Skocz do zawartości

Skrzynka bezpieczników pod maską (Astra II)


drzwi_do_wanny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Astromaniaków grinser006.gif

Ostatnio przestała moja asterka otwierać się z pilota, tylko trzeba włożyć kluczyk do zamka. Myślałem najpierw, że to przez te deszcze padające bez przerwy i coś na/za/przemokło itp. Sprawdziłem bezpieczniki. Zobaczyłem że 1 bezpiecznik z bodajże(8), pod maską jest przepalony. pierwszy od tablicy rejestracyjnej 20A/32V, taki dużawy. Sprawdzałem w książce niemiaszka Etzold'a na stronie 272,273,274 jest rozdział o bezpiecznikach. Ale są jedynie opisane te pod kolumną kierownicy. Opisuje (autor) te bezpieczniki, po czym dodaje że na rysunku 0-5427, tylko w dizelkach są jakieś tam czujniki. Tyle że to właśnie tak samo u mnie wygląda a ja mam benzyniaka hehe.gif . Dopiero na 275 str, gościu dodaje: UWAGA W przedziale silnika znajdują się dwie dodatkowe skrzynki bezpieczników, które zabezpieczają grupy obwodów. Ta od lewej na rysunku, to są przekaźniki, ta po prawo bezpieczniki. Pisze gościu, że rozmieszczenie przekaźników opisane jest w rozdziale Schematy inst. elektrycznej i faktycznie. Ale bezpieczników pod maską już nie opisał wogle. Znalazłem już owy bezpiecznik, tylko teraz mam rozkminę. Bo niby zapłon jest odłączony, ale skoro padło otwieranie zdalne (nie wiem czy od tego, ale możliwe), to żeby wymienić bezpiecznik tak na mój gust, trzeba by odłączyć odbiornik, który może być normalnie włączony, podczas wyłączonego zapłonu (tak jak np. zdalne otwieranie). I jak sie wsadzi nowy bezpiecznik pomiędzy zasilanie a włączony odbiornik, to może być JEB (tak mi się wydaje). W związku z tym mam pytanie (także przyda mi się ta wiedza na przyszłość). Czy ktoś z Was wie, który bezpiecznik zabezpiecza, jakie grupy obwodów. Dzięki i Pozdrawiam.

PS Wreszcie zima nadeszła, stestuję moje nowe Firestone Winterhawk:-), bo jak do tej pory to tylko żałowałem że je wymieniłem (początek listopada).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Rozpiski nie mam ale za otwierenie z pilota odpowiedzialna może być bateria albo nie zsynchronizowanie pilota z centralką, synchronizację robisz wkładając kluczyk do stacyjki, przekręcasz zapłon i wciskasz i trzymasz przyciski zamknij (albo otwórz - nie pamiętam) prawidłowe zsynchronizowanie sygnalizowane jest zamknięciem i otwarciem zamków.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (także przyda mi się ta wiedza na przyszłość). Czy ktoś z Was

> wie, który bezpiecznik zabezpiecza, jakie grupy obwodów.

Przerabiałem spalone bezpieczniki w ostatni weekend. Gazownik mi wyje... bezpieczniki i powatował i nie powiedział mi o tym. Wymieniałem ten któy mi wystrzelił czyli 60 A (niebieski) ten od strony szyby, po wystrzeleniu nie działały: szyby, alarm, radio, wyświetlacz, ogrzewanie szyby i lusterek, obieg wewnętrzny. Może na coś Ci się te informacje przydadzą. Ja wcisnąłem na pałę bez odpinania czegokolwiek, ale oczywiście przy wyłaczonych odbiornikach. Zawsze możesz odłączyć aku, co by w razie zwarcie nie wystrzelił Ci w momencie wkłądania w tak zwaną łapę.

Pozdro.

O widze że masz tą samą instalkę co mi założyli, tak przy okazji powiedz mi czy nie miałeś problemów po założeniu? U mnie przez pewien czas check się zapalał a teraz gaśnie silnik dopóki się nie rogrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O widze że masz tą samą instalkę co mi założyli, tak przy okazji

> powiedz mi czy nie miałeś problemów po założeniu? U mnie przez

> pewien czas check się zapalał a teraz gaśnie silnik dopóki się

> nie rogrzeje.

