mayster_tcz Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 (edytowane) Dostałem ja sprężarkę, pompuje ładnie przy kręceniu kołem, olej do wymiany, ale niech mi ktoś powie, do czego jest (był) ten górny króciec? W sensie z tych dwóch dolnych, bo że u góry wylot to wiem Obecnie zaślepiony, a nie mam pojęcia co tam mogło być. No i jak ustalić bez rozbierania w którą stronę kręcić...? Edytowane 22 Września 2023 przez mayster_tcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 Ten otwór u góry wygląda na wlot W przypadku tego typu sprężarki nie powinno mieć większego znaczenia w którą stronę się kręci wał, tam nie ma rozrządu jak w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 23 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2023 5 godzin temu, Cinek napisał(a): Ten otwór u góry wygląda na wlot W przypadku tego typu sprężarki nie powinno mieć większego znaczenia w którą stronę się kręci wał, tam nie ma rozrządu jak w silniku. Wloty są po bokach, są założone filtry. Chodzi mi o ten drugi od dołu króciec. Znalazłem foto podobnego i tam jest zrobiona "odma", ale u mnie nie ma żadnego króćca w głowicy z kolei Jak się nie dowiem, to pozostanie jak jest, ale myślałem, se może mieć znaczenie dla prawidłowej pracy. Co do smarowania, to naczytałem się, że w niektórych jest taki "kieł" zgarniający olej na korbie i wiercone otwory do panewek, ale nie wiem czy w tym też... Jakby co to typ to 411 508 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 W dniu 22.09.2023 o 21:25, mayster_tcz napisał(a): ... W sensie z tych dwóch dolnych, bo że u góry wylot to wiem A olej którędy wlewasz? Może to jest króciec wlewu i spustu oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 W dniu 23.09.2023 o 05:01, mayster_tcz napisał(a): Wloty są po bokach, są założone filtry. Chodzi mi o ten drugi od dołu króciec. Znalazłem foto podobnego i tam jest zrobiona "odma", ale u mnie nie ma żadnego króćca w głowicy z kolei Jak się nie dowiem, to pozostanie jak jest, ale myślałem, se może mieć znaczenie dla prawidłowej pracy. Co do smarowania, to naczytałem się, że w niektórych jest taki "kieł" zgarniający olej na korbie i wiercone otwory do panewek, ale nie wiem czy w tym też... Jakby co to typ to 411 508 Podejrzewam, że ta rurka idzie do wlotu sprężarki, aby mgiełką olejową ze skrzyni korbowej smarować zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 26 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2023 7 godzin temu, maras77 napisał(a): Podejrzewam, że ta rurka idzie do wlotu sprężarki, aby mgiełką olejową ze skrzyni korbowej smarować zawory. Hmm, ale u mnie nie ma otworu w głowicy na taką rurkę. Informacji bardzo mało, nie mam pojęcia nawet kto jest producentem - na sprężarce jest napisane Westinghouse i instrukcja dolania oleju po niemiecku , ale jedyne co znajduje to westinghouse electric. Jest jeszcze Wabco, ale nie znajduje nic po tych numerach... W niemieckim internecie również tylko jedno ogłoszenie z ichniego OLX... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.