notebuk1 Napisano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2005 dzisiaj bylem zmienic opony, i przy podniesionym aucie sobie conieco ogladnalem. okazuje sie ze klocki do wymiany, ale to raczej nie problem, rozciekly sie mieszki oslaniajace przeguby przy skrzyni biegow, ale wyciek jest raczej od strony walkow, od strony skrzyni(i skrzynia rowniez) wszystko jest suche. moze nie az tak bardzo zeby kapalo,ale wyraznie sa mokre od oleju. teraz pytanie, czy wymienia sie caly mieszek czy jest tam przy walkach uszczelniacz? w norauto za wymiane chca 90 zl za jedna strone, czyli 180 za komplet do tego trzeba jeszcze kupic czesci. wymienie sobie sam,ale potrzebuje wiedziec co dokladnie trzeba kupic i ile to moze kosztowac. dzieki za pomoc tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2005 > dzisiaj bylem zmienic opony, i przy podniesionym aucie sobie conieco > ogladnalem. okazuje sie ze klocki do wymiany, ale to raczej nie > problem, rozciekly sie mieszki oslaniajace przeguby przy skrzyni > biegow, ale wyciek jest raczej od strony walkow, od strony > skrzyni(i skrzynia rowniez) wszystko jest suche. moze nie az tak > bardzo zeby kapalo,ale wyraznie sa mokre od oleju. teraz > pytanie, czy wymienia sie caly mieszek czy jest tam przy walkach > uszczelniacz? w norauto za wymiane chca 90 zl za jedna strone, > czyli 180 za komplet do tego trzeba jeszcze kupic czesci. > wymienie sobie sam,ale potrzebuje wiedziec co dokladnie trzeba > kupic i ile to moze kosztowac. > dzieki za pomoc > tom przy skrzyni na półosi wymienić osłone gumowa i łożysko z uszczelniaczem koszt na jedną strone obu rzeczy 50-60zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 18 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2005 > przy skrzyni na półosi wymienić osłone gumowa i łożysko z > uszczelniaczem > koszt na jedną strone obu rzeczy 50-60zł myslisz ze lozysko moze byc tez uszkodzone, czy po prostu wymienia sie calosc bo jest to jeden zespol i nie mam mozliwosci kupic osobno? tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2005 > myslisz ze lozysko moze byc tez uszkodzone, czy po prostu wymienia > sie calosc bo jest to jeden zespol i nie mam mozliwosci kupic > osobno? > tom łożysko jest razem z uszczelniaczem nie da sie osobno kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 18 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2005 > łożysko jest razem z uszczelniaczem > nie da sie osobno kupić przez uszczelniacz rozumiesz ten mieszek i jakis simmering? http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&Number=274393885&page=&view=&sb=5&o=&vc=1 w tym watku pisza o tym ze cieknie z jednej strony mieszka badz z drugiej a mi wlasnie cieknie tylko od strony walkow napedowych czyli od strony kol?? tzn. nie wiem dokladnie czy tu jest mowa o mieszku przy kole czy przy skrzyni biegow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2005 > przez uszczelniacz rozumiesz ten mieszek i jakis simmering? > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&Number=274393885&page=&view=&sb=5&o=&vc=1 > w tym watku pisza o tym ze cieknie z jednej strony mieszka badz z > drugiej a mi wlasnie cieknie tylko od strony walkow napedowych > czyli od strony kol?? a to co innego koszt ok 10zł na strone a jak zrobić to opisane w tamtym wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 18 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2005 > a to co innego > koszt ok 10zł na strone > a jak zrobić to opisane w tamtym wątku hehe, nie wiem czy sie zrozumielismy, wiec napisze dokladnie. sa z kazdej strony auta dwa przeguby i dwa mieszki. kazdy mieszek ma dwie strony. mieszki ktore mam przy kolach mam suche a te ktore sa przy skrzyni biegow mokre i teraz pytanie: poniewaz przy skrzyni tam gdzie w nia wchodzi mieszek mam sucho a mokro mam po drugiej stronie w miejscu gdzie z mieszka wychodzi walek, pytanie moje brzmi. Jaki dokladnie element jest uszkodzony? tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2005 > hehe, nie wiem czy sie zrozumielismy, wiec napisze dokladnie. > sa z kazdej strony auta dwa przeguby i dwa mieszki. kazdy mieszek ma > dwie strony. mieszki ktore mam przy kolach mam suche a te ktore > sa przy skrzyni biegow mokre > i teraz pytanie: > poniewaz przy skrzyni tam gdzie w nia wchodzi mieszek mam sucho a > mokro mam po drugiej stronie w miejscu gdzie z mieszka wychodzi > walek, pytanie moje brzmi. Jaki dokladnie element jest > uszkodzony? > tom wcześniej wspomniany przez Krisa uszczelniacz czyli to coś pomiedzy półosią a gumowym mieszkiem przy wymianie jedna uwaga - nowy uszczelniacz należy nabijąć na półoś uderzając wyłacznie o tą jego cześć , która bezpośrednio przylega do półosi - najlepiej wykorzystać do tego celu kawałek starego uszczelniacza . Jeśli będziemy uderzać po innej cześci uszczelniacza wyciek pojawi całkiem szybko z powrotem. