Skocz do zawartości

Pompa paliwa i sonda lambda


Gripen

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie czytam na allegro aukcje i wpadła mi w oko jedna, dotycząca diwajsa do odcinania pompy paliwa podczas jazdy na gazie.

Jest tam sobie takie urzadzenie i w instrukcji montazu napisano dwa sposoby zamontowania. Pierwszy sposób to sposób gdy lambda jest na innym bezpieczniku niż pompa, a drugi sposób gdy lambda jest na tym samym bezpieczniku.

O co się rozchodzi ? Jak poznać to w swoim aucie, po czym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to wygląda (może daj link), ale podejrzewam,że chodzi tylko o elektrykę. Może po prostu gosciu wykombinowa łżeby odcinac zasilanie przy bezpiecznikach albo wpiąć się zamiast bezpiecznika (wbudowując odpowiedni bezpiecznik w urządzonko) i wtedy trzeba zasilić dodatkowo sondę jesli jest podłaczona razem z pompą. Jak chcesz to moge to ci rozrysować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak to wygląda (może daj link), ale podejrzewam,że chodzi

> tylko o elektrykę. Może po prostu gosciu wykombinowa łżeby

> odcinac zasilanie przy bezpiecznikach albo wpiąć się zamiast

> bezpiecznika (wbudowując odpowiedni bezpiecznik w urządzonko) i

> wtedy trzeba zasilić dodatkowo sondę jesli jest podłaczona razem

> z pompą. Jak chcesz to moge to ci rozrysować.

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121849711

http://www.bartsoft.pl/instrukcje/wylacznik.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadłem z tym bezpiecznikiem zlosnik2.gif

Tam w tej skrzynce jest po prostu zwykły przekaźnik i tyle.

277393705-patentallegro.PNG

Zielone to orginalna instalacja. Kiedy silnik jest zasilany gazem na elektrozawór podane jest napięcie i jest to wykorzystywane do załaczenia przekaźnika ( przekaznik NC czyli po podaniu zasilania przerywa obwód). Rozsądna cena za takie urządzonko.

post-18476-14352473363513_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadłem z tym bezpiecznikiem

> Tam w tej skrzynce jest po prostu zwykły przekaźnik i tyle.

> Zielone to orginalna instalacja. Kiedy silnik jest zasilany gazem na

> elektrozawór podane jest napięcie i jest to wykorzystywane do

> załaczenia przekaźnika. Rozsądna cena za takie urządzonko.

Czyli momento. Jakbym chciał coś takiego do mojego Clarusa to wstrczyłoby to wstawić w miejsce bezpiecznika od pompy ? Mam w aucie 2 miejsca z bezpiecznikami: w środku jest od pompy, natomiast w komorze silnika jest jakiś przekaźnik (??) Fuel Pump Relay

Mam zwykły przekaźnik w domu, więc sobie moge zrobić, mam nadzijeę, że u mnie jest tylko bezpiecznik od pompy i nic więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadłem z tym bezpiecznikiem

> Tam w tej skrzynce jest po prostu zwykły przekaźnik i tyle.

> Zielone to orginalna instalacja. Kiedy silnik jest zasilany gazem na

> elektrozawór podane jest napięcie i jest to wykorzystywane do

> załaczenia przekaźnika ( przekaznik NC czyli po podaniu

> zasilania przerywa obwód). Rozsądna cena za takie urządzonko.

No nie wiem czy rozsądna skoro przekaźnik mozna kupić za tyle i zrobi tą samą robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie wiem czy rozsądna skoro przekaźnik mozna kupić za tyle i

> zrobi tą samą robotę.

Nie twierdze ,że to tyle jest warte. Ale Przekażnik + obudowa + bezpiecznik z gniazdem na kabel to coś koło 12 zł wyjdzie. Jakby chcieli za to 50 zł to żdzierstwo ale 25 to jeszcze w granicach przywoitości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli momento. Jakbym chciał coś takiego do mojego Clarusa to

> wstrczyłoby to wstawić w miejsce bezpiecznika od pompy ?

I pociągnąc kabelki do elektrozaworu gazu.

>Mam w

> aucie 2 miejsca z bezpiecznikami: w środku jest od pompy,

> natomiast w komorze silnika jest jakiś przekaźnik (??) Fuel Pump

> Relay

Fuel Pump Relay (ang.) -> Przekażnik pompy paliwa (pol.)

Podejrzewam,że pompa ma własny przekaźnik żeby nie ciągnąc prądu przez cała instalację.

> Mam zwykły przekaźnik w domu, więc sobie moge zrobić, mam nadzijeę,

> że u mnie jest tylko bezpiecznik od pompy i nic więcej

277393866-patentkia.PNG

Czyli bierzesz przekaznik jego zasilanie podłaczasz pod elektrozawór a styki NC w przecięte przewody zasilające przekażnik pompy paliwa (rózowy krzyżyk to punk cięcia - może też być pomiedzy pompą a masą jezeli jest wyprowadzona).

post-18476-14352473364087_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I pociągnąc kabelki do elektrozaworu gazu.

> Relay to przekaźnik. Podejrzewam,że pompa ma wbudowany własny

> przekaźnik żeby nie ciągnąc prądu przez cała instalację.