W tym samochodzie generalnie miałem już problemy chyba ze wszystkim, ale gaz śmiga elegancko. Nie widze spadku mocy wogle. Generalnie z tego co wiem, to sekwencja a takim jest diego, współpracuje z kompem pokładowym i tymi systemami elektronicznymi. Dlatego check nie powinien się palić, co jest podobno normą w tym gazie o klase niższym. Trudno mi powiedzieć co to bo ja jestem lamer jeśli chodzi generalnie o samochody, mam dopiero od maja i to mój pierwszy (samochód). Ale szybko się ucze, bo cały czas sie coś pier..ly IThankYou.gif .

Jeśli chodzi o tą synchronizację, to musze spróbować. Generalnie z tym zamkiem (i ogólnie elektryką) w mojej astrze jest pomerdane wszystko. Raz otwierał z daleka raz wogle, może to kwestia synchronizacji. Ale jak wkładam kluczyk i przekrecam 2x to zamyka i dodatkową tą belke przy drugim razie. Ale też nie zawsze. Dziś przy -3C zamarzł mi zamek :-/. Mimo że go zalałem wd-40 wcześniej, dziś go już tym ścierwem tak zalałem, że juz nie zamarznie mam nadzieje:-). Tą elektrykę to stestuje nowym polskim opel techem:P, ale też mi sie nie łączy ze wszystkimi rzeczami. Orientuje się ktoś z was czy coś takiego jak OPEL TIS (2CD) działa z tymi standardowymi interfejsami np od Viakena?. Dobra rozpisałem się na zupełnie inny temat. SOrry. Dzięki za wpisy wszystkim i pozdrawiam.

Jako że zima zawitała, pozdrawiam również wszystkich zmotoryzowanych nartośmigaczy:] (pamiętam jak to było tłuc się pociągiem z nartami - nie polecam:-)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto częściowa rozpiska bezpieczników głównych (mogłem coś pominąć, na schematach gąszcz połączeń):

F1 - 60A, główny dla bezp. nr: 3,9,17,19,20,28,30,33,34,41

F2 - 60A, ECM, immobilizer, centralny zamek i inne oraz główny dla bezp. nr: 8,10,11,12,16,22,26,39

F3 - 60A, rozrusznik, autom. skrzynia biegów, główny dla bezp. nr: 2,15,21

F4 - 20, 30 lub 80A, klima lub wentylatory chłodnicy

F5 - 60A, ABS

F6 - 20 lub 30A, ECM

F7 - 80A, wspomaganie kierownicy

F8 - 40 lub 80A, klima oraz podgrzewacze filtra diesel

Różne wartości są dla różnych odmian wyposażenia lub silników. Niestety nie wiem, jak są numerowane bezpieczniki w skrzynce, czy pierwszy od tablicy rej. to nr 1 czy 8? W każdym razie żaden z nich nie ma wartości 20A, ktoś włożył za mały bezpiecznik i dlatego ci przepaliło.

PS. jeśli kluczykiem otwierasz wszystkie drzwi to wina baterii lub braku synchronizacji kluczyka z centralką.

Jesli kluczykiem można otworzyć tylko drzwi kierowcy - nie działa moduł centr. zamka. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oto częściowa rozpiska bezpieczników głównych (mogłem coś pominąć, na

> schematach gąszcz połączeń):

> F1 - 60A, główny dla bezp. nr: 3,9,17,19,20,28,30,33,34,41

> F2 - 60A, ECM, immobilizer, centralny zamek i inne oraz główny dla

> bezp. nr: 8,10,11,12,16,22,26,39

> F3 - 60A, rozrusznik, autom. skrzynia biegów, główny dla bezp. nr:

> 2,15,21

> F4 - 20, 30 lub 80A, klima lub wentylatory chłodnicy

> F5 - 60A, ABS

> F6 - 20 lub 30A, ECM

> F7 - 80A, wspomaganie kierownicy

> F8 - 40 lub 80A, klima oraz podgrzewacze filtra diesel

> Różne wartości są dla różnych odmian wyposażenia lub silników.

> Niestety nie wiem, jak są numerowane bezpieczniki w skrzynce,

> czy pierwszy od tablicy rej. to nr 1 czy 8? W każdym razie żaden

> z nich nie ma wartości 20A, ktoś włożył za mały bezpiecznik i

> dlatego ci przepaliło.

> PS. jeśli kluczykiem otwierasz wszystkie drzwi to wina baterii lub

> braku synchronizacji kluczyka z centralką.

> Jesli kluczykiem można otworzyć tylko drzwi kierowcy - nie działa

> moduł centr. zamka. Pozdr.

