cieyo Napisano 17 Października 2006 Udostępnij Napisano 17 Października 2006 Mam w garażu silnik od kadeta 1.6 po kapitalnym remoncie i tak sobie myślę.... Mam u siebie w astrze silnik 1.4 zblokowany ze skrzynią F10. Żeby silnik 1.6 mógł istnieć potrzebuje skrzyni F13. Nie można więc wsadzić do 1.6 skrzyni F10 bo ta ma za małą obudowę i nie wejdzie do niej koło zamachowe z silnika 1.6. Więc gdybym przełożył koła zamachowe - z silnika 1.4 do 1.6 to do silnika 1.6 pasowałaby już skrzynia F10 (pomijając wytrzymałosć sprzęgła liczonego do silników 1.2 i 1.4 ) No i tu moje pytanie - czy rozrusznik wtedy zakręci silnikiem ? No bo jak się zmniejszy średnica koła zamachowego to bendiks będzie miał dalej i nie "zatrybi". No ale przecież silniki 1.4 i 1.6 mają te same bloki i w tych samych miejscach jest rozrusznik (zresztą ten sam z EPC), a dwa różne koła zamachowe o różnej średnicy. No więc jak to jest - czy bloki są te same a rozrusznik przesunięty jakoś ( odlew inny w jego miejscu) czu wszystko jest tak samo i moge śmiało przekładać??? Kto ma takie silniki dwa luzem i mógłby to dla mnie sprawdzić czy to wszystko zagra? A może jest ktoś z Lublina kto mi pomoże - choćby teoretycznie... Pozdrawiam ! Licże na grad odpowiedzi ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tymon_86 Napisano 17 Października 2006 Udostępnij Napisano 17 Października 2006 > Mam w garażu silnik od kadeta 1.6 po kapitalnym remoncie i tak sobie > myślę.... > Mam u siebie w astrze silnik 1.4 zblokowany ze skrzynią F10. > Żeby silnik 1.6 mógł istnieć potrzebuje skrzyni F13. > Nie można więc wsadzić do 1.6 skrzyni F10 bo ta ma za małą obudowę i > nie wejdzie do niej koło zamachowe z silnika 1.6. > Więc gdybym przełożył koła zamachowe - z silnika 1.4 do 1.6 to do > silnika 1.6 pasowałaby już skrzynia F10 (pomijając wytrzymałosć > sprzęgła liczonego do silników 1.2 i 1.4 ) > No i tu moje pytanie - czy rozrusznik wtedy zakręci silnikiem ? No bo > jak się zmniejszy średnica koła zamachowego to bendiks będzie > miał dalej i nie "zatrybi". > No ale przecież silniki 1.4 i 1.6 mają te same bloki i w tych samych > miejscach jest rozrusznik (zresztą ten sam z EPC), a dwa różne > koła zamachowe o różnej średnicy. > No więc jak to jest - czy bloki są te same a rozrusznik przesunięty > jakoś ( odlew inny w jego miejscu) czu wszystko jest tak samo i > moge śmiało przekładać??? > Kto ma takie silniki dwa luzem i mógłby to dla mnie sprawdzić czy to > wszystko zagra? > A może jest ktoś z Lublina kto mi pomoże - choćby teoretycznie... > Pozdrawiam ! > Licże na grad odpowiedzi ! Pieprz to. Rob SWAPA i odpalaj na pych A tak na serio to ten 1,6 na lzejszym kole zamachowym powinien sie chyba lepiej krecic od seri ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chuchras Napisano 17 Października 2006 Udostępnij Napisano 17 Października 2006 kup f13 czy jakas tam inna nie sa to jakies wielkie koszta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieyo Napisano 17 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2006 > Pieprz to. Rob SWAPA i odpalaj na pych A tak na serio to ten 1,6 na > lzejszym kole zamachowym powinien sie chyba lepiej krecic od > seri ?? A ja to i tak wszystko odpalę !!! Jest już silnik C15NZ mojej konstrukcji to i będzie silnik 1.6 ze skrzynią F10. A co! Polak potrafi !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 17 Października 2006 Udostępnij Napisano 17 Października 2006 > A ja to i tak wszystko odpalę !!! Jest już silnik C15NZ mojej > konstrukcji to i będzie silnik 1.6 ze skrzynią F10. A co! > Polak potrafi !!! Może Ty się w Oplu zatrudnij do konstruowania nowych jednostek napędowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieyo Napisano 17 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2006 > Może Ty się w Oplu zatrudnij do konstruowania nowych jednostek > napędowych Nie da rady - pracuję już w Toyocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 Teraz już wiemy dlaczego Toyoty są takie niezawodne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieyo Napisano 19 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2006 No i nie nada się .... Chciałem zrobić tak jak opisałem ale po przełożeniu mojego koła zamachowego z c14nz o średnicy 245mm do bloku C16nZ okazało się że odległość wieńca koła od zębnika