Pipper Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 Witam Chciałbym się zapytać jak się sprawują silniki 1,3 MJ, czy są bardzo paliwożerne i czy trafiają się często jakieś usterki? Chciałbym się również zapytać jak się mają koszty użytkowana diesla w stosunku do 1,2 8v benzyny +gaz? Czy 1,3MJ jest bardziej dynamiczny od 1,2 8v? Zapytuje , bo mam okazję wyminić swojego na nowego MJ na całkiem korzystnych warunkach , więc cena zakupu nie jest ważna aż tak, bardziej późniejsza eksploatacja . Za wszelkie info z góry dziękuję i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 > Chciałbym się zapytać jak się sprawują silniki 1,3 MJ, bardzo dobrze... posiadam dwa > czy są bardzo paliwożerne i czy trafiają się często jakieś usterki? jeden roczny 23kkm, 0 problemow, drugi za mlody by cos powiedziec (0.5kkm)... nowe troche sporo polykaja paliwa, ale potem im sie to normuje i osiagaja bardzo ciekawe rezultaty > Chciałbym się również zapytać jak się mają koszty użytkowana diesla w > stosunku do 1,2 8v benzyny +gaz? MJ w miescie od 4.5l do 5.2l (mrozy), trasa od 3.7l do 5.8l (zalezy od predkosci, 3.7l ~ 80kmph, 5.8l ~ 180kmph) przemnozyc przez cene ON i bedzie wiadomo ile kosztuje jazda przeglad jak przeglad ~ 300pln, z wymiana filtra ON ~ 450pln (niby zalecena co 60kkm, ale mozna tez czesciej) ile pali 1.2 8v + lpg to dokladnie nie wiem... ale podejrzewam ze koszty sa podobne, ew. roznica kilku pln na 100km na korzysc diesla (przy zalozeniu ze 1.2 startuje na noPB i rozgrzewa sie na noPB) > Czy 1,3MJ jest bardziej dynamiczny od 1,2 8v? jest > Zapytuje , bo mam okazję wyminić swojego > na nowego MJ na całkiem korzystnych warunkach , na punciaka MJ?? (bo kolega jezdzi punto co wnioskuje z opisu) czy pandzie MJ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymiDG Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 ok chociaż o fabrycznym 3,7 mogę tylko pomarzyć nie mam na tyle cierpliwości żeby cala trasę 80ka się toczyć. u mnie realne spalanie to ok 4,3l od tankowanie do tankowania, z przewagą jazdy "na trasie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 > chociaż o fabrycznym 3,7 mogę tylko pomarzyć > nie mam na tyle cierpliwości żeby cala trasę 80ka się toczyć. hehehe > u mnie realne spalanie to ok 4,3l od tankowanie do tankowania, z > przewagą jazdy "na trasie". ale tez bez zbyt dlugiej jazdy powzyej ~ 105kmph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 20 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > ok > chociaż o fabrycznym 3,7 mogę tylko pomarzyć > nie mam na tyle cierpliwości żeby cala trasę 80ka się toczyć. > u mnie realne spalanie to ok 4,3l od tankowanie do tankowania, z > przewagą jazdy "na trasie". Oki, ja też mam nie za lekką nogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 a swoja droga ciekawe czemu fait podaje pojemnosc 1.3 jak to jest taka sama prawie jak silniczka benzynowego 1.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 bo "prawie" robi wielką różnicę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymiDG Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > a swoja droga ciekawe czemu fait podaje pojemnosc 1.3 jak to jest > taka sama prawie jak silniczka benzynowego 1.2 poczytaj sobie o hondzie jazz: występują tam dwa silniki, które się nazywają 1,2 i 1,4 a faktycznie to 1,2 ma pojemność 1246 ccm a 1,4 ma pojemność 1339 ccm więc obydwa silniczki mogłyby się nazywać 1,3 jak dla mnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymiDG Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > hehehe > ale tez bez zbyt dlugiej jazdy powzyej ~ 105kmph no zgadza się, staram się 105 nie przekraczać, chociaż u nas "na trasie" to jest zwykle jeden pas i częste wyprzedzanie, więc prędkość się waha do 120 - 130 km/h. a misio powyżej 105 miło jedzie więc pokusa jest duża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 20 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > a swoja droga ciekawe czemu fait podaje pojemnosc 1.3 jak to jest > taka sama prawie jak silniczka benzynowego 1.2 Pewnie taki chłyt marketingowy , diesel o malutkiej pojemności nie jest