Skocz do zawartości

DODATKOWE KILKA PYTAŃ o podgrzewanie lusterek


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu ktoś zapodawał rozpisane piny znajdujące się we wtyczce między drzwiami a resztą samochodu. Ponieważ chce podłączyć podgrzewanie lusterek a rozkład pinów jest mi nieznany. Poza tym w obu końcach piny są w różnych miejscach. Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś czas temu ktoś zapodawał rozpisane piny znajdujące się we

> wtyczce między drzwiami a resztą samochodu. Ponieważ chce

> podłączyć podgrzewanie lusterek a rozkład pinów jest mi

> nieznany. Poza tym w obu końcach piny są w różnych miejscach. Z

> góry dzięki za info.

hehe, tak ciężko skorzystać z "Szukaj"? zlosnik.gif

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=277681276&page=0&fpart=all&vc=1

podpowiedź gratis:

złącze X34 w drzwiach pasażera to lustrzane odbicie X31

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podpowiedź gratis:

> złącze X34 w drzwiach pasażera to lustrzane odbicie X31

czy aby napewno?

zakładałem u siebie podgrzewanie lusterek i nie rzuciła mi się w oczy różnica pomiędzy tymi złączami hmm.gif

ale mogę się mylić, dlatego nie ktoś się jeszcze wypowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy aby napewno?

> zakładałem u siebie podgrzewanie lusterek i nie rzuciła mi się w oczy

> różnica pomiędzy tymi złączami

> ale mogę się mylić, dlatego nie ktoś się jeszcze wypowie

numeracja styków we wtyczce jest "lustrzana"

popatrz na to:

277803658-X31_X34.JPG

edit!!!

cholerka, sam już nie wiem...

nigdy nie dłubałem przy wtyku w drzwiach pasażera

chętnie podszedłbym do auta z miernikiem ale deszcz pada zlosnik.gif

może ktoś wie, czy na obrazku powyżej to jednak jest

z lewej wtyczka a z prawej gniazdo w drzwiach??

czyli jest identycznie,a nie lustrzanie???

bo czuję, że bzdury nawypisywałem zeby.GIF

post-30072-14352475733482_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ładnie pięknie tylko że:

Mam złącze (było już foto na forum z zaznaczonymi kolorami) i jest ono pełne tzn piny są wszystkie te które są opisane na instrukcjach.

PIN: 2, 11, 12, 26 są i sa pełne z tym tylko że

- 2 i 12 nazywają się OGRZEWANIE LUSTEREK ZEW.

- 11 i 26 WŁACZNIK OGRZEEWANIE

Dlaczego są po dwa?

CZe te piny przeniosą prąd?

Czy oznacza to że w samochodzie mam instalkę pełną a tylko w drzwiach jest niekompletna?

PODŁACZNIE:

czy do pina "12" podłączyć jeden koniec maty [tzw +]a do "2" drugi [tzw-]

Jest mowa o jakimś włączniku, gdzie on jest / lub ma być.

Dysponuje przekaźnikiem:

P/N 610T

12VDC 40/30A

wyjścia 85,86,87,87A,30

Nie wiedze żadnego bezpiecznika odpowiedzialnego za podgrzewanie czy nie musi być?

JAK WYCIĄGNĄĆ płytkę z bezpiecznikami. Wczoraj odkręciłem obie śrubki ale nie bardzo chciała wyjść.

Do tej pory chciałem zrobić tak:

z maty jeden koniec podłączyć do masy koło lusterka drugi puścić prze kostkę TYLKO KTÓREY PIN

Zamontować włącznik koło regulacji świateł. Czy jest jakiś inny specjalny do tego celu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko ładnie pięknie tylko że:

> Mam złącze (było już foto na forum z zaznaczonymi kolorami) i jest

> ono pełne tzn piny są wszystkie te które są opisane na

> instrukcjach.

> PIN: 2, 11, 12, 26 są i sa pełne z tym tylko że

> - 2 i 12 nazywają się OGRZEWANIE LUSTEREK ZEW.

> - 11 i 26 WŁACZNIK OGRZEEWANIE

> Dlaczego są po dwa?

> CZe te piny przeniosą prąd?

> Czy oznacza to że w samochodzie mam instalkę pełną a tylko w drzwiach

> jest niekompletna?

> PODŁACZNIE:

> czy do pina "12" podłączyć jeden koniec maty [tzw +]a do "2" drugi

> [tzw-]

> Jest mowa o jakimś włączniku, gdzie on jest / lub ma być.

> Dysponuje przekaźnikiem:

> P/N 610T

> 12VDC 40/30A

> wyjścia 85,86,87,87A,30

> Nie wiedze żadnego bezpiecznika odpowiedzialnego za podgrzewanie czy

> nie musi być?

> JAK WYCIĄGNĄĆ płytkę z bezpiecznikami. Wczoraj odkręciłem obie śrubki

> ale nie bardzo chciała wyjść.

