Skocz do zawartości

Silnik o zmiennym stopniu sprezania/pojemnosci


tdm

Rekomendowane odpowiedzi

dzisiaj przysluchalem sie pewnej rozmowie. Nie wiem na ile jest to prawdziwa informacja, ale podobno kiedys ktorys ze szwedzikch koncernow produkujacych samochody /pewnie volvo lub saab/ skonstruowal silnik o zmiennym stopniu sprezania / pojemnosci. Teraz pytania: czy takowy silnik rzeczywiscie istnial? Jak osiagnac zmiane w/w wielkosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj przysluchalem sie pewnej rozmowie. Nie wiem na ile jest to

> prawdziwa informacja, ale podobno kiedys ktorys ze szwedzikch

> koncernow produkujacych samochody /pewnie volvo lub saab/

> skonstruowal silnik o zmiennym stopniu sprezania / pojemnosci.

> Teraz pytania: czy takowy silnik rzeczywiscie istnial? Jak

> osiagnac zmiane w/w wielkosci?

SAAB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj przysluchalem sie pewnej rozmowie. Nie wiem na ile jest to

> prawdziwa informacja, ale podobno kiedys ktorys ze szwedzikch

> koncernow produkujacych samochody /pewnie volvo lub saab/

> skonstruowal silnik o zmiennym stopniu sprezania / pojemnosci.

> Teraz pytania: czy takowy silnik rzeczywiscie istnial? Jak

> osiagnac zmiane w/w wielkosci?

http://www.saabnet.com/tsn/press/000318.html

http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplomowe/praca_2_hybrydy.htm#2r3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.saabnet.com/tsn/press/000318.html

> http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplomowe/praca_2_hybrydy.htm#2r3

i wszystko jasne, niezly rozrzut jesli chodzi o stopien sprezania, od 8 do 14, ta druga wartosc jak na silnik benzynowy jest bbbbb wysoka.

Btw, cos jest tym silnikiem napedzane czy zywot skonczyl jako koncept?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i wszystko jasne, niezly rozrzut jesli chodzi o stopien sprezania, od

> 8 do 14, ta druga wartosc jak na silnik benzynowy jest bbbbb

> wysoka.

> Btw, cos jest tym silnikiem napedzane czy zywot skonczyl jako

> koncept?

Ja słyszałem o nim tylko raz i było to dawno temu, więc chyba pomysł z jakichś powodów nie został wykorzystany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO problem z trwaloscia tego uszczelnienia (tego miecha

> powietrznego) uszczelki spod glowicy wydmuchuje a co dopiero

> takie miechy

> pozdr.

Ale tam nie ma UPG w takim rozumieniu jak występuje w tradycyjnych silnikach, bo cylindry są na stałe połączone z głowicą.

Problemem może być raczej zapewnienie odpowiedniej sztywności konstrukcji przy założeniu ruchomości cylindrów względem wału korbowego i IMHO o to się cała zabawa rozbija.

No i jeszcze obniżenie kosztów produkcji - jednak to MOCNO nietypowa konstrukcja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tam nie ma UPG w takim rozumieniu jak występuje w tradycyjnych

> silnikach, bo cylindry są na stałe połączone z głowicą.

> Problemem może być raczej zapewnienie odpowiedniej sztywności

> konstrukcji przy założeniu ruchomości cylindrów względem wału

> korbowego i IMHO o to się cała zabawa rozbija.

> No i jeszcze obniżenie kosztów produkcji - jednak to MOCNO nietypowa

> konstrukcja...

ale ja nie pisalem o UPG w tym silniku zlosnik.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ja nie pisalem o UPG w tym silniku

> pozdr.

Ale ów miech powietrzny (że to tak nazwijmy) nie spełnia roli uszczelniającej w takim sensie jak np UPG.

IMO dużo niższe ciśnienia - praktycznie uszczelnia tylko skrzynię korbową, więc cudaków nie ma.

Ja wciąż obstaję przy koncepcji ew problemów ze sztywnością/mechanizmem regulacji, aczkolwiek wszystko to to dywagacje, bo jak jest naprawdę, to wiedzą inżynierowie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wciąż obstaję przy koncepcji ew problemów ze

> sztywnością/mechanizmem regulacji, aczkolwiek wszystko to to

> dywagacje, bo jak jest naprawdę, to wiedzą inżynierowie....

obstawialbym to drugie, czyli regulacje, za czesto by dochodzilo do zmian, IMHO mechanizm w koncu by sie poddal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ów miech powietrzny (że to tak nazwijmy) nie spełnia roli

> uszczelniającej w takim sensie jak np UPG.

> IMO dużo niższe ciśnienia - praktycznie uszczelnia tylko skrzynię

> korbową, więc cudaków nie ma.

> Ja wciąż obstaję przy koncepcji ew problemów ze

> sztywnością/mechanizmem regulacji, aczkolwiek wszystko to to

> dywagacje, bo jak jest naprawdę, to wiedzą inżynierowie....

przyjrzalem sie jeszcze raz rysunkom i masz racje ok.gif sadzilem ze ten miech znajduje sie w obszarze komory spalania a on znajduje sie "u dolu" zlosnik.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.