za dobry, a większość ludzi na diesla mówi TDI, od VW, więc nie może być dużo mniejszy od 1,4 TDI , ale to tylko moja teoria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > Pewnie taki chłyt marketingowy , diesel o malutkiej pojemności nie > jest za dobry, a czemu maly diesel nie jest dobry?? > a większość ludzi na diesla mówi TDI, od VW bo niemiecke == najlepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 20 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > a czemu maly diesel nie jest dobry?? Tak twierdzą ludzie, którzy nie mieli z takim silnikiem styczności , ale bardzo często później zmieniają swoje zdanie, szczególnie, jak zostaną"objechani" takim małym sadzomiotaczem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > Tak twierdzą ludzie, którzy nie mieli z takim silnikiem styczności zapewne... a jak slysza ze pali ponizej 5l w miescie i ok 4l w trasie to ze niemozliwe ale zeby sie scigac i udowadniac ze masta to lepiej kupic siakiegos wiekszego turbognojka... cos co ma co najwyzej 8s do 100... tyle ze wtedy raczej 5l w miescie nierealne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 20 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > ale zeby sie scigac i udowadniac ze masta to lepiej kupic siakiegos > wiekszego turbognojka... cos co ma co najwyzej 8s do 100... tyle > ze wtedy raczej 5l w miescie nierealne Np. TDI 130KM w Ibizie , ale cena x2 w stosunku do Punto 1,3MJ . A ze spalaniem wiadomo, coś za coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > Witam > Chciałbym się zapytać jak się sprawują silniki 1,3 MJ, > czy są bardzo paliwożerne i czy trafiają się często jakieś usterki? > Chciałbym się również zapytać jak się mają koszty użytkowana diesla w > stosunku do 1,2 8v benzyny +gaz? > Czy 1,3MJ jest bardziej dynamiczny od 1,2 8v? > Zapytuje , bo mam okazję wyminić swojego > na nowego MJ na całkiem korzystnych warunkach , Skoro mozesz miec nowe auto z mocniejszym silnikiem na korzystnych warunkach, to ja bym sie nie zastanawial Pytanie tylko co to sa korzystne warunki, bo jezeli musisz doplacac z 10 kawalkow, to po cholere topic tyle kasy dla 10KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 20 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > Skoro mozesz miec nowe auto z mocniejszym silnikiem na korzystnych > warunkach, to ja bym sie nie zastanawial > Pytanie tylko co to sa korzystne warunki, bo jezeli musisz doplacac z > 10 kawalkow, to po cholere topic tyle kasy dla 10KM Dlatego właśnie zapytuję tylko o późniejsze koszty eksploatacji , ale dzisiaj dealer zaczął coś kręcić z ceną, więc jeśli do poniedziałku nie da mi ostatecznaj ceny, to zostaje z tym co mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > Dlatego właśnie zapytuję tylko o późniejsze koszty eksploatacji , > ale dzisiaj dealer zaczął coś kręcić z ceną, więc jeśli do > poniedziałku nie da mi ostatecznaj ceny, to zostaje z tym co mam Czy w gre wchodzi zamiana na DEMO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymiDG Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > a czemu maly diesel nie jest dobry?? może dlatego że strzasznie długo się w zimie nagrzewa?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > może dlatego że strzasznie długo się w zimie nagrzewa?? "duzy" diesel tez sie nagrzewa dluzej niz benzynka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymiDG Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > "duzy" diesel tez sie nagrzewa dluzej niz benzynka... ale na pewno szybciej niż "mały" kiedyś coś było, że małe dieselki są notorycznie niedogrzane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 21 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2006 > Czy w gre wchodzi zamiana na DEMO? Ma być fabrycznie nowy, nie demo, bo to jest PII FL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 21 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2006 > ale na pewno szybciej niż "mały" > kiedyś coś było, że małe dieselki są notorycznie niedogrzane ano prawda... pierwsza prawda ze diesel sie ogolnie wolniej nagrzewa a druga prawda - jak maly to jeszcze wolniej bo w tych silnikach sa male straty energii... ale mozna z tym zyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 21 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2006 > ano prawda... pierwsza prawda ze diesel sie ogolnie wolniej nagrzewa > a druga prawda - jak maly to jeszcze wolniej bo w tych silnikach > sa male straty energii... ale mozna z tym zyc jakby nie bylo dwie koszulki wodne robia swoje i odpowiednio chlodza glowice... