Skocz do zawartości

Czy w roku 2024 kupilibyście diesla?


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, sherif napisał(a):

Volvo miało bardzo dopracowany start/stop już od dawna. Poprzednio w V90 miałem 2.0i (bez hybrydy), wcześniej w XC70 2.5td i wszystkie gasły i budziły się bardzo płynnie. W mild hybrid nie widzę obecnie jakieś zmiany przy gaszeniu/ruszaniu.

Ja mam jedynie porównanie do innych marek  bez mild h..i jest dramat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.03.2024 o 12:06, kravitz napisał(a):

Nie potrafią. Przynajmniej ze startu.

Bez jakiejś napinki, pod światłami, hybryda rusza prawie jak elektryk, spaliniak ma moment zawahania, chyba że piłujesz lub czekasz na jakiejs procedurze startu ;)

 

Hybryda rusza jak elektryk jeśli wystarczy Ci akurat 50KM mocy. Jeśli chcesz ruszyć szybko to musisz zaczekać na silnik spalinowy, więc tracisz całą tę teoretyczną przewagę, zwłaszcza że większość nowych aut to miękkie hybrydy i ruszają dokładnie tak samo. Tak więc owszem, w hybrydzie potrafi być płynnie ale nie potrafi być jednocześnie płynnie i szybko jak w pełnym elektryku. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.02.2024 o 18:01, camel00 napisał(a):

Podepnę się poda temat. 

Naszła mnie głupia acz powracająca myśl i staram ją sobie skutecznie wybić z głowy ;] 

 

Auto do miasta / pod miasto …ale problem parkingu roboczo pomijamy.

Dożo stania. Krótkie odcinki. Zero bagaży. Przeważnie tylko kierowca w samochodzie.

 

Isuzu D-max  1.9 klekot ;] Nie ma chyba gorszego wyboru, ale może właśnie dlatego tak mi się ten ciągnik podoba ;]

Gdyby to auto było w jakiejś 2.5-3.0 litrowej hybrydzie to zamknąłbym oczy i zaszalał, ale ostatnim punktem oporu jest diesel pod maską.

 

image;s=0x450;q=70

 

Było w wątku obok. Auto bardzo fajne ale silnik stanowczo za słaby do tej budy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.03.2024 o 13:07, Maciej__ napisał(a):

Czesc miekkich hybryd tez juz rusza z sinika spalinowego i wtedy nie ma tej zwloki...

Aczkolwiek jak sie odpali diesel 4-cyl to nie ma opcji, zeby tego nie zauwazyc ;)

 

Ja uważam, że w dieslach należy s/s wyłączać guzikiem. Zwłaszcza gdy tak jak u mnie, w obu autach silniki są wzdłużnie. Wzdłużny silnik przy odpalaniu bardziej trzęsie budą niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.03.2024 o 13:46, Rado_ napisał(a):

W Volvo ruszasz, załącza sie spalinowy tak delikatnie i bez najmniejszej zwłoki jakby ruszał na elektryku. Ale to mild hybrid z permanentnym start/stop

 

Volvo ma chyba najlepiej rozwiązany s/s z wszystkich dostępnych aut na rynku. Ale tam chyba silniki sa poprzecznie, co pomaga.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ryb napisał(a):

 

Volvo ma chyba najlepiej rozwiązany s/s z wszystkich dostępnych aut na rynku. Ale tam chyba silniki sa poprzecznie, co pomaga.

 

Jak masz m-hybrydę to tak jest, bo tam nie ma tradycyjnego rozrusznika.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.