Skocz do zawartości

automatyczny włacznik świateł.w którym miejscu go podłaczyć?


rafalw80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Kupiłem sobie automatyczny włacznik świateł i nie mam za bardzo koncepcji w którym miejscu w aucie nalepiej bedzie go podłączyć.Urządzenie ma 6 przewodów:

niebieski-masa

czarny-do świateł mijania za przełacznikiem świateł

biały-do świateł pozycyjnych

biały-do tablicy

żółto zielony-plus po stacyjce

czerwony-stały plus,koniecznie po bezpieczniku wytrzymujacym prąd pobierany przez oświetlenie samochodu.

Opis podłaczenia jest z załączonej instrukcji.teraz prosze o podpowiedz gdzie w astrze sie z tym podłaczyć.ż góry dzieki za pomoc.

Pozdro

278106069-w%B3acznikSwiate%B3.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za podpowiedzi mam nadzieje że sobie poradze

Przewodów zasilania szukaj pod plastikową osłoną słupka kierowcy. Znajdziesz tam oba zasilania i masę. Możesz też wpinać się w przewody przy bezpiecznikach. Twój egzemplarz ma inne kolory przewodów niż kolegi IRIAN ale dojdziesz ( w zasadzie różni się tylko tym, ze u Ciebie jest zółto-zielony, u niego brązowy).

Przewody instalacji auta:

Masa z reguły to brązowy przewód i tam zapodasz przewód niebieski. Stały + to z reguły czerwony a + po stacyjce czarny.

Czarne przewody urządzenia podłączysz pod:

1. Biało-żółty przewód przełącznika świateł mijania/drogowe pod kierownicą lub pod biało-żółty wyłacznika świateł

2. Szaro-zielony wyłącznika światel

Kontrolka ładowania to jest przewód niebiesko-biały w zegarach (fotę zapodawałem w tamtym temacie)

Jakby co - dopytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przewodów zasilania szukaj pod plastikową osłoną słupka kierowcy.

> Znajdziesz tam oba zasilania i masę. Możesz też wpinać się w

> przewody przy bezpiecznikach. Twój egzemplarz ma inne kolory

> przewodów niż kolegi IRIAN ale dojdziesz ( w zasadzie różni się

> tylko tym, ze u Ciebie jest zółto-zielony, u niego brązowy).

> Przewody instalacji auta:

> Masa z reguły to brązowy przewód i tam zapodasz przewód niebieski.

> Stały + to z reguły czerwony a + po stacyjce czarny.

> Czarne przewody urządzenia podłączysz pod:

> 1. Biało-żółty przewód przełącznika świateł mijania/drogowe pod

> kierownicą lub pod biało-żółty wyłacznika świateł

> 2. Szaro-zielony wyłącznika światel

> Kontrolka ładowania to jest przewód niebiesko-biały w zegarach (fotę

> zapodawałem w tamtym temacie)

> Jakby co - dopytasz.

Włacznik już zamontowany póki co (odpukać) działa super.Mam teraz tak że gdy przekrecam kluczyk to nic sie nie zapala,dopiero gdy silnik zaskoczy to włanczaja sie światła,można właczyć halogeny z przodu i przeciwmgłowe z tyłu,działa rownież włanczanie świateł drogowych.Aha i nie potrzeba wpinać sie pod kontrolke ładowania.Dzieki za pomoc lelek,wisze Ci 20.GIF

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Włacznik już zamontowany póki co (odpukać) działa super.

waytogo.gif

> Mam teraz tak że gdy przekrecam kluczyk to nic sie nie zapala

Hmmmm... Troche nie dobrze, bo jak w czasie jazdy silnik z jakiś powodów zgaśnie zostaniesz na drodze bez żadnych świateł, nawet postojowych... Wtedy będziesz się musiał wykazać refleksem i włączyć światła ręcznie.

> nie potrzeba wpinać sie pod kontrolke

> ładowania

Hmmm... To Twoje ustrojstwo jest inne, że kolegi IRIAN... W takim razie co powoduje łączenie świateł po odpaleniu silnika?

> dopiero gdy

> silnik zaskoczy to włanczaja sie światła,można właczyć halogeny

> z przodu i przeciwmgłowe z tyłu,działa rownież włanczanie

> świateł drogowych.

Tak, bo lelek napisał:

"1. Biało-żółty przewód przełącznika świateł mijania/drogowe pod kierownicą lub pod biało-żółty wyłacznika świateł"

grinser006.gif

> Dzieki za pomoc lelek

Na zdrowie smile.gif

P.S.

