Skocz do zawartości

wymiana uszczelniacza półosi


adamwiejak

Rekomendowane odpowiedzi

> Chyba dobrze napisałem?

> Ile orientacyjnie kosztuje i czy warto się w tym babrać?

> Olej ucieka mi ze skrzyni, ale dolewam co jakiś czas i na razie nic

> nie zgrzyta.

> Czy trzeba przy tym odkręcać skrzynię od silnika, rozbierać ją itp?

Nie trzeba odkręcać skrzyni. Jeżeli olej Ci tylko delikatnie sączy to się nie przejmuj. Gorzej jeżeli masz pod samochodem plamy. Kosztów wymiany uszczelniaczy nie pamiętam, mogę sprawdzić po pracy jeżeli nikt Ci do tego czasu nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba dobrze napisałem?

> Ile orientacyjnie kosztuje i czy warto się w tym babrać?

> Olej ucieka mi ze skrzyni, ale dolewam co jakiś czas i na razie nic

> nie zgrzyta.

> Czy trzeba przy tym odkręcać skrzynię od silnika, rozbierać ją itp?

co do uszczelniacza warto udac sie do ASO i kupic orginał ja wymienilem na jakas podrobke i po 30 tys znowu wymienialem kup dobry

sama wymiana nie jest az tak ciezka ale trzeba rozpiac pol os

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba dobrze napisałem?

> Ile orientacyjnie kosztuje i czy warto się w tym babrać?

> Olej ucieka mi ze skrzyni, ale dolewam co jakiś czas i na razie nic

> nie zgrzyta.

> Czy trzeba przy tym odkręcać skrzynię od silnika, rozbierać ją itp?

Ja radziłbym wymienić bo jeśli trafi się na upierdliwego Glinę to za wycieki moze zabrać dowodzik.

A wymiana jest prosta. Do wymiany potrzebne są:

1 Klucz nasadowy 30

2 Młotek

3 Klucz 17 i 15 i/lub zbijak do gałek

4 Tępe obcęgi

5 Nowy zestaw Uczelniacz, mieszek i 2 opaski oraz nakrętka piasty.

6 Kleszcze segera

7 Browarek

Robotę zaczynamy od popuszczenia nakrętki piasty kluczem 30 oraz zlania oleju ze skrzyni. Nastepnie podnosimy autko i zdejmujemy koło. Teraz wybór nalezy do ciebie czy zbijesz wahacz z piasty czy odkręcisz Mc Phersona. Jesli zbijasz wahacz to luzujesz nakrętkę sworznia i wybijasz zbijakiem go z piasty a jeśli odkręcasz kolumnę to odkręcasz 2 śruby mocujące kolumnę do piasty kluczami 15 i 17. Odchylasz piastę i wyjmujesz półoś z piasty. Następnie włazisz pod autko i rozwalasz opaskę na skrzyni ściskającą mieszek. Teraz możesz wyjąć półoś.

Po wyjęciu półosi zdejmujesz pierścień segera zabezpieczający krzyżak i lekko, delikatnie zbijasz krzyżak. Odkładasz go na czystą szmatkę i demontujesz mieszek gumowy z uszczelniacza. Po zdemontowaniu zbijasz stary uszczelniacz zapamiętując w którą stronę był założony i jak daleko od końca półosi (zaznaczyć na półosi lub zmierzyć). Teraz zakładamy nowy uszczelniacz za pomocą starego ( nowy nabijamy starym poprzez stosownej średnicy rurę, młotkiem). Pamiętać należy aby uderzać w wewnętrzną szalkę nowego uszczelniacza. Wbijamy go na wcześniej ustaloną odległość. Teraz nakładamy mieszek gumowy i zaciskamy opaskę tępymi obcęgami. Zakładamy krzyżak i pierścień segera. Wkładamy półoś do skrzyni i do piasty. Skręcamy śruby od kolumny Mc Phersona lub sworzeń wahacza ( w zależności co zdemontowaliśmy). Teraz włazimy pod autko i zakładamy uszczelniacz na kołnirz na obudowie skrzyni. Po założeniu zakładamy opaskę i zaciskamy ją tępymi obcęgami. Wlewamy olej do skrzyni. Zakręcamy nakrętkę piasty, zakładamy koło i opusczamy samochód. Dokręcamy nakrętkę półosi momentem ok 300 N*m ( nie pamiętam dokładnie, więc prośba do kolegów o rzut oka w literaturę i pomoc). Zabijamy nakrętkę na wcięciu przegubu i .... wypijamy browarek ciesząc się wykonaną robotą.

Koszty: Komplet uszcelnień na jedną stronę to około 35 - 38 zł ( w tym jest mieszek, uszczelniacz i dwie opaski). Ale... o ile dobrze wiem to do SC/CC są takie same uszczelniacze i kosztują około 2 zł mniej

Czas: około 2 godz (najdłużej wlewa się olej do skrzyni)

UWAGA: opis dotyczy wymiany uszczelniacza na krótkiej półosi. Wymiana uszczelniacza na półosi długiej nie różni się znacząco ale zdemontować należy jeszcze tłumik drgań półosi a potem go założyć w to samo miejsce za pomocą opaski zaciskowej.

Tyle...

Jeśli któryś Kolega zrobi z tego opisu manuala to posłuży on wszystkim następnym, o co proszę.

Pozdrawiam i miłej pracy

KLON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.