Skocz do zawartości

Fotorelacja z wymiany TPS


chefNT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

1. Używamy prostych narzędzi.

277786596-TPS009.jpg

2. Komplet nowych części - 47 PLN.

277786596-TPS001.1.jpg

3. Stary TPS da się wyjąć bez problemów.

277786596-TPS007.1.jpg

4. Nowy również można wcisnąć bez problemów, nawet samymi palcami. 277786596-TPS008.jpg

5. Tak wygląda czujnik po rozłożeniu - wyczyścić i złożyć tez się go da, byle delikatnie.

277786596-TPS011.jpg

6. I wszystko działa!

post-46219-14352475637723_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyciąganu TPS-a są jakieś kruczki czy wychodzi gładko?

Próbowałeścoś kombinować z krokowym?

Ciekawe czy jego też można wyciągnąć z obudowy?

Po zamontowaniu nowego TPS-a robiłeś autoadaptację czy buja bez problemu bez tej czynności.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy wyciąganu TPS-a są jakieś kruczki czy wychodzi gładko?

nie nie ma żadnych kruczków. Podważanie trzeba zacząć cienkim nożem wciskając go pod takie dwie małe wypustki i bardzo delikatnie podważać. jak już masz większą szczelinę to dalej podważasz śrubokrętem co kawałek z kilku stron. po wysunięciu do połowy resztę bez problemu wyjmujesz palcami.

Jeśli ma się nowy czujnik na wymianę to nawet gdyby coś się rozwaliło przy wyjmowaniu starego to nie problem ale lepiej wyjąć go w całości bo doświadczyłem to na moim czujniku że da się go przy odrobine cierpliwości i delikatności rozłożyć i złożyć ponownie. Mój w środku nie wyglądał na uszkodzony lub zużyty natomiast był trochę zatłuszczony chyba olejem. Wyczyściłem go delikatnie do czysta i sucha i złożyłem.

Czy działa - nie wiem bo włożyłem nowy. Montuje się go też bez problemów wciskając do połowy palcami i dociska do końca szczypczykami takimi jak na zdjęciu. Cała operacja (bez mycia przepustnicy) - 15 minut.

> Próbowałeścoś kombinować z krokowym?

> Ciekawe czy jego też można wyciągnąć z obudowy?

Kiedyś próbowałem rozebrać przepustnicę na czynniki pierwsze (dlatego teraz byłem mądrzejszy i nie rozwaliłem TPSa) i mogę z całą stanowczością stwierdzić że nie da się wyjąć krokowca bez jego zniszczenia. Wygląda mi na to że jest wciskany w korpus na gorąco.

> Po zamontowaniu nowego TPS-a robiłeś autoadaptację czy buja bez

> problemu bez tej czynności.

Nie robiłem żadnej autoadaptacji. Oczywiście cała operację wymontowania przepustnicy przeprowadzałem na odłączonym aku a po zmontowaniu całości i odpaleniu silnika trzeba odczekać do pierwszego załączenia wentylatora.

Obroty chodzą miodzio!!!!!!!

> Pozdrawiam

Trochę się rozgadałem ale mam nadzieję że niektórym kolegom mój opis trochę pomoże a przede wszystkim ich ośmieli do pogrzebania samemu ( bo to naprawdę łatwe) zanim dadzą sobie wymienić cały korpus przepustnicy w ASO za 1600 Pln. Całość - ok godziny roboty i 47 pln - warto zaryzykować.

Pozdrawiam

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bow.gif

Napewno wielu kropkomaniaków pójdzie w Twoje ślady. Zawsze sporo kasy pozostaje w kieszeni a nawet jeżeli TPS ulegnie uszkodzeniu w czasie demontażu to wydatek na nowy nie będzie tak bolesny jak zakup kompletej przepustnicy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Ale ten czujnik jest tandetnie zrobiony u mnie to w zimie generuje

> błędy do ECU i dobrze wiedzieć , że już można to zakupić i

> zamontować niewielkim kosztem

Witam

Nie wiem jak do II ale do I przed chwilą dzwoniłem i kosztuje w ASO 320 zł <szok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moge spytac jakie byly objawy ze musiales wymienic TPS. Czy bylo to falowanie obrotow, utrzymujace sie wyskokie obroty...czy moze cos jeszcze innego??

Mysle ze warto dolaczyc do fotorelacji typowe objawy zwiazane z zuzyciem wymienianego elementu. ok.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moge spytac jakie byly objawy ze musiales wymienic TPS. Czy bylo to

> falowanie obrotow, utrzymujace sie wyskokie obroty...czy moze

> cos jeszcze innego??

> Mysle ze warto dolaczyc do fotorelacji typowe objawy zwiazane z

> zuzyciem wymienianego elementu.

Witam!

Powodem wymiany TPS były utrzymujące się wysokie obroty.

Za falowanie obrotów "odpowiada" silnik krokowy. Ale on w PII moim zdaniem raczej się nie psuje. Wystarczy czyszczenie przepustnicy. Ja to ostatnio musiałem robić dosyć często bo się ciągle "świniła" olejem. Po wymianie uszczelniaczy zaworów - jak ręką odjął. Czysto , sucho i obroty jak w instrukcji yay.gif

Od dwóch miesięcy nie zaglądałem do przepustnicy bo i nie ma powodów.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.