Skocz do zawartości

montaż centralnego


awel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Zakupiłem zestaw z allegro 4 kaset + sterowniki planuje montarz. 270751858-jezyk.gif Moje pytania: Gdzie się podpiąć do kierunków i gdzie do +12.Drugie to takie że posiadam actuala i tam oświetlenie kabiny włancza się tylko po otwarciu dzrwi kierowcym, a wtych kasetach są "krańcówki, masa po otwarciu drzwi"Dało by sie przerobić??? icon_rolleyes.gifDZięki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.Zakupiłem zestaw z allegro 4 kaset + sterowniki planuje

> montarz. Moje pytania: Gdzie się podpiąć do kierunków i gdzie

> do +12.Drugie to takie że posiadam actuala i tam oświetlenie

> kabiny włancza się tylko po otwarciu dzrwi kierowcym, a wtych

> kasetach są "krańcówki, masa po otwarciu drzwi"Dało by sie

> przerobić??? DZięki za odp

A co to jest montarz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.Zakupiłem zestaw z allegro 4 kaset + sterowniki planuje

> montarz. Moje pytania: Gdzie się podpiąć do kierunków i gdzie

> do +12.

Witam!

Co do kierunków to był manual ale niemogę go teraz znaleźć. Swoją drogą ciekawe gdzie on się podział...

Ja jak montowałem to do kierunków się niepodpinałem.

A +12 wziąłem ze stacyjki (swoją drogą można tam znaleźć i stałe +12 i +12 po przekręceniu klucza) w manualu było że +12 można wziąć z grubego czerwonego kabla zasilającego bodykomputer.

> Drugie to takie że posiadam actuala i tam oświetlenie

> kabiny włancza się tylko po otwarciu dzrwi kierowcym, a wtych

> kasetach są "krańcówki, masa po otwarciu drzwi"Dało by sie

> przerobić??? DZięki za odp

Oczywiście że się da. przy drzwiach kierowcy masz włącznik krańcowy do którego dochodzi jeden kabelek, wystarczy że do tego kabelka podłączysz wszystkie cztery krańcówki z kaset. Z tych krańcówek wychodzą po dwa przewody, jeden musisz dołączyć do masy a do drugi do właśnie tego przewodu z krańcówki przy drzwiach kierowcy.

Też montowałem centralny do actuala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> RafalR też montowałeś ten z allegro(ze sterownikiem)??

Nie. Trochę inny. Kupiłem na allegro komplet składający się z 4 kaset (jedna bez silniczka, ta od strony kierowcy) + podnośniki szyb + wiązki drzwiowe + przelotki gumowe + przyciski. W tym zestawie niebyło starowników więc kupiłem sterownik ST-1000 do centralnego a szybki zrobiłem na czterech przekaźnikach (narazie bez przeciążeniówki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oto link http://www.allegro.pl/item127207314_zamek_centralny_fiat_panda_4k.html

> To są same kasety, ja wziołem ze sterownikiem czyli + 80

> zł.Oczywiście możesz wziąść inny sterownik ale ja wziołem ten bo nie musiałem płacić za przesyłke

Czyli to po ok 200zł, to są same kasetki, a sterownik trzeba kupić osobno?

W tych kasetkach nie ma centralki do sterowania pozostałymi drzwiami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli to po ok 200zł, to są same kasetki, a sterownik trzeba kupić

> osobno?

> W tych kasetkach nie ma centralki do sterowania pozostałymi drzwiami?