Gdybyś miał możliwość sfotografowania/zeskanowania instrukcji to jestem ciekaw jak to jest zrobione, że nie trzeba podłączać się pod kontrolkę którąś i ustrojstwo wie że silnik odpalony. Chyba, że już w nim jest zamontowany układ, który wykrywa wzrost napięcia powyżej powiedzmy 13V i włącza światła... Nie jest to tam jakoś opisane?

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmmm... Troche nie dobrze, bo jak w czasie jazdy silnik z jakiś

> powodów zgaśnie zostaniesz na drodze bez żadnych świateł, nawet

> postojowych... Wtedy będziesz się musiał wykazać refleksem i

> włączyć światła ręcznie.

Tu masz 100% racje ale mam nadzieje że nie bede musiał w ten sposób ćwiczyć swojego refleksu hehe.gif

> Hmmm... To Twoje ustrojstwo jest inne, że kolegi IRIAN... W takim

> razie co powoduje łączenie świateł po odpaleniu silnika?

> Tak, bo lelek napisał:

> "1. Biało-żółty przewód przełącznika świateł mijania/drogowe pod

> kierownicą lub pod biało-żółty wyłacznika świateł"

> Na zdrowie

> P.S.

> Gdybyś miał możliwość sfotografowania/zeskanowania instrukcji to

> jestem ciekaw jak to jest zrobione, że nie trzeba podłączać się

> pod kontrolkę którąś i ustrojstwo wie że silnik odpalony. Chyba,

> że już w nim jest zamontowany układ, który wykrywa wzrost

> napięcia powyżej powiedzmy 13V i włącza światła... Nie jest to

> tam jakoś opisane?

> Pozdroofka

Niestety w instrukcji jest tylko taki rysunek jak na zdjeciu,które dałem w swoim pytaniu,a opis ogranicza sie do tego który przewód do czego podłaczyć.

Ale w opisie tej aukcji,pisze że aby to cudo zadziałało to musi być napiecie przynajmniej 13,8V

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w opisie tej aukcji,pisze że aby to cudo zadziałało to musi być

> napiecie przynajmniej 13,8V

Aha. Czyli wewnątrz jest uklad, który wykrywa wzrost napięcia po odpaleniu. W sumie prosciej niż ciagnąć dodatkowy przewód pod kontrolkę.

Zapytam jeszcze tylko bo mi te pozycje nie dają spokoju... Na rysunku nie ma że trzeba wpiąć się pod pozycyjne?

A tak wogóle gdzie się wpinałeś?

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha. Czyli wewnątrz jest uklad, który wykrywa wzrost napięcia po

> odpaleniu. W sumie prosciej niż ciagnąć dodatkowy przewód pod

> kontrolkę.

> Zapytam jeszcze tylko bo mi te pozycje nie dają spokoju... Na rysunku

> nie ma że trzeba wpiąć się pod pozycyjne?

na rysunku jest to przewód czarny tak samo jak do mijania w rzeczywistości jest bialy

> A tak wogóle gdzie się wpinałeś?

> Pozdroofka

włacznik ma pięc przewodów

stały plus-wziałem z przewodu przy lewym słupku

mase-podłaczyłem do masy przełączników sterujących midem

plus po stacyjce-z zasilania mida

a do przewodów od świateł dostałem sie w wiązce która idzie nad skrzynka z bezpiecznikami,

diode włożylem w zegary i mam przy okazji kontrolke właczonych świateł.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a do przewodów od świateł dostałem sie w wiązce która idzie nad

> skrzynka z bezpiecznikami

No właśnie chodzi mi dokładnie pod które przewody się wpiąłeś jesli chodzi o światła. Powiedz, czy jak juz włączą się światła mijania (automat zadziała) to świecą się też pozycje z przodu?

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie chodzi mi dokładnie pod które przewody się wpiąłeś jesli

> chodzi o światła.

wpialem sie tak jak radziłeś w biało-żółty świateł mijania i zielono szary od pozycji

Powiedz, czy jak juz włączą się światła

> mijania (automat zadziała) to świecą się też pozycje z przodu?

musiałem iśc sprawdzić bo nie byłem pewien,i powiem Ci że świeca,świeci również podświetlenie tablicy rejestracyjnej.