Faktycznie, dzięki wielkie. Nie jest to napisane wprost ale idzie wydedukować że te FX, to bezpieczniki pod maską. Ze schematu rozkminiłem że FX.yy lub FX yy, oznacza że prąd płynie przez bezpiecznik FX(X=1:8) oraz któryś z tych pod kierownicą yy(1 do 41). To się zgadza bo jak jest np F1.38 i na ścieżce napisane 10A (na przykład-nie pamiętam) to jak się zajży na 272, na rozpiske to okazuje sie że faktycznie ten bezpiecznik ma taką wytrzymałość prądową. I to się sprawdza w przypadku każdego z nich, więc to musi być to. Szkoda że trzeba takich kombinacji alpejskich, a nie mogli od razu napisać. Mam sposób na odgadnięcie numeracji (oczywiście z pewnym prawdopodobieństwem biglaugh.gif) .Rozpiszę sobie z tego schematu dokładnie jakie czujniki FX dostarczają prąd do yy, zapiszę maksymalną wytrzymałość prądową i zobaczę pod maską, powinna być jakaś analogia (zakładam że ten patafian co wymienił na 20A, wymienił tylko jeden bezpiecznik). Jeżeli się zgodzi to znaczy że z dużym pradwdop. będziemy znać kolejność . W wolnym czasie zamieszcze rozpiskę, może Wam też się przyda i skonfrontuję te wytrzymalosci z bezpiecznikami jakie są pod maską. Wogle to zrobiłem wczoraj wstępną rozpiskę i nie zgadza mi się z tą Twoją dość bardzo. Może dlatego że tam są inne rzeczy dla silników z12 z14 i z16, ja mam x20xev wiec po prostu pominę. Ale jak już zrobię rozpiskę to dla all, żeby nie było:P. Dzięki wielkie, bo nie wpadłem na to sam! .

PS oponki firestone winterhawk sprawdzają się idealnie (podobnie jak letnie kleber dynaxer hp2)

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po dłuższej przerwie (choroba+komputer w rozsypce). Zamieszczam dwa pdf. Jeden jest obrazem tego, co wyczytałem ze schematów, zamieszczonych w książce Etzold'a. A drugi to opis tego co mam pod maską (bezpieczników). Mam ogromne pytanie? Jakie Wy Macie tam bezpieczniki?? przypuśćmy licząc "od rejestracji". Bo ja mam teraz nie lada rebus. Wyszło na to, że wstawił ktoś kiedyś tam za mały bezpiecznik ten 1szy od tablicy rejestracyjnej 20A, ale sam już nie wiem jakie wartości tam powinny być. Bo tak:

Zgodnie z książką i schematami:

-wszystko wskazuje na to, że zwroty FX.yy lub FX yy, oznacza numer bezpiecznika głównego, oraz numer bezpiecznika mniejszego (z lewej strony pod kierownicą) i jest podana wartość prądu ścieżki, która zgadza się z wytrzymałością yy. Ale teraz nie wiadomo czy brać maksa z wszystkich prądów, które zabezpieczane są przez 8 bezpieczników głównych? a może być np tak że wystąpią prądy znamionowe w 2 równoległych gałęziach i wtedy te prądy należałoby zsumować;

-kolejny rebus przyszedł, gdy wyjąłem bezpieczniki, to pod nimi zobaczyłem takie oznaczenia jak w pdf napisałem. czyli F1-21 itp.

I 3 rebus, wydaje mi się, że kolory obudowy bezpieczników (jasnoszara, niebieska i zielona) oznaczają jaka wytrzymałość prądowa bezpieczników ma być. Niebieska oznacza 15A, zielona 30A. A jasnoszarej nie znalazłem. Skonfrontowałem to co napisane w schematach z tym co mam pod maską i wiem tyle co nic. Może ktoś z Was ma taką wiedzę, jakie wartości bezpieczników powinny tam być? .Najlepiej jakby ten ktoś miał jeszcze X20XEV:D. Pozdrawiam.

278309663-8_podmaskowych_bezpiecznikow.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem twoje załączniki i stwierdzam, że są tam pewne błędy.

1. Bezpieczniki pod maską - po co pisałeś te kosmiczne oznaczenia? Przecież one są oznaczone, jak pisałeś poprawnie wyżej, F1 - F8, tylko nie wiadomo było, w którą stronę liczyć... Poza tym obciążalności prądowe bezpieczników - 15A/60A o co tu chodzi??? 15A czy 60A? Przecież na bezpieczniku jest wyraźnie napisane "60" to znaczy 60A.