Nie.Za te 240 dostajesz 4 kasety (w każdej jest silniczek nie tak jak w fabrycznym)+ centralke sterującą tym zamkiem.Działa tylko z kluczyka czyli po przekręceniu zamka drzwi kierowcy otwierają sie wszystkie drzwi.JA wziołem ze sterownikiem radiowym czyli na pilota. zlosnik.gif P.S. w sobote zaczynam montaż smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. Trochę inny. Kupiłem na allegro komplet składający się z 4 kaset

> (jedna bez silniczka, ta od strony kierowcy) + podnośniki szyb +

> wiązki drzwiowe + przelotki gumowe + przyciski. W tym zestawie

> niebyło starowników więc kupiłem sterownik ST-1000 do

> centralnego a szybki zrobiłem na czterech przekaźnikach (narazie

> bez przeciążeniówki).

A mogę prosić o jakieś szersze info o tych podnosnikach szyb,

jak i gdzie zostały podłączone ? Ja mam fabryczne ES ale myślałem o domykaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mogę prosić o jakieś szersze info o tych podnosnikach szyb,

> jak i gdzie zostały podłączone ? Ja mam fabryczne ES ale myślałem o

> domykaniu.

Jak masz fabrycznie założone to Ci chyba niepomogę, ale poszukaj w książce Sam Naprawiam schematu podłączenia. Jak kupisz domykacz do szyb to razem z urządzeniem dostaniesz schemat podłączenia i tylko będziesz musiał znaleźć odpowiedznie kabelki u siebie w instalacji.

W związku z tym że ja niemiałem fabrycznych szybek elektrycznych to instalację zrobiłem sam. Przyciski w konsoli wysterowują przekaźniki a te podają zasilanie na silniki szyb. Całość zasiliłem z wolnego miejsca na bezpiecznik koło Body. Pojawia się tam +12V po przekręceniu kluczyka, więc jak będę robił domykacz to trzeba będzie zmienić źródło prądu. Ale już kombinuję coby dociągnąć napięcie bezpośrednio z akumulatorka do kabiny. Mam już trochę zbędnego przewodu 25 mm tylko jeszcze muszę jakaś kostkę czy rozgałęziacz skombinować a najlepiej jakiś taki moduł z kilkoma bezpiecznikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mogę prosić o jakieś szersze info o tych podnosnikach szyb,

> jak i gdzie zostały podłączone ? Ja mam fabryczne ES ale myślałem o

> domykaniu.

Swego czasu miałem zamiar podłączyć sterownik od domykania szyb ale schemat niestety tym razem przerósł moje zdolności majsterkowicza wink.gif

tą sprawę moim zdaniem ze względu na stopien ingerencji i skomplikowania raczej pozostawiłbym fachowcom waytogo.gif

mi ( na razie wink.gif przeszło! grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Witam.

A że jestem świeżo po montażu centralnego zamka, więc mogę coś napisać.

Kupiłem na allegro zestaw 4 zamków z centralką. Zestaw nie miał sterowania na pilota. Razem z centralką i zamkami zestaw zawierał kable, złączki i koszulki termokurczliwe.

Panda Actual - bez niczego smile.gif Co musisz dokupić?

- 15 m kabla (do podciągnięcia krańcówki i masy do zamków) - u mnie poszło ok 13 m !!

- dodatkowe złączki do siłowników (takie same jak w zestawie) - ok 8 szt,

- koszulkę termokurczliwą - 1 szt,

- peszla średnicę ok 15mm? (między drzwi a karoserię) - 1m. Taśma izolacyjna, opaski samozaciskowe, lutownica, cyna, kalafonia, śrobokręty, klucze TORX 25, 30, 40, itp...

Gdzie umieścić centralkę? U mnie wyszła zaraz nad kolumną kierownicy (bardziej z lewej, niż z prawej strony samochodu - krótsze kable na lewą stronę).

Kolory kabli, jakie miałem razem z centralką, to:

- zielony i niebieski - sterowanie silnikiem/siłownikiem,

- biały i brązowy - otwieranie i zamykanie (niestety nie wiem który, to który),

- czarny - masa - wziąłem z obudowy trzymającej skrzynkę bezpieczników,

- czerwony +12V nawet przy wyłączonej stacyjce - z zasilania radia...

