Skocz do zawartości

z ciekawości spytam: w 700 AISAN jest wajcha ssania?


cecek

Rekomendowane odpowiedzi

Aha - to zastanawia mnie inna rzecz. Kiedyś jeździłem CC z pierwszych lat (m-cy?) produkcji. Nie wiem jaki miał gaźnik - ale na pewno pisało, że "wajcha sama się chowa" w instrukcji obsługi. Ale... nie chowała się albo chowała częściowo... sam już nie pamiętam.

Jakie gaźniki były w "pierwotnych" CC700?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha - to zastanawia mnie inna rzecz. Kiedyś jeździłem CC z pierwszych

> lat (m-cy?) produkcji. Nie wiem jaki miał gaźnik - ale na pewno

> pisało, że "wajcha sama się chowa" w instrukcji obsługi. Ale...

> nie chowała się albo chowała częściowo... sam już nie pamiętam.

> Jakie gaźniki były w "pierwotnych" CC700?

weber i fos i jeśli sie nie myle to w tych sie ssanie nie chowało samodzielnie ale moge się mylić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 900tke z '93 i mam weberowski gaznik. Absolutnie zadnych

> problemow. Wajche chowam sam;-)))

Panowie!!!

Gazniki weber i fos to gazniki ktore mialy tylko i wylacznie recze ssanie czyli sam se wyciagles i schowałes

w aisianie ssanie trzeba wyciagnac czyli załaćzyć natomiast wylaczenie odbywa się samoczynnie tzn schodzi z wysokich obrotow ale wajche i tak musisz schwac sam (jak autko bedzie mialo odp obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy to pod tym względem full automat - sam włącza i wyłącza?

> Pytam, bo znajomy sprzedał CC700, twierdzi że miał Aisana, ale...

> wajchę też miał (to akurat widziałem - miał).

wajcha ssania w aisanie sie nie ma prawa chować, to że sie ssanie samo wyłącza to nie ma nic wspólnego z wajchą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytalem "na jakiej podstawie", bo u mnie sie chowa i jeszcze u kilku

> osob rowniez sie chowa. twierdzisz, ze ktos z nas klamie?

ja nic nie twierdze , tylko znam zasade działania tego czegoś i wiem że sie nie powinna sama chować (wiem to z pewnego żródła , nie z serwisu fiata bo oni nie mają pojęcia o tym gażniku a tym bardziej jego regulacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nic nie twierdze , tylko znam zasade działania tego czegoś i wiem

> że sie nie powinna sama chować (wiem to z pewnego żródła , nie

> z serwisu fiata bo oni nie mają pojęcia o tym gażniku a tym

> bardziej jego regulacji)

No i tu się mylisz kolego bo w książce serwisowej jest wyraźnie napisane że dzwignia ssania gaźnika aisan ( czy jak to sie tam pisze ) do połowy chowa się sama. I to Ci każdy powie kto ma choć troche pojęcia o tym gaźniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytalem "na jakiej podstawie", bo u mnie sie chowa i jeszcze u kilku

> osob rowniez sie chowa. twierdzisz, ze ktos z nas klamie?

6 lat mieliśmy 700 ED z 95 roku i od nowości wajcha nigdy się nie chowała, w instrukcji stało że sprzęgło wyłącza się samo ale wajchę trzeba wepchnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy to pod tym względem full automat - sam włącza i wyłącza?

> Pytam, bo znajomy sprzedał CC700, twierdzi że miał Aisana, ale...

> wajchę też miał (to akurat widziałem - miał).

FOS i WEBER mają w pełni manualne ssanie AISAN ma ssanie półautomatyczne (ręcznie włączasz a w miare wzrostu temp płynu chłodzącego ssanie się wyłącza choć można je wyłączyć manualnie i zaoszczędzić benzynki) chowanie się gałki to kwestia regulacji linki w FOS i WEBERZE w Aisanie mechanizm wyłączający ssanie będzie pociągać też linkę dlatego gałeczka będzie się chować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> FOS i WEBER mają w pełni manualne ssanie AISAN ma ssanie

> półautomatyczne (ręcznie włączasz a w miare wzrostu temp płynu

> chłodzącego ssanie się wyłącza choć można je wyłączyć manualnie

> i zaoszczędzić benzynki) chowanie się gałki to kwestia regulacji

> linki w FOS i WEBERZE w Aisanie mechanizm wyłączający ssanie

> będzie pociągać też linkę dlatego gałeczka będzie się chować

witam panowie... jeżeli linka ssania nie jest za bardzo przesmarowana to nie ma prawa się samodzielnie chować, a tym bardziej w Aisanie ponieważ w tym gaźniku by ssanie się wyłączyło nie jest konieczne wciskanie wajchy ponieważ cięgno ssania jest zamocowane na sprzęgiełku zwrotnym które oporowo działa w jedną stronę a w drugą jest zaciągane sprężynką co powoduje: że jak siłowniki zaczynają wyłanczać ssanie to linka może zostać w tej samej pozycji. Ssanie się wyłączy a linka sobie zostanie, jeżlei natomiast wyłączymy silnik i naciśniemy na pedalca to ssanie ponownie się włączy do momentu odpalenia autka i wytworzenia podciśnienia w siłownikach czli do momentu osiągniecia odpowiedniej tem przez płyn chłodzący... ciekawe czy ktoś zrozumiał ... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam panowie... jeżeli linka ssania nie jest za bardzo przesmarowana

> to nie ma prawa się samodzielnie chować, a tym bardziej w

> Aisanie ponieważ w tym gaźniku by ssanie się wyłączyło nie jest

> konieczne wciskanie wajchy ponieważ cięgno ssania jest

> zamocowane na sprzęgiełku zwrotnym które oporowo działa w jedną

> stronę a w drugą jest zaciągane sprężynką co powoduje: że jak

> siłowniki zaczynają wyłanczać ssanie to linka może zostać w tej

> samej pozycji. Ssanie się wyłączy a linka sobie zostanie, jeżlei

> natomiast wyłączymy silnik i naciśniemy na pedalca to ssanie

> ponownie się włączy do momentu odpalenia autka i wytworzenia

> podciśnienia w siłownikach czli do momentu osiągniecia

> odpowiedniej tem przez płyn chłodzący... ciekawe czy ktoś

> zrozumiał ...

ni h**a......mozesz jasniej grinser006.gifgrinser006.gifconfused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ni h**a......mozesz jasniej

Dla jasnosci. Instrukcja Obslugi Cinquecento str.69

" przy temperaturze zewnetrznej (poniżej 15 C ) wcisnąć uchwyt urządzenia rozruchowego gdy silnik osiągnie temperature pracy. Przy temperaturze zewnetrznej ( pow. 15 C ) wcisnąc uchwyt urządzenia rozruchowego zaraz po uruchomieniu silnika.

Uwaga:

Jeżeli uchwyt urządzenia rozruchowego nie zostanie naciśnięty to automatyczny mechanizm urządzenia będzie regulował i dobierał optymalna ilosc paliwa i powietrza aby zapobiec przegrzaniu się katalizatora. " zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla jasnosci. Instrukcja Obslugi Cinquecento str.69

> " przy temperaturze zewnetrznej (poniżej 15 C ) wcisnąć uchwyt

> urządzenia rozruchowego gdy silnik osiągnie temperature pracy.

> Przy temperaturze zewnetrznej ( pow. 15 C ) wcisnąc uchwyt

> urządzenia rozruchowego zaraz po uruchomieniu silnika.

> Uwaga:

> Jeżeli uchwyt urządzenia rozruchowego nie zostanie naciśnięty to

> automatyczny mechanizm urządzenia będzie regulował i dobierał

> optymalna ilosc paliwa i powietrza aby zapobiec przegrzaniu się

> katalizatora. "

A jak brzmi ten fragment instrukcji dla innych niż Aisan gaźników? Bo ja mam z 1994 i nie jest to Aisan....??? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.