> Do tej pory chciałem zrobić tak:

> z maty jeden koniec podłączyć do masy koło lusterka drugi puścić

> prze kostkę TYLKO KTÓREY PIN

> Zamontować włącznik koło regulacji świateł. Czy jest jakiś inny

> specjalny do tego celu

Włącznik podgrzewania lusterek jest w wlaczniku regulacji lusterek. Dlatego masz tam te dwa piny. Jak znajde foto to dorzuce. wink.gifTyle, ze w Twoim przypadku to ty nie masz regulacji elektrycznej, a same maty, wiec chyba trzeba zrobic sobie wlacznik wlasnej roboty? A czy sa jakies oryginaly do Astry do samego podgrzewania, to niewiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Włącznik podgrzewania lusterek jest w wlaczniku regulacji lusterek.

> Dlatego masz tam te dwa piny. Jak znajde foto to dorzuce. Tyle,

> ze w Twoim przypadku to ty nie masz regulacji elektrycznej, a

> same maty, wiec chyba trzeba zrobic sobie wlacznik wlasnej

> roboty? A czy sa jakies oryginaly do Astry do samego

> podgrzewania, to niewiem.

co do włacznika to moge zakupić sobie jakiś ładny i zamontować go w miejscu regulacji lusterek. Z tym tylko że we wtykach w lewych i prawych drzwiach sa te piny. Czy to znaczy ze jak tylko kupie włacznik i podłacze go przez te piny to on jest już będzie sterował przekaźnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do włacznika to moge zakupić sobie jakiś ładny i zamontować go w

> miejscu regulacji lusterek. Z tym tylko że we wtykach w lewych i

> prawych drzwiach sa te piny. Czy to znaczy ze jak tylko kupie

> włacznik i podłacze go przez te piny to on jest już będzie

> sterował przekaźnikiem?

Moim zdaniem tak. Przeciez skoro masz instalke w aucie, to wkladasz tylko przekaznik i montujesz dobrze wszystko co potrzeba w drzwiach (tam instalki pewnie nie ma) i powinno wszystko smigac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OKI tylko czy podany przez mnie typ będzie pasował?

po co w drzwiach pasażera te same piny od włącznika?

Czy jeden koniec maty pod pina 2 a drugi pod pin 12 PO TO SĄ DWA PINY OD OGRZEWANIA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OKI tylko czy podany przez mnie typ będzie pasował?

> po co w drzwiach pasażera te same piny od włącznika?

> Czy jeden koniec maty pod pina 2 a drugi pod pin 12 PO TO SĄ DWA PINY

> OD OGRZEWANIA?

Ja jeszcze nie zakladalem takich bajerow, wiec dokladnie niewiem, alee podejrzewam, ze sa dwa piny do maty po jedenj i po drugiej stronie do + i - maty oraz dwa piny do wlacznika przekaznika ktory to potem wlacza maty. Trzeba by dokladnie na schemacie zobaczyc jak to jest.

P.S. Ja jeszcze części zbieram...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> drugi raz w tym wątku

> "Szukaj" Twoim przyjacielem

> PS. żeby włożyć przekaźnik nie musisz wyciągać płytki

jeszcze tylko zapytam, wcześnije podałem oznaczenie przekaźnika którym dyspomuje. Będzie dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy ja pisa łem ze to oryginał. Dlatego podałem oznaczenie

a ja podałem Ci oznaczenie oryginalnego

i takiego radzę Ci szukać - ma wbudowany układ czasowy

wyłączający grzanie po kilku minutach

nie jestem wróżką, a nic mi nie mówią podane przez Ciebie oznaczenia wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja podałem Ci oznaczenie oryginalnego

> i takiego radzę Ci szukać - ma wbudowany układ czasowy

> wyłączający grzanie po kilku minutach

> nie jestem wróżką, a nic mi nie mówią podane przez Ciebie oznaczenia

oki musze szukać oryginału albo zamiennika ponieważ ten co miałem (bo juz odddałem) miał 5 nóżek a ten który ma być na płytce ma 4 nogi. Jutro musze poszukać po skelpach albo w ASO.

SZUKAM teraz przekaźnika czy gdzieś poza ASO można go zdobyć jesli tak to czego szukać jakie muszą być jego parametry czy tylko wystarczy żeby miał4 nogi które będa pasowały do miejsca w płytce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oki musze szukać oryginału albo zamiennika ponieważ ten co miałem (bo

> juz odddałem) miał 5 nóżek a ten który ma być na płytce ma 4

> nogi. Jutro musze poszukać po skelpach albo w ASO.

