Skocz do zawartości

Układ chłodzenia


Adam1984

Rekomendowane odpowiedzi

Zgóry przepraszam ze porusza temat jeszcze raz, ale naprawde jestem w kropce i niewiem co jestprzyczyną mojego problemu przeszukiwałem archiwum i nie znalazłem przyczyny.

A mianowicie podnosi mi sie poziom płynu chłodzącego silnik 1.1 do poziomu w połowie pierwszego zwężenia zbiornika wyrównawczego. Kazdy wie jak wyglada ten zbiornik w puncie. Odpowietrzyłem układ tak jak i poradziliscie i znowu. to samo. Co dziwnego jesli już auto ostygnie i troche płyn opadnie to jak otwoze korek wlewu płyn podjezdza do konca tego zwezenia, co nie powino mieć miejsca. Sprawdzałem termostat dotykając weze ta jak to poradziliscie raczej ok. Pompa mi delikatnie łzawi ale to naprawde znikomu mały osad płynu na filtrze oleju. Co do UPG to mi sie niechce wierzyć rzeby uszczelka padła po 57tyś przebiegu auto nigdy niebyło zyłowane. pozatym ani płynu nie ubywa ani w oleju niema piany na bagnecie i na korku wlewowym wec juz sam niewiem skąd może dostawać sie to powietrze w układzie chłodzenia

Z góry dzienkuje za pomoc adas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgóry przepraszam ze porusza temat jeszcze raz, ale naprawde jestem w

> kropce i niewiem co jestprzyczyną mojego problemu przeszukiwałem

> archiwum i nie znalazłem przyczyny.

> A mianowicie podnosi mi sie poziom płynu chłodzącego silnik 1.1 do

> poziomu w połowie pierwszego zwężenia zbiornika wyrównawczego.

> Kazdy wie jak wyglada ten zbiornik w puncie. Odpowietrzyłem

> układ tak jak i poradziliscie i znowu. to samo. Co dziwnego

> jesli już auto ostygnie i troche płyn opadnie to jak otwoze

> korek wlewu płyn podjezdza do konca tego zwezenia, co nie powino

> mieć miejsca. Sprawdzałem termostat dotykając weze ta jak to

> poradziliscie raczej ok. Pompa mi delikatnie łzawi ale to

> naprawde znikomu mały osad płynu na filtrze oleju. Co do UPG to

> mi sie niechce wierzyć rzeby uszczelka padła po 57tyś przebiegu

> auto nigdy niebyło zyłowane. pozatym ani płynu nie ubywa ani w

> oleju niema piany na bagnecie i na korku wlewowym wec juz sam

> niewiem skąd może dostawać sie to powietrze w układzie

> chłodzenia

> Z góry dzienkuje za pomoc adas

no UPG można wykluczyć chociaż grinser006.gif byś miał inne objawy, np nie odpalal na wszystkie gary , mi wiało przez jakaś uszczelkę koło pompy , gdzieś tam ,w ASO wymienili , odpowietrzyli i jest git ok.gif ale nadal bulgocze lekko po nie wiadomo którym odpowietrzaniu oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie warto się denerwować. Miałem podobne objawy i po kilku kkm owszem, podchodzi pod koreczek, ale już mniej... Elementem wykorzystującym płyn jest jeszcze nagrzewnica, chociaż po niecałych 60 kkm niewiem.gif nie wiem, czy się jej czepiać. Moim skromnym zdaniem można trochę odczekać i tyle. Jeżeli nie tryska Ci płynem do komory to jest git wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no UPG można wykluczyć chociaż byś miał inne objawy, np nie odpalal

> na wszystkie gary , mi wiało przez jakaś uszczelkę koło pompy ,

> gdzieś tam ,w ASO wymienili , odpowietrzyli i jest git ale

> nadal bulgocze lekko po nie wiadomo którym odpowietrzaniu

tzn zapowietrzał ci sie przez pompe ?

a jak wyczajić ze silnik nie pracuje na wszystkie cylindry ?