> Musisz pamiętać o zabezpieczeniu obwodu także ja na twoim miejscu

> zrobił układ z dolnej części rysunki i zistawił orginalne

> bezpieczniki w skrzynce a odpuścił sobie bezpiecznik na kabelku

> "urządzenia"

Hmm, wiesz, nie wiem czy dam sobie rade z grzebaniem gdzies głębiej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm, wiesz, nie wiem czy dam sobie rade z grzebaniem gdzies głębiej

Poprawiłem poprzedni post. Generalnie jak nie jesteś pewien co msza zrobic i jaki jest układ to lepiej nie grzeb. Może masz jakiego znajmego elektryka/elektronika który rzuci okiem na instalacje i powie co gdzie jest jak założyć odcięcie.

I jescze przekażnik nie pierwszy lepszy tylko odpowiedni rodzaj styków i odpowiednia obciążalność tych styków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprawiłem poprzedni post. Generalnie jak nie jesteś pewien co msza

> zrobic i jaki jest układ to lepiej nie grzeb. Może masz jakiego

> znajmego elektryka/elektronika który rzuci okiem na instalacje i

> powie co gdzie jest jak założyć odcięcie.

O dzieki ok.gif

> I jescze przekażnik nie pierwszy lepszy tylko odpowiedni rodzaj

> styków i odpowiednia obciążalność tych styków.

A mam taki Elmot 561 12V 20/30A, nie wiem czy dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinien być dobry opis złacz samochodowych .

> 86 i 85 do elektrozaworu a pompę pomiędzy 87 a 87a

tak, tak, na obudowie jest schemacik, więc dam sobie radę. Dzisiaj zlustrowałem ten przekaźnik. Hmmm, nie ma tam w zasadzie dostepu do kabli, więc chyba pozostaje wersja z bezpiecznikiem. Ale pozyjom - uwidim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sobie czytam na allegro aukcje i wpadła mi w oko jedna, dotycząca

> diwajsa do odcinania pompy paliwa podczas jazdy na gazie.

> Jest tam sobie takie urzadzenie i w instrukcji montazu napisano dwa

> sposoby zamontowania. Pierwszy sposób to sposób gdy lambda jest

> na innym bezpieczniku niż pompa, a drugi sposób gdy lambda jest

> na tym samym bezpieczniku.

> O co się rozchodzi ? Jak poznać to w swoim aucie, po czym ?

najlepiej po schematach elektrycznych zlosnik.gif

Pomijając juz bezsens kupowania za 20 zeta samochdowego przekaznika (kosztującego w sklepie 4 zł),opakowanego przez super sprzedawcę w ladną obudowę...chodzi o to,ze są auta,w ktorych jeden przekaznik (i bezpiecznik) zasila pompę i inne urządzenia wykoanwcze,np.elektrozawor EGR,par paliwa,czy wlasnie grzałkę sondy lambda.

Wtedy szukasz przewodu,idącego od przekaznika do pompy,i weń wstawiasz odciecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najlepiej po schematach elektrycznych

> Pomijając juz bezsens kupowania za 20 zeta samochdowego przekaznika

> (kosztującego w sklepie 4 zł),opakowanego przez super sprzedawcę

> w ladną obudowę...chodzi o to,ze są auta,w ktorych jeden

> przekaznik (i bezpiecznik) zasila pompę i inne urządzenia

> wykoanwcze,np.elektrozawor EGR,par paliwa,czy wlasnie grzałkę

> sondy lambda.

> Wtedy szukasz przewodu,idącego od przekaznika do pompy,i weń

> wstawiasz odciecie.

Już zrobiłem takie cos z bezpiecznikiem. Próbowałem szukać, ale tragedia jest, miejsca nie ma, wszystko tak poklejone, że Panie .... pad.gif

A gdyby tak było, że lambda i pompa sa na jednym bezpieczniku to po odcięciu, na gazie, auto by wariowało ?

Sprawdziłem i nie wariuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już zrobiłem takie cos z bezpiecznikiem. Próbowałem szukać, ale

> tragedia jest, miejsca nie ma, wszystko tak poklejone, że Panie

> ....

> A gdyby tak było, że lambda i pompa sa na jednym bezpieczniku to po

> odcięciu, na gazie, auto by wariowało ?

> Sprawdziłem i nie wariuje

w razie dluzszego trzymania auta na biegu jalowym sygnal z sondy mogl by zanikać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, przelacza sie na gaz wtedy sobie pompe wylaczam

> przelacznikiem, dziala to jednoczesnie jak zabezpieczenie auta

> bo bez przelaczenia nie odpali.

Znaczy, że jak nagle musisz na autostradzie przełaczyc na benzyne to szukasz pstryczka ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w jakim celu mam przelaczac na autostradzie?

Wiem o co chodzi, ale nie jest to problem pstryczek jest w zasiegu reki wiec szybko mozna przelaczyc wrazie skonczenia sie gazu lub jakiejs awarii instalki.

Aha taka ciekawostka, pompa paliwa zabiera 0,1V podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w jakim celu mam przelaczac na autostradzie?

Trosze wyobraźni i juz wiadomo zlosnik.gif To gaz się zakończy to to, to tamto zlosnik.gif

> Wiem o co chodzi, ale nie jest to problem pstryczek jest w zasiegu

> reki wiec szybko mozna przelaczyc wrazie skonczenia sie gazu lub

> jakiejs awarii instalki.

OK, to chciałem usłyszeć icon_rolleyes.gif

> Aha taka ciekawostka, pompa paliwa zabiera 0,1V podczas jazdy.

Czasami i więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.