> SZUKAM teraz przekaźnika czy gdzieś poza ASO można go zdobyć jesli

> tak to czego szukać jakie muszą być jego parametry czy tylko

> wystarczy żeby miał4 nogi które będa pasowały do miejsca w

> płytce.

ja wykorzystałem taki

a5d68a37f0d83e84m.jpg

jest to chyba przekaźnik któtkie/długie - żeby go dopasować wyciąłem środkowy konektor.

jeżeli ten co masz ma identyczną numerację konektorów (zwróć uwagę na ich układ) to będzie pasował

pozdrawiam

edit

przeczytałem dokładniej Twój post wcześniej i mogę podzielić się swoimi doświadczeniami:

1. też miałem gotową instalke w samochodzie;

2. też musiałem dorobić instalki w drzwiach;

3. w drzwiach kierowcy:

- podgrzewacz łączycz do 2 i 12;

- włącznik łączysz do 11 i 26;

4. w drzwiach pasażera tylko podgrzewacz - też do 2 i 12;

5. włącznik zrobiłem sam wykorzystując zaślepkę (wstawiłem zwykły czarny włącznik klawiszowy, dołożyłem żaróweczkę żeby świeciło po załączeniu -ale tarez to bym zrobił kontrolkę w zegarach)

6. przekaźnik o konfiguracji konektorów takiej jak wyżej włożyłem w przeznaczone dla niego miejsce (górny rząd, pierwszy z lewej)

Działanie różni się od fabrycznego jedynie tym, że nie ma sterowania czasowego - tylko Ty decydujesz jak długo działa podgrzewanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wczoraj działa mi podgrzewanie lusterek. Ale ponieważ obiecałem pomóc zrobić to koledze Rafal2 w jego asterce. Z tym tylko że niechciałbym narobić takich uszkodzeń jak u mnie.

Chodzi o to jak zdemontować obudowę (tą w kolorze nadwozia) lusterka. Wiem że są tam 3 zaczepy z czego dwa znajdują się od strony zewnętrznej i jeden od wewnętrznej Jak bezpiecznie odczepić ten wewnętrzny od strony samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przekaźnik opoźniający, lusterko zewnętrzne

> Nr katalogowy: 12 38 580

> Nr czesci: 90185120

> powodzenia

czytaj uważnie Kolego wink.gif

po pierwsze - oznaczenia zostały już podane (link do innego wątku powyżej),

a po drugie Axit napisał, że już podłączył maty i działają zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czytaj uważnie Kolego

> po pierwsze - oznaczenia zostały już podane (link do innego wątku

> powyżej),

> a po drugie Axit napisał, że już podłączył maty i działają

oj no nie strofuj go tak bardzo napisał oki, chciał pomócgrinser006.gif. Przekaźnik zastosowałem ten który miałem tylko zrobiłem tak jak napisał jeden z kolegów "urwałem środkowa nogę" i jest ok.gif TYLKO nadal nie wiem jak zdemontować obudowę lusterka tak żeby w niej nie pourywać zaczepów sick.gif u mnie niestety 90 % poszło się paść. Może wy doradzicie jak to zrobić cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czytaj uważnie Kolego

> po pierwsze - oznaczenia zostały już podane (link do innego wątku

> powyżej),

> a po drugie Axit napisał, że już podłączył maty i działają

po pierwsze-no i co z tego?

po drugie- dane dane przekaźnika są poprawne

po trzecie-chciałem tylko pomóc IThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od wczoraj działa mi podgrzewanie lusterek. Ale ponieważ obiecałem

> pomóc zrobić to koledze Rafal2 w jego asterce. Z tym tylko że

> niechciałbym narobić takich uszkodzeń jak u mnie.

> Chodzi o to jak zdemontować obudowę (tą w kolorze nadwozia) lusterka.

> Wiem że są tam 3 zaczepy z czego dwa znajdują się od strony

> zewnętrznej i jeden od wewnętrznej Jak bezpiecznie odczepić

> ten wewnętrzny od strony samochodu

ja kupiłem sobie podróby elektrycznych lust.z podgrzewaniem i chciałem zamienić tak aby mieć właśnie tą obudowę w kolorze nadwozia.

niestety nie mam fotki,ale musisz po prostu je złożyć nie tak do końca jak te typowo składane,ale je złożysz na tyle aby dostać się właśnie do tego 3 zaczepu.

musisz się troszkę zaprzeć i z pewną,acz kontrolowaną siłą nacisnąć tak aby się ugięło i wtedy wyjdzie z takiego metalowego zaczepu. ot po wszystkim,ja niestety jedno zepsułem w drugim już wiedziałem.

UWAGA ja tak mam przynajmniej w mojej po 94r,nie wiem jak się składa w tych starszych.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak zdemontować obudowę lusterka tak żeby w niej nie

> pourywać zaczepów u mnie niestety 90 % poszło się paść. Może wy

> doradzicie jak to zrobić

ale po co to robić?

bez problemu przeciągnąłem przewody ogólnie dostępnymi otworami - zaczynałem od uchwytu i potem szczypcami przez otwór w szkielecie lusterka, na koniec zarobiłem końcówki, izolacja i tylko poskładać

ja bym sobie życia nie utrudniał smile.gif

zwłaszcza, że łatwo coś połamać w tych temperaturach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.