Wczesniej nic sie niedziało takiego a może to być spowodowane np tym ze termostat sie przywiesi i niepusci wody i woda cofa sie dołem?

Już szukam wszystkich mozliwych przyczyn bo to co sie dzieje raczej nie powinno mieć miejsca. Pozatym ten ktoś kto projektował układ chłodzenia był bardzo oszczedny nie lepiej było zrobic układ przelewowy. To odpowietrzanie jest koszmarem goraco silnik pracuje jak zawiucha wentylator to sie słabo robi. wymieniałem płyn w oplu pienie ładnie zalewamy układ sie sam odpowietrza i jest gitata. Tu jakieś kombinowanie wiadomo zeby było taniej mniej węży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn zapowietrzał ci sie przez pompe ?

> a jak wyczajić ze silnik nie pracuje na wszystkie cylindry ?

> Wczesniej nic sie niedziało takiego a może to być spowodowane np tym

> ze termostat sie przywiesi i niepusci wody i woda cofa sie

> dołem?

> Już szukam wszystkich mozliwych przyczyn bo to co sie dzieje raczej

> nie powinno mieć miejsca. Pozatym ten ktoś kto projektował układ

> chłodzenia był bardzo oszczedny nie lepiej było zrobic układ

> przelewowy. To odpowietrzanie jest koszmarem goraco silnik

> pracuje jak zawiucha wentylator to sie słabo robi. wymieniałem

> płyn w oplu pienie ładnie zalewamy układ sie sam odpowietrza i

> jest gitata. Tu jakieś kombinowanie wiadomo zeby było taniej

> mniej węży.

tu jeszcze moje takie zapytanie czy pompa jeśli gdzieś tam jest niesczelna moze zasysać powietrze do układu chłodzenia ??????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tu jeszcze moje takie zapytanie czy pompa jeśli gdzieś tam jest

> niesczelna moze zasysać powietrze do układu chłodzenia

> ??????????????

Jezeli by zaciągała powietrze to tymbardziej by ciekla i to spry wyciek by byl moim zdaniem.Czy chlodnica sie normalnie nagrzewa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tzn jak ma sie nagrzewać nie no dzisiaj sprawdzałem wąz górny był

> gorący ?/

Moje skromne zdanie..jak autko trzymasz w garazu/pod blokiem nie zauwazyles jakis wyciekow????Koledzy mowia o jakiejs dziurce ale wtedy napewno bys mial plamy pod autem wiec ten pomysl odpada..nie moze byc zadnej dziurki bo bys widzial..gdzie indziej trzeba szukac przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn zapowietrzał ci sie przez pompe ?

gdzieś przez jakąś uszczelkę , dokładniej nie wiem jaką

> a jak wyczajić ze silnik nie pracuje na wszystkie cylindry ?

niska kultura pracy

> Wczesniej nic sie niedziało takiego a może to być spowodowane np tym

> ze termostat sie przywiesi i niepusci wody i woda cofa sie

> dołem?

> Już szukam wszystkich mozliwych przyczyn bo to co sie dzieje raczej

> nie powinno mieć miejsca. Pozatym ten ktoś kto projektował układ

> chłodzenia był bardzo oszczedny nie lepiej było zrobic układ

> przelewowy. To odpowietrzanie jest koszmarem goraco silnik

> pracuje jak zawiucha wentylator to sie słabo robi. wymieniałem

> płyn w oplu pienie ładnie zalewamy układ sie sam odpowietrza i

> jest gitata. Tu jakieś kombinowanie wiadomo zeby było taniej

> mniej węży.

odpowietrzanie to koszmar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odpowietrzanie to koszmar

Eeeee tam zaraz koszmar.

Odpowietrzałem puntka chyba z 5 razy.

Grunt to na początku pozbyć się dużej części powietrza przez odpowietrzniki. Potem jazda ok. 5km, ostygnięcie i już powinien być odpowietrzony, trzeba tylko uzupełnić płyn w zbiorniku.

Mowa o punto2 ale chyba z jedynką różnic wielkich nie ma ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.