Oto twój rysunek - IMHO błędny.

278310766-podmaskowe.jpg

A oto prawidłowa numeracja bezpieczników pod maską - wartości dla mojego samochodu, z AC.

278310766-mainfuse.jpg

2. Bezpieczniki w kabinie - pogrupowałeś w grupy za odpowiednimi bezpiecznikami głównymi F1 do F8. Tylko jedna uwaga: na schemacie z książki Etzolda i takim niemieckim, który ja posiadam, są zamienione miejscami F1 i F3 oraz grupy bezpieczników im odpowiadające. Ponieważ Oba mają po 60A, więc nie ma to znaczenia.

Pozdr.

post-65098-14352478515016_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do problemu z początku wątku - ten przepalony bezpiecznik 20A (u mnie też jest 20A) jest od klimatyzacji, ma oznaczenie F8 i nie ma nic wspólnego z centralnym zamkiem. Sprawdź baterie w kluczykach i zrób synchronizację kluczyków z centralką. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obejrzałem twoje załączniki i stwierdzam, że są tam pewne błędy.

> 1. Bezpieczniki pod maską - po co pisałeś te kosmiczne oznaczenia?

Jak wyjąłem bezpieczniki, to zobaczyłem takie właśnie oznaczenia. Jak Ci się chce możesz wyjąć jakiś i sam zobaczysz, że takie są.

> Przecież one są oznaczone, jak pisałeś poprawnie wyżej, F1 - F8,

> tylko nie wiadomo było, w którą stronę liczyć...

Czyli rozumiem, że to co podałeś, teraz jest już poprawne, zarówno, jeśli chodzi o numerację (od szyby) i wartości. Bo to jest sprzeczne z tym co zamieściłeś wcześniej.

>Poza tym

> obciążalności prądowe bezpieczników - 15A/60A o co tu chodzi???

> 15A czy 60A? Przecież na bezpieczniku jest wyraźnie napisane

> "60" to znaczy 60A.

Chodziło mi o to, że w tej skrzynce bezpiecznikowej, bezpieczniki są jakby pogrupowane obudowami, tak jak na rysunku. Obudowy są niebieskie, zielone i szare. Te drugie wartości 15A/60A, to znaczy, że niebieski kolor oznacza 15Ampsów, a ja mam umieszczony 60A. Takie oznaczenia kolorowe. Ale mam też te duże bezpieczniki niebieskie i one są na 60A. Więc pewnie, tamte oznaczenia kolorowe są prawdziwe tylko do tych małych bezpieczników.

Też mam AC, tyle że rozszczelniona instalka, ale sie zastanawiam czy nie zrobić teraz, bo taniej.

Z tą centralką to dziwnie mi się zachowuje. Raz nawet załapał, ale potem wyjąłem te bezpieczniki i kapa. Teraz nie chce. Mi się synchronizuje, jak wciskam 2 na raz, bez włożonego kluczyka. Testowałem to z nowym kluczykiem zapasowym, muszę znów popróbować bo to bardzo żadko wychodzi raz na 40 prób.

Dzięki wielkie za rysunek, znaczy to, że mam w porządku kolejność tych bezpieczników. Pozdrówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to jest

> sprzeczne z tym co zamieściłeś wcześniej.

Wcześniej spisałem wartości ze schematu, co wyraźnie zaznaczyłem.

Potem prosiłeś, żeby spisać wartości z bezpieczników, co zrobiłem i umiesciłem na rysunku, również zaznaczając, że wartości pochodzą z mojego samochodu, szczegóły w podpisie. Więc błędu nie popełniłem w obu przypadkach.

Zauważyłem między schematem, a skrzynką tylko 1 różnicę:

F8: na schemacie 40A, w skrzynce 20A (tak jak u ciebie). Widać tak powinno być, u mnie wszystko działa.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mam AC, tyle że rozszczelniona instalka....

A może to jest przyczyną wywalania tego bezpiecznika F8. Jak wiadomo, sprężarka klimy jest smarowana olejem zawartym właśnie w czynniku chłodzącym, a jeśli jest go za mało, zaciera się, rosną opory, itd.... może sterownik klimatyzacji pobiera wtedy zwiększony prąd do sprzęgła sprężarki? Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.