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2005 > hehe, nie wiem czy sie zrozumielismy, wiec napisze dokladnie. > sa z kazdej strony auta dwa przeguby i dwa mieszki. kazdy mieszek ma > dwie strony. mieszki ktore mam przy kolach mam suche a te ktore > sa przy skrzyni biegow mokre > i teraz pytanie: > poniewaz przy skrzyni tam gdzie w nia wchodzi mieszek mam sucho a > mokro mam po drugiej stronie w miejscu gdzie z mieszka wychodzi > walek, pytanie moje brzmi. Jaki dokladnie element jest > uszkodzony? > tom jeśli dobrze kumam to jednak te łożysko z uszczelniaczem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 19 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > wcześniej wspomniany przez Krisa uszczelniacz czyli to coś pomiedzy > półosią a gumowym mieszkiem > przy wymianie jedna uwaga - nowy uszczelniacz należy nabijąć na półoś > uderzając wyłacznie o tą jego cześć , która bezpośrednio > przylega do półosi - najlepiej wykorzystać do tego celu kawałek > starego uszczelniacza . Jeśli będziemy uderzać po innej cześci > uszczelniacza wyciek pojawi całkiem szybko z powrotem. dziekuje za porady, juz teraz mam jasnosc, jeszcze zapytam czy przy tej wymianie demontujecie i wyciagacie caly walek z przegubami czy da sie ten uszczelniacz nabic pod autem? tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowak44 Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 Witaj w klubie, właśnie wruciłem Z garażu i to co ty piszesz ja robiłem w swoim aucie.Osłony razem z opaskami to koszt 59zł.+Smar14zł.Łożyska uszczelniające które nabjia sie na wał od strony mechanizmu różnicowego to koszt zalezy ja kupiłem po 25zł.ale sa i po 35zł.Musisz jesli chodzi o ta stronę krutszą lepiej idzie odkęcić nakrętkę na klucz 30 i dolny wachacz , i poluzować przy skrzyni biebów opaskę.Zakłądasz odwrotnie.Ale z drugiej strony to juz musisz sie troche pogimnastykować , bo od strony skrzyni jest taka flkansza przykręcana na trzy śruby 5mm.Na klucz 10.Tylko zaznaczam musisz mieś taki krutki klucz rurowy bo wdie śróbki sa od spodu i przeszkadzają rury od wydechu.a trzecią odkręcisz otwierając maskę i porządnie musisz sie połozyć na silniku.A przy piaście to samo co z drugiej strony.Tylko pamietaj jesli chodzi o łozysko to stroną dłuższa do skrzyni biegów.Powodzenia.; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 19 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > Witaj w klubie, właśnie wruciłem Z garażu i to co ty piszesz ja > robiłem w swoim aucie.Osłony razem z opaskami to koszt > 59zł.+Smar14zł. z tym ze ja mam wersje 899 z roku 2000 i tam zdaje sie jest inaczej. nie ma smaru w mieszkach bo te przeguby sa smarowane olejem ze skrzyni biegow, na bank tego nie wiem ale cos mi sie zdaje ze tak i podobno jak peknie takowy mieszek to olej uchodzi jak krew z prosiaka. natomiast byc moze koszt czesci jest podobny. tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowak44 Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 Wydaję mi się że powinno być to samo ,a jeszcze jedno jak będziesz kupował opaski to sprzedawca niech ci nie wciśnie od CC bo sa podobne ale jeden nie pasuje jest zamały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > dziekuje za porady, juz teraz mam jasnosc, jeszcze zapytam czy przy > tej wymianie demontujecie i wyciagacie caly walek z przegubami > czy da sie ten uszczelniacz nabic pod autem? > tom jeśli ma być to zrobione porządnie to lepiej jest całą półoś zdemontować , a potem pewnie osadzić w imadle. Znacznie lepiej się wówczas nabija nowy uszczelniacz. Tym niemniej da się wykonac całą operacje beż wyciągania półosi , ale cierpi wówczas przegub zewnętrzny podczasz ściągania i nabijania . pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowak44 Napisano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 potwierdzam lepiej w imadle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.