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 21 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2006 Czytam czytam i widze prawie same pozytywy!!! <prócz grzania) a jeszcze jest kwestia wytracenia przez turbinke obrotów (czyli siedzisz i czekasz 30 do 60 s) jakosci paliwa (hmm... elementy wtrysku sa bardzo czułe ) Drogie czesci (np.turbo pompa wtryskowa) Głosna praca szczególnie jak silniczek zimny Szarpiace sprzegło (wyczucie sprzegła graniczy z cudem ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 >kwestia wytracenia przez turbinke obrotów (czyli siedzisz i czekasz >30 do 60 s) norma w kazdym uturbionym silniku >Drogie czesci (np.turbo pompa wtryskowa) to nie psuc >Głosna praca szczególnie jak silniczek zimny klekot to klekot >Szarpiace sprzegło (wyczucie sprzegła graniczy z cudem ) mam dwie Pandy MJ i w zadnej sprzeglo nie szarpie... chyba ze nie wiem co to jest szarpiace sprzeglo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 Kolego zalet MJ jest wiele , ale są rownież wady o których trzeba napisać by mieć pełen obraz!!! Mój wybór padał na MJ a mielem swiadomosc wad o których pisałem, dlatego jak ktoś chce sie zdecydować na ten silnik to powienien wiedziec z czym to sie je. Watpie by sprzedawca wymienial wady. On tak jak ty wymienia tylko zalety, a jak zwykle sa dwie strony medalu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 > Kolego zalet MJ jest wiele , ale są rownież wady o których trzeba > napisać by mieć pełen obraz!!! zgadza sie... ale akurat co do sprzegla ja nie mam z nim zadnego problemu... moze kwestia egzempalrza... dunno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 > zgadza sie... ale akurat co do sprzegla ja nie mam z nim zadnego > problemu... moze kwestia egzempalrza... dunno Sprzegło jest ciezkie do wyczucia jezdze juz rok MJ i czasem szarpne samochodem. Moja żona własnie chodzi na prawko i jak ostatnio troche pocwiczyla Panda jazde na placu to stwierdzila ze sprzegło jest w porównaniu z Corsą ( ona jest jeszcze laikiem wiec jej głos jest mało istotny ale za rok kto wie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 Z tym sprzęgłem to przesadziłeś. Były problemy ale w benzynkach. W 1.3 nie mam żadnego problemu ze sprzęgłem (prawie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 > Z tym sprzęgłem to przesadziłeś. Były problemy ale w benzynkach. W > 1.3 nie mam żadnego problemu ze sprzęgłem (prawie). A co znaczy to "prawie"??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 > A co znaczy to "prawie"??? Od czasu kiedy wymieniłem koła na normalne, po ostrym ruszaniu (z piskiem) czasami mam wrażenie jakby rzeczywiście coś było nie tak. Nie potrafię tego wyjaśnić, ale po normalnym ruszeniu jakby znowu się układa i jest dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymiDG Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 > Sprzegło jest ciezkie do wyczucia jezdze juz rok MJ i czasem szarpne > samochodem. Moja żona własnie chodzi na prawko i jak ostatnio > troche pocwiczyla Panda jazde na placu to stwierdzila ze > sprzegło jest w porównaniu z Corsą ( ona jest jeszcze laikiem > wiec jej głos jest mało istotny ale za rok kto wie ) ja bym się zgodził z tym ciężkim wyczuciem sprzęgła! też już prawie rok jeżdżę i czasami mi szarpie, szczególnie jak wrzucam dwójkę. nie sądzę żeby to wynikało z mojej nieumiejętności, bo jeżdżę już ładnych kilka lat, po prostu ten typ tak ma! a w ogóle w dieslach to przecież całkiem inaczej sprzęgło i gaz współpracują i trzeba się z benzynki przestawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 > a w ogóle w dieslach to przecież całkiem inaczej sprzęgło i gaz > współpracują