Pierwsze, co musiałem zrobić, to odciąć sterowanie siłownikiem dochodzące na prawą stronę i zlutowanie go zaraz za centralką (ktoś wymyślił, że z centralki wychodzi metr kabla-zielony i niebieski, a dopiero potem rozchodzi się na prawą i lewą stronę - teraz rozchodzi się zaraz za centralką).

Najpierw drzwi kierowcy. Zasuwasz szybę do góry. Ściągasz tapicerkę - manual do montażu głośników - a pod spodem masz białą gąbkę. Ostrożnie odginasz i przecinasz klej. Nie musisz odcinać całej, tylko tyle, aby wyciągnąć zamek/mechanizm. Odkręcasz prowadnicę (TORX 40 na górze i na dole) i odsuwasz ją (kładziesz na wzmocnieniu drzwi). Odpinasz przy zamku linki od klamki zewnętrznej i kluczyka. Pancerz od klamki ze środka przeciągasz przez gąbkę. Nie trzeba męczyć się z odpięciem go w drzwiach, bo da się wyciągnąć mechanizm razem z nim. Odkręcasz trzy śruby trzymające zamek i wyciągasz go na zewnątrz razem z pancerzem od klamki. Wyciągasz białą zaślepkę i odpinasz linkę od klamki. Znajdujesz dokładnie taki sam mechanizm w nowym zestawie i przekładasz plastikowe haczyki trzymające linki od klamek i kluczyka.

Teraz kable. Ja musiałem zmienić peszle/rurki z karoserii do drzwi, bo miałem instalację głośnikową fabryczną. Odkręcasz głośniki i musisz odlutować od nich kable. Odkręcasz osłonę tunelu (koło rączki otwierania klapy - śruba ma ok 5 cm długości!!) i tą dalszą osłonę. Koło środkowego słupka śruba, a na środku na wcisk... Jeden uchwyt tato złamał frown.gif

Przeciągasz kable (brązowy, biały, niebieski, zielony, czarny, i dodatkowy do krańcówki) przez to plastikowe kółko i dopiero przez peszla do drzwi. Musisz dołożyć jeszcze jeden kabel od krańcówki. W drzwiach przekładasz ZA przednią prowadnicą szyby!!

Fotografia przedstawia: czerwone tędy idą kable. Zółte - tu omijasz prowadnicę (aby szyba nie zacięła kabli!), w zielonym miejscu podłączasz zamek i tędy wkładasz podłączony już zamek.

278120927-drzwi-przednie-panda.jpg

Dalej w stronę zamka. Ja ciągnąłem kable z zewnętrznej strony drzwi, bo ze strony wewnętrznej, to można pociągnąć po wzmocnieniu, ale potem trzeba ominąć szybę - drugą prowadnicę, a tyle kabli nie miałem frown.gif

Podłączenie kabli do zamka -

278120903-sterowanie-zamk%F3w.jpg

Ja miałem takie kolory kabli, u ciebie może być inaczej...

Wpinasz linkę od klamki wewnętrznej, wkładasz zamek, podłączasz linki od klamki i zamka na kluczyk. Przykręcasz zamek i prowadnicę. Ostrożnie sprawdzasz, czy szyba nie zahacza o kable. JEDNE DRZWI JUŻ MASZ smile.gif

Podłącz drugi zamek, zasilanie do centralki i sprawdź, czy zamek od kierowcy (i kluczyk z drzwi) w dobrą stronę steruje drugim zamkiem. Jeśli po zamknięciu zamka kierowcy inny zamek się otwiera, to zamień odwrotnie sterowanie silnikiem w dodatkowym zamku. Gdy kluczyk steruje odwrotnie (kręcisz by otworzyć, a on się zamyka), to musisz zmienić brązowy z białym w zamku od kierowcy! (i być może, że też niebieskie i zielone w tym zamku). Mnie się udało grinser006.gif

Następne drzwi - tylne po lewej. Musisz przeciągnąć niebieski i zielony, oraz MASĘ (w drzwiach nie ma dobrej masy - zawiasy nie przekazują dobrej masy!) i sygnał z krańcówki (który podłączysz pod przewód sygnałowy z jedynego czujnika drzwi przy kierowcy - u mnie do zielonego).

Tapicerka, prowadnica szyby, odłącz linkę od klamki zewnętrznej i odkręć zamek. W drzwiach musiałem odłączyć linkę od klamki wewnętrznej, a dopiero potem w odpowiednim ułożeniu wyciągnąć zamek - foto...

278120903-wyciaganiezamkatyl.jpg

Ciągniesz kable (niebieski i zielony, oraz masę od przodu i przewód KRAŃCÓWKĘ) przez słupek, peszla do drzwi. Jak podłączyłem ten zamek? - patrz sterowanie zamków.

Kable układasz podobnie jak z przodu. Po włożeniu zamka do drzwi zapinasz linkę od klamki wewnętrznej, wkładasz zamek na miejsce, podpinasz linkę od klamki zewnętrznej i przykręcasz prowadnicę. DRUGIE DRZWI.

Resztę drzwi robi się bardzo podobnie. Należy pamiętać o ciągnięciu masy i kabla do krańcówki. Kabel do KRAŃCÓWKI z prawej strony należy przeciągnąć do czujnika od lewych drzwi kierowcy i wszystkie podłączyć pod sygnał z tej jedynej krańcówki (u mnie zielony).

Wszystkie kable w drzwiach należy przymocować do czegoś metalowego, aby nie tłukły się. Połączenia lutowane, zakończone opaskami termokurczliwymi.

Mechanizm zamka pasażera z wyposażenia do centralnego nie ma sterowania z kluczyka. Należy zamienić białe obudowy (dwie śrubki i dwa zatrzaski) z elektrycznego zamka do swojego - mechanicznego zamka. Uwaga na silniczek, aby trybiki się zgrały ze sobą.

Całość montażu zajęła mnie i tacie trzy wieczory (po 4 godziny każdy). Można zrobić to krócej, ale musieliśmy przeciągać kable masowe do tylnych drzwi - jeszcze raz wyciągać mechanizm!! i jeszcze raz układać kable z przednich drzwiach, bo przeszkodziła szyba...

Do opisu wykorzystałem zdjęcie z wcześniejszego manuala do centralnego i "instrukcję z zestawu".

Pozdrawiam, Krzychu 30.GIF

[małym drukiem] Nie ponoszę odpowiedzialności za szkody powstałe przy samodzielnym montażu [/małym drukiem]

post-29947-14352477380409_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO lepiej o takich sparwach nie pisac publicznie...

Prawdę mówiąc, to informację o miejscu zamontowania centralki od centralnego zamka (bez pilota!) można umieścić, ponieważ złodziej najpierw musi otworzyć drzwi, a potem nie jest mu potrzebna centralka od zamka.

Informację o zamontowaniu centralki do pilota, bądź centralki alarmu nie ujawniłem w żadnym miejscu. smile.gif

Pozdrawiam, Krzychu.

P.S. długość kabli ograniczają umiejscowienie centralki crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurcze dzięki za pomoc ale już to dawno zamontowałem.Z kablami było podobnie jak u Ciebie.A co do manuala to ja miałem w planach zrobić ale jakoś czasu nie było.Oczyiście przyda się bardzo "nowicjuszom" PS. montowałem to jakieś 6-7 godzin i na centralke znalazłem super miejsce lecz nie pochwale się publicznie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przyszłym tygodniu zabieram się za montaż takiego samego zamka. po lekturze twojego opisu wiem już prawie wszystko i zastanawiam się tylko czy dostęp do krańcówki w drzwiach kierowcy jest jakiś skomplikowany, czy jest bardzo schowana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.