Skocz do zawartości

zacisk hamulcowy - tłoczek, moczaca sie uszczelka


ketiw

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Ostatnio korzystajac z ładnej pogody postaniowiłem sprawdzic stan klocków hamulcowych.....i okazało sie ze klocki jescze ok ale z prawego tłoczka zaczyna sie moczyc płyn hamulcowy. Stąd moje pytanie w jaki sposób sie zabrac (słyszałem ze sa zestawy do regeneracji przednich zacisków) moze jakies wskazówki info byłbym bardzo wdzieczny (czy da sie to zrobic pod blokiem bez kanału)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam,

> Ostatnio korzystajac z ładnej pogody postaniowiłem sprawdzic stan

> klocków hamulcowych.....i okazało sie ze klocki jescze ok ale z

> prawego tłoczka zaczyna sie moczyc płyn hamulcowy. Stąd moje

> pytanie w jaki sposób sie zabrac (słyszałem ze sa zestawy do

> regeneracji przednich zacisków) moze jakies wskazówki info

> byłbym bardzo wdzieczny (czy da sie to zrobic pod blokiem bez

> kanału)

> pozdrawiam

da się zrobić bez kanału, trzeba odkręcić koło i działać, dostep jest.

Ja osobiście nie lubię zestawóew naprawczych zwykle na niedługo wystarcza taka naprawa, ale jest za to tania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawego tłoczka zaczyna sie moczyc płyn hamulcowy. Stąd moje

> pytanie w jaki sposób sie zabrac

Wystarczy podnośnik. Kup gumke(uszczelkę) tłoczka przedniego. Rozbierz cały zacisk, lekko pedałem hamulca wypompuj tłoczek(uważaj zeby ci nie wyskoczył tłoczek), zdejmij gumkę, posmaruj dodatkowo smarkiem do tłoczków tłoczek, naciągnij nową uszczelkę, a jej brzeg wciśnij w rowek w jarzmie wciskając przy tym tłoczek do środka za pomocą dwóch prętów(mocnych śrubokrętów czy co masz pod ręką). Coś w tym stylu... Sam się naumiesz w praktyce waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy podnośnik. Kup gumke(uszczelkę) tłoczka przedniego.

> Rozbierz cały zacisk, lekko pedałem hamulca wypompuj

> tłoczek(uważaj zeby ci nie wyskoczył tłoczek), zdejmij gumkę,

> posmaruj dodatkowo smarkiem do tłoczków tłoczek, naciągnij nową

> uszczelkę, a jej brzeg wciśnij w rowek w jarzmie wciskając przy

> tym tłoczek do środka za pomocą dwóch prętów(mocnych śrubokrętów

> czy co masz pod ręką). Coś w tym stylu... Sam się naumiesz w

> praktyce

Wlasnie kupiłem taki zestaw naprawczy (6 zł) i sa tam dwie gumki jedna ta zewnetrzna i jeszcze jakis oring - u mnie ta zewnetrzna wyglada ok cieknie na tym oringu tylko jak go wymienic bez wyciagania tłoczka. Jak go troche wysunąłem to ten oring (stary) nie wychodził jak sie do niego dobrac i nie zapowietrzyc układu i zeby płyn nie uciekł....

dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasnie kupiłem taki zestaw naprawczy (6 zł) i sa tam dwie gumki

> jedna ta zewnetrzna i jeszcze jakis oring - u mnie ta zewnetrzna

> wyglada ok cieknie na tym oringu tylko jak go wymienic bez

> wyciagania tłoczka. Jak go troche wysunąłem to ten oring (stary)

> nie wychodził jak sie do niego dobrac i nie zapowietrzyc układu

> i zeby płyn nie uciekł....

> dzieki za info

potrzebna Ci druga osoba, która będzie naciskała delikatnie pedał hamulca, a Ty obserwuj jak wysuwa się tłoczek. W pewnym momencie odkręcasz przewód elastyczny, obserwujesz czy płyn hamulcowy wypływa pełnym strumieniem, (jeśli słabo lub wcale - przewód tez do wymiany) zatykasz wypływ.

Odkręć odpowietrznik, wyjmij tłoczek, wyczyśc cały zacisk, załóż nowe gumki, zalej hydrolem, tak aby wyszło całe powietrze, lekko wkręć odpowietrznik tak abyś mógł ręką dokręcić i odkręcić. Jeśli nie wymieniasz przewodu elastycznego, to teraz odetkaj go i z lejącym się strumieniem wkręć do zacisku, odpowietrznik niech będzie nie dokręcony aby troszkę płynu tamtędy się wydostawało w czasie dokręcania przewodu elastycznego.

Po dokręceniu przewodu dokręć odpowietrznik, całość wytrzyj do sucha, uzupełnij płyn w zbiorniczku.

Zamontuj zacisk i przeprowadź odpowietrzanie.

Po odpowietrzeniu niech druga osoba popompuje hamulcem, a Ty poobserwuj zacisk jak pracuje czy dobrze się cofa i czy gdzieś nie wycieka płyn.

Warto przy takiej okazji sprawdzić stan tarczy i klocków oraz sprężynek przy klockach.

Powodzenia. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> potrzebna Ci druga osoba, która będzie naciskała delikatnie pedał

> hamulca, a Ty obserwuj jak wysuwa się tłoczek. W pewnym momencie

> odkręcasz przewód elastyczny, obserwujesz czy płyn hamulcowy

> wypływa pełnym strumieniem, (jeśli słabo lub wcale - przewód tez

> do wymiany) zatykasz wypływ.

> Odkręć odpowietrznik, wyjmij tłoczek

(tzn wyciagnac całkiem tłoczek z zacisku jaki długi on jest)?

>, wyczyśc cały zacisk, załóż nowe

> gumki

(czy ten oring co siedzi w zacisku na tłoczku da sie łatwo wyciagnac czy sa jakies problemy z włozeniem tłoczka w zacisk)

, zalej hydrolem , tak aby wyszło całe powietrze, lekko

> wkręć odpowietrznik tak abyś mógł ręką dokręcić i odkręcić.

> Jeśli nie wymieniasz przewodu elastycznego

( a co jezeli czeka mnie wymiana przewodu elastycznego)?

, to teraz odetkaj go

> i z lejącym się strumieniem wkręć do zacisku, odpowietrznik

> niech będzie nie dokręcony aby troszkę płynu tamtędy się

> wydostawało w czasie dokręcania przewodu elastycznego.

> Po dokręceniu przewodu dokręć odpowietrznik, całość wytrzyj do sucha,

> uzupełnij płyn w zbiorniczku.

> Zamontuj zacisk i przeprowadź odpowietrzanie

(odpowietrzanie tylko tego zacisku czy całego układu)?.

> Po odpowietrzeniu niech druga osoba popompuje hamulcem, a Ty

> poobserwuj zacisk jak pracuje czy dobrze się cofa i czy gdzieś

> nie wycieka płyn.

> Warto przy takiej okazji sprawdzić stan tarczy i klocków oraz

> sprężynek przy klockach.

(wlasnie przy takim własnym przegladzie wykryłem te moje niedomagania

> Powodzenia.

dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (tzn wyciagnac całkiem tłoczek z zacisku jaki długi on jest)?

ja wyciągałem całkiem

> (czy ten oring co siedzi w zacisku na tłoczku da sie łatwo wyciagnac

hmm.gif własciwie dosyc łatwo

> czy sa jakies problemy z włozeniem tłoczka w zacisk)

są dlatego wcześniej przed włożeniem posmaruj hydrolem lub specjalną maścią (ktos tu juz wyżej wymieniał ją)

> ( a co jezeli czeka mnie wymiana przewodu elastycznego)?

trzeba kupić nowe i wymienić, był tu juz kiedys wątek o tym i tam dokładnie zostało opisane

> (odpowietrzanie tylko tego zacisku czy całego układu)?.

hmm.gif właściwie jeżeli nie ubyło Ci ze zbiorniczka za dużo płynu i wszystko robiłeś na wypływającym płynie to małe prawdopodobieństwo abyś zapowietrzył pompę, więc wystarczy tylko ten jeśli już Ci się nie chce całości,

> (wlasnie przy takim własnym przegladzie wykryłem te moje niedomagania

> dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wielkie dzieki za wyczerpujacy opis...

001.gifIThankYou.gif

Powodzenia waytogo.gif

Co do przewodu elastycznego zadaj w szukajce słowo "elastycz", "elastyczny", "elastyczne" i czas co najmniej rok - dwa, temat jest wałkowany średnio co dwa-trzy miesiące - poczytaj, sam też tak szukam i znajduję różne ciekawostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.