Skocz do zawartości

Źle zamontowana zimówka!


vito79

Rekomendowane odpowiedzi

We wtorek jak zmieniałem oponki (jeszcze przed atakiem zimy udało mi sie) gumiarz jedna założył odwrotnie niz wskazuje strzałka i jakbym tego nie zauważył pewnie jezdziłbym przez cały sezon.

Teraz sie tak zastanawiam jakie sa nastepstwa takiego błędu. Co dzieje sie z opona i jak zachowuje sie samochód gdy trzeba awaryjnie hamować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> We wtorek jak zmieniałem oponki (jeszcze przed atakiem zimy udało mi

> sie) gumiarz jedna założył odwrotnie niz wskazuje strzałka i

> jakbym tego nie zauważył pewnie jezdziłbym przez cały sezon.

> Teraz sie tak zastanawiam jakie sa nastepstwa takiego błędu. Co

> dzieje sie z opona i jak zachowuje sie samochód gdy trzeba

> awaryjnie hamować?

hamowac to akurat raczej lepiej nawet bedzie. No przynajmniej w przypadku gdy wszystkie opony sa tak zalozone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz sie tak zastanawiam jakie sa nastepstwa takiego błędu. Co

> dzieje sie z opona i jak zachowuje sie samochód gdy trzeba

> awaryjnie hamować?

EBD nieźle się napracuje przy takim układzie opon grinser006.gif

Wystąpi różnica przyczepności na 2 kołach na osi - bez tego systemu podczas hamowania może byc wesoło.

Moje doświadczenie w temacie to źle założone opony kierunkowe na tylnej osi w służbowej Astrze - dopiero po czasie ktoś zauważył, że w aucie zrobiło się dziwnie głośniej i opony z tyłu szybciej się zużyły.

Nie mam pojęcia czy w przypadku innych opon też tak będzie (to były zimówki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Źle zamontowali tylko jedna (prawy tył) wiec moze nosic samochodód po

> drodze- (tak mi sie wydaje) a ABS nie dostanie

ABS zrobi swoje - nie pozwoli zablokować koła. W przypadku różnicy przyczepności ważniejszy jest system EBD (Electronic Brake Force Distribution). System rozdziału sił hamowania automatycznie reguluje siłę hamowania przednich i tylnych oraz prawych i lewych kół.

A Panda to ma ABS czy ABS z EBD ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ABS zrobi swoje - nie pozwoli zablokować koła. W przypadku różnicy

> przyczepności ważniejszy jest system EBD (Electronic Brake Force

> Distribution). System rozdziału sił hamowania automatycznie

> reguluje siłę hamowania przednich i tylnych oraz prawych i

> lewych kół.

> A Panda to ma ABS czy ABS z EBD ?

Ma ABS z EBD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to luz - stresu nie ma

Ok! Juz sie nie martwie ale co moze spotkac ludzi którzy maja Pandy bez ABS i EDB.

Wydaje mi sie to ważny temat bo nikt nie spoglada jak wyjezdza od gumiarza czy strzałki na oponkach ida w dobra strone. Zawsze moze sie ktos pomylić, a skutki jego pomylki mogą być........... lepiej nie kończe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok! Juz sie nie martwie ale co moze spotkac ludzi którzy maja Pandy

> bez ABS i EDB.

> Wydaje mi sie to ważny temat bo nikt nie spoglada jak wyjezdza od

> gumiarza czy strzałki na oponkach ida w dobra strone. Zawsze

> moze sie ktos pomylić, a skutki jego pomylki mogą być...........

> lepiej nie kończe!

Panda bez ABS to niestety już z automatu porażka (wiem bo mam sick.gif).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.