bendiksu jest za duża i się nie zazębi - brakuje jakieś 20 mm. Z tąd wniosek - BLOKI SILNIKÓW 1,4 I 1.6 TO NIE TO SAMO ! Mam już skrzynię i jutro wkładam z powrotem graty Może na sobotę wyjdzie.... Aha, o ile splanowac głowicę żeby podnieść kompresję a jescze żeby się tłoki z zaworami nie spotkały ? Licze na szybkie odowiedzi ! POZDRO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjuka Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 > No i nie nada się .... > Chciałem zrobić tak jak opisałem ale po przełożeniu mojego koła > zamachowego z c14nz o średnicy 245mm do bloku C16nZ okazało się > że odległość wieńca koła od zębnika bendiksu jest za duża i się > nie zazębi - brakuje jakieś 20 mm. > Z tąd wniosek - BLOKI SILNIKÓW 1,4 I 1.6 TO NIE TO SAMO ! > Mam już skrzynię i jutro wkładam z powrotem graty > Może na sobotę wyjdzie.... > Aha, o ile splanowac głowicę żeby podnieść kompresję a jescze żeby > się tłoki z zaworami nie spotkały ? > Licze na szybkie odowiedzi ! > POZDRO za bardzo nie wiem ile trzeba zeszlifowac tej glowicy. ale bede trzymal kciuki zeby Ci sie udalo i pamietaj wszystko co robisz rób z glowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woziu Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 Sprzedaj ten silnik, skrzynię, części i kup za to 2.0 jak swapować to porządnie. Troczę dołożysz a ile przyjemności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sj64 Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 > No i nie nada się .... > Chciałem zrobić tak jak opisałem ale po przełożeniu mojego koła > zamachowego z c14nz o średnicy 245mm do bloku C16nZ okazało się > że odległość wieńca koła od zębnika bendiksu jest za duża i się > nie zazębi - brakuje jakieś 20 mm. > Z tąd wniosek - BLOKI SILNIKÓW 1,4 I 1.6 TO NIE TO SAMO ! > Mam już skrzynię i jutro wkładam z powrotem graty > Może na sobotę wyjdzie.... > Aha, o ile splanowac głowicę żeby podnieść kompresję a jescze żeby > się tłoki z zaworami nie spotkały ? > Licze na szybkie odowiedzi ! > POZDRO O matko - myślałem że tylko ja sobie robote nadaje/komplikuje. Chłopie jedz dużo czekolady. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael785 Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 > No i nie nada się .... > Chciałem zrobić tak jak opisałem ale po przełożeniu mojego koła > zamachowego z c14nz o średnicy 245mm do bloku C16nZ okazało się > że odległość wieńca koła od zębnika bendiksu jest za duża i się > nie zazębi - brakuje jakieś 20 mm. > Z tąd wniosek - BLOKI SILNIKÓW 1,4 I 1.6 TO NIE TO SAMO ! > Mam już skrzynię i jutro wkładam z powrotem graty > Może na sobotę wyjdzie.... > Aha, o ile splanowac głowicę żeby podnieść kompresję a jescze żeby > się tłoki z zaworami nie spotkały ? > Licze na szybkie odowiedzi ! > POZDRO Czegoś tu nie łapę .Ja mam zrobionefo swapa z c14nz na c16 nz i skrzyni nie zmieniałem.Komputer i wtryski mam od 1.4,aparat zapłonowy też.Z poważniejszych różnic to tylko brak w 1.4 EGRA a co za tym idzie różnią sie kolektorami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq20 Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 > Czegoś tu nie łapę .Ja mam zrobionefo swapa z c14nz na c16 nz i > skrzyni nie zmieniałem.Komputer i wtryski mam od 1.4,aparat > zapłonowy też.Z poważniejszych różnic to tylko brak w 1.4 EGRA a > co za tym idzie różnią sie kolektorami A czego tu nie łapiesz?? do C14NZ ładowali skrzynie F10 niepasujące do 1,6 i F13 pasujące do 1,6 po prostu miałeś C14NZ ze skrzynią F13 tyle na temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieyo Napisano 19 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2006 > A czego tu nie łapiesz?? do C14NZ ładowali skrzynie F10 niepasujące > do 1,6 i F13 pasujące do 1,6 po prostu miałeś C14NZ ze skrzynią > F13 tyle na temat. Skrzynię F13 już mam -kupiona okazyjnie- teraz planowanie o 1 mm (sie robi już), wałek rozrządu z kadeta 1,3 (kupiony już )sterowanie z 1,4 (mam obecnie) i ma zapierd.... że aż miło - tak twierdzą chłopaki z forum kadeta (ale oni mają łby - nie obrażając nikogo posiadacze asterek mogą się od nich uczyć (sam sie duuuuuużo dowiedziałem o usprawnieniach) - to jest szkoła życia - polecam www.ktk.pl/forum ). Ale i tak wolę astrę - nie zamienię jej na żadnego "kadzia". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.