Znasz sie może troche na check controlu,bo z naim mały problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wpialem sie tak jak radziłeś w biało-żółty świateł mijania i zielono

> szary od pozycji

waytogo.gif

> świeca

Aha. Czyli tak jest zrobione, że automat załącza mijania i pozycje jednocześnie stąd to rozdzielenie przewodów. Pytalem, bo myslałem, że automat ma włączyć najpierw pozycje po włączeniu zapłonu a mijania po uruchomieniu a Ty poprostu coś przekombinowałeś przy podłączaniu. Jeżeli okazałoby się, że palą się mijania bez pozycji to oznaczałoby, że jednak przekombinowałeś wink.gif

> Znasz sie może troche na check controlu,bo z naim mały problem

Jaki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha. Czyli tak jest zrobione, że automat załącza mijania i pozycje

> jednocześnie stąd to rozdzielenie przewodów. Pytalem, bo

> myslałem, że automat ma włączyć najpierw pozycje po włączeniu

> zapłonu a mijania po uruchomieniu a Ty poprostu coś

> przekombinowałeś przy podłączaniu. Jeżeli okazałoby się, że palą

> się mijania bez pozycji to oznaczałoby, że jednak

> przekombinowałeś

> Jaki problem?

miałem ten problem już zanim zamontowałem ten automatyczny włacznik.

przy właczonym zapłonie i właczeniu swiateł mijania,powiecmy raz na pieć razy jak je włacze wyrzuca mi bład świateł.Jak odpale silnik i włacze światła to na 10 właczeń może raz jest tak że nie wyrzuci mi błedu.w przypadku jak nie ma błedu świateł to po naciśnieciu hamulca też wyrzuca mi bład świateł.Przy właczonych tylko postojówkach,wszystko działa prawidłowo,bład świateł jest dopiero jak wyjme żarówke od postoju a bład stopu jak wyjme żarówke stopu.I jeszcze jedna rzecz,czasami przy dłuższej jeździe (tak około 20-30km)zdaża sie ale to też nie zawsze że napis CHECK zniknie.Podłaczenie sprawdzałem już kilka razy i wszysko jest ok,żaroki też wszystki świecą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> postój 10W,próbowałem z 20W ale efekt był taki sam

> stop 21W

> mijania 55W

Hmmm... Czyli standart.

Check działa tak, że "mierzy" natężenie pradu, który płynie przez włókna żarówek. Jeżeli jest za niskie (np. brak kiedy żarówa jest przepalona albo po prostu mniejsze np. z powodu zarówki o za małej mocy) to wywala błąd.

Ale skoro u Ciebie wywala bląd nie zawsze tylko czasami może być tak, że napięcie w instalacji masz za niskie. Wtedy automatycznie natężenie prądu płynącego przez żarówki jest mniejsze. Im bardziej obciążysz instalację (np. nadmuchem, ogrzewaniem tylnej szyby) tym napięcie jest niższę więc szanasa, że Check zareaguje jest większa. Zaobserwuj czy pojawianie sięnapisu ma związek ze zwiększonym poborem pradu przez dodatkowe odbiorniki.

Jakie masz napięcia na alternatorze i akumulatorze przy wlączonych światłach?

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm... Czyli standart.

> Check działa tak, że "mierzy" natężenie pradu, który płynie przez

> włókna żarówek. Jeżeli jest za niskie (np. brak kiedy żarówa

> jest przepalona albo po prostu mniejsze np. z powodu zarówki o

> za małej mocy) to wywala błąd.

> Ale skoro u Ciebie wywala bląd nie zawsze tylko czasami może być tak,

> że napięcie w instalacji masz za niskie. Wtedy automatycznie

> natężenie prądu płynącego przez żarówki jest mniejsze. Im

> bardziej obciążysz instalację (np. nadmuchem, ogrzewaniem tylnej

> szyby) tym napięcie jest niższę więc szanasa, że Check zareaguje

> jest większa. Zaobserwuj czy pojawianie sięnapisu ma związek ze

> zwiększonym poborem pradu przez dodatkowe odbiorniki.

> Jakie masz napięcia na alternatorze i akumulatorze przy wlączonych

> światłach?

> Pozdroofka

ok.Zwróce na to uwage.Na co dzień pokonuje raczej krótkie odcinki,5 km jazdy, postój 10godzin i powrót,czy przyczyna może być niedoładowany akumulator? W maju beda 3 lata jak jeżdze astra,z akumulatorem nic jeszcze nie robiłem(oprócz sprawdzania wody oczywiście),bo nie było potrzeby,auto zapala nic niepokojącego sie nie dzieje,a nowy to on na pewno nie był jak ją kupowałem i tak sie zastanawiam czy to on mi nie miesza

Pozdro

nie mierzyłem napiecia ani na alternatorze ani na akumulatorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok.Zwróce na to uwage.Na co dzień pokonuje raczej krótkie odcinki,5

> km jazdy, postój 10godzin i powrót,czy przyczyna może być

> niedoładowany akumulator?

