezły wysiłek. A obrócenie śliskiej jak ślimak wtyczki tak żeby pasowała do gniazdka - z minutę z tym walczyłem bo kabel chciał wracać do ładowarki i wtyczka była pod kątem 30 stopni. Ponieważ kabel waży tony, to system jego zwijania jest bardzo mocny i czułem się jak na siłowni. Po zakończeniu zaproponowałem żonie by spróbowała podłączyć samochód. Nie ma szans by kobieta dała sobie radę z taką wtyczką. Pod tym względem Tesla Supercharger wygrywa - kable są zdecydowanie łatwiejsze do obsługi. Jednak to ma się zmienić na gorsze z V4 z uwagi na dłuższy kabel i większą moc. Pamietam jak wiele lat temu Tesla pokazywała robota który sam wtykał kabel do gniazdka - to by znacznie ułatwiło ładowanie słabszym osobom. Podsumowując mój przydługi post: - dajcie nam dachy nad ładowarkami - kable są za ciężkie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 18 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2023 (edytowane) 2 godziny temu, Florydzialski napisał(a): Jak pisałem na HP, kilka dni temu musiałem ładować samochód w czasie burzy z ulewnym deszczem. I nagle się zorientowałem że pod tym względem to jednak stacje benzynowe są lepsze. Dlaczego praktycznie nigdzie nie ma dachu nad ładowarkami? Czyżby to wina Tesli, która zapoczątkowała stacje ładowania i dla oszczędności nie budowała nad nimi dachów a potem już tak się przyjęło? Czy chodzi o to że o ile w spalinowcu trzeba grzecznie stać przy wlewie przez cały czas tankowania to w elektryku można wrócić do środka i wysiąść dopiero jak się naładuje lub zapali? I druga sprawa - ja mam ładowanie za darmo to odpalenie ładowarki było relatywnie proste (poza tym że akurat internet kiepsko działał wiec mi sesja wygasła zanim zdążyłem wpisać numer ładowarki). Ale facet obok mnie chciał kartą zapłacić i w strumieniach ulewnego deszczu zalany nim dokumentnie czytnik kart nie chciał działać. W końcu się złamał, i przy mojej pomocy zainstalował aplikację i tak zapłacił (co zajęło sporo czasu bo internet ledwo tam chodził). Trzecia sprawa to kable - 350 kW ładowarka ma tak gruby kabel że dociągnięcie go do gniazdka to niezły wysiłek. A obrócenie śliskiej jak ślimak wtyczki tak żeby pasowała do gniazdka - z minutę z tym walczyłem bo kabel chciał wracać do ładowarki i wtyczka była pod kątem 30 stopni. Ponieważ kabel waży tony, to system jego zwijania jest bardzo mocny i czułem się jak na siłowni. Po zakończeniu zaproponowałem żonie by spróbowała podłączyć samochód. Nie ma szans by kobieta dała sobie radę z taką wtyczką. Pod tym względem Tesla Supercharger wygrywa - kable są zdecydowanie łatwiejsze do obsługi. Jednak to ma się zmienić na gorsze z V4 z uwagi na dłuższy kabel i większą moc. Pamietam jak wiele lat temu Tesla pokazywała robota który sam wtykał kabel do gniazdka - to by znacznie ułatwiło ładowanie słabszym osobom. Podsumowując mój przydługi post: - dajcie nam dachy nad ładowarkami - kable są za ciężkie Jak pisałem na HP, w EU FastNed i przerobione stacje benzynowe/elektryczne oferują dach. Pojawiają się też stacje benzynowo-elektryczne zbudowane od podstaw. Ale dalej ponad 99% ładowarek nie ma dachu. Edytowane 18 Lipca 2023 przez HelixSv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 19 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2023 W UK wpadli na super pomysł: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.