Skocz do zawartości

Cieknie olej, pomocy! (fotki wycieku) (astra f)


simek18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegos czasu, pojawil mi sie wyciek w miejscu jak na zdjeciach. Cieknie jakby spod aparatu zaplonowego/glowicy po calym przodzie silnika, na miske olejowa. Co raz wiecej oleju musze dolewac... Pomozcie prosze, co wymienic, co rozebrac oraz czy dam rade bez wiekszych zgrzytow zabrac sie za to sam? (2 lewych rak nie mam)

zdjecia:

http://www.members.lycos.co.uk/piotreksroka/astra/100_1667.JPG

http://www.members.lycos.co.uk/piotreksroka/astra/100_1668.JPG

http://www.members.lycos.co.uk/piotreksroka/astra/100_1670.JPG

http://www.members.lycos.co.uk/piotreksroka/astra/100_1671.JPG

http://www.members.lycos.co.uk/piotreksroka/astra/100_1672.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuuuu, chłopie, silnik do wymiany....

Żartuję. Kup oring za 4 zł, zaznacz położenie aparatu wzgledem głowicy, odkręć nakrętkę 13 pod aparatem, zdejmij aparat, wymień oring, zamontuj aparat, ustaw naznak postawiony wczaśniej, dokręć nakrętkę 13. Powycierał olej coby ślicznie wyglądał silnik wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wilekie Lelek, prawde powiedziawszy na Ciebie liczylem vibra.gif Czytajac forum natknalem sie na najwecej Twoich pomocnych rad, chyba ok.gif A czy nie pamietasz moze rozmiaru tego oringu? Ew nr katalogowy czy cos? Mam 25km do najblizszego punktu gdzue moglbym to kupic, a z buta drzec w taka pogode to slaba przyjemnosc buu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 60cio konny, zdaje sie ze x14nz.

Numer silnika masz wybity tu:

277761378-100_1668.jpg

Pierwsze jego znaki (literki) to typ.

Patrząc po kształcie kopułki to możesz mieć rację wink.gif Kopułkę masz mocowaną blaszkami bez "układu podciśnienia" więc oring będzie taki:

Numer części: 90167515, numer katalogowy: 1212579

Cena 8zł

Tam jeszcze idzie jeden maleńki oring:

90297424, 1212582

ale chyba nie będzie potrzebny.

Upewnij się co do typu silnika, żebyś nie jeździł oddawać do sklepu wink.gif

Na focie zaznaczyłem gdzie jest znak na głowicy. Postaw znak na aparacie na wprost jego:

277761378-100_1672.jpg

Odkręć tę nakrętkę:

277761378-100_1671.jpg

Pozdroofka

post-36940-14352475548138_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki! bow.gif Silnik na pewno x14nz, pameitam. Jutro biegne do ASO z tymi numerkami i biore sie wieczorkiem, tudziez w weekend za uwazna robote, co by po zlozeniu wszystkiego odpalic samochod smile.gifspineyes.gif Opisze dalsze boje z tym problemem, moze sie jeszcze komus przyda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jutro biegne do ASO z tymi numerkami

WASO będąwiedzieli co Ci dać. Mysłałęm, że do sklepu będziesz jechał wink.gif

> i biore sie wieczorkiem, tudziez w weekend

> za uwazna robote, co by po zlozeniu wszystkiego odpalic samochod

Spoko, to 15 minut roboty. Uważaj przy składaniu, żeby wszystko wlazło na swoje miejsce. Ktoś ostatnio pisał, ze złożył, odpali, coś "pyknęło" w aparacie i autko rzuciło palenie wink.gif

Tę nakrętkę 13 to też z wyczuciem przykręcaj. Nie będzie czuć oporu bo tam jest ten plaskownik, który będzie się giął przy zbyt mocnym dokręcaniu. Ja robię tak: dokręcam nakrętkę aż nie bedę mógł aparatu obrócic rękami i dociągam jeszcze 2 - 3 obroty. Jeżeli po przejechaniu się będzie wyciekać, dociągnij jeszcze 1 obrót.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli te numery ktore podales dadza cos w zwyklym sklepie z paskami,

> lozyskami, oringami i innymi uszczelniaczami do samochodow

> zachodnich? Sklep bardzo dobrze zaopatrzony, tylko czy beda miec

> katalogi...

