marea97 Napisano 17 Września 2006 Udostępnij Napisano 17 Września 2006 JERZY MALINSKI (Koalicja Na Rzecz Autogazu) w Gazecie "Wysokie Obroty" pisze: "Fiaty Bravo i Brava, ktore maja. silniki z metalowymi kolektorami ssącymi, mogą. pracować z tradycyjną instalacją gazowa. Trzeba jednak pamietac o pewnym problemie, jaki dotyczy sterownika wtrysku benzyny firmy Magnetti-Marelli stosowanego w tych samochodach. Podczas pracy na gazie sterownik ten musi być wprowadzony w tryb awaryjny poprzez odcięcie sygnału i sondy lambda. Emulowanie tego sygnału, jak to ma miejsce w przypadku innych samochodów, nie wchodzi w grę, ponieważ powoduje trwała. zmiane autoadaptacji sterownika wtrysku benzyny. Efektem tego jest trudny lub niemożliwy rozruch silnika i nieprawidłowa praca silnika na benzynie. Kończy się to wizyta w serwisie autoryzowanym i ponownym programowaniem sterownika wtrysku. W przypadku zastosowania wtrysku sekwencyjnego gazu problem ten nie występuje. Cena tradycyjnej instalacji gazowej to 1800-2100 zł. instalacja wtrysku gazu kosztuje 2900-3400 zł." Czy wszyscy tak macie podłączony gaz w waszych BBM-ach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 17 Września 2006 Udostępnij Napisano 17 Września 2006 > JERZY MALINSKI (Koalicja Na Rzecz Autogazu) w Gazecie "Wysokie > Obroty" pisze: > "Fiaty Bravo i Brava, ktore maja. silniki z metalowymi kolektorami > ssącymi, mogą. pracować z tradycyjną instalacją gazowa. Trzeba > jednak pamietac o pewnym problemie, jaki dotyczy sterownika > wtrysku benzyny firmy Magnetti-Marelli stosowanego w tych > samochodach. Podczas pracy na gazie sterownik ten musi być > wprowadzony w tryb awaryjny poprzez odcięcie sygnału i sondy > lambda. Emulowanie tego sygnału, jak to ma miejsce w przypadku > innych samochodów, nie wchodzi w grę, ponieważ powoduje trwała. > zmiane autoadaptacji sterownika wtrysku benzyny. Efektem tego > jest trudny lub niemożliwy rozruch silnika i nieprawidłowa praca > silnika na benzynie. Kończy się to wizyta w serwisie > autoryzowanym i ponownym programowaniem sterownika wtrysku. W > przypadku zastosowania wtrysku sekwencyjnego gazu problem ten > nie występuje. Cena tradycyjnej instalacji gazowej to 1800-2100 > zł. instalacja wtrysku gazu kosztuje 2900-3400 zł." > Czy wszyscy tak macie podłączony gaz w waszych BBM-ach? faktycznie tak jest , choc wydaje mi się że chodzi o raczej emulację masą niz całkowite odcięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > faktycznie tak jest , choc wydaje mi się że chodzi o raczej emulację > masą niz całkowite odcięcie. Taksamo ktos napisal na BBM. Ze powinna byc emulacja na mase. Tylko czy ktos moglby wytlumaczyc w duzym skrocie co to znaczy i jak to zrobic (ewentualnie sprawdzic czy tak sie ma)??? Jesli to cos zmienia to ja mam BRC JUST. Jak jest w przypadku tej instalacji. Czy ustawia sie to w sterowniku, czy moze to kwestia podpiecia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 > Taksamo ktos napisal na BBM. Ze powinna byc emulacja na mase. > Tylko czy ktos moglby wytlumaczyc w duzym skrocie co to znaczy i jak > to zrobic (ewentualnie sprawdzic czy tak sie ma)??? > Jesli to cos zmienia to ja mam BRC JUST. Jak jest w przypadku tej > instalacji. Czy ustawia sie to w sterowniku, czy moze to kwestia > podpiecia. ustawienie w sterowniku typu emulacji na masa, lub ewentualnie, jeżeli emulator jest osobnym pudełkiem to w ustawieniach tego emulatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 25 Października 2006 Udostępnij Napisano 25 Października 2006 > ustawienie w sterowniku typu emulacji na masa, lub ewentualnie, > jeżeli emulator jest osobnym pudełkiem to w ustawieniach tego > emulatora No to np w sterowniku BRC JUST do emulacja lambdy sa 2 mozliwosci: NP oraz NC1/NC2 Wiec ktora z tych opcji jest emulacja na mase? Czy wogole zle mysle i chodzi o cos innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuriat Napisano 25 Października 2006 Udostępnij Napisano 25 Października 2006 Miałem ustawine na symulację typową i nie było żadnego problemu po przeczytaniu kilku postów przestawiłem