misiu Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia (edytowane) Silnik to oryginał SY, żadne Hyundai/Kia. Całkiem przyjemnie pracuje i przyjemnie się tym jeździ - ale to spalanie, i tu nawet gaz nie pomaga. Jak poczytalem trochę wpisów na grupie FB, że samochód potrafi zgasnąć na LPG i policzyłem koszty paliwa (benzyna + gaz), przypomniałem sobie jak to jest mieć auto z LPG, to stwierdziłem, że to nie auto dla mnie. Sam wygląd i oryginalność to jednak za mało. Edytowane 8 Stycznia przez misiu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia 3 minuty temu, misiu napisał(a): Silnik to oryginał SY, żadne Hyundai/Kia. Jak poczytalem trochę wpisów na grupie FB, że samochód potrafi zgasnąć na LPG i policzyłem koszty paliwa, przypomniałem sobie jak to jest mieć auto z LPG, to stwierdziłem, że to nie auto dla mnie. Sam wygląd i oryginalność to jednak za mało. Albo masz ciastko albo je zjadasz Jeździsz jak lord na noPB i nie masz problemów, albo zakładasz LPG za free od SY i jeździsz za pół ceny, licząc się z ew problemami Skoro ten silnik ma bezpośredni wtrysk, to faktycznie lipa z LPG, bo cały czas ta technologia nie może się rozwinąć i rzeźbi się na IVgen z dotryskiem noPB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia (edytowane) 17 minut temu, Koonrad napisał(a): Albo masz ciastko albo je zjadasz Jeździsz jak lord na noPB i nie masz problemów, albo zakładasz LPG za free od SY i jeździsz za pół ceny, licząc się z ew problemami Skoro ten silnik ma bezpośredni wtrysk, to faktycznie lipa z LPG, bo cały czas ta technologia nie może się rozwinąć i rzeźbi się na IVgen z dotryskiem noPB No własnie nie do końca, jak mam wydać 160 kPLN na auto z LPG, które spali z 2 litry benzyny i 9-11 gazu to koszt 100 km wyniesie mi około 45 zł, za te pieniądze mogę wziąć hybrydę która spali mi z 6 litrów i za 38 zł przejechac każde 100 km bez zastanawiania się czy zgaśnie mi przy dojeździe do skrzyżowania, czy coś innego się nie stanie z instalacją. Oczywiście hybryda to nie będzie SUV wielkości Torresa, ale jakaś Corolla Cross lub TS na całkiem fajnym wypasie. Jest jeszcze opcja Tucson, który jest podobny i z podobnym silnikiem będzie na trasie palił z 7 /100km i nadal jestem z kosztami paliwa jak w Torresie, a problemów z gazownią nie mam. Edytowane 8 Stycznia przez misiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia (edytowane) 2 godziny temu, misiu napisał(a): No własnie nie do końca, jak mam wydać 160 kPLN na auto z LPG, które spali z 2 litry benzyny i 9-11 gazu to koszt 100 km wyniesie mi około 45 zł, za te pieniądze mogę wziąć hybrydę która spali mi z 6 litrów i za 38 zł przejechac każde 100 km bez zastanawiania się czy zgaśnie mi przy dojeździe do skrzyżowania, czy coś innego się nie stanie z instalacją. Oczywiście hybryda to nie będzie SUV wielkości Torresa, ale jakaś Corolla Cross lub TS na całkiem fajnym wypasie. Jest jeszcze opcja Tucson, który jest podobny i z podobnym silnikiem będzie na trasie palił z 7 /100km i nadal jestem z kosztami paliwa jak w Torresie, a problemów z gazownią nie mam. zarówno corolla jak i tucson są jednak sporo mniejsze, torres to kawał auta, większy do rav4 o kilkanaście cm więc ciężko je porównywać (corrola ma 4.46, tucson 4.5m, torres 4.7m, 20cm to jednak sporo) IMO bliżej torresa będzie bardziej santa fe czy sorento choć one znowu są nieco większe o min 10cm pytanie na ile te problemy przy LPG występują, bo wiesz że piszą ci co problem mają, reszta jeździ, leje LPG i cieszy się z oszczędności hybryda wielkości torresa nie spali 6L, w rav4 mam średnie obecnie 6.8L a jeżdżę dużo na trasach, przy krótkich odcinkach było by więcej oczywiście można zejść niżej jak ktoś jeździ w ruchu miejskim podmiejskim więc to zależy dla mnie torres za duży i też wolał bym faktycznie mniejszego tucsona Edytowane 8 Stycznia przez Koonrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia 28 minut temu, Koonrad napisał(a): zarówno corolla jak i tucson są jednak sporo mniejsze, torres to kawał auta, większy do rav4 o kilkanaście cm więc ciężko je porównywać (corrola ma 4.46, tucson 4.5m, torres 4.7m, 20cm to jednak sporo) IMO bliżej torresa będzie bardziej santa fe czy sorento choć one znowu są nieco większe o min 10cm pytanie na ile te problemy przy LPG występują, bo wiesz że piszą ci co problem mają, reszta jeździ, leje LPG i cieszy się z oszczędności hybryda wielkości torresa nie spali 6L, w rav4 mam średnie obecnie 6.8L a jeżdżę dużo na trasach, przy krótkich odcinkach było by więcej oczywiście można zejść niżej jak ktoś jeździ w ruchu miejskim podmiejskim więc to zależy dla mnie torres za duży i też wolał bym faktycznie mniejszego tucsona Co do wielkości, to Torres jest po prostu mocno napompowany i te 4,70 to tylko z zewnątrz robi wrażenie, jeśli chodzi o porównanie z RAV4 to nie widać różnicy wewnątrz zarówno jeśli chodzi o miejsce dla pasażerów ani tym bardziej bagażnik. Bagażnik niby ma 700 l z czego 200 jest pod podłogą, i to miejsce tracisz jak jest butla z gazem. Tucson ma około 630 l z czego część to pewnie też liczone jest pod podłogą więc róznicy za bardzo nie ma. A taka Corolla TS (wprawdzie to nie SUV) ma długość 4.65 i bagażnik 600 l. Co do LPG to na razie nie ma zbyt wielu użytkowników tego auta i jeśli większość z nich pisze o problemach to chyba jest coś na rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.