Skocz do zawartości

Gaz w Fiatach Bravo, Brava, Marea 1,6 16V


marea97

Rekomendowane odpowiedzi

JERZY MALINSKI (Koalicja Na Rzecz Autogazu) w Gazecie "Wysokie Obroty" pisze:

"Fiaty Bravo i Brava, ktore maja. silniki z metalowymi kolektorami ssącymi, mogą. pracować z tradycyjną instalacją gazowa. Trzeba jednak pamietac o pewnym problemie, jaki dotyczy sterownika wtrysku benzyny firmy Magnetti-Marelli stosowanego w tych samochodach. Podczas pracy na gazie sterownik ten musi być wprowadzony w tryb awaryjny poprzez odcięcie sygnału i sondy lambda. Emulowanie tego sygnału, jak to ma miejsce w przypadku innych samochodów, nie wchodzi w grę, ponieważ powoduje trwała. zmiane autoadaptacji sterownika wtrysku benzyny. Efektem tego jest trudny lub niemożliwy rozruch silnika i nieprawidłowa praca silnika na benzynie. Kończy się to wizyta w serwisie autoryzowanym i ponownym programowaniem sterownika wtrysku. W przypadku zastosowania wtrysku sekwencyjnego gazu problem ten nie występuje. Cena tradycyjnej instalacji gazowej to 1800-2100 zł. instalacja wtrysku gazu kosztuje 2900-3400 zł."

Czy wszyscy tak macie podłączony gaz w waszych BBM-ach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JERZY MALINSKI (Koalicja Na Rzecz Autogazu) w Gazecie "Wysokie

> Obroty" pisze:

> "Fiaty Bravo i Brava, ktore maja. silniki z metalowymi kolektorami

> ssącymi, mogą. pracować z tradycyjną instalacją gazowa. Trzeba

> jednak pamietac o pewnym problemie, jaki dotyczy sterownika

> wtrysku benzyny firmy Magnetti-Marelli stosowanego w tych

> samochodach. Podczas pracy na gazie sterownik ten musi być

> wprowadzony w tryb awaryjny poprzez odcięcie sygnału i sondy

> lambda. Emulowanie tego sygnału, jak to ma miejsce w przypadku

> innych samochodów, nie wchodzi w grę, ponieważ powoduje trwała.

> zmiane autoadaptacji sterownika wtrysku benzyny. Efektem tego

> jest trudny lub niemożliwy rozruch silnika i nieprawidłowa praca

> silnika na benzynie. Kończy się to wizyta w serwisie

> autoryzowanym i ponownym programowaniem sterownika wtrysku. W

> przypadku zastosowania wtrysku sekwencyjnego gazu problem ten

> nie występuje. Cena tradycyjnej instalacji gazowej to 1800-2100

> zł. instalacja wtrysku gazu kosztuje 2900-3400 zł."

> Czy wszyscy tak macie podłączony gaz w waszych BBM-ach?

faktycznie tak jest , choc wydaje mi się że chodzi o raczej emulację masą niz całkowite odcięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> faktycznie tak jest , choc wydaje mi się że chodzi o raczej emulację

> masą niz całkowite odcięcie.

Taksamo ktos napisal na BBM. Ze powinna byc emulacja na mase.

Tylko czy ktos moglby wytlumaczyc w duzym skrocie co to znaczy i jak to zrobic (ewentualnie sprawdzic czy tak sie ma)???

Jesli to cos zmienia to ja mam BRC JUST. Jak jest w przypadku tej instalacji. Czy ustawia sie to w sterowniku, czy moze to kwestia podpiecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taksamo ktos napisal na BBM. Ze powinna byc emulacja na mase.

> Tylko czy ktos moglby wytlumaczyc w duzym skrocie co to znaczy i jak

> to zrobic (ewentualnie sprawdzic czy tak sie ma)???

> Jesli to cos zmienia to ja mam BRC JUST. Jak jest w przypadku tej

> instalacji. Czy ustawia sie to w sterowniku, czy moze to kwestia

> podpiecia.

ustawienie w sterowniku typu emulacji na masa, lub ewentualnie, jeżeli emulator jest osobnym pudełkiem to w ustawieniach tego emulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> ustawienie w sterowniku typu emulacji na masa, lub ewentualnie,

> jeżeli emulator jest osobnym pudełkiem to w ustawieniach tego

> emulatora

No to np w sterowniku BRC JUST do emulacja lambdy sa 2 mozliwosci: NP oraz NC1/NC2

Wiec ktora z tych opcji jest emulacja na mase?

Czy wogole zle mysle i chodzi o cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ustawine na symulację typową i nie było żadnego problemu po przeczytaniu kilku postów przestawiłem na masę i jakoś nie widzę różnicy. Zgłupiałem. Na wszelki wypadek pozostawiłem na masę. Dodam że z symulacją typową jeździłem około roku i naprawdę nic się nie działo, auto paliło i jeździło na benzynie i na gazie bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem ustawine na symulację typową i nie było żadnego problemu po

> przeczytaniu kilku postów przestawiłem na masę i jakoś nie widzę

> różnicy. Zgłupiałem. Na wszelki wypadek pozostawiłem na masę.