na masę i jakoś nie widzę różnicy. Zgłupiałem. Na wszelki wypadek pozostawiłem na masę. Dodam że z symulacją typową jeździłem około roku i naprawdę nic się nie działo, auto paliło i jeździło na benzynie i na gazie bez problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 25 Października 2006 Udostępnij Napisano 25 Października 2006 > Miałem ustawine na symulację typową i nie było żadnego problemu po > przeczytaniu kilku postów przestawiłem na masę i jakoś nie widzę > różnicy. Zgłupiałem. Na wszelki wypadek pozostawiłem na masę. > Dodam że z symulacją typową jeździłem około roku i naprawdę nic > się nie działo, auto paliło i jeździło na benzynie i na gazie > bez problemów. chyba ze kolega ma po wyłaczeniu zaplonu reset kompa od benzyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuriat Napisano 25 Października 2006 Udostępnij Napisano 25 Października 2006 > chyba ze kolega ma po wyłaczeniu zaplonu reset kompa od benzyny nie mam żadnego resetu na pewno, kiedyś na próbę ustawiłem symulację na auto i wtedy faktycznie na benzynie nie chciał chodzić, brak mocy telepanie, czrny dym z rury. Wtedy trzeba było wykonać mały reset poprzez odpięcie aku i takie tam, ale na pewno przy symulacji typowej auto chodziło i nie było żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marea97 Napisano 25 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2006 > chyba ze kolega ma po wyłaczeniu zaplonu reset kompa od benzyny A po czym poznać czy ma się zamontowany reset kompa benzyny? Dodam iż posiadam instalkę BRC Just i mam problemy z pracą silnika na benzynie (prawdopodobnie rozjechane mapy wtrysku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 26 Października 2006 Udostępnij Napisano 26 Października 2006 > A po czym poznać czy ma się zamontowany reset kompa benzyny? > Dodam iż posiadam instalkę BRC Just i mam problemy z pracą silnika na > benzynie (prawdopodobnie rozjechane mapy wtrysku). w fiatach nie montowali reseta kompa chyba ze si ktos pomylił u kolegi możebyc jedyniedana emulacja z centralki a nie na mase w czasie pracy na gazie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
larry Napisano 26 Października 2006 Udostępnij Napisano 26 Października 2006 Mam lancia kappa, która jest bardzo podobna silnikowo (elektronicznie) do Bravy. Po załozeniu gazy auto fiksowało i wyskakiwał błąd autoadaptacji sterownika beznyny, przy sekwencji. Jeżeli gazownicy żle dobiorą dysze, reduktor i zle wyregulują, błąd murowany. Po błędzie auto na benyznie też zle jeżdz, trzeba na bezynie przejechac około 50 - 60 km i wsio wraca do normy. Jeżdzenie z błędem silnika nie jest przyjemnie zwłaszcza że auto traci na dynamice, występują problemy z uruchomieniem silnika jak jest zilmny !!! ech szkoda gadac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 26 Października 2006 Udostępnij Napisano 26 Października 2006 > ustawienie w sterowniku typu emulacji na masa, lub ewentualnie, > jeżeli emulator jest osobnym pudełkiem to w ustawieniach tego > emulatora Doradzisz jak sprawdzić prawidłowe ustawinia w BRC blitz? Emulatory to 2 oddzielne pudełka. Mam pełną instrukcje do BRC blitz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 26 Października 2006 Udostępnij Napisano 26 Października 2006 > Doradzisz jak sprawdzić prawidłowe ustawinia w BRC blitz? Emulatory > to 2 oddzielne pudełka. Mam pełną instrukcje do BRC blitz a o co ci konkretnie chodzi? Nie znam dobrze blitza ale są tu tacy którzy mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 1 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 Ja mam takze problem w Bravo z jazda na benzynie i jak mowie gazownikowi ze trzeba ustawic emulacje na mase to nie wie o co mi chodzi, niewiem jak mu to wytłumaczyc wczoraj kupowałem reduktor i opowiedzialem sprzedawcy o moim problemie i zaproponowal mi jakies takie urzadzenie które niby zapamietuje ustawienia centralkibenzynowej po przejsciu na gaz i komp jak by nalapał błedów to po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu auta na benzynie podobno wracaja ustawienia fabryczne i wszystko jest