Skocz do zawartości

Brak dachu


Rekomendowane odpowiedzi

Jak pisałem na HP, kilka dni temu musiałem ładować samochód w czasie burzy z ulewnym deszczem. I nagle się zorientowałem że pod tym względem to jednak stacje benzynowe są lepsze. Dlaczego praktycznie nigdzie nie ma dachu nad ładowarkami? Czyżby to wina Tesli, która zapoczątkowała stacje ładowania i dla oszczędności nie budowała nad nimi dachów a potem już tak się przyjęło? Czy chodzi o to że o ile w spalinowcu trzeba grzecznie stać przy wlewie przez cały czas tankowania to w elektryku można wrócić do środka i wysiąść dopiero jak się naładuje lub zapali? I druga sprawa - ja mam ładowanie za darmo to odpalenie ładowarki było relatywnie proste (poza tym że akurat internet kiepsko działał wiec mi sesja wygasła zanim zdążyłem wpisać numer ładowarki). Ale facet obok mnie chciał kartą zapłacić i w strumieniach ulewnego deszczu zalany nim dokumentnie czytnik kart nie chciał działać. W końcu się złamał, i przy mojej pomocy zainstalował aplikację i tak zapłacił (co zajęło sporo czasu bo internet ledwo tam chodził). Trzecia sprawa to kable - 350 kW ładowarka ma tak gruby kabel że dociągnięcie go do gniazdka to niezły wysiłek. A obrócenie śliskiej jak ślimak wtyczki tak żeby pasowała do gniazdka - z minutę z tym walczyłem bo kabel chciał wracać do ładowarki i wtyczka była pod kątem 30 stopni. Ponieważ kabel waży tony, to system jego zwijania jest bardzo mocny i czułem się jak na siłowni. Po zakończeniu zaproponowałem żonie by spróbowała podłączyć samochód. Nie ma szans by kobieta dała sobie radę z taką wtyczką. 
 

Pod tym względem Tesla Supercharger wygrywa - kable są zdecydowanie łatwiejsze do obsługi. Jednak to ma się zmienić na gorsze z V4 z uwagi na dłuższy kabel i większą moc. Pamietam jak wiele lat temu Tesla pokazywała robota który sam wtykał kabel do gniazdka - to by znacznie ułatwiło ładowanie słabszym osobom. 
 

Podsumowując mój przydługi post:

- dajcie nam dachy nad ładowarkami

- kable są za ciężkie 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Florydzialski napisał(a):

Jak pisałem na HP, kilka dni temu musiałem ładować samochód w czasie burzy z ulewnym deszczem. I nagle się zorientowałem że pod tym względem to jednak stacje benzynowe są lepsze. Dlaczego praktycznie nigdzie nie ma dachu nad ładowarkami? Czyżby to wina Tesli, która zapoczątkowała stacje ładowania i dla oszczędności nie budowała nad nimi dachów a potem już tak się przyjęło? Czy chodzi o to że o ile w spalinowcu trzeba grzecznie stać przy wlewie przez cały czas tankowania to w elektryku można wrócić do środka i wysiąść dopiero jak się naładuje lub zapali? I druga sprawa - ja mam ładowanie za darmo to odpalenie ładowarki było relatywnie proste (poza tym że akurat internet kiepsko działał wiec mi sesja wygasła zanim zdążyłem wpisać numer ładowarki). Ale facet obok mnie chciał kartą zapłacić i w strumieniach ulewnego deszczu zalany nim dokumentnie czytnik kart nie chciał działać. W końcu się złamał, i przy mojej pomocy zainstalował aplikację i tak zapłacił (co zajęło sporo czasu bo internet ledwo tam chodził). Trzecia sprawa to kable - 350 kW ładowarka ma tak gruby kabel że dociągnięcie go do gniazdka to niezły wysiłek. A obrócenie śliskiej jak ślimak wtyczki tak żeby pasowała do gniazdka - z minutę z tym walczyłem bo kabel chciał wracać do ładowarki i wtyczka była pod kątem 30 stopni. Ponieważ kabel waży tony, to system jego zwijania jest bardzo mocny i czułem się jak na siłowni. Po zakończeniu zaproponowałem żonie by spróbowała podłączyć samochód. Nie ma szans by kobieta dała sobie radę z taką wtyczką. 
 

Pod tym względem Tesla Supercharger wygrywa - kable są zdecydowanie łatwiejsze do obsługi. Jednak to ma się zmienić na gorsze z V4 z uwagi na dłuższy kabel i większą moc. Pamietam jak wiele lat temu Tesla pokazywała robota który sam wtykał kabel do gniazdka - to by znacznie ułatwiło ładowanie słabszym osobom. 
 

Podsumowując mój przydługi post:

- dajcie nam dachy nad ładowarkami

- kable są za ciężkie 

 

 

Jak pisałem na HP, w EU FastNed i przerobione stacje benzynowe/elektryczne oferują dach. Pojawiają się też stacje benzynowo-elektryczne zbudowane od podstaw. 

 

Ale dalej ponad 99% ładowarek nie ma dachu. 

 

Screenshot_20230718_162822_Chrome.jpg.4c2449087d555e212b2184f2763ce436.jpg

 

Screenshot_20230718_163202_Chrome.jpg.ecdb7bac7bfd7b1bd09ba20077498c39.jpg

 

 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.