Skocz do zawartości

Wymiana wahacza a zbieżność


PTRRR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Dzis chcąc zdążyć przed noworocznym wyjazdem wymieniłem wahacz u fachowców. Po odbiorze autka stwierdziłem że kierownica nie jest ustawiona tak jak do jazdy na wprost a przy skręcaniu w prawo autko jest strasznie nadsterowne. Za późno juz na dyskusje z warsztatem a moje pytanie brzmi czy według was naprawa została przeprowadzona prawidłowo i czy ustawienie zbieżnośći rozwiąże problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam! Dzis chcąc zdążyć przed noworocznym wyjazdem wymieniłem wahacz

> u fachowców. Po odbiorze autka stwierdziłem że kierownica nie

> jest ustawiona tak jak do jazdy na wprost a przy skręcaniu w

> prawo autko jest strasznie nadsterowne. Za późno juz na dyskusje

> z warsztatem a moje pytanie brzmi czy według was naprawa została

> przeprowadzona prawidłowo i czy ustawienie zbieżnośći rozwiąże

> problem??

Miałem odwrotnie - wybity sworzeń wahacza skręcał mi kierę w jedną stronę. Ale do nad/podsterowności, to Ci nie powiem. Po wymianie wahacza kiera się wyprostowała, ale zbieżność i tak pojechałęm ustawić. Koszt 50, a przynajmniej byłem pewien, że z geometrią jest wsio w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam! Dzis chcąc zdążyć przed noworocznym wyjazdem wymieniłem wahacz

> u fachowców. Po odbiorze autka stwierdziłem że kierownica nie

> jest ustawiona tak jak do jazdy na wprost a przy skręcaniu w

> prawo autko jest strasznie nadsterowne. Za późno juz na dyskusje

> z warsztatem a moje pytanie brzmi czy według was naprawa została

> przeprowadzona prawidłowo i czy ustawienie zbieżnośći rozwiąże

> problem??

jeżeli nic nie zostało spaprana to zbieżnośc załatwi sprawę.

Cały problem z wyminą elementów zawieszenia polega na tolerancji ich wykonania oraz luzów w mocowaniach.

np wahacz w którym odległość od sworznia do przedniej tuleki jest inna o 0,5 mm od starego wahacza spowoduje przestawienie zbieżności dobrze ponad 1mm.

A sam luz w połączeniu sruby przedniej tulei wahacza to około 0,5 - 1mm (najlepiej wkręcic lekko śrubę i wtedy widać jaki jest luz.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie po wymianie wahacza powinno się sprawdzić geometrię, ale gdyby "fachowcy" się bardziej postarali to mogłoby się obejść bez tego. Myśle, że jak poprawisz zbieżność to będzie w porządeczku;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.