git. Czy to mozliwe?? Użdzenie takie kosztuje u niego 55zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 1 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 > Ja mam takze problem w Bravo z jazda na benzynie i jak mowie > gazownikowi ze trzeba ustawic emulacje na mase to nie wie o co > mi chodzi, niewiem jak mu to wytłumaczyc wczoraj kupowałem > reduktor i opowiedzialem sprzedawcy o moim problemie i > zaproponowal mi jakies takie urzadzenie które niby zapamietuje > ustawienia centralkibenzynowej po przejsciu na gaz i komp jak by > nalapał błedów to po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu > auta na benzynie podobno wracaja ustawienia fabryczne i wszystko > jest git. Czy to mozliwe?? Użdzenie takie kosztuje u niego 55zł. na moje oko głupoty ci opowiada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 1 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 nie słyszałem, chyba nie wie gość o czym mówi, raczej nie da się tak ingerować w dane komputera benzyny . Wydaje mi się że to chodzi o pudełko które powoduje reset komputera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 1 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 > nie słyszałem, chyba nie wie gość o czym mówi, raczej nie da się tak > ingerować w dane komputera benzyny . Wydaje mi się że to chodzi > o pudełko które powoduje reset komputera. Mozliwe ze to jest to. A czy to pomoze na te moje dolegliwosci?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 1 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 > Mozliwe ze to jest to. A czy to pomoze na te moje dolegliwosci?? Ale po co wywarzać otwarte drzwi? ustaw emulacje na masa i po problemie. Skoro gazonik nie wie o co chodzi to powinien ogórki sadzić a nie gaz zakładać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 2 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 > Ale po co wywarzać otwarte drzwi? ustaw emulacje na masa i po > problemie. Skoro gazonik nie wie o co chodzi to powinien ogórki > sadzić a nie gaz zakładać. Aha. No to dzisiaj jade do niego i go pomecze ta emulacją. A moze jechac najpierw do ASO wykasowac błedy z kompa?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 2 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 > Aha. No to dzisiaj jade do niego i go pomecze ta emulacją. A moze > jechac najpierw do ASO wykasowac błedy z kompa?? a po co? Zrobisz sam reset kompa odłączjąc na chwilę akumulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 2 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 > a po co? Zrobisz sam reset kompa odłączjąc na chwilę akumulator Odłączenie akumulatora nie pomaga. To są chyba jakies powazniejsze błedy które idzie tylko egzaminerem wykasowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuriat Napisano 2 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 > Odłączenie akumulatora nie pomaga. To są chyba jakies powazniejsze > błedy które idzie tylko egzaminerem wykasowac. Nie zgodzę się, faktycznie błędów nie da się wykasować w ten sposób, ale zresetować autoadaptację się da. A robi się to tak, że odpinasz aku na jakąś minutę, podpinasz z powrotem, przekręcasz kluczyk lecz nie zapalasz po kilku sekundach przekręcasz z powrotem i dopiero wtedy odpalasz samochód. U mnie taka (znaleziona w necie procedura działa). Jeżeli pali się tzw marchewka to lipa i trzeba jechać wykasować bąd na egzaminerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 2 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 > Nie zgodzę się, faktycznie błędów nie da się wykasować w ten sposób, > ale zresetować autoadaptację się da. A robi się to tak, że > odpinasz aku na jakąś minutę, podpinasz z powrotem, przekręcasz > kluczyk lecz nie zapalasz po kilku sekundach przekręcasz z > powrotem i dopiero wtedy odpalasz samochód. U mnie taka > (znaleziona w necie procedura działa). Jeżeli pali się tzw > marchewka to lipa i trzeba jechać wykasować bąd na egzaminerze. No o tym jeszcze nie słyszałem. Jutro sprobuje. Tak zwana marchewa u mnie gasnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.