Skocz do zawartości

problem układ chłodzenia


Adam1984

Rekomendowane odpowiedzi

Jest taka sprawa patrze dziś na poziom płynu punto 1 1.1 chłodniczego i tu sie zdziwiłem. auto przestygło jakieś 2godziny chłodnica zimna a tu płyn w wyrównawczym wybiło duzo ponad max w połowie pomiedzy korkiem ma max ppoziomem co to moze być. I jak sprawdzić co to konkretnie może byc dzienkuje za pomoc adas sie kłania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest taka sprawa patrze dziś na poziom płynu punto 1 1.1 chłodniczego

> i tu sie zdziwiłem. auto przestygło jakieś 2godziny chłodnica

> zimna a tu płyn w wyrównawczym wybiło duzo ponad max w połowie

> pomiedzy korkiem ma max ppoziomem co to moze być. I jak

> sprawdzić co to konkretnie może byc dzienkuje za pomoc adas sie

> kłania

chce coś znalezć w szukaj ale to niedziała wpisuje i nic nieznajduje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapowietrzony układ chłodzenia-trzeba odpowietrzyć

rozumie ale układ był odpowietrzany płyn był wymieniany 2 lata temu i jeszcze jesienią go odpowietrzałem wszystko było ok i tu moje zapytanie czy to moze być wina termostatu czy tez lekko łzawiacej ompy wodnej ale dosłownie wogóle płynu nie ubywało po zatym czy moze zassać powietrze przez jej nieszczelnosc na wałku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumie ale układ był odpowietrzany płyn był wymieniany 2 lata temu i

> jeszcze jesienią go odpowietrzałem wszystko było ok i tu moje

> zapytanie czy to moze być wina termostatu czy tez lekko

> łzawiacej ompy wodnej ale dosłownie wogóle płynu nie ubywało po

> zatym czy moze zassać powietrze przez jej nieszczelnosc na wałku

> ?

to jeszcze raz odpowietrz grinser006.gif jak nie pomoże i Ci się podniesie do nakrętki to UPG padła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niechce mi sie wierzyć żeby padła po 56 tysiacach to nie możliwe ?

> oczywiscie uszczelka

no teoretycznie nie , musiałbyś mieć od początku nie odpowietrzony układ wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest taka sprawa patrze dziś na poziom płynu punto 1 1.1 chłodniczego

> i tu sie zdziwiłem. auto przestygło jakieś 2godziny chłodnica

> zimna a tu płyn w wyrównawczym wybiło duzo ponad max w połowie

> pomiedzy korkiem ma max ppoziomem co to moze być. I jak

> sprawdzić co to konkretnie może byc dzienkuje za pomoc adas sie

> kłania

Pomiędzy zimnym a ciepłym silnikiem ma prawo być różnica w poziomie płynu, rozszerzalność cieplna węży gómowych, chłodnicy itp.

Nie przejmuj się , jeżeli nie ubywa i nie przybywa tylko jest stała ilość choć óżniąca się zależnie od temperatury to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomiędzy zimnym a ciepłym silnikiem ma prawo być różnica w poziomie

> płynu, rozszerzalność cieplna węży gómowych, chłodnicy itp.

> Nie przejmuj się , jeżeli nie ubywa i nie przybywa tylko jest stała

> ilość choć óżniąca się zależnie od temperatury to jest ok.

widomo ze płyn sie podnosi ale nie tyle musze znależc chwilke i jeszcze raz odpowietrzyć przjeżdzam autem nagrzanym odrazy epiej po jakiej ś trasie czekam asz sie włączy wentylator i ktury napierw popuszczam odpowietrznik. Wystarczy tylko na chłodnicy czy ten drugi też trzeba.

wogóle ten układ chłodzenia to wielkie nie porozumienie

nie da sie go przerobić na układ przelewowy to jest brdziej wygodne?

A nieorientujecie sie jak ma SC wiem ze ma zbiorniczek wyrównawczy osobno niewiem na jakiej zasadzie to tam działa przelewowej czy tak jakw punto podcisnieniowe. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widomo ze płyn sie podnosi ale nie tyle musze znależc chwilke i

> jeszcze raz odpowietrzyć przjeżdzam autem nagrzanym odrazy epiej

> po jakiej ś trasie czekam asz sie włączy wentylator i ktury

> napierw popuszczam odpowietrznik. Wystarczy tylko na chłodnicy

> czy ten drugi też trzeba.