> Dodam że z symulacją typową jeździłem około roku i naprawdę nic

> się nie działo, auto paliło i jeździło na benzynie i na gazie

> bez problemów.

chyba ze kolega ma po wyłaczeniu zaplonu reset kompa od benzyny palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba ze kolega ma po wyłaczeniu zaplonu reset kompa od benzyny

nie mam żadnego resetu na pewno, kiedyś na próbę ustawiłem symulację na auto i wtedy faktycznie na benzynie nie chciał chodzić, brak mocy telepanie, czrny dym z rury. Wtedy trzeba było wykonać mały reset poprzez odpięcie aku i takie tam, ale na pewno przy symulacji typowej auto chodziło i nie było żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po czym poznać czy ma się zamontowany reset kompa benzyny?

> Dodam iż posiadam instalkę BRC Just i mam problemy z pracą silnika na

> benzynie (prawdopodobnie rozjechane mapy wtrysku).

w fiatach nie montowali reseta kompa biglaugh.gifchyba ze si ktos pomylił rotfl.gifu kolegi możebyc jedyniedana emulacja z centralki a nie na mase w czasie pracy na gazie biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam lancia kappa, która jest bardzo podobna silnikowo (elektronicznie) do Bravy. Po załozeniu gazy auto fiksowało i wyskakiwał błąd autoadaptacji sterownika beznyny, przy sekwencji. Jeżeli gazownicy żle dobiorą dysze, reduktor i zle wyregulują, błąd murowany. Po błędzie auto na benyznie też zle jeżdz, trzeba na bezynie przejechac około 50 - 60 km i wsio wraca do normy.

Jeżdzenie z błędem silnika nie jest przyjemnie zwłaszcza że auto traci na dynamice, występują problemy z uruchomieniem silnika jak jest zilmny !!! ech szkoda gadac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ustawienie w sterowniku typu emulacji na masa, lub ewentualnie,

> jeżeli emulator jest osobnym pudełkiem to w ustawieniach tego

> emulatora

Doradzisz jak sprawdzić prawidłowe ustawinia w BRC blitz? Emulatory to 2 oddzielne pudełka. Mam pełną instrukcje do BRC blitz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takze problem w Bravo z jazda na benzynie i jak mowie gazownikowi ze trzeba ustawic emulacje na mase to nie wie o co mi chodzi, niewiem jak mu to wytłumaczyc confused.gif wczoraj kupowałem reduktor i opowiedzialem sprzedawcy o moim problemie i zaproponowal mi jakies takie urzadzenie które niby zapamietuje ustawienia centralkibenzynowej po przejsciu na gaz i komp jak by nalapał błedów to po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu auta na benzynie podobno wracaja ustawienia fabryczne i wszystko jest git. Czy to mozliwe?? Użdzenie takie kosztuje u niego 55zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam takze problem w Bravo z jazda na benzynie i jak mowie

> gazownikowi ze trzeba ustawic emulacje na mase to nie wie o co

> mi chodzi, niewiem jak mu to wytłumaczyc wczoraj kupowałem

> reduktor i opowiedzialem sprzedawcy o moim problemie i

> zaproponowal mi jakies takie urzadzenie które niby zapamietuje

> ustawienia centralkibenzynowej po przejsciu na gaz i komp jak by

> nalapał błedów to po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu

> auta na benzynie podobno wracaja ustawienia fabryczne i wszystko

> jest git. Czy to mozliwe?? Użdzenie takie kosztuje u niego 55zł.

na moje oko głupoty ci opowiada smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozliwe ze to jest to. A czy to pomoze na te moje dolegliwosci??

Ale po co wywarzać otwarte drzwi? ustaw emulacje na masa i po problemie. Skoro gazonik nie wie o co chodzi to powinien ogórki sadzić a nie gaz zakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale po co wywarzać otwarte drzwi? ustaw emulacje na masa i po

> problemie. Skoro gazonik nie wie o co chodzi to powinien ogórki

> sadzić a nie gaz zakładać.

Aha. No to dzisiaj jade do niego i go pomecze ta emulacją. A moze jechac najpierw do ASO wykasowac błedy z kompa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odłączenie akumulatora nie pomaga. To są chyba jakies powazniejsze

> błedy które idzie tylko egzaminerem wykasowac.

Nie zgodzę się, faktycznie błędów nie da się wykasować w ten sposób, ale zresetować autoadaptację się da. A robi się to tak, że odpinasz aku na jakąś minutę, podpinasz z powrotem, przekręcasz kluczyk lecz nie zapalasz po kilku sekundach przekręcasz z powrotem i dopiero wtedy odpalasz samochód. U mnie taka (znaleziona w necie procedura działa). Jeżeli pali się tzw marchewka to lipa i trzeba jechać wykasować bąd na egzaminerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zgodzę się, faktycznie błędów nie da się wykasować w ten sposób,

> ale zresetować autoadaptację się da. A robi się to tak, że

> odpinasz aku na jakąś minutę, podpinasz z powrotem, przekręcasz

> kluczyk lecz nie zapalasz po kilku sekundach przekręcasz z

> powrotem i dopiero wtedy odpalasz samochód. U mnie taka

> (znaleziona w necie procedura działa). Jeżeli pali się tzw

> marchewka to lipa i trzeba jechać wykasować bąd na egzaminerze.

No o tym jeszcze nie słyszałem. Jutro sprobuje. Tak zwana marchewa u mnie gasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.