Skocz do zawartości

F-ka X16SZ - Odcięcie zapłonu na ECU?


sebak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy słyszeliście może o czymś takim, jak odcięcie/blokada zapłonu poprzez przerwanie (np ukryty przełącznik) jednego z przewodów prowadzących do ECU? U mnie niby coś takiego jest - poprzedniemu właścicielowi jakiś ponoć fachman zrobił. Czy wiecie dokładnie, na jakiej zasadzie to działa?

Pozdrawiam,

sebak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Czy słyszeliście może o czymś takim, jak odcięcie/blokada zapłonu

> poprzez przerwanie (np ukryty przełącznik) jednego z przewodów

> prowadzących do ECU? U mnie niby coś takiego jest - poprzedniemu

> właścicielowi jakiś ponoć fachman zrobił. Czy wiecie dokładnie,

> na jakiej zasadzie to działa?

Poczytaj forum Zabezpieczenia na obd2.pl Czytalem tam kiedys o takim rozwiazaniu ale szczegolow nie pamietam juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można takie coś zrobić np na przewodzie do przekaźnika pompy paliwa,

> modułu zapłonowego, wtryskiwacza(y) itp.

> Ważne żeby nikt prócz właściciela nie wiedział gdzie jest pstryczek

Tak dokładnie, chodzi mi tylko o rozwiązanie, które mam u mnie.

Sytuacja jest taka, że jak włączę pstryczek, to nie mogę odpalić silnika gdy ten się wychłodzi. Natomiast tuż po wyłączeniu silnika i włączeniu pstryczka silnik po zakręceniu rozrusznikiem kulawo kulawo, po którymś zakręceniu ale odpala - to mnie dziwi. Gdy postoi parę minut, nie mogę już go odpalić (bez odblokowania). Zastanawiam się, czy to normalne działanie tego 'odcięcia', czy np jakiś rozżarzony nagar na świecach powodujący zapłon mieszanki w momencie kręcenia rozrusznikiem. Czy to wogóle (z tym nagarem) jest możliwe?

Pozdrawiam,

sebak

PS Ten 'pstryczek' to tylko rozwiązanie dodatkowe, bo podstawowe odcięcia mam sprzęgnięte z alarmem, którego kilka miesięcy temu jeszcze nie było smile.gif Ale jakoś nurtuje mnie działanie tego dodatkowego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co widzę w opisie masz w aucie gaz... Na zimnym odpala na benzynie, i jak włączysz pstryczek to nie chce, a na ciepłym - może pali na resztce gazu i się przełącza zaraz na gaz bo silnik ciepły? nie znam się na instalkach gazowych więc nie wiem jak jest u ciebie sterowana, manualnie czy automat. Aha no i - odcięcie pstryczkiem zasilania "po stacyjce" kompa od benzyny wcale nie musi odcinać zasilania urządzeń gazu bo mnogą być zasilane np. z innego punktu i dlatego autko może jechać właśnie na gazie. Zasada działania odcięć - w innym poście jak sobie zechcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tez zastanawialem sie czy nie zastosowac u siebie pstryczka

> odlaczajacego cos w kompie. ale. czy odciecie np zasilania do

> kompa nie spowoduje jego resetu?

> ktory z przewodow mozna odciac aby uniemozliwic rozruch i niczego nie

> uszkodzic?

Odcina się zasilanie podawane do ECU po przekręceniu stacyjki !

Bo jeżeli odetniesz to które jest stałe to żeczywiście zrobisz reset:) - czasem tak właśnie potrafią zrobićgazownicy - odcinają stałe zasilanie ECU żeby kontrolka nie swieciła i były potem z tym problemy przy jeździe na benzynie.

Można sobie odciąć zasilanie/sterowanie przekaźnika pompy, wtryskiwacza, itp, ale ważna zasada - odcięcie nie powinno się dać uruchomić przypadkowo lub nieprzypadkowo podczas jazdy! Dla tego poza samym pstryczkiem dodał bym przekaźnik i ew. diodę led dla informacji. Budowa na przekaźniku ma tę zaletę że do wyłączania blokady można użyć przycisku chwilowego - po wyłączeniu stacyjki należy do uruchuchomienia silnika ponownie - ponownie nacisnąć/pstryknąć/coś zrobić... czyli załącza się sama i nie istnije ryzyko że się niechcący ją załączy sięgając po coś itp gdyż przekaźnik podtrzymuje sam siebie dopóki ma zasilanie - włączony zapłon ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego, co widzę w opisie masz w aucie gaz... Na zimnym odpala na

> benzynie, i jak włączysz pstryczek to nie chce, a na ciepłym -

> może pali na resztce gazu i się przełącza zaraz na gaz bo silnik

> ciepły? nie znam się na instalkach gazowych więc nie wiem jak

> jest u ciebie sterowana, manualnie czy automat. Aha no i -

> odcięcie pstryczkiem zasilania "po stacyjce" kompa od benzyny

> wcale nie musi odcinać zasilania urządzeń gazu bo mnogą być

> zasilane np. z innego punktu i dlatego autko może jechać właśnie

> na gazie. Zasada działania odcięć - w innym poście jak sobie

> zechcesz.

Nie nie to zupełnie nie to smile.gif Na benzynie tak działa - aktualnie (do dziś) jeździłem tylko na benzynce - musiałem naprawić instalkę po wypadku (m.in. zmienić zawór tankowania) i butla była totalnie pusta. Zastanawiam się czy nie jest to odcięcie jakiegoś czujnika (ale wtedy chyba zapalałby się Check) lub jakiegoś kabelka sygnałowego wyzwalającego zapłon z cewki DIS. Tyle że jest odcinany tylko jeden kabelek-a do DIS prawdopodobnie idą 2 (po 1 na 2 gary). A może na ciepłym silniku jak tak kulawo odpala to pali tylko na 2 gary, ale jakoś pali - a na zimnym ten manewr nie przechodzi?

Pozdrawiam,

sebak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można sobie odciąć zasilanie/sterowanie przekaźnika pompy,

> wtryskiwacza, itp, ale ważna zasada - odcięcie nie powinno się

> dać uruchomić przypadkowo lub nieprzypadkowo podczas jazdy!

O właśnie - u mie, gdy uruchomię to odcięcie w czasie jazdy, to silnik jakby kaszlnie, przydławi się, za sekundę jedzie dalej - może tym jakoś nakieruję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.