i trzeba się z benzynki przestawić nie jezdze benzyniakami od dosc dlugiego czasu... ostatnio jak jechalem GP 1.4 8v to sie dopiero glupio czulem (nie dosc ze obroty siakies takie wysokie trzeba miec by to cos jechalo to jeszcze sprzeglo siakies nie tego... ) jak odbieralem kilka dni temu druga Pande po prostu do niej wsiadlem i pojechalem, bez wiekszych problemow, tak jak w Pandzie ktora na co dzien jezdze... miekko, plynnie, bez szarpania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 A powiedz kolego czy czuć róznice w przyspieszeniu i predkosci maxymalniej miedzy actualem a dynamikiem. Pytam bo dynamit jest o 100kg cieższy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 > Pytam bo dynamit jest o 100kg cieższy? ciezszy?? czemu az tyle ciezszy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 > ciezszy?? czemu az tyle ciezszy?? Bo wyposazenia jest duzo. Sama klima to sprezarka chłodnica jakas tam czynnik chłodzący i pare innych bajerów daje ta wage z tego co wiem. Dynamik od wrzesnia 2005 z klimą waży ~1040kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 > Bo wyposazenia jest duzo. Sama klima to sprezarka chłodnica jakas tam > czynnik chłodzący i pare innych bajerów daje ta wage z tego co > wiem. Dynamik od wrzesnia 2005 z klimą waży ~1040kg moj dynamik jest z czerwca 2005 i ma w homologacji wpisane 935kg... w dowodzie tez... natomiast roznicy z przyspieszaniu chyba nie ma... natomiast Actual pali mniej... ile mniej dokladnie to jeszcze nie wiem (pierwszy bak sie konczy), ale napewno mniej niz palil dynamik za mlodu edit: co nie zmienia faktu ze dynamik ciezszy... ale czy az 100kg to nie wiem, nie wazylem obu dynamic ma od actuala wiecej: relingi, szyby elektryczne, centralny, klime, halogeny, listwy boczne i zamykany schowek oraz inny kawalek plastiku przy hamulcu recznym... ale ze to wszystko az 100kg wiecej wazy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 homologacja jest na model podstawowy ( na aktuala) Moze dlatego ten nowy pali mniej niz dynamit jak był z tym samym przebiegiem??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 > edit: co nie zmienia faktu ze dynamik ciezszy... ale czy az 100kg to > nie wiem, nie wazylem obu dynamic ma od actuala wiecej: > relingi, szyby elektryczne, centralny, klime, halogeny, listwy > boczne i zamykany schowek oraz inny kawalek plastiku przy > hamulcu recznym... ale ze to wszystko az 100kg wiecej wazy nooo mój ma jeszcze boczne poduchy, schowek pod fotelem pasazera, reg wysokosci fotela kierowcy bo to te zmiany z wrzesnia własnie są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 > Moze dlatego ten nowy pali mniej niz dynamit jak był z tym samym > przebiegiem??? zupelnie niewykluczone... moze tez dlatego ze dynamik majac klime kusil by ja uzywac niedlugo zatankuje actuala i bede wiedziec ile pandzioch pali... ale ta roznica w wadze mnie zaintrygowala bo nigdy o tym nie myslalem... moze roznicy 100kg nie ma ale kilkadziesiat kilo pewnie jest... gdzie mozna zwazyc pandzie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 > zupelnie niewykluczone... moze tez dlatego ze dynamik majac klime > kusil by ja uzywac niedlugo zatankuje actuala i bede wiedziec > ile pandzioch pali... > ale ta roznica w wadze mnie zaintrygowala bo nigdy o tym nie > myslalem... moze roznicy 100kg nie ma ale kilkadziesiat kilo > pewnie jest... gdzie mozna zwazyc pandzie?? Trza bedzie pogadać z panem "Zdzichem" który pilnuje jakiegoś zakładu przemysłowego lub podjechać na jakis złomowiec oni tam mają wagi i sie przekonać. Oczywiście na trza dać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 23 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2006 tak przy okazji wagi... jak robilem test amorow to na wyniku mam nacisk podany w kg i na amorki i na hamulce w czasie testow... tyle ze nie wiem jak bardzo jest to zwiazane z prawdziwa waga pandzi, w kazdym razie: amorki, nacisk przod: 628kg, tyl 369kg, hamulce nacisk: 997kg (ze sluszym ok 80kg mechanikiem w srodku ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondzik Napisano 23 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2006 