Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Dzisiaj stojąc na światłach zauważyłem, że przy włączeniu dużej ilośći odbiorników prądu (światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby) silnik pracuje jakby nie był benzynowy tylko diesel.

O ile przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby traktowałem, że jest to normalne o tyle dzisiaj jak włączyłem TYLKO światła mijania a silnik pracował jak w traktorze to już mnie to zdziwiło.

I tu pytanie do szanownych astrowiczów - czy jest to normalne zachowanie? Czy TTTM? Ponieważ w takich przypadkach zazwyczaj winny jest alternator lub regulator napięcia chciałem pomierzyć napięcie na akumulatorze bez obciążenia i pod obciążeniem. I tu jeszcze jedna prośba. Jakie powinny być wartości napięcia pod obciążeniem i bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie takie jak napisał kolega wyżej. Co do spadku napięcia pod obciążeniem, to powinno być ono nieznaczne ~0.1[V]. Ostatnio przeprowadzałem pomiar w trzech samochodach po zakupie nowych aku i napięcie wynosiło od 14,1 do 14,3 [V]. Po załączeniu odbiorników pradu spadło o ~0.06-0.18[V].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi

Wczoraj sobie pomierzyłem napięcia

Napięcie przy wyłączonym silniku - 12,7 V

Na wolnych obrotach z włączonymi odbiornikami prądu (prawie wszystkimi) - 13,7V

Przy 3000 obr z włączonymi odbiornikami - 14,1V (wg Etzolda w takim przypadku powinno być 13,5V-14,5V)

Zastanawiające jest tylko to dlaczego jak ładowanie jest dobre (przynajmniej tak mi się wydaje) bez obciążenia silnik pracuje równo a po załączeniu odbiorników (zwłaszcza świateł mijania i ogrzewania tylnej szyby) mam wrażenie, że jedę traktorem.

Zastanawiam się jeszcze nad silniczkiem krokowym ale nie wiem czy może on mieć wpływ na obroty po włączeniu/wyłączeniu odbiorników prądu. niewiem.gif Czyściłem go niedawno i tak się zastanawiam czy aby nie przekręciłem grzybka o kilka stopni.

Zczytałem kody błędów ale nic nie wywaliło.

Dzisiaj rano słyszałem jeszcze w kabinie przy nagrzanym silniku jakby przelewanie wody - ale przypuszczam, że to raczej kwestia zapowietrzonego układu chłodzenia lub UPG frown.gif

Ale się opisałem grinser006.gif ale mam nadzieję, że ktoś jeszcze podsunie mi jakiś pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mi przychodzi do glowy to padnięte łozyska w alternatorze, lub tez jakies luzy na kolach paska wieloklinowego - może to one się tłuką?

Spróbuj tez włączyć odbiorniki i wyjąć korek wlewu oleju na pracującym silniku - jesli hałas pochodzi z wnętrza silnika to będzie wtedy o wiele lepiej słyszalny (ale hałas, a nie odgłos normalnej pracy). Jeśli nie to obstawiam łożyska alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To co mi przychodzi do glowy to padnięte łozyska w alternatorze, lub

> tez jakies luzy na kolach paska wieloklinowego - może to one się

> tłuką?

> Spróbuj tez włączyć odbiorniki i wyjąć korek wlewu oleju na

> pracującym silniku - jesli hałas pochodzi z wnętrza silnika to

> będzie wtedy o wiele lepiej słyszalny (ale hałas, a nie odgłos

> normalnej pracy). Jeśli nie to obstawiam łożyska alternatora.

OK ale czy uszkodzone łożyska nie powinny wydawać jakiegoś dźwięku?

W pracy samego silnika (jeżeli chodzi o hałas) nie zauważyłem nic niepokojącego.

Zapomniałem jeszcze dodać, że jak silnik nierówno pracuje to wskazówka na obrotku porusza się w zakresie 50obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK ale czy uszkodzone łożyska nie powinny wydawać jakiegoś dźwięku?

> W pracy samego silnika (jeżeli chodzi o hałas) nie zauważyłem nic

> niepokojącego.

> Zapomniałem jeszcze dodać, że jak silnik nierówno pracuje to

> wskazówka na obrotku porusza się w zakresie 50obr

Przypuszczam że krokowy dogorywa i nie potrafi odpowiednio wyrównać obrotów dlatego obroty pływają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa się wyjaśniła.

Byłem dziś u machera. Ten zrobił diagnostykę akumulatora i alternatora (miał do tego jakis specjalny terminal) i okazało się, że jest słabe ładowanie a konkretnie regulator napięcia.

Wymieniłem na Bosch. Do tego szczotki. A skoro altek był już rozebrany to doszedłem do wniosku, że można również wymienić łożyska bo już trochę je było słychać.

Za wszystko z robocizną zapłaciłem 150PLN.

Teraz na postoju jest o niebo lepiej. Tylko jak sie włącza ogrzewanie tylnej szyby to trochę nierówno pracuje ale kumpel w swojej asterce też tak ma więc pewnie TTTM grinser006.gif

Przy okazji facio stwierdził, że nierówna praca silnika mogła być spowodowana przez zapchany katalizator.

I tu pytanie jak to można sprawzić? Czy tylko przez wyjęcie i założenie rurki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.