tdm Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 dzisiaj przysluchalem sie pewnej rozmowie. Nie wiem na ile jest to prawdziwa informacja, ale podobno kiedys ktorys ze szwedzikch koncernow produkujacych samochody /pewnie volvo lub saab/ skonstruowal silnik o zmiennym stopniu sprezania / pojemnosci. Teraz pytania: czy takowy silnik rzeczywiscie istnial? Jak osiagnac zmiane w/w wielkosci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > dzisiaj przysluchalem sie pewnej rozmowie. Nie wiem na ile jest to > prawdziwa informacja, ale podobno kiedys ktorys ze szwedzikch > koncernow produkujacych samochody /pewnie volvo lub saab/ > skonstruowal silnik o zmiennym stopniu sprezania / pojemnosci. > Teraz pytania: czy takowy silnik rzeczywiscie istnial? Jak > osiagnac zmiane w/w wielkosci? SAAB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 17 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > dzisiaj przysluchalem sie pewnej rozmowie. Nie wiem na ile jest to > prawdziwa informacja, ale podobno kiedys ktorys ze szwedzikch > koncernow produkujacych samochody /pewnie volvo lub saab/ > skonstruowal silnik o zmiennym stopniu sprezania / pojemnosci. > Teraz pytania: czy takowy silnik rzeczywiscie istnial? Jak > osiagnac zmiane w/w wielkosci? http://www.saabnet.com/tsn/press/000318.html http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplomowe/praca_2_hybrydy.htm#2r3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 17 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > http://www.saabnet.com/tsn/press/000318.html > http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplomowe/praca_2_hybrydy.htm#2r3 i wszystko jasne, niezly rozrzut jesli chodzi o stopien sprezania, od 8 do 14, ta druga wartosc jak na silnik benzynowy jest bbbbb wysoka. Btw, cos jest tym silnikiem napedzane czy zywot skonczyl jako koncept? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 17 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > i wszystko jasne, niezly rozrzut jesli chodzi o stopien sprezania, od > 8 do 14, ta druga wartosc jak na silnik benzynowy jest bbbbb > wysoka. > Btw, cos jest tym silnikiem napedzane czy zywot skonczyl jako > koncept? Ja słyszałem o nim tylko raz i było to dawno temu, więc chyba pomysł z jakichś powodów nie został wykorzystany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > Btw, cos jest tym silnikiem napedzane czy zywot skonczyl jako > koncept? Czytałem o tym w motorzenajprawdopodobniej w roku 2000. Wtedy pisano że Saab zastosuje ten silnik seryjnie po 8-10 latach. Delco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 17 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > Ja słyszałem o nim tylko raz i było to dawno temu, więc chyba pomysł > z jakichś powodów nie został wykorzystany... a niby tyle zalet, moze z trwaloscia bylo gorzej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > a niby tyle zalet, moze z trwaloscia bylo gorzej? IMO problem z trwaloscia tego uszczelnienia (tego miecha powietrznego) uszczelki spod glowicy wydmuchuje a co dopiero takie miechy pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > IMO problem z trwaloscia tego uszczelnienia (tego miecha > powietrznego) uszczelki spod glowicy wydmuchuje a co dopiero > takie miechy > pozdr. Ale tam nie ma UPG w takim rozumieniu jak występuje w tradycyjnych silnikach, bo cylindry są na stałe połączone z głowicą. Problemem może być raczej zapewnienie odpowiedniej sztywności konstrukcji przy założeniu ruchomości cylindrów względem wału korbowego i IMHO o to się cała zabawa rozbija. No i jeszcze obniżenie kosztów produkcji - jednak to MOCNO nietypowa konstrukcja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > Ale tam nie ma UPG w takim rozumieniu jak występuje w tradycyjnych > silnikach, bo cylindry są na stałe połączone z głowicą. > Problemem może być raczej zapewnienie odpowiedniej sztywności > konstrukcji przy założeniu ruchomości cylindrów względem wału > korbowego i IMHO o to się cała zabawa rozbija. > No i jeszcze obniżenie kosztów produkcji - jednak to MOCNO nietypowa > konstrukcja... ale ja nie pisalem o UPG w tym silniku pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > ale ja nie pisalem o UPG w tym silniku > pozdr. Ale ów miech powietrzny (że to tak nazwijmy) nie spełnia roli uszczelniającej w takim sensie jak np UPG. IMO dużo niższe ciśnienia - praktycznie uszczelnia tylko skrzynię korbową, więc cudaków nie ma. Ja wciąż obstaję przy koncepcji ew problemów ze sztywnością/mechanizmem regulacji, aczkolwiek wszystko to to dywagacje, bo jak jest naprawdę, to wiedzą inżynierowie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 17 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > Ja wciąż obstaję przy koncepcji ew problemów ze > sztywnością/mechanizmem regulacji, aczkolwiek wszystko to to > dywagacje, bo jak jest naprawdę, to wiedzą inżynierowie.... obstawialbym to drugie, czyli regulacje, za czesto by dochodzilo do zmian, IMHO mechanizm w koncu by sie poddal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > Ale ów miech powietrzny (że to tak nazwijmy) nie spełnia roli > uszczelniającej w takim sensie jak np UPG. > IMO dużo niższe ciśnienia - praktycznie uszczelnia tylko skrzynię > korbową, więc cudaków nie ma. > Ja wciąż obstaję przy koncepcji ew problemów ze > sztywnością/mechanizmem regulacji, aczkolwiek wszystko to to > dywagacje, bo jak jest naprawdę, to wiedzą inżynierowie.... przyjrzalem sie jeszcze raz rysunkom i masz racje sadzilem ze ten miech znajduje sie w obszarze komory spalania a on znajduje sie "u dolu" pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.