> wogóle ten układ chłodzenia to wielkie nie porozumienie

> nie da sie go przerobić na układ przelewowy to jest brdziej wygodne?

> A nieorientujecie sie jak ma SC wiem ze ma zbiorniczek wyrównawczy

> osobno niewiem na jakiej zasadzie to tam działa przelewowej czy

> tak jakw punto podcisnieniowe. ?

Żadnej zabawy na gorącym silniku , bo oprócz poperzeń można jeszcze coś sobie ukręcić... ! Jedyny sposób praktykowany od kilku lat smile.gif to:

1. Zimny silnik - odkręcam oba odpowietrzniki tzn. na rurce do nagrzewnicy i na chłodnicy. Leję płyn do zbiorniczka gdy zacznie się wylewac otworem na chłodnicy zakręcam, leje dalej, gdy wyleje się na rurze do nagrzewnicy - zakręcam. i tyle...

Żadnego piłowania silnika ! . Ostatni bulgot jaki się usłyszy to nazajutrz po odpaleniu auta, a potem już całkowite odpowietrzenie smile.gif

Jeśli okaże się rano że na zimnym jest ponad max na wyrównawczym trzeba trochę ściągnąć i spokój na sezon. Byle do jesieni smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest taka sprawa patrze dziś na poziom płynu punto 1 1.1 chłodniczego

> i tu sie zdziwiłem. auto przestygło jakieś 2godziny chłodnica

> zimna a tu płyn w wyrównawczym wybiło duzo ponad max w połowie

> pomiedzy korkiem ma max ppoziomem co to moze być. I jak

> sprawdzić co to konkretnie może byc dzienkuje za pomoc adas sie

> kłania

Może termostat się przycina, ale to powinieneś mieć więcej na gorącym silniku, dziwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żadnej zabawy na gorącym silniku , bo oprócz poperzeń można jeszcze

> coś sobie ukręcić... ! Jedyny sposób praktykowany od kilku lat

> to:

> 1. Zimny silnik - odkręcam oba odpowietrzniki tzn. na rurce do

> nagrzewnicy i na chłodnicy. Leję płyn do zbiorniczka gdy zacznie

> się wylewac otworem na chłodnicy zakręcam, leje dalej, gdy

> wyleje się na rurze do nagrzewnicy - zakręcam. i tyle...

> Żadnego piłowania silnika ! . Ostatni bulgot jaki się usłyszy to

> nazajutrz po odpaleniu auta, a potem już całkowite

> odpowietrzenie

> Jeśli okaże się rano że na zimnym jest ponad max na wyrównawczym

> trzeba trochę ściągnąć i spokój na sezon. Byle do jesieni

troche nierozumie

wszyscy piszą zeby odpowietrzyć na silniku ciepłym nieda sie tego układu odpowietrzyć na nie włączonym silniku jak zaczne lać płyn to musiał bym go praktycznie dolaćpod sam korek i tak to niejest naj wyższy poziom bo płyn w kolektorze dolotowym jest wyżej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.gif> troche nierozumie

> wszyscy piszą zeby odpowietrzyć na silniku ciepłym nieda sie tego

> układu odpowietrzyć na nie włączonym silniku jak zaczne lać płyn

> to musiał bym go praktycznie dolaćpod sam korek i tak to niejest

> naj wyższy poziom bo płyn w kolektorze dolotowym jest wyżej ?

Spokojnie ! Jak nalejesz do wyrównawczego to odpowietrznikami wyleci. Wcale nie trzeba pod korek w wyrównawczym lać. Potem na drugi dzień rano warto spuścić nadmiar płynu, ja odprowadzam go zgodnie z odwiecznymi prawami fizyki wężykiem akwarystycznym, rurka do zbiornika - palec zamyka górę wyciągam - wylewam smile.gif

Sorry ! teraz dopiero doczytałem , że to o MK I chodzi... Może w w twoim aucie jest inaczej niż w MK II ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.