Zastanawialem sie nad kupnem MJ, ale wybor padl na benzyne. Glowna przyczyna to bardzo wrazliwy uklad paliwowy na kiepska jakosc oleju napedowego. Kumpel ma w frmie ma 3 szt i juz ktorys raz w ciagu roku, komp przelaczyl na tryb awaryjny i swiecil sie check engine. Tankowane tylko na Orlenie. Niestety moze i z Orlenu idzie paliwko ok, ale co dalej to Bog wie. Nie chce byc w skorze tych ktorym po gwarancji z powodu paliwa jebnie cos w ukladzie wtryskowym MJ - plyniecie strasznie, to jest fakt. Poza tym wieksze koszty eksploatacji - drozszy przeglad, ceny czesci. Nizsze spalanie i cena paliwa w zaden sposob tego nie rekompensuje. W benzynie wiekszosc rzeczy mechanicznych robie sam. Porownajcie sciagniecie glowicy w 1.1, 1.2 a MJ. Tu trzeba miec dokumentacje techniczna zeby sie za to brac. Po doswiadczeniach innych wiem ze MJ wcale nie jest dla oszczednych, wrecz przeciwnie, po gwarancji wszystkie ewentualne oszczednosci zostawicie z nawiazka w serwisie ale autoryzowanym, bo nikt z prywatnych rzemieslnikow nie podejmie sie naprawy tak utkanego w elektronike auta. Pozornie 1,1 ma kupe elektoniki. Jego mozna testowac na uniwersalnych testerach bo to bardzo popularny i stary slinik - starosc konstrukcji to jego przewaga, jesli chodzi o pozniejsze koszty uzytkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 23 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2006 > Zastanawialem sie nad kupnem MJ, ale wybor padl na benzyne. Glowna > przyczyna to bardzo wrazliwy uklad paliwowy na kiepska jakosc > oleju napedowego. Kumpel ma w frmie ma 3 szt i juz ktorys raz w > ciagu roku, komp przelaczyl na tryb awaryjny i swiecil sie check > engine. Tankowane tylko na Orlenie. Niestety moze i z Orlenu > idzie paliwko ok, ale co dalej to Bog wie. Nie chce byc w skorze > tych ktorym po gwarancji z powodu paliwa jebnie cos w ukladzie > wtryskowym MJ - plyniecie strasznie, to jest fakt. Poza tym > wieksze koszty eksploatacji - drozszy przeglad, ceny czesci. > Nizsze spalanie i cena paliwa w zaden sposob tego nie > rekompensuje. W benzynie wiekszosc rzeczy mechanicznych robie > sam. Porownajcie sciagniecie glowicy w 1.1, 1.2 a MJ. Tu trzeba > miec dokumentacje techniczna zeby sie za to brac. Po > doswiadczeniach innych wiem ze MJ wcale nie jest dla > oszczednych, wrecz przeciwnie, po gwarancji wszystkie ewentualne > oszczednosci zostawicie z nawiazka w serwisie ale autoryzowanym, > bo nikt z prywatnych rzemieslnikow nie podejmie sie naprawy tak > utkanego w elektronike auta. Pozornie 1,1 ma kupe elektoniki. > Jego mozna testowac na uniwersalnych testerach bo to bardzo > popularny i stary slinik - starosc konstrukcji to jego przewaga, > jesli chodzi o pozniejsze koszty uzytkowania. Co do tankowania to kolega ma racje, dlatego tankuje na Neste która mam koło parcy i ma pewność ze nikt niczego nie kombinuje mimo ze ta stacja sprzedaje tylko paliwo z bio dodatkami. Cena ropki tez jest przystepna . Elektroniki jest dużo, ale kiedyś mówiło sie ze japonczyka sie nie naprawi a teraz sie je robi wiec taka kolej rzeczy ze i MJ bedą naprawiane w nieautoryzowanych warsztatach szczególnie ze MJ to tylko 2 generacja JTD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 23 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2006 > engine. Tankowane tylko na Orlenie. Niestety moze i z Orlenu a ja rok jezdze MJ z 23kkm na rok przebiegiem, nie tankuje na Orlenie i nigdy nie mialem problemow z ukladem paliwowym, czekami endzinu i innymi tego typu historiami... ba, nawet w ostatnia zime nic nie zamarzlo i nigdy pandzioch nie mial problemu ze startem silnika... ale Combo Tour dti na Orlenowskim oleju juz zarzucal czek endzin... > tych ktorym po gwarancji z powodu paliwa jebnie cos w ukladzie > wtryskowym MJ - plyniecie strasznie, to jest fakt. Poza tym jezeli nie padlo przez okres gwarancji tankujac ciagle na tych samych stacjach to czemu ma pasc poozniej?? nagle zmienia jakosc paliwa?? > wieksze koszty eksploatacji - drozszy przeglad, ceny czesci. przeglad (to co obowiazkowe) ~300pln, a jak jest w benzynkach?? > Nizsze spalanie i cena