Może, ale z tymi "krótkimi odcinkami i niedoładowanym akumulatorem" to trochę mit... Są tygodnie, że też pokonuję tylko takie odcinki jak ty i nie narzekam na niedoładowanie. Przyczyną może być STARY akumulator a nie słabe jego ładowanie. Wszystko wyjdzie jak pomierzysz napięcia na alternatorze i akumulatorze i porównamy. Przyczyną mogą być też spadki napięcia na drodze alternator - akumulator. Starałem się wytłumaczyć to tu wink.gif :

http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=278099314&page=0&vc=1

> nie mierzyłem napiecia ani na alternatorze ani na akumulatorze

Zrób to, będziemy więcej wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może, ale z tymi "krótkimi odcinkami i niedoładowanym akumulatorem"

> to trochę mit... Są tygodnie, że też pokonuję tylko takie

> odcinki jak ty i nie narzekam na niedoładowanie. Przyczyną może

> być STARY akumulator a nie słabe jego ładowanie. Wszystko

> wyjdzie jak pomierzysz napięcia na alternatorze i akumulatorze i

> porównamy. Przyczyną mogą być też spadki napięcia na drodze

> alternator - akumulator. Starałem się wytłumaczyć to tu :

> http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=278099314&page=0&vc=1

Czytałem

> Zrób to, będziemy więcej wiedzieć.

Czeka mnie za chwile wyjazd wiec nie zdaze tego już dziś zrobić.Postaram sie jutro to pomierzyć i sie odezwe.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może, ale z tymi "krótkimi odcinkami i niedoładowanym akumulatorem"

> to trochę mit... Są tygodnie, że też pokonuję tylko takie

> odcinki jak ty i nie narzekam na niedoładowanie. Przyczyną może

> być STARY akumulator a nie słabe jego ładowanie. Wszystko

> wyjdzie jak pomierzysz napięcia na alternatorze i akumulatorze i

> porównamy. Przyczyną mogą być też spadki napięcia na drodze

> alternator - akumulator. Starałem się wytłumaczyć to tu :

> http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=278099314&page=0&vc=1

> Zrób to, będziemy więcej wiedzieć.

Witam.Zanim przejde do wyników moich pomiarów podam troche mniej lub bardziej potrzebnych informacji.Wczoraj napisałem Ci że pokonuje raczej krótkie odcinki,ale ze wzgledu na świeta w ciagu ostatnich 14 dni zrobiłem prawie 600km.

Alternator mam zamontowany boscha GC 14V 70A

Akumulator :centra plus 61Ah 600a(EN) 360A (IEC)

Wyniki pomiarów:

akumulator po postoju 16 godzinnym auta napiecie 12,22V,w momencie rozruchu spadlo do 10,54V,po starcie silnika wzrosło do 14,58 i powoli zeszło do 14,28V-wartości bez obciażenia.PO właczeniu tylko Swiateł 14,22V a po uruchomieniu dmuchawy na 4 biegu ,podgrzewania tylnej szyby,halogenów z przodu i przeciwmgłowych z tyłu 12,30V.

Altrenator:po uruchomieniu silnika 14,62V później spadło do 14,28V.Przy pełnym "obciążeniu" 12,58V a na samych światłach 14,28V.

Napiecie przy żarówkach:

prawe przednie 13,52V

lewe przednie 13,45V po naciśnieciu stopu na obydwu spadek o 0,05V

postój tylny lewy 13,66V

postój tylny prawy 13,74

światło stopu lewe 13,54V

światło stopu prawe13,44V

przy właczonych światłach mijania wartości spadły do odpowiednio do 13,38V i 13,13V.

i co myślisz o tych wynikach?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między alternatorem a akumulatorem masz wszystko OK. Taki spadek napięcia:

14,62 -- 14,58 po rozruchu

14,28 -- 14,28 bez obciążenia

14,28 -- 14,22 światła

to ideał. Ludzie mają po 1V spadku.

