Skocz do zawartości

Nowy Sajgonek


bolekis

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik to oryginał SY, żadne Hyundai/Kia. Całkiem przyjemnie pracuje i przyjemnie się tym jeździ - ale to spalanie, i tu nawet gaz nie pomaga.

Jak poczytalem trochę wpisów na grupie FB, że samochód potrafi zgasnąć na LPG i policzyłem koszty paliwa (benzyna + gaz), przypomniałem sobie jak to jest mieć auto z LPG, to stwierdziłem, że to nie auto dla mnie. Sam wygląd i oryginalność to jednak za mało.

Edytowane przez misiu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, misiu napisał(a):

Silnik to oryginał SY, żadne Hyundai/Kia. 

Jak poczytalem trochę wpisów na grupie FB, że samochód potrafi zgasnąć na LPG i policzyłem koszty paliwa, przypomniałem sobie jak to jest mieć auto z LPG, to stwierdziłem, że to nie auto dla mnie. Sam wygląd i oryginalność to jednak za mało.

 

Albo masz ciastko albo je zjadasz 

Jeździsz jak lord na noPB i nie masz problemów, albo zakładasz LPG za free od SY i jeździsz za pół ceny, licząc się z ew problemami :phi:

 

Skoro ten silnik ma bezpośredni wtrysk, to faktycznie lipa z LPG, bo cały czas ta technologia nie może się rozwinąć i rzeźbi się na IVgen z dotryskiem noPB 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Koonrad napisał(a):

 

Albo masz ciastko albo je zjadasz 

Jeździsz jak lord na noPB i nie masz problemów, albo zakładasz LPG za free od SY i jeździsz za pół ceny, licząc się z ew problemami :phi:

 

Skoro ten silnik ma bezpośredni wtrysk, to faktycznie lipa z LPG, bo cały czas ta technologia nie może się rozwinąć i rzeźbi się na IVgen z dotryskiem noPB 

 

No własnie nie do końca, jak mam wydać 160 kPLN na auto z LPG, które spali z 2 litry benzyny i 9-11 gazu to koszt 100 km wyniesie mi około 45 zł, za te pieniądze mogę wziąć hybrydę która spali mi z 6 litrów i za 38 zł przejechac każde 100 km bez zastanawiania się czy zgaśnie mi przy dojeździe do skrzyżowania, czy coś innego się nie stanie z instalacją. Oczywiście hybryda to nie będzie SUV wielkości Torresa, ale jakaś Corolla Cross lub TS na całkiem fajnym wypasie. Jest jeszcze opcja Tucson, który jest podobny i z podobnym silnikiem będzie na trasie palił z 7 /100km i nadal jestem z kosztami paliwa jak w Torresie, a problemów z gazownią nie mam.

Edytowane przez misiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, misiu napisał(a):

No własnie nie do końca, jak mam wydać 160 kPLN na auto z LPG, które spali z 2 litry benzyny i 9-11 gazu to koszt 100 km wyniesie mi około 45 zł, za te pieniądze mogę wziąć hybrydę która spali mi z 6 litrów i za 38 zł przejechac każde 100 km bez zastanawiania się czy zgaśnie mi przy dojeździe do skrzyżowania, czy coś innego się nie stanie z instalacją. Oczywiście hybryda to nie będzie SUV wielkości Torresa, ale jakaś Corolla Cross lub TS na całkiem fajnym wypasie. Jest jeszcze opcja Tucson, który jest podobny i z podobnym silnikiem będzie na trasie palił z 7 /100km i nadal jestem z kosztami paliwa jak w Torresie, a problemów z gazownią nie mam.

 

zarówno corolla jak i tucson są jednak sporo mniejsze, torres to kawał auta, większy do rav4 o kilkanaście cm

więc ciężko je porównywać (corrola ma 4.46, tucson 4.5m, torres 4.7m, 20cm to jednak sporo)

IMO bliżej torresa będzie bardziej santa fe czy sorento choć one znowu są nieco większe o min 10cm 

:bzik:

 

pytanie na ile te problemy przy LPG występują, bo wiesz że piszą ci co problem mają, reszta jeździ, leje LPG i cieszy się z oszczędności ;)

hybryda wielkości torresa nie spali 6L, w rav4 mam średnie obecnie 6.8L a jeżdżę dużo na trasach, przy krótkich odcinkach było by więcej

oczywiście można zejść niżej jak ktoś jeździ w ruchu miejskim podmiejskim więc to zależy 

dla mnie torres za duży i też wolał bym faktycznie mniejszego tucsona 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Koonrad napisał(a):

 

zarówno corolla jak i tucson są jednak sporo mniejsze, torres to kawał auta, większy do rav4 o kilkanaście cm

więc ciężko je porównywać (corrola ma 4.46, tucson 4.5m, torres 4.7m, 20cm to jednak sporo)

IMO bliżej torresa będzie bardziej santa fe czy sorento choć one znowu są nieco większe o min 10cm 

:bzik:

 

pytanie na ile te problemy przy LPG występują, bo wiesz że piszą ci co problem mają, reszta jeździ, leje LPG i cieszy się z oszczędności ;)

hybryda wielkości torresa nie spali 6L, w rav4 mam średnie obecnie 6.8L a jeżdżę dużo na trasach, przy krótkich odcinkach było by więcej

oczywiście można zejść niżej jak ktoś jeździ w ruchu miejskim podmiejskim więc to zależy 

dla mnie torres za duży i też wolał bym faktycznie mniejszego tucsona 

 

Co do wielkości, to Torres jest po prostu mocno napompowany i te 4,70 to tylko z zewnątrz robi wrażenie, jeśli chodzi o porównanie z RAV4 to nie widać różnicy wewnątrz zarówno jeśli chodzi o miejsce dla pasażerów ani tym bardziej bagażnik. Bagażnik niby ma 700 l z czego 200 jest pod podłogą, i to miejsce tracisz jak jest butla z gazem. Tucson ma około 630 l z czego część to pewnie też liczone jest pod podłogą więc róznicy za bardzo nie ma. A taka Corolla TS (wprawdzie to nie SUV) ma długość 4.65 i bagażnik 600 l.

 

Co do LPG to na razie nie ma zbyt wielu użytkowników tego auta i jeśli większość z nich pisze o problemach to chyba jest coś na rzeczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.