Oczywiście. Wszystkie sklepy mają katalogi. Papierowe albo w komputerach. No może prawie wszystkie sklepy... wink.gif Takie "u Henia za rogiem" mogą nie mieć wink.gif Ale jeżeli zobaczysz na ladzie komputer to mają.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, ladne kwiatki, w sklepie facet powiedzial ze mi nie pomoze bez wymiarow uszczelniacza, a w ASO moga mi sprowadzic, o ile bedzie w Polsce za 3 dni a jak nie to z Niemiec za ok tydzien. Co lepsze, ten mniejszy ma kosztowac ok 1zl, a ten glowny 45 zl sciana.gif Albo sie koles pomylil, albo maja pozlacana gume w tym oplu... Ma ktos moze zwymiarowane te czesci? Jesli nie, to ide rozbierac zaplon i sam sprobuje pomierzyc, tylko ze nie bedzie to tak dokladne bo juz wytarte/zniszczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm, ladne kwiatki, w sklepie facet powiedzial ze mi nie pomoze bez

> wymiarow uszczelniacza

A po ch....usteczkę mu wymiary? Ma pudło oringów luzem i bedzie dobierał czy jak? wink.gif Toż dostał numer katalogowy.

Olej ich i zobacz:

http://www.opel-czesci.pl/szukaj.php?kod=1212579

Kup przez stronę, pisz, dzwoń, jedź do Poznania czy jak wolisz:

PRZEDSIĘBIORSTWO WIELOBRANŻOWE "GRAMS"

HURTOWNIA CZĘŚCI

61-664 POZNAŃ UL. SŁOWIAŃSKA 55A

TEL.(061)826-86-64, 825 04-88

FAX (061)826-86-64

e-mail: [email protected]

Sprzedają wysyłkowo bo kolega Sebo_M kupował u nich.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz po krzyku. Jablka z sadu zniesione, oring wymieniony, jeszcze podswietlenie tida do poprawek wink.gif i plan bedzie wykonany. Rozebralem ten aparat zaplonowy i wyjalem stary oring, zupelnie stwardnialy i juz odcisniety na kwadrat, czyli bezuzyteczny. Przeszukalem pol garazu i znalazlem jakis podobny, mieciutki, wyglada na nowy smile.gif Wszedl bardzo ciasno, poki co nic nie cieknie, zobaczymy jutro po powrocie do domu, przez 55km powinno sie cos pokazac... Oby nie hmm.gif Wielkie dzieki Lelek za adres witrynki, jak bedzie potrzeba i juz nigdzie nie dostane tego, na pewno z niej skorzystam. A co do cen w ASO, to oni chyba na glowe upadli pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozebralem ten aparat zaplonowy i wyjalem stary oring, zupelnie

> stwardnialy i juz odcisniety na kwadrat, czyli bezuzyteczny.

No chyba lepszego się nie spodziewałeś... grinser006.gif

> Przeszukalem pol garazu i znalazlem jakis podobny, mieciutki,

> wyglada na nowy

A na mnie kobita krzyczyt, że zbieram różne "przydasie"... grinser006.gif

> Wszedl bardzo ciasno

Żeby tylko nie był rozciągnięty bo zrobi się cieńszy

> zobaczymy jutro po powrocie do domu, przez 55km powinno sie cos

> pokazac... Oby nie

Jakby miał ciec, to po odpaleniu auyka, no może po rozgrzaniu już by ciekło.

