Skocz do zawartości

Chcę zrobić takiego SWAPA - czy mi się uda?


cieyo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w garażu silnik od kadeta 1.6 po kapitalnym remoncie i tak sobie myślę....

Mam u siebie w astrze silnik 1.4 zblokowany ze skrzynią F10.

Żeby silnik 1.6 mógł istnieć potrzebuje skrzyni F13.

Nie można więc wsadzić do 1.6 skrzyni F10 bo ta ma za małą obudowę i nie wejdzie do niej koło zamachowe z silnika 1.6.

Więc gdybym przełożył koła zamachowe - z silnika 1.4 do 1.6 to do silnika 1.6 pasowałaby już skrzynia F10 (pomijając wytrzymałosć sprzęgła liczonego do silników 1.2 i 1.4 zlosnik.gif)

No i tu moje pytanie - czy rozrusznik wtedy zakręci silnikiem ? No bo jak się zmniejszy średnica koła zamachowego to bendiks będzie miał dalej i nie "zatrybi".

No ale przecież silniki 1.4 i 1.6 mają te same bloki i w tych samych miejscach jest rozrusznik (zresztą ten sam z EPC), a dwa różne koła zamachowe o różnej średnicy.

No więc jak to jest - czy bloki są te same a rozrusznik przesunięty jakoś ( odlew inny w jego miejscu) czu wszystko jest tak samo i moge śmiało przekładać???

Kto ma takie silniki dwa luzem i mógłby to dla mnie sprawdzić czy to wszystko zagra?

A może jest ktoś z Lublina kto mi pomoże - choćby teoretycznie...

Pozdrawiam !

Licże na grad odpowiedzi 893goodvibes.gif !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam w garażu silnik od kadeta 1.6 po kapitalnym remoncie i tak sobie

> myślę....

> Mam u siebie w astrze silnik 1.4 zblokowany ze skrzynią F10.

> Żeby silnik 1.6 mógł istnieć potrzebuje skrzyni F13.

> Nie można więc wsadzić do 1.6 skrzyni F10 bo ta ma za małą obudowę i

> nie wejdzie do niej koło zamachowe z silnika 1.6.

> Więc gdybym przełożył koła zamachowe - z silnika 1.4 do 1.6 to do

> silnika 1.6 pasowałaby już skrzynia F10 (pomijając wytrzymałosć

> sprzęgła liczonego do silników 1.2 i 1.4 )

> No i tu moje pytanie - czy rozrusznik wtedy zakręci silnikiem ? No bo

> jak się zmniejszy średnica koła zamachowego to bendiks będzie

> miał dalej i nie "zatrybi".

> No ale przecież silniki 1.4 i 1.6 mają te same bloki i w tych samych

> miejscach jest rozrusznik (zresztą ten sam z EPC), a dwa różne

> koła zamachowe o różnej średnicy.

> No więc jak to jest - czy bloki są te same a rozrusznik przesunięty

> jakoś ( odlew inny w jego miejscu) czu wszystko jest tak samo i

> moge śmiało przekładać???

> Kto ma takie silniki dwa luzem i mógłby to dla mnie sprawdzić czy to

> wszystko zagra?

> A może jest ktoś z Lublina kto mi pomoże - choćby teoretycznie...

> Pozdrawiam !

> Licże na grad odpowiedzi !

Pieprz to. Rob SWAPA i odpalaj na pych 270635636-JUMP2.gif A tak na serio to ten 1,6 na lzejszym kole zamachowym powinien sie chyba lepiej krecic od seri ?? zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pieprz to. Rob SWAPA i odpalaj na pych A tak na serio to ten 1,6 na

> lzejszym kole zamachowym powinien sie chyba lepiej krecic od

> seri ??

A ja to i tak wszystko odpalę !!! Jest już silnik C15NZ mojej konstrukcji to i będzie silnik 1.6 ze skrzynią F10. A co!

Polak potrafi !!! winner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie nada się ....

Chciałem zrobić tak jak opisałem ale po przełożeniu mojego koła zamachowego z c14nz o średnicy 245mm do bloku C16nZ okazało się że odległość wieńca koła od zębnika bendiksu jest za duża i się nie zazębi - brakuje jakieś 20 mm.

Z tąd wniosek - BLOKI SILNIKÓW 1,4 I 1.6 TO NIE TO SAMO !

Mam już skrzynię i jutro wkładam z powrotem graty

Może na sobotę wyjdzie....

