Skocz do zawartości

Źle się dzieje, spadek mocy, dławienie?? Ktos pomoże??


hans78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wsz.

Od jakiegoś czasu mam problemy z kropkiem, tzn kiedy wciskałem gaz auto się dusiło. Doszło do tego że z 1 musiałem startować na 4000 obr. Pojechałem do mechanika, zmienił przewody wysokiego, świece, i przeczyścił silnik krokowy. Było lepiej przez 2 tyg tzn do dziś rana kiedy w tej wichurze i gradzie jechałem do pracy smile.gif. Zatrzymałem się po kumpla a auto traciło obroty musiałem przytrzymaywać go na gazie, jechaliśmy drogą szybkiego ruchu, czułem taki dziwny opór z przodu, tak jakby wiatr mnie zatrzymywał, oprócz tego auto się dusiło przy nagłym naciśnięciu na gaz. Byliśmy 2 km od firmy auto zgasło i juz go nie odpaliłem. Wiecei co to iśc 2 km w wichurze i gradzie smile.gif nie polecam smile.gif musiałem zostawić auto przy skrzyżowaniu na chodniku i z buta. Wróciłem po nie po zmianie, odpalałem 7 razy ale chwycil, ma bardzo nie równe obroty, dalej się dusi, przy nagłym naciśnięciu gazu głupieje mlot.gif powiedzcie mi co to może być bo już nie wiem za co się brać. Chciałem zamówić silnik krokowy tylko nie wiem czy jest sens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam w klubie... furious.gif

Ja miałem to samo. Skoro masz nowe przewody, to parę rzeczy pominę.

Krokowy nie ma wpływu na bieg silnika, przy pracy innej nić bieg jałowy.

Na początek - cewki. zdejmuj przewody ze świec w czasie pracy silnika i zobacz, czy się coś zmienia. Jeśli tak to znaczy cewka do wymiany - która, to dojdziesz po przewodach)

Później - jeśli jest iskra na wszystkich garach, zabieramy się za wtryskiwacze.

W czasie pracy silnika odłączasz kolejno wtryski i obserwujesz, czy jest reakcja silnika. Jeśli brak reakcji to masz odpowiedź. Wtryskiwacz może być sprawny, przytkany, zapchany, bądź zepsuty. Tylko druga opcja daje nadzieję na reanimację, ale warto próbować...

Kolejny punkt - Sonda lambda

Następnie - MAP Sensor...

i ostatnie i najbardziej pracochłonne (choć wcale nie do końca takie drogie) UPG, czyli Uszczelka Pod Głowicą.

Ja miałem zapchane wtryskiwacze i zniszczony przez paliwo regulator ciśnienia paliwa (zachciało mi się dolać "tanio" do pełna).

Później znów przytkało mi jeden wtrysk i na dodatek jedna cewka czasem wali iskrą gdzie popadnie...

Trudne do zdiagnozowania, zwłaszcza, że obie usterki występowały jednocześnie i raz miałem 3 gary, a raz 2 sprawne, czasem nawet tylko 1 i od razu gasł, a kompresja dobra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początek - cewki. zdejmuj przewody ze świec w czasie pracy silnika

> i zobacz, czy się coś zmienia. Jeśli tak to znaczy cewka do

> wymiany - która, to dojdziesz po przewodach)

Jeszcze nie dawno ktoś pisał, że grozi to uszkodzeniem cewki i ECU... mozna tak sprawdzać ale trzeba wykręcić świecę i trzymać jej gwint zetknięty z masą, tak żeby iskra mogła normalnie przeskakiwać między elektrodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj nie tak nie tak

Chodziło mi o ściąganie fajki ze świecy, ale tylko trochę, by iskra waliła między mocowaniem w fajce i końcówką świecy. Zamyka się obwód przez świecę? Poza tym Zapytaj się Yaboll-a o ECU w starych Kropasach. ponoć wyjście mocy nie do zdarcia. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj nie tak nie tak

> Chodziło mi o ściąganie fajki ze świecy, ale tylko trochę, by iskra

> waliła między mocowaniem w fajce i końcówką świecy. Zamyka się

> obwód przez świecę? Poza tym Zapytaj się Yaboll-a o ECU w

> starych Kropasach. ponoć wyjście mocy nie do zdarcia.

Jak przebije cewkę to najsolidniej zabezpieczony MOSFET nie wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, teraz juz chodzi troche lepiej, ale jednak przy wdepnięciu gazu się dusi. Z tego co dziś zauważyłem, jak przytrzymam pedał gazu w jednym miejscu zaczyna się "odnajdywać" i przyspiesza - bez duszenia się.

@WaldiGSI co mam sprawdzić najpierw?? Chciałbym go zrobić bo mrozy idą, a za niedługo znów moja kolejka na jazdy do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie, ponownie. Mam info - nawet ciekawe smile.gif

To nie żaden z tych objawów, w końcu udało mi się to zdiagnozować. Po sprawdzeniu wszystkiego o czym pisaliście i za co bardzo dziękuję wpadł mi do głowy jeszczse jeden pomysł. KATALIZATOR !!!!!!!!! yay.gif i to było to strzał nie w 10 a w 100, kropek teraz idzie jakby miał nie 1.2 a 1.4. Pojechałem do znajomego mechanika który rozbebeszył poszycie wywalił cały środek i gotowe. Przy okazji zmieniłem jeszcze filtr paliwa i miód.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.