Gripen Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 Tak sobie czytam na allegro aukcje i wpadła mi w oko jedna, dotycząca diwajsa do odcinania pompy paliwa podczas jazdy na gazie. Jest tam sobie takie urzadzenie i w instrukcji montazu napisano dwa sposoby zamontowania. Pierwszy sposób to sposób gdy lambda jest na innym bezpieczniku niż pompa, a drugi sposób gdy lambda jest na tym samym bezpieczniku. O co się rozchodzi ? Jak poznać to w swoim aucie, po czym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymK Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 Nie wiem jak to wygląda (może daj link), ale podejrzewam,że chodzi tylko o elektrykę. Może po prostu gosciu wykombinowa łżeby odcinac zasilanie przy bezpiecznikach albo wpiąć się zamiast bezpiecznika (wbudowując odpowiedni bezpiecznik w urządzonko) i wtedy trzeba zasilić dodatkowo sondę jesli jest podłaczona razem z pompą. Jak chcesz to moge to ci rozrysować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 23 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 > Nie wiem jak to wygląda (może daj link), ale podejrzewam,że chodzi > tylko o elektrykę. Może po prostu gosciu wykombinowa łżeby > odcinac zasilanie przy bezpiecznikach albo wpiąć się zamiast > bezpiecznika (wbudowując odpowiedni bezpiecznik w urządzonko) i > wtedy trzeba zasilić dodatkowo sondę jesli jest podłaczona razem > z pompą. Jak chcesz to moge to ci rozrysować. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121849711 http://www.bartsoft.pl/instrukcje/wylacznik.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymK Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 Zgadłem z tym bezpiecznikiem Tam w tej skrzynce jest po prostu zwykły przekaźnik i tyle. Zielone to orginalna instalacja. Kiedy silnik jest zasilany gazem na elektrozawór podane jest napięcie i jest to wykorzystywane do załaczenia przekaźnika ( przekaznik NC czyli po podaniu zasilania przerywa obwód). Rozsądna cena za takie urządzonko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 23 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 > Zgadłem z tym bezpiecznikiem > Tam w tej skrzynce jest po prostu zwykły przekaźnik i tyle. > Zielone to orginalna instalacja. Kiedy silnik jest zasilany gazem na > elektrozawór podane jest napięcie i jest to wykorzystywane do > załaczenia przekaźnika. Rozsądna cena za takie urządzonko. Czyli momento. Jakbym chciał coś takiego do mojego Clarusa to wstrczyłoby to wstawić w miejsce bezpiecznika od pompy ? Mam w aucie 2 miejsca z bezpiecznikami: w środku jest od pompy, natomiast w komorze silnika jest jakiś przekaźnik (??) Fuel Pump Relay Mam zwykły przekaźnik w domu, więc sobie moge zrobić, mam nadzijeę, że u mnie jest tylko bezpiecznik od pompy i nic więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 > Zgadłem z tym bezpiecznikiem > Tam w tej skrzynce jest po prostu zwykły przekaźnik i tyle. > Zielone to orginalna instalacja. Kiedy silnik jest zasilany gazem na > elektrozawór podane jest napięcie i jest to wykorzystywane do > załaczenia przekaźnika ( przekaznik NC czyli po podaniu > zasilania przerywa obwód). Rozsądna cena za takie urządzonko. No nie wiem czy rozsądna skoro przekaźnik mozna kupić za tyle i zrobi tą samą robotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymK Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 > No nie wiem czy rozsądna skoro przekaźnik mozna kupić za tyle i > zrobi tą samą robotę. Nie twierdze ,że to tyle jest warte. Ale Przekażnik + obudowa + bezpiecznik z gniazdem na kabel to coś koło 12 zł wyjdzie. Jakby chcieli za to 50 zł to żdzierstwo ale 25 to jeszcze w granicach przywoitości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymK Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 > Czyli momento. Jakbym chciał coś takiego do mojego Clarusa to > wstrczyłoby to wstawić w miejsce bezpiecznika od pompy ? I pociągnąc kabelki do elektrozaworu gazu. >Mam w > aucie 2 miejsca z bezpiecznikami: w środku jest od pompy, > natomiast w komorze silnika jest jakiś przekaźnik (??) Fuel Pump > Relay Fuel Pump Relay (ang.) -> Przekażnik pompy paliwa (pol.) Podejrzewam,że pompa ma własny przekaźnik żeby nie ciągnąc prądu przez cała instalację. > Mam zwykły przekaźnik w domu, więc sobie moge zrobić, mam nadzijeę, > że u mnie jest tylko bezpiecznik od pompy i nic więcej Czyli bierzesz przekaznik jego zasilanie podłaczasz pod elektrozawór a styki NC w przecięte przewody zasilające przekażnik pompy paliwa (rózowy krzyżyk to punk cięcia - może też być pomiedzy pompą a masą jezeli jest wyprowadzona). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 23 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 > I pociągnąc kabelki do elektrozaworu gazu. > Relay to przekaźnik. Podejrzewam,że pompa ma wbudowany własny > przekaźnik żeby nie ciągnąc prądu przez cała instalację. > Musisz pamiętać o zabezpieczeniu obwodu także ja na twoim miejscu > zrobił układ z dolnej części rysunki i zistawił orginalne > bezpieczniki w skrzynce a odpuścił sobie bezpiecznik na kabelku > "urządzenia" Hmm, wiesz, nie wiem czy dam sobie rade z grzebaniem gdzies głębiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymK Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 > Hmm, wiesz, nie wiem czy dam sobie rade z grzebaniem gdzies głębiej Poprawiłem poprzedni post. Generalnie jak nie jesteś pewien co msza zrobic i jaki jest układ to lepiej nie grzeb. Może masz jakiego znajmego elektryka/elektronika który rzuci okiem na instalacje i powie co gdzie jest jak założyć odcięcie. I jescze przekażnik nie pierwszy lepszy tylko odpowiedni rodzaj styków i odpowiednia obciążalność tych styków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 23 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 > Poprawiłem poprzedni post. Generalnie jak nie jesteś pewien co msza > zrobic i jaki jest układ to lepiej nie grzeb. Może masz jakiego > znajmego elektryka/elektronika który rzuci okiem na instalacje i > powie co gdzie jest jak założyć odcięcie. O dzieki > I jescze przekażnik nie pierwszy lepszy tylko odpowiedni rodzaj > styków i odpowiednia obciążalność tych styków. A mam taki Elmot 561 12V 20/30A, nie wiem czy dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymK Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 > O dzieki > A mam taki Elmot 561 12V 20/30A, nie wiem czy dobry Powinien być dobry opis złacz samochodowych . 86 i 85 do elektrozaworu a pompę pomiędzy 87 a 87a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 23 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2006 > O dzieki > A mam taki Elmot 561 12V 20/30A, nie wiem czy dobry Moze troche to pomoze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 24 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > Powinien być dobry opis złacz samochodowych . > 86 i 85 do elektrozaworu a pompę pomiędzy 87 a 87a tak, tak, na obudowie jest schemacik, więc dam sobie radę. Dzisiaj zlustrowałem ten przekaźnik. Hmmm, nie ma tam w zasadzie dostepu do kabli, więc chyba pozostaje wersja z bezpiecznikiem. Ale pozyjom - uwidim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 24 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > Moze troche to pomoze Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald82 Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 Ale to trzeba tak kombinowac? Ja zrobiłem przełącznik wpiety do kabla zasilajacego pompe i sam sobie ja wylaczam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 24 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > Ale to trzeba tak kombinowac? > Ja zrobiłem przełącznik wpiety do kabla zasilajacego pompe i sam > sobie ja wylaczam. Ręcznie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > Tak sobie czytam na allegro aukcje i wpadła mi w oko jedna, dotycząca > diwajsa do odcinania pompy paliwa podczas jazdy na gazie. > Jest tam sobie takie urzadzenie i w instrukcji montazu napisano dwa > sposoby zamontowania. Pierwszy sposób to sposób gdy lambda jest > na innym bezpieczniku niż pompa, a drugi sposób gdy lambda jest > na tym samym bezpieczniku. > O co się rozchodzi ? Jak poznać to w swoim aucie, po czym ? najlepiej po schematach elektrycznych Pomijając juz bezsens kupowania za 20 zeta samochdowego przekaznika (kosztującego w sklepie 4 zł),opakowanego przez super sprzedawcę w ladną obudowę...chodzi o to,ze są auta,w ktorych jeden przekaznik (i bezpiecznik) zasila pompę i inne urządzenia wykoanwcze,np.elektrozawor EGR,par paliwa,czy wlasnie grzałkę sondy lambda. Wtedy szukasz przewodu,idącego od przekaznika do pompy,i weń wstawiasz odciecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 24 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > najlepiej po schematach elektrycznych > Pomijając juz bezsens kupowania za 20 zeta samochdowego przekaznika > (kosztującego w sklepie 4 zł),opakowanego przez super sprzedawcę > w ladną obudowę...chodzi o to,ze są auta,w ktorych jeden > przekaznik (i bezpiecznik) zasila pompę i inne urządzenia > wykoanwcze,np.elektrozawor EGR,par paliwa,czy wlasnie grzałkę > sondy lambda. > Wtedy szukasz przewodu,idącego od przekaznika do pompy,i weń > wstawiasz odciecie. Już zrobiłem takie cos z bezpiecznikiem. Próbowałem szukać, ale tragedia jest, miejsca nie ma, wszystko tak poklejone, że Panie .... A gdyby tak było, że lambda i pompa sa na jednym bezpieczniku to po odcięciu, na gazie, auto by wariowało ? Sprawdziłem i nie wariuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > Już zrobiłem takie cos z bezpiecznikiem. Próbowałem szukać, ale > tragedia jest, miejsca nie ma, wszystko tak poklejone, że Panie > .... > A gdyby tak było, że lambda i pompa sa na jednym bezpieczniku to po > odcięciu, na gazie, auto by wariowało ? > Sprawdziłem i nie wariuje w razie dluzszego trzymania auta na biegu jalowym sygnal z sondy mogl by zanikać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 24 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > w razie dluzszego trzymania auta na biegu jalowym sygnal z sondy > mogl by zanikać... A co sie dzieje wtedy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2006 > w razie dluzszego trzymania auta na biegu jalowym sygnal z sondy > mogl by zanikać... ?? to na jałowym sonda jest dogrzewana grzałką? Jesteś pewien?Sądziłem że tylko przy rozruchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > ?? to na jałowym sonda jest dogrzewana grzałką? Jesteś > pewien? oczywiście.Aut z padniętą grzalką robilem juz kilka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald82 Napisano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > Ręcznie ? No tak, przelacza sie na gaz wtedy sobie pompe wylaczam przelacznikiem, dziala to jednoczesnie jak zabezpieczenie auta bo bez przelaczenia nie odpali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 25 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2006 > No tak, przelacza sie na gaz wtedy sobie pompe wylaczam > przelacznikiem, dziala to jednoczesnie jak zabezpieczenie auta > bo bez przelaczenia nie odpali. Znaczy, że jak nagle musisz na autostradzie przełaczyc na benzyne to szukasz pstryczka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald82 Napisano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 Ale w jakim celu mam przelaczac na autostradzie? Wiem o co chodzi, ale nie jest to problem pstryczek jest w zasiegu reki wiec szybko mozna przelaczyc wrazie skonczenia sie gazu lub jakiejs awarii instalki. Aha taka ciekawostka, pompa paliwa zabiera 0,1V podczas jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 > Ale w jakim celu mam przelaczac na autostradzie? Trosze wyobraźni i juz wiadomo To gaz się zakończy to to, to tamto > Wiem o co chodzi, ale nie jest to problem pstryczek jest w zasiegu > reki wiec szybko mozna przelaczyc wrazie skonczenia sie gazu lub > jakiejs awarii instalki. OK, to chciałem usłyszeć > Aha taka ciekawostka, pompa paliwa zabiera 0,1V podczas jazdy. Czasami i więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.