paliwa w zaden sposob tego nie > rekompensuje. W benzynie wiekszosc rzeczy mechanicznych MJ do tego troche lepiej ciagnie niz 1.2 i 1.1... to troche rekompensuje... glownie w trasie... oczywiscie nie jest to roznica powalajaca, ale moze byc znaczaca... np przy wyprzedzaniu kolumny tirow... > oszczednych, wrecz przeciwnie, po gwarancji wszystkie ewentualne > oszczednosci zostawicie z nawiazka w serwisie ale autoryzowanym, dokladnie, zalezy na ile lat sie kupuje samochod... jezeli bede uzytkowac pandziocha po gwarancji to napewno bede go serwisowac w ASO bo tak jak kolega mowi, "pan Henio sp zoo" nie bedzie miec zielonego pojecia o silniku a po drugie ASO. w ktorym serwisuje 3 samochody bedace w rodzinie (Fiaty of koz), zna sie na rzeczy i szczerze powiedziawszy ceny ma bardzo podobne do "pana Henia" z ta roznica ze robi dokladniej... a ja nie mam czasu na wracanie na poprawki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talarek15 Napisano 23 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2006 Witam MJ sprawuje sie w miare ale ma pare mankamentów.Jak na taki zawansowany technologicznie silnik a mianiwicie. - podzczas odpalania zimnego silnika niezaleznie czy temp otoczenia to +35 czy -20 puszcza niebieskigo bączka - podczas dojezdzania np do swiateł na luzie silnik zaczyna falowac i nieraz potrafi zgasnac. - pocenie sie z pod miski olejowej,wymiana pompy wody(wycieki) i juz zauwzylem ze znowy cieknie pompa wody. Autko ma przejechane 20kkm. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 23 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2006 > Witam MJ sprawuje sie w miare ale ma pare mankamentów.Jak na taki > zawansowany technologicznie silnik a mianiwicie. > - podzczas odpalania zimnego silnika niezaleznie czy temp otoczenia > to +35 czy -20 puszcza niebieskigo bączka Jak depniesz gaz do dechy to tez dymek leci. > - podczas dojezdzania np do swiateł na luzie silnik zaczyna falowac i > nieraz potrafi zgasnac. Co prawda jeszcze mi nie zgasł ale kilka razy miałem to samo. Podczas zwalniania przed swiatłami na luzie silnik sie zadławił ale zaraz wszystko bylo ok > - pocenie sie z pod miski olejowej,wymiana pompy wody(wycieki) i juz > zauwzylem ze znowy cieknie pompa wody. > Autko ma przejechane 20kkm. > Pozdrawiam U mnie jak narazie wycieków brak a mam 21kkm za sobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymiDG Napisano 23 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2006 > Co prawda jeszcze mi nie zgasł ale kilka razy miałem to samo. > Podczas zwalniania przed swiatłami na luzie silnik sie zadławił > ale zaraz wszystko bylo ok u mnie prawie zawsze przy pierwszym zwalnianiu (hamowaniu) po odpaleniu jest spadek obrotów, ale tylko wtedy, nigdy mi nie zgasł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fotos Napisano 23 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2006 > Witam MJ sprawuje sie w miare ale ma pare mankamentów.Jak na taki > zawansowany technologicznie silnik a mianiwicie. > - podzczas odpalania zimnego silnika niezaleznie czy temp otoczenia > to +35 czy -20 puszcza niebieskigo bączka > - podczas dojezdzania np do swiateł na luzie silnik zaczyna falowac i > nieraz potrafi zgasnac. > - pocenie sie z pod miski olejowej,wymiana pompy wody(wycieki) i juz > zauwzylem ze znowy cieknie pompa wody. > Autko ma przejechane 20kkm. > Pozdrawiam To moja pompa chyba ok ale poza tym to troszke sie sypnelo..mianowicie moja pindolotnia jest z lutego-przebieg obecnie ok 33kkm a przy 20 kkm wymienili: -sprzegło -czujnik cisnienia doladowania -wentylator -wachacz prawy przedni -ciegna zmiany biegow(chodzily ciezko) -raz stanal na trasie i nie zapalil-laweta-serwis- i co... dalej niekiedy jak dojade do swiatel to odroty raz faluja raz nie spalilem klocki hamulcowe i musze wymienic(slabe sa) sprzeglo wariuje raz wyzej raz nizez,zawieszenie zaczelo sie okropnie tluc z tylu,noi ta turbo dziura.. generalnie to ...fajne autko ale NIGDY WIECEJ BYM GO NIE KUPIL.Wolal bym benzyne 1.2 albo seja,lub naprawde jakiegos wolnosacego dieselka Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.