> Wielkie dzieki Lelek za adres witrynki, jak

> bedzie potrzeba i juz nigdzie nie dostane tego, na pewno z niej

> skorzystam.

waytogo.gif Najważniejsze, że poradziłęś sobie. Metodą partyzancką co prawda... grinser006.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszedl ciasno, ale razem z aparatem w glowice. Na aparat wszedl w miare, tak nie za ciasno nie za lekko smile.gif Cos mi sie zdaje, ze zaoszczedzilem ta dyche na uszczelniacz zeby.GIF Tylko olej musze uzupelnic, wiec 30plnow w plecy irked.gif A btw, "przydasie" sa bardzo pomocne, juz nie mam gdzie ich trzymac confused.gif

Jeszcze raz dzieki,

Pozdrawiam 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to co innego smile.gif

> Tylko olej musze

> uzupelnic,

Patrząc na fotki to wyciek nie jest tak duzy abyś zauważył ubytek oleju. U mnie tak miesiączkowało spod uszczelki pod głowicą i powiem Ci, ze obraz był bardziej masakryczny a na bagnecie po 5000 km nie było znaku ubytku. Musi być inna przyczyna skoro musisz dolewać.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkad ja posaidam tj 8300km dolalem litr oleju. Dzis sprawdzilem, jest ponizej minimum na bagnecie. Przy regulacji biegow, gdy wszedlem na kanal, mialem makabryczny obraz calego silnika zalanego olejem, na spojeniu miski z blokiem olej byl "zywy" ze tak to mozna nazwac. Pomyslalem, ze micha cieknie, bo widac ze mocno byla zawadzona, bo az wgieta do srodka. No to dociagnalem sruby, poszly ok 1/2 do 3/4 obrotu. Filtr oleju szczelny, a silnik wyglada jak w przechadzanym traktorze z_lol1.gif Brac chyba nie bierze, spaliny pachna ladnie jak z nowego auta, nie kopci i idzie w miare rowno i przyjemnie... Wiec nie wiem... uzupelnie olej teraz i bee czekal, nic innego nei pozostalo, chyba ze to uszczelka pod glowica ideia.gif

Dodam, ze problemy z olejem sa mniej wiecej przez ostatnie 1500-2000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powycieraj do sucha, pojeżdzij i sprawdź. Patrząc na foty masz silnik mokry na całej jego szerokości. Nie sądzę aby tak go zalało z aparatu. Tym bardziej, że w okolicach aparatu masz olej zakurzony więc nie lało się strumieniem. Natomiast na bloku masz jak to nazwałeś "żywy" olej. Całkiem możliwe, że to spod głowicy. Z tego co pamiętam pod koniec zimy była jakaś plaga i wielu pisało, że ma wyciek spod głowicy. U niektórych pomogło dociągnięcie śrub, niektórzy wymieniali uszczelkę inni jeżdzą tak do dziś wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z rozwiewaniem oleju przez wentylator? Ten plaskownik dociskajacy aparat zaplonowy jest caly usmarowany, wiec wydaje mi sie, ze to jednak spod aparatu, tym bardziej, ze po jego odkreceniu, nie bylo praktycznie oporu przy wyciaganiu, jakby oring wcale nie trzymal. Sruby i od poktywy zaworow i od glowicy podociagane, wiekszosc z nich sie nawet nei ruszyla. Ale tak jak mowisz, umyje silnik jakims specyfikiem (pewnie benzyna irked.gif), doleje oliwy i bede czuwal. Jesli bedzie bez zmian, to w tym silniku wymienie sam uszczelke? Ew z pomoca troche obeznanego ojca? Czy lepiej zajechac do mechanika i nie ryzykowac hmm.gif Ew jakie koszta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co z rozwiewaniem oleju przez wentylator?

Wentylator spychałby olej na tył silnika a nie w lewo i w dół wink.gif

> Ten plaskownik dociskajacy aparat zaplonowy jest caly usmarowany,

Tak ale zauważ, że olej na nim jest przykurzony a nie swieży

> umyje silnik jakims specyfikiem (pewnie benzyna )

Wystarczy jak wytrzesz szmata, Przejedź się i szukaj świeżych śladów oleju.

> Jesli bedzie bez zmian, to w tym

> silniku wymienie sam uszczelke? Ew z pomoca troche obeznanego

> ojca? Czy lepiej zajechac do mechanika i nie ryzykowac Ew

> jakie koszta?

W zasadzie zalecane jest przy wymianie uszczelki sprawdzić gładkość głowicy i ewntualnie ją splanować. Sam tego nie zrobisz. Więc możecie sami rozebrać, zawieść głowicę do sprawdzenia i potem samodzielnie zmontowac.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.