Skocz do zawartości

Szybkie pytanie do znawców mechanizmów różnicowych/półosi


4thelement

Rekomendowane odpowiedzi

Wymianiejąc w starej octavii uszczelniacze, znalazłem połamane takie coś 

https://skoda-rex-auto.pl/pl/p/PIERSCIEN-STOZKOWY-POLOSI-020409374-ORYGINALNY/92

 

Pod linkiem jest rysunek wskazujący umiejscowienie tego pierścienia. 

Poskładałem wszystko bez tego, coś się złego będzie dziać? Mam się obawiać czegoś? 

W oleju było widać mosiężne drobne resztki, pewnie z tego. 

Od czego się uszkodziło, do czego to potrzebne i co się stanie jak dłużej pojeździ bez tego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2023 o 20:56, 4thelement napisał(a):

Wymianiejąc w starej octavii uszczelniacze, znalazłem połamane takie coś 

https://skoda-rex-auto.pl/pl/p/PIERSCIEN-STOZKOWY-POLOSI-020409374-ORYGINALNY/92

 

Pod linkiem jest rysunek wskazujący umiejscowienie tego pierścienia. 

Poskładałem wszystko bez tego, coś się złego będzie dziać? Mam się obawiać czegoś? 

W oleju było widać mosiężne drobne resztki, pewnie z tego. 

Od czego się uszkodziło, do czego to potrzebne i co się stanie jak dłużej pojeździ bez tego? 

Wygląda na to ,że ktoś się zakopał w zaspie śnieżnej i nieźle "gazował" kręcąc jednym kołem. Podczas normalnej jazdy tam prawie nie występują żadne obciążenia. Ten pierścień łożyskuje półoś podczas dużej różnicy prędkości między nią a koszem satelitów. Nie wiem jak bardzo wysypał się ten pierścień ale ja bym wymieniał zawczasu.

 

Edit. Kiedyś w starej skrzyni VW spotkałem się  zatartą flanszą  półosi względem kosza satelitów. Ten pierścień jeżeli jest stożkowy to może spełniać jeszcze jedną rolę , może spełniać rolę małej szpery dyfra .

Edytowane przez POKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2023 o 17:54, POKS napisał(a):

Wygląda na to ,że ktoś się zakopał w zaspie śnieżnej i nieźle "gazował" kręcąc jednym kołem. Podczas normalnej jazdy tam prawie nie występują żadne obciążenia. Ten pierścień łożyskuje półoś podczas dużej różnicy prędkości między nią a koszem satelitów. Nie wiem jak bardzo wysypał się ten pierścień ale ja bym wymieniał zawczasu.

 

Edit. Kiedyś w starej skrzyni VW spotkałem się  zatartą flanszą  półosi względem kosza satelitów. Ten pierścień jeżeli jest stożkowy to może spełniać jeszcze jedną rolę , może spełniać rolę małej szpery dyfra .

Wyciągnąłem go w 3 częściach, jak długo był w takiej postaci? Nie wiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jarek_g60 napisał(a):

Można go tak włożyć tylko na smar żeby się nie rozpadł przy wkładaniu, bez niego wysypia się łożyska w mechanizmie różnicowym działa jako centrowania całości 

Już za późno, ale przy najbliższej okazji wrzucę nowy na flansze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.