Dalej:

Przy właczonych światłach na akumulatorze 14,28 a na żarówkach 13,58. To jest 0,7V spadku na wyłączniku świateł, przełączniku pod kierownicą i instalacji. Nie jest to masakrycznie dużo, miałem taki sam przed założeniem przekaźników. Istotne jest to, jakie natężenie prądu (a ono jest przecież wprost proporcjonalne do napięcia na żarówce) Check uznaje jako za niskie i zgłasza jako awarię żarówki.

I teraz są dwie opcje:

1. Albo napięcie 13,5V jest za niskie aby przeplywający przez żarówkę prąd był "prawidłowy" według Check'a

2. Albo sam Ckeck świruje

Miałeś też poobserwować czy pojawienie się napisu ma zwiazek z włączeniem dużej ilości odbiorników.

Problem polega na tym, że te wartości napięć masz takie "graniczne". Niby nie są wysokie ale jeszcze nie na tyle niskie aby się niepokoić. Dla człowieka są to dobre wartości ale niestety Check to nie człowiek i według niego może być za mało. Myslę, że gdybyś nie miał kompa pokładowego spałbyś spokojnie i nie przejmował się jakimiś durnymi napięciami smile.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Między alternatorem a akumulatorem masz wszystko OK. Taki spadek

> napięcia:

> 14,62 -- 14,58 po rozruchu

> 14,28 -- 14,28 bez obciążenia

> 14,28 -- 14,22 światła

> to ideał. Ludzie mają po 1V spadku.

> Dalej:

> Przy właczonych światłach na akumulatorze 14,28 a na żarówkach 13,58.

> To jest 0,7V spadku na wyłączniku świateł, przełączniku pod

> kierownicą i instalacji. Nie jest to masakrycznie dużo, miałem

> taki sam przed założeniem przekaźników. Istotne jest to, jakie

> natężenie prądu (a ono jest przecież wprost proporcjonalne do

> napięcia na żarówce) Check uznaje jako za niskie i zgłasza jako

> awarię żarówki.

> I teraz są dwie opcje:

> 1. Albo napięcie 13,5V jest za niskie aby przeplywający przez żarówkę

> prąd był "prawidłowy" według Check'a

> 2. Albo sam Ckeck świruje

> Miałeś też poobserwować czy pojawienie się napisu ma zwiazek z

> włączeniem dużej ilości odbiorników.

> Problem polega na tym, że te wartości napięć masz takie "graniczne".

> Niby nie są wysokie ale jeszcze nie na tyle niskie aby się

> niepokoić. Dla człowieka są to dobre wartości ale niestety Check

> to nie człowiek i według niego może być za mało. Myslę, że

> gdybyś nie miał kompa pokładowego spałbyś spokojnie i nie

> przejmował się jakimiś durnymi napięciami

> Pozdroofka

zaswieca sie check nawet jak sa wlaczone tylko swiatla. A co myslisz o napieciu akumulatora przed odpaleniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.Zanim przejde do wyników moich pomiarów podam troche mniej lub

> bardziej potrzebnych informacji.Wczoraj napisałem Ci że pokonuje

> raczej krótkie odcinki,ale ze wzgledu na świeta w ciagu

> ostatnich 14 dni zrobiłem prawie 600km.

> Alternator mam zamontowany boscha GC 14V 70A

> Akumulator :centra plus 61Ah 600a(EN) 360A (IEC)

> Wyniki pomiarów:

> akumulator po postoju 16 godzinnym auta napiecie 12,22V,w momencie

> rozruchu spadlo do 10,54V,po starcie silnika wzrosło do 14,58 i

> powoli zeszło do 14,28V-wartości bez obciażenia.PO właczeniu

> tylko Swiateł 14,22V a po uruchomieniu dmuchawy na 4 biegu

> ,podgrzewania tylnej szyby,halogenów z przodu i przeciwmgłowych

> z tyłu 12,30V.

> Altrenator:po uruchomieniu silnika 14,62V później spadło do

> 14,28V.Przy pełnym "obciążeniu" 12,58V a na samych światłach

> 14,28V.

> Napiecie przy żarówkach:

> prawe przednie 13,52V

> lewe przednie 13,45V po naciśnieciu stopu na obydwu spadek o 0,05V

> postój tylny lewy 13,66V

> postój tylny prawy 13,74

> światło stopu lewe 13,54V

> światło stopu prawe13,44V

> przy właczonych światłach mijania wartości spadły do odpowiednio do

> 13,38V i 13,13V.

> i co myślisz o tych wynikach?

> Pozdro

akumulator masz niedoładowany . Musisz go doładować z zewnętrznego źródła prądu tak , żeby napięcie było minimum 12,5 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaswieca sie check nawet jak sa wlaczone tylko swiatla.

Myslę, że jednak Check wariuje. Tylko dlaczego? może jakiś obluzowany/przetarty przewod?

> A co myslisz

> o napieciu akumulatora przed odpaleniem?

Dopiero teraz zauważylem to 12,22V. W zasadzie liczy się 2,1V na celę czyli akumulator w pełni naładowany powinien mieć napięcie 12,6V, ale te 16 godzin moglo zrobić swoje - przecież auto bierze prąd nawet jak stoi zamknięte. I znowu masz taką graniczną wartoć: trochę daleko od ideału a zarazem jeszcze nie powód do paniki. Masz dość spory akumulator - 61 Ah przy 44 Ah zalecanym dla Twojego auta, niektórzy twierdzą, że może być notorycznie niedoładowywany, choć ja nie podzielam tego poglądu wink.gif

Pozdroofka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myslę, że jednak Check wariuje. Tylko dlaczego? może jakiś

> obluzowany/przetarty przewod?

Sprawdzałem te wszystki połaczenia przynajmniej kilka razy i wszystko wyglada na dobrze podłaczone

> Dopiero teraz zauważylem to 12,22V. W zasadzie liczy się 2,1V na celę

> czyli akumulator w pełni naładowany powinien mieć napięcie

> 12,6V, ale te 16 godzin moglo zrobić swoje - przecież auto

> bierze prąd nawet jak stoi zamknięte. I znowu masz taką

> graniczną wartoć: trochę daleko od ideału a zarazem jeszcze nie

> powód do paniki. Masz dość spory akumulator - 61 Ah przy 44 Ah

> zalecanym dla Twojego auta,

auto było uderzone od strony kierowcy i podejrzewam że akumulator który tam był sie rozsypał,a nasi "fachowcy" włożyli to co mieli akurat pod reka

niektórzy twierdzą, że może być

> notorycznie niedoładowywany, choć ja nie podzielam tego poglądu

podładuje aukumulator prostownikiem i zobacze co sie bedzie potem działo,czy bedzie wyrzucał nadal bład ,czy coś sie zmieni.

Masz jeszcze jakiś pomysł co może powodować jeszcze świrowanie checka?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmmm... Troche nie dobrze, bo jak w czasie jazdy silnik z jakiś

> powodów zgaśnie zostaniesz na drodze bez żadnych świateł, nawet

> postojowych... Wtedy będziesz się musiał wykazać refleksem i

> włączyć światła ręcznie.

Witam. po tygodniu używania tego włacznika,dziś zupełnie przypadkowo dowiedziałem sie ze w momencie gdy silnik zgaśnie(zgasł mi przy ruszaniu) światła nadal świecą,dopiero wyłaczenie zapłonu powoduje ich zgaszenie.Wiec w razie jakiegoś nagłego (odpukać) defektu silnka nie zostane nagle bez świateł

Ps.Naładowanie akumulatora prostownikiem nic nie dało check nadal sie świeci po właczeniu świateł frown.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. po tygodniu używania tego włacznika,dziś zupełnie przypadkowo

> dowiedziałem sie ze w momencie gdy silnik zgaśnie(zgasł mi przy

> ruszaniu) światła nadal świecą,dopiero wyłaczenie zapłonu

> powoduje ich zgaszenie.Wiec w razie jakiegoś nagłego (odpukać)

> defektu silnka nie zostane nagle bez świateł

No to ktoś pomyślał smile.gif Tak podłączył przekaźnik żeby jak się załączy sam się podtrzymywał.

> Ps.Naładowanie akumulatora prostownikiem nic nie dało check nadal sie

> świeci po właczeniu świateł

Czyżby jednak check się zepsuł? Nie da się go odlączyć?

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyżby jednak check się zepsuł? Nie da się go odlączyć?

> Pozdroofka

Dało się go podłaczyć to i można odłaczyć.Szkoda że nie znam nikogo w pobliżu kto ma to ustrojstwo zamontowane u siebie,sprawdziłoby sie checka i było by wszystko jasne czy to on szwankuje czy to wina instalacji w aucie. Bede musiał sie zastanowić czy nie rozłaczyć samych tylko świateł mijania,bede miał wtedy chociaż info o stopie i postoju bo to działa dobrze. Nie mam garażu a póki co pogoda jednak dość poważnie zniecheca do grzebania przy aucie,wiec na razie musze jeździć z tym co mam

Pozdro i dzieki za zainteresowanie problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.