kiler_gz Napisano 24 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 Nie znam się więc pytam z czystej ciekawości (chyba głównie panów z mocniejszymi silniczkami), czy stosuje się jakieś specjalne oleje/smary/dodatki, żeby zmniejszyć straty na przekładniach (zmniejszyć tarcie) i zwiększyć moć "spod koła"? Czy to w ogóle ma sens i czy bierzecie to pod uwagę? Tak pytam, bo jestem ciekaw czy ma to jakikolwiek wpływ na osiągi samochodu, a nic tu na ten temat nie znalazłem (tylko bez śmiechów proszę ). Skoro straty mocy na przekładniach wynoszą np 25%, to może odpowiednie smarowanie odgrywa tu jakąs rolę ? Zakładam, że nikt sobie tym głowy nie zawraca, ale spytać nie zaszkodzi. Przepraszam, jeśli nie dość fachowo się wytaziłem Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcelmax1 Napisano 24 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 (chyba głównie panów z mocniejszymi silniczkami) no ładnie to tak nie zaliczać Pań, no niech to Cfiatushec lub Myska obaczą a będzie w oj Panie nieładnie a do tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micas7 Napisano 24 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 > Nie znam się więc pytam z czystej ciekawości (chyba głównie panów z > mocniejszymi silniczkami), czy stosuje się jakieś specjalne > oleje/smary/dodatki, żeby zmniejszyć straty na przekładniach > (zmniejszyć tarcie) i zwiększyć moć "spod koła"? Czy to w ogóle > ma sens i czy bierzecie to pod uwagę? Tak pytam, bo jestem > ciekaw czy ma to jakikolwiek wpływ na osiągi samochodu, a nic tu > na ten temat nie znalazłem (tylko bez śmiechów proszę ). Skoro > straty mocy na przekładniach wynoszą np 25%, to może odpowiednie > smarowanie odgrywa tu jakąs rolę ? Zakładam, że nikt sobie tym > głowy nie zawraca, ale spytać nie zaszkodzi. Przepraszam, jeśli > nie dość fachowo się wytaziłem > Pozdro. Z tymi 25% na przekładni to trochę przesadziłeś-generalnie spokojnie można przyjąć że sprawność takiej zespolonej skrzyni razem z mechanizmem różnicowym nie będzie niższa niż 0,95(a pamiętaj że sumuje się to dodając odwrotności).Dużo większe straty są na styku koło/nawierzchnia i obydwu przegubach.Jasne że mozna stosować super lekkie oleje z modyfikatorami tarcia by zwiększyć sprawność skrzyni do...97%,ale stosuje się je tylko w sporcie gdzie nie wazna jest trwałość mechanizmów,a skrzynie nie mają synchronizatorów które jak wiesz potrzebują tarcia by działały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiler_gz Napisano 24 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 > Z tymi 25% na przekładni to trochę przesadziłeś taki cytacik ze znajomego forum: "...Cinquecento Sporting. Uliczny ¶cigant, uczestnik wielu pucharów rajdowych i wy¶cigowych. Moc silnika 55KM - moc na kołach 40KM. Straty - 15KM. Prawie 25%!!! Można powiedzieć: dużo. Ford Escort 1300 rozwija moc 61KM, z czego koła na asfalt przekazuj± tylko 38KM. Straty sięgaj± w tym przypadku 23KM, czyli prawie 40%!!!. Bardzo dużo. Inne samochody: Daewoo Lanos - moc silnika 106KM - na kołach 80KM - straty 26KM, Hyundai Accent 1.5 12V - moc silnika 91KM - na kołach 67KM - straty 24KM. Warto¶ci zbliżone s± do siebie i wynosz± około 25-30%. Najwięcej mocy trac± - jak wspomniałem wcze¶ niej - samochody z napędem na cztery koła. Lekko podkręcony silnik Subaru Impreza legitymuj±cy się moc± silnika 243KM, na koła oddaje tylko 174KM !!! Straty wynosz± 74KM, czyli 30% !!! Trudno w to uwierzyć, lecz hamownia i komputer nie kłamie. Taki "wymiatacz" i tak dużo mocy marnuje. .." -generalnie spokojnie > można przyjąć że sprawność takiej zespolonej skrzyni razem z > mechanizmem różnicowym nie będzie niższa niż 0,95(a pamiętaj że > sumuje się to dodając odwrotności).Dużo większe straty są na > styku koło/nawierzchnia i obydwu przegubach.Jasne że mozna > stosować super lekkie oleje z modyfikatorami tarcia by zwiększyć > sprawność skrzyni do...97%,ale stosuje się je tylko w sporcie > gdzie nie wazna jest trwałość mechanizmów,a skrzynie nie mają > synchronizatorów które jak wiesz potrzebują tarcia by działały. --a zawsze się zastanawiałem dlaczego nie ma tam synchronizatorów. Thx za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micas7 Napisano 24 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 > taki cytacik ze znajomego forum: > "...Cinquecento Sporting. Uliczny ¶cigant, uczestnik wielu > pucharów rajdowych i wy¶cigowych. Moc silnika 55KM - > moc na kołach 40KM. Straty - 15KM. Prawie 25%!!! Można > powiedzieć: dużo. Ford Escort 1300 rozwija moc 61KM, z czego > koła na asfalt przekazuj± tylko 38KM. Straty > sięgaj± w tym przypadku 23KM, czyli prawie 40%!!!. > Bardzo dużo. Inne samochody: Daewoo Lanos - moc silnika 106KM - > na kołach 80KM - straty 26KM, Hyundai Accent 1.5 12V - moc > silnika 91KM - na kołach 67KM - straty 24KM. Warto¶ci > zbliżone s± do siebie i wynosz± około 25-30%. > Najwięcej mocy trac± - jak wspomniałem wcze¶ > niej - samochody z napędem na cztery koła. Lekko podkręcony > silnik Subaru Impreza legitymuj±cy się moc± > silnika 243KM, na koła oddaje tylko 174KM !!! Straty > wynosz± 74KM, czyli 30% !!! Trudno w to uwierzyć, lecz > hamownia i komputer nie kłamie. Taki "wymiatacz" i tak dużo mocy > marnuje. .." > -generalnie spokojnie > --a zawsze się zastanawiałem dlaczego nie ma tam synchronizatorów. > Thx za info. No własnie te straty 25% to są CAŁKOWITE straty mocy mierzone na kołach,a zatem łącznie z oporami kół,przegubów,przekładni,sprzęgła...i to się zgadza,ale pytanie było o sama skrzynię i olej w niej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiler_gz Napisano 24 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 > No własnie te straty 25% to są CAŁKOWITE straty mocy mierzone na > kołach,a zatem łącznie z oporami > kół,przegubów,przekładni,sprzęgła...i to się zgadza,ale pytanie > było o sama skrzynię i olej w niej Nie znam się, więc przyznaję rację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 24 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 > Nie znam się więc pytam z czystej ciekawości Z tego co wiem skrzynie reczne maja male straty, przekazuja cos kolo 95% mocy. (albo i wiecej) Te automatyczne zjadaja duzo wiecej, nie pamietam ile, ale mysle ze 15-20%, czyli oddaja 80-85% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbylu Napisano 24 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 Te straty na przekłądni to i tak nikną w porównaniu ze stratami jakie niosą opory toczenia. Jeżeli wlejesz super oleje to i tak to zaniknie w gąszczu i moim zdaniem nici z tego. Sprawność przekładni i tak jest wystarczająco wysoka. Moim zdaniem pomysł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.