PTRRR Napisano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2006 Witam! Dzis chcąc zdążyć przed noworocznym wyjazdem wymieniłem wahacz u fachowców. Po odbiorze autka stwierdziłem że kierownica nie jest ustawiona tak jak do jazdy na wprost a przy skręcaniu w prawo autko jest strasznie nadsterowne. Za późno juz na dyskusje z warsztatem a moje pytanie brzmi czy według was naprawa została przeprowadzona prawidłowo i czy ustawienie zbieżnośći rozwiąże problem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2006 > Witam! Dzis chcąc zdążyć przed noworocznym wyjazdem wymieniłem wahacz > u fachowców. Po odbiorze autka stwierdziłem że kierownica nie > jest ustawiona tak jak do jazdy na wprost a przy skręcaniu w > prawo autko jest strasznie nadsterowne. Za późno juz na dyskusje > z warsztatem a moje pytanie brzmi czy według was naprawa została > przeprowadzona prawidłowo i czy ustawienie zbieżnośći rozwiąże > problem?? Miałem odwrotnie - wybity sworzeń wahacza skręcał mi kierę w jedną stronę. Ale do nad/podsterowności, to Ci nie powiem. Po wymianie wahacza kiera się wyprostowała, ale zbieżność i tak pojechałęm ustawić. Koszt 50, a przynajmniej byłem pewien, że z geometrią jest wsio w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2006 > Witam! Dzis chcąc zdążyć przed noworocznym wyjazdem wymieniłem wahacz > u fachowców. Po odbiorze autka stwierdziłem że kierownica nie > jest ustawiona tak jak do jazdy na wprost a przy skręcaniu w > prawo autko jest strasznie nadsterowne. Za późno juz na dyskusje > z warsztatem a moje pytanie brzmi czy według was naprawa została > przeprowadzona prawidłowo i czy ustawienie zbieżnośći rozwiąże > problem?? jeżeli nic nie zostało spaprana to zbieżnośc załatwi sprawę. Cały problem z wyminą elementów zawieszenia polega na tolerancji ich wykonania oraz luzów w mocowaniach. np wahacz w którym odległość od sworznia do przedniej tuleki jest inna o 0,5 mm od starego wahacza spowoduje przestawienie zbieżności dobrze ponad 1mm. A sam luz w połączeniu sruby przedniej tulei wahacza to około 0,5 - 1mm (najlepiej wkręcic lekko śrubę i wtedy widać jaki jest luz. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mekl Napisano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2006 Teoretycznie po wymianie wahacza powinno się sprawdzić geometrię, ale gdyby "fachowcy" się bardziej postarali to mogłoby się obejść bez tego. Myśle, że jak poprawisz zbieżność to będzie w porządeczku;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.