kucolek Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 na czym polega ....jak działa w silniku 1,6 ????????????? i dlaczego nie odpala na zimnym silniku ???? co to sa (jakie) parametry autoadaptacji ???? wymysli ktos coc ????? widzi ktos w tym cos złego ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 niech mnie ktoś skoryguje, ale zasada jest bardzo podobna jak w gaźnikowym, choć rozwiązana technicznie oczywiście inaczej inaczej. W gaźniku ręcznie otwierałeś przepustnicę . Tutaj komputer podaje bardziej wzbogaconą mieszankę, co powoduje utrzymanie wyżyszch obrotów i w konsekwencji mozliwośc równej pracy silnika dopóki nie nabierze optymalnej temperatury. Oczywiście technicznie jest to duzo bardziej skomplikowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 19 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 > niech mnie ktoś skoryguje, ale zasada jest bardzo podobna jak w > gaźnikowym, choć rozwiązana technicznie oczywiście inaczej > inaczej. W gaźniku ręcznie otwierałeś przepustnicę . Tutaj > komputer podaje bardziej wzbogaconą mieszankę, co powoduje > utrzymanie wyżyszch obrotów i w konsekwencji mozliwośc równej > pracy silnika dopóki nie nabierze optymalnej temperatury. > Oczywiście technicznie jest to duzo bardziej skomplikowane a ma z tym cos wspolnego krokowiec ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 > a ma z tym cos wspolnego krokowiec ??? ----jak najbardziej !!! to on jest odpowiedzialny za przedewszystkim jałowe obroty, więc i ich utrzymanie na wyższym poziomie do czasu uzyskania optymalnych dla silnika warunków. Tak jak napisałem wczesniej - sporo elementów jest od siebie współzaleznych i dokładne wyjasnienie tego chyba przerasta moją wiedzę. Ale cos czuje, że masz problem z obrotami ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 19 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 Ale cos czuje, że masz problem z obrotami ?? z zapalaniem zimnego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 uuuuuu.....więc ja znowu ze swoim stałym tekstem pojadę - 1-szy krok to examiner. Jest tam opcja sprawdzania krokowego, zresztą prześledzą, czy np nie masz zbyt ubogiej mieszanki. Potem pozostaje klasyka, czyli swiece i przewody. Ew możesz mieć jeszcze zawaloną przepustnicę. A zwiekszonego apetytu na paliwko nie zaobserowałes? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 19 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 > uuuuuu.....więc ja znowu ze swoim stałym tekstem pojadę - 1-szy krok > to examiner. Jest tam opcja sprawdzania krokowego, zresztą > prześledzą, czy np nie masz zbyt ubogiej mieszanki. Potem wydruk z examu masz wyzej ..... > pozostaje klasyka, czyli swiece i przewody. Ew możesz mieć > jeszcze zawaloną przepustnicę. A zwiekszonego apetytu na paliwko > nie zaobserowałes? swiece i kable ok apetytu ....na LPG nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 Nie zapominajmy o rownie waznym elemencie jak Sonda L ktora ma rownie zbawienny wplyw na prace silnika co wymienione przez Ciebie elementy zaplonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 Az tak bardzo wzbogacona to nie ze wzgl na katalizator... Ale prawda jest ze na pewno mieszanka nie jest stychometryczna ale to gl przez niedogrzana Sonde ktora do czasu osiagniecia optymalnej temp nie mierzy tlenu w mieszance zbyt dokladnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaka32 Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 Krokowiec tylko uchyla przepustnicę.A sonda zaczyna działać z opóżnieniem mimo podgrzewania elektrycznego.Wielkością dawki wtrysku steruje komp.Ale z drugiej strony zbiera on informacje z różnych czujników.A te masz dobre jak wynika z examinera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 21 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 i co za wiele .... nic nie wiecie ....... nawet nie słychac "padaka" "sprzedaj" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 imho pozostaje jeszcze jedno - sprawdzenie ciśnienia na listwie. Ja miałem w pewnym momencie 1Bar a powinno być 3,3-3,5. Oznaczało to nie mniej ni więcej tylko wymianę pompy paliwa. Zresztą w archiwum autokącika są moje błagalne posty o pomoc z pompą ;-). Bo wyniki exama są ok. Autoadaptację moznaby na wszelki wypadek skasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 > a ma z tym cos wspolnego krokowiec ??? jako mechanizm wykonawczy umozliwia podanie silnikowi wiekszej ilosci powietrza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 > Krokowiec tylko uchyla przepustnicę.A sonda zaczyna działać z > opóżnieniem mimo podgrzewania elektrycznego. na poczatku komputer wrecz nie bierze wskazan sady pod uwage... Wielkością dawki > wtrysku steruje komp.Ale z drugiej strony zbiera on informacje z > różnych czujników. temp. wody, temp/cisnienia powietrza w kol. dolotowym (lub gdzie zainstalowano - przeplywomierza) A te masz dobre jak wynika z examinera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 pudlo - odczyty sondy nie sa brane pod uwage przy rozruchu zimnego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 na razie tylko jedno pytanie; temp. powietrza 29stC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 21 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 > na razie tylko jedno pytanie; temp. powietrza 29stC? ????? tylko ????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 21 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 > ????? tylko ????? nie przychodzi ci nic pomocnego do głowy ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 > nie przychodzi ci nic pomocnego do głowy ???? mozesz jasniej? na dworze zero, w garazu pewnie z +8 w warsztacie moze 15 a ciebie dziwi dlaczego pytam czemu temp pomierzona przez twoj samochod dochodzi do 30tu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 padaka... sprzedaj to je test zimnego czy ciepłego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 21 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 > padaka... > sprzedaj odpowiedz na poziomie .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 > odpowiedz na poziomie .... moją odpowiedź znasz nie zadajac pytania... pytałem się czy zimny silnik widzę że tak... temp w kolektorze dziwna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 21 Marca 2005 Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 > pudlo - odczyty sondy nie sa brane pod uwage przy rozruchu zimnego silnika Dokladnie... i dlatego nie pisalem o zbawiennym wplywie SL przy zimnym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.