Aha, o ile splanowac głowicę żeby podnieść kompresję a jescze żeby się tłoki z zaworami nie spotkały ?

Licze na szybkie odowiedzi !

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i nie nada się ....

> Chciałem zrobić tak jak opisałem ale po przełożeniu mojego koła

> zamachowego z c14nz o średnicy 245mm do bloku C16nZ okazało się

> że odległość wieńca koła od zębnika bendiksu jest za duża i się

> nie zazębi - brakuje jakieś 20 mm.

> Z tąd wniosek - BLOKI SILNIKÓW 1,4 I 1.6 TO NIE TO SAMO !

> Mam już skrzynię i jutro wkładam z powrotem graty

> Może na sobotę wyjdzie....

> Aha, o ile splanowac głowicę żeby podnieść kompresję a jescze żeby

> się tłoki z zaworami nie spotkały ?

> Licze na szybkie odowiedzi !

> POZDRO

za bardzo nie wiem ile trzeba zeszlifowac tej glowicy. ale bede trzymal kciuki zeby Ci sie udalo i pamietaj wszystko co robisz rób z glowa smile.gifbananaevil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i nie nada się ....

> Chciałem zrobić tak jak opisałem ale po przełożeniu mojego koła

> zamachowego z c14nz o średnicy 245mm do bloku C16nZ okazało się

> że odległość wieńca koła od zębnika bendiksu jest za duża i się

> nie zazębi - brakuje jakieś 20 mm.

> Z tąd wniosek - BLOKI SILNIKÓW 1,4 I 1.6 TO NIE TO SAMO !

> Mam już skrzynię i jutro wkładam z powrotem graty

> Może na sobotę wyjdzie....

> Aha, o ile splanowac głowicę żeby podnieść kompresję a jescze żeby

> się tłoki z zaworami nie spotkały ?

> Licze na szybkie odowiedzi !

> POZDRO

O matko - myślałem że tylko ja sobie robote nadaje/komplikuje. Chłopie jedz dużo czekolady. winner.gifPowodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i nie nada się ....

> Chciałem zrobić tak jak opisałem ale po przełożeniu mojego koła

> zamachowego z c14nz o średnicy 245mm do bloku C16nZ okazało się

> że odległość wieńca koła od zębnika bendiksu jest za duża i się

> nie zazębi - brakuje jakieś 20 mm.

> Z tąd wniosek - BLOKI SILNIKÓW 1,4 I 1.6 TO NIE TO SAMO !

> Mam już skrzynię i jutro wkładam z powrotem graty

> Może na sobotę wyjdzie....

> Aha, o ile splanowac głowicę żeby podnieść kompresję a jescze żeby

> się tłoki z zaworami nie spotkały ?

> Licze na szybkie odowiedzi !

> POZDRO

Czegoś tu nie łapę confused.gif.Ja mam zrobionefo swapa z c14nz na c16 nz i skrzyni nie zmieniałem.Komputer i wtryski mam od 1.4,aparat zapłonowy też.Z poważniejszych różnic to tylko brak w 1.4 EGRA a co za tym idzie różnią sie kolektorami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czegoś tu nie łapę .Ja mam zrobionefo swapa z c14nz na c16 nz i

> skrzyni nie zmieniałem.Komputer i wtryski mam od 1.4,aparat

> zapłonowy też.Z poważniejszych różnic to tylko brak w 1.4 EGRA a

> co za tym idzie różnią sie kolektorami

A czego tu nie łapiesz?? do C14NZ ładowali skrzynie F10 niepasujące do 1,6 i F13 pasujące do 1,6 po prostu miałeś C14NZ ze skrzynią F13 tyle na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czego tu nie łapiesz?? do C14NZ ładowali skrzynie F10 niepasujące

> do 1,6 i F13 pasujące do 1,6 po prostu miałeś C14NZ ze skrzynią

> F13 tyle na temat.

Skrzynię F13 już mam -kupiona okazyjnie- teraz planowanie o 1 mm (sie robi już), wałek rozrządu z kadeta 1,3 (kupiony już biglaugh.gif)sterowanie z 1,4 (mam obecnie) i ma zapierd.... że aż miło - tak twierdzą chłopaki z forum kadeta (ale oni mają łby - nie obrażając nikogo posiadacze asterek mogą się od nich uczyć (sam sie duuuuuużo dowiedziałem o usprawnieniach) - to jest szkoła życia - polecam www.ktk.pl/forum ).

Ale i tak wolę astrę - nie zamienię jej na